گوگل ادز

پیش به سوی شفافیت بیشتر در تبلیغات گوگل

احتمالا شما هم عبارت “About this ad” یا “درباره آگهی‌دهنده” را در کنار تبلیغات گوگل (چه تبلیغات سرچ و چه تبلیغات دیسپلی) مشاهده کرده‌اید. با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید نام شخص یا شرکت تبلیغ‌کننده را مشاهده کنید. طبق گفته گوگل روزانه بیش از 30 میلیون کاربر بر روی این گزینه کلیک کرده و اطلاعات تبلیغ‌دهنده را بررسی می‌کنند. گوگل بازخورد مثبتی از این امکان دریافت کرده است و در حال بهبود و گسترش آن است.

البته تا این لحظه این گزینه برای همه آگهی‌ها فعال نیست، اما گوگل به تدریج درحال احراز هویت تبلیغ‌کنندگان است و اکانت‌های گوگل ادز در نوبت دریافت ایمیل مربوط به احراز هویت هستند:

احراز هویت گوگل ادز

کاربران پس از دریافت این ایمیل موظف هستند تا یک ماه نسبت به احراز هویت و ارسال مدارک هویتی خود اقدام کنند. (احراز هویت اکانت‌های کاربران جی‌ادز توسط شرکت انجام می‌شود.)

مزیت احراز هویت تبلیغ‌دهندگان در گوگل ادز این است که افرادی که تبلیغات را مشاهده می‌کنند، می‌توانند درباره تبلیغ‌کننده شناخت پیدا کنند و با آگاهی بیشتری نسبت به دریافت خدمات و محصولات از طریق تبلیغ در گوگل اقدام کنند. در واقع همان‌طور که گفتیم هدف گوگل از احراز هویت کاربران گوگل ادز، افزایش شفافیت برای تصمیم‌گیری بهتر است.

احراز هویت در گوگل ادز

از زمان شروع برنامه احراز هویت گوگل ادز تا زمان انتشار این پست، گوگل احراز هویت تبلیغ‌کنندگان 90 کشور را شروع کرده است و در حال ادامه این روند است.

هر تبلیغ‌دهنده گوگل ادز، یک صفحه!

برای افزایش شفافیت درباره تبلیغات، گوگل تصمیم گرفته است برای هر تبلیغ‌کننده صفحه‌ای ایجاد کند. درواقع این صفحه پس از کلیک کاربر بر روی “درباره این آگهی” نمایش داده می‌شود و در آن تبلیغات فعالی که تبلیغ‌کننده در 30 روز گذشته نمایش داده است را می‌توانید مشاهده کنید. به عنوان مثال، تصور کنید که آگهی کت و شلواری را مشاهده می‌کنید، اما برند آن را نمی‌شناسید. با