بهبود برندینگ با تبلیغات دیسپلی در گوگل

تبلیغات دیسپلی در گوگل، نوعی از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در گوگل است که افراد می‌توانند از طریق آن مشتریان جدیدی برای خود پیدا کنند. در این تبلیغات از ابزارهای بصری جهت جلب‌توجه مخاطبان استفاده می‌شود. هزینه تبلیغات نمایشی به‌ازای هر هزار بار نمایش از شما گرفته می‌شود. این نوع تبلیغات گزینه مناسبی برای جذب مشتری هست. تبلیغات نمایشی متشکل از شبکه‌ای با بیش از 2 میلیون وب‌سایت می‌باشد. هر زمان که صحبت از اینترنت به میان می‌آید؛ غیرممکن است که نام گوگل در مباحث ذکر نشود. این شرکت، جدا از خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌کند؛ بستری را فراهم کرده است که مدیران کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند تبلیغات خود را به‌راحتی در آن انجام دهند.

این پلتفرم که از آن با نام تبلیغات دیسپلی در گوگل یاد می‌شود؛ بستری را شکل داده است که در آن شرکت‌های مختلف می‌توانند خدمات و یا محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کنند. امروز قصد داریم تا به برسی این روش تبلیغاتی و تأثیرات آن در مطرح‌شدن برند یک شرکت بپردازیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهبود برندینگ با تبلیغات در گوگل

تبلیغات دیسپلی در گوگل چیست؟

حتماً شما نیز بارها به این موضوع برخورده‌اید که در حال گشت‌وگذار در اینترنت بوده و ناگهان با یک ویدئو و یا تصویر تبلیغاتی از طرف سایت مواجه شده‌اید. در واقع این محتوای بصری، همان تبلیغات دیسپلی گوگل می‌باشد که برای شما به‌نمایش‌درآمده است. اما اگر به تبلیغات دیسپلی در گوگل به دید یک روش افزایش فروش نگاه کنید؛ متوجه خواهید شد که چه قابلیت‌هایی در این نوع از تبلیغات برای پیشرفت یک مجموعه وجود دارد.

از نکته‌های قابل‌توجه دررابطه‌با تبلیغات دیسپلی، می‌توان به وجود شبکه‌ای متشکل از 2 میلیون وب‌سایت و اپلیکیشن مختلف اشاره کرد که همگی آن‌ها می‌توانند به‌عنوان بازار هدف شما در نظر گرفته شوند. این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، طبق توافقی که با گوگل کرده‌اند؛ محتوا تبلیغاتی شما را در پلتفرم‌های خود بارگذاری کرده و بدین ترتیب این امکان ایجاد می‌شود تا کسب‌وکار شما به میلیون‌ها مخاطب معرفی شود. در زیر به انواع تبلیغات دیسپلی در گوگل می پردازیم:

  • تبلیغات تصویری

یک تصویر ثابت که کل فضای تبلیغی که قرار است بر روی وبسایت ظاهر شود را پر می کند. در تبلیغات تصویری شما می توانید ویژگی های عکس، چیدمان ها و رنگ های پس زمینه را تغییر دهید.

  • تبلیغات رسانه ای غنی

در برگیرنده عناصری است که کاربر را به تعامل تشویق می کند. از انیمیشن و سایر ویژگی ها نیز در آن استفاده می شود و با توجه به اینکه چه کسی تبلیغ را می بیند و چگونه با آن ارتباط برقرار می کند، ظاهر این تبلیغ متفاوت خواهد بود. مانند تصاویر کوچک از محصولات که خود جا به جا می شوند.

  • تبلیغات ویدئویی

از زمانی که تبلیغات یوتیوب نیز به شبکه Display پیوسته است این نوع از تبلیغات محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. اکنون شما می توانید با استفاده از تبلیغات در شبکه Display، تبلیغ خود را در کنار ویدئو های یوتیوب قرار دهید، تبلیغات یوتیوب یکی از روش های تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه است.

نحوه کارکرد تبلیغات دیسپلی

بر کسی پوشیده نیست که فضای اینترنت و به‌خصوص دنیای گوگل از چه وسعتی برخوردار هست. روزانه میلیون‌ها مخاطب از طریق این شبکه، کارهای خود را انجام داده و زمان زیادی را صرف گشت‌وگذار در آن می‌کنند. داشتن نگاه مدیریتی و تفکر بیزینسی در این موضوع، برای ما آشکار می‌کند که بهره‌مندی از این سیل مخاطبان و هدایت آن‌ها به سمت کسب‌وکار موردنظر، می‌تواند آورده زیادی برای صاحبان مشاغل داشته باشد.

باتوجه‌به اعلام رسمی شرکت گوگل، شبکه تبلیغات دیسپلی این مجموعه بیش از 2 میلیون پلتفرم در اختیار دارد که میلیون‌ها مخاطب در این پلتفرم‌ها، مشغول به فعالیت هستند. باتوجه‌به این نکته که 91 درصد از کاربران اینترنت، از گوگل برای سرچ موضوع‌های خود بهره می‌گیرند؛ این امکان برای شما مهیا شده است که با صرف هزینه بسیار کمی، کسب‌وکار خود را به این افراد معرفی کنید.

یکی از روش‌های متداولی که گوگل برای افزایش کیفیت تبلیغات دیسپلی از آن استفاده می‌کند؛ بهره‌گیری از کوکی‌های موجود در مرورگر مخاطبان است. در واقع این کوکی‌ها همان سابقه فعالیت و جست‌وجو کاربران در اینترنت هستند که به‌عنوان یک منبع بسیار خوب اطلاعاتی برای صاحبان کسب‌وکارها در نظر گرفته می‌شوند. چراکه با استفاده از این اطلاعات، می‌توان به علایق کاربران دسترسی پیدا کرده و باتوجه‌به نیازهای آنان، تبلیغات هدفمندی را طراحی کرد. همچنین می توانید با مطالعه مقاله “شفافیت بیشتر در تبلیغات گوگل” اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

برندینگ با تبلیغات دیسپلی

برندینگ با تبلیغات دیسپلی

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده است که دوستتان قصد خرید تلفن همراه داشته باشد و نظر شما را نیز دررابطه‌با انتخاب برند برتر در این حوزه بپرسد؟ احتمالاً اولین گزینه‌هایی که به ذهنتان خطور می‌کند؛ برندهای معروف اپل و سامسونگ باشند. اما چه اتفاقی رخ می‌دهد که این دو غول بزرگ تکنولوژی انتخاب‌های اول شما بوده و ذهن شما به سمت سایر شرکت‌های فعال در بازار که به‌اندازه این دو برند مطرح نیستند نمی‌رود؟ این موضوع که از آن با نام برندینگ یاد می‌شود؛ عامل بسیار مهمی در موفقیت شرکت‌های مختلف بوده و به آن‌ها کمک می‌کند تا بقای خود را در بازار حفظ کنند.

یکی از موضوعاتی که در تبلیغات گوگل موردتوجه مدیران مشاغل است؛ برندینگ با تبلیغات دیسپلی در گوگل بوده که مزیت‌های زیادی را برای کسب‌وکارها به همراه دارد. مزایای زیادی برای استفاده از تبلیغات دیسپلی و نحوه کاربرد آن در روند بهبود برندینگ یک شرکت مطرح شده‌اند که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

کیفیت بصری تبلیغات را جدی بگیرید

تصویر و در بعضی موارد صدا را می‌توان به‌عنوان ابزار اصلی تبلیغات دیسپلی در گوگل دانست. در این روش تبلیغاتی به دلیل استفاده از محتوا بصری و به دنبال آن تکرار مداوم این نوع از محتوا، تصویر کاملاً واضحی از کسب‌وکار موردنظر در ذهن کاربران شکل می‌گیرد. به همین دلیل است که این مورد به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای برندینگ با تبلیغات دیسپلی مطرح می‌شود.

کاربرد در فرایندهای فروش زمان بر

در یک نگاه کلی می‌توان عنوان کرد که تبلیغات دیسپلی گوگل کاربرد گسترده‌ای برای آن دسته از محصولات و خدماتی دارد که روند فروش طولانی‌تری دارند. به‌عنوان‌مثال خرید خودرو و یا استفاده از خدمات تبدیل ارزی، نیاز به زمان بیشتری برای تکمیل فرایند فروش خود دارند. بدیهی است که در چنین شرایطی که مخاطبان زمان زیادی را صرف شناختن یک بیزینس مشخص و استفاده از خدمات آن می‌کنند؛ درگیری ذهنی بیشتری با آن پیدا کرده و نام برند شما در ذهن آن‌ها حک می‌شود.

تبلیغات دیسپلی ابزاری برای بهبود برندینگ

می‌توان عنوان کرد که فروش بیشتر همیشه به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و قابل‌تأمل برای صاحبان مشاغل مطرح شده است. اما باید به این نکته توجه کرد که بازار امروز دنیا دیگر قابل‌مقایسه با بازار صدسال قبل نیست. افزایش نیاز مردم و به دنبال آن راه‌اندازی هزاران کسب‌وکار متفاوت، این نیاز را برای مدیران به وجود آورده است که تجارت خود را در این بازار مطرح کرده و اصطلاحاً نامی در بازار برای خود مهیا کنند.

استفاده از تبلیغات دیسپلی برای بهبود برندینگ

روند ایجاد احساس آشنایی نام برند شما در ذهن مخاطب، کاری است که در روش‌های قدیمی‌تر، توسط بیلبوردهای تبلیغاتی و یا پیام‌های بازرگانی انجام می‌شد. اما در شرایطی که بیشتر کسب‌وکارهای بازار بر بستر اینترنت به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ نیاز است تا صاحبان مشاغل، نام خود را در این حوزه مطرح کرده و از پتانسیل بسیار بالای آن برای افزایش فروش و آشناکردن مخاطبان با برندشان استفاده کنند.

تبلیغات دیسپلی در گوگل، این امکان را در اختیار مدیران شرکت‌ها می‌گذارد تا با استفاده از فاکتورهای بصری همچون رنگ‌ها، تصویرسازی و یا کارهای گرافیکی، احساس نیاز برای خرید را در مشتری به وجود آورند. حال اگر این کار به‌صورت مداوم و در فواصل زمانی متفاوت انجام شود؛ ناخودآگاه ذهن مخاطب به نام و رنگ و لعاب کسب‌وکار شما آشنا می‌شود. در این‌گونه مواقع است که اگر کاربران تصمیم به انجام خریدی در حوزه فعالیت شما داشته باشند؛ اولین انتخاب در نزد آن‌ها، شرکت شما خواهد بود.

دلیل بیان این مطلب که برندینگ با تبلیغات دیسپلی بسیار مؤثر است نحوه انتخاب مشتری و ارائه سیستم تبلیغاتی هدف‌گذاری شده هست. در این روش تبلیغاتی با استفاده از سابقه سرچ و فعالیتی که کاربران در فضای اینترنت داشته‌اند؛ نیازهای آنان شناسایی شده و شما  برای تبلیغی هزینه می‌کنید که می‌دانید خدمات و یا محصول شما دقیقاً مطابق با نیاز کاربر هدفتان هست.

سخن آخر

در این مقاله سعی داشتیم تا تصویری روشن از نحوه تبلیغات دیسپلی در گوگل به شما ارائه کنیم. چنانچه شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار به دنبال روشی طبیعی برای افزایش فروش خود و بهبود برندینگ کسب‌وکارتان هستید؛ استفاده از تبلیغات دیسپلی گوگل می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. همچنین می توانید از طریق بخش تماس با ما به طور رایگان از کارشناسان فروش جی ادز به طور رایگان مشاوره دریافت نمایید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.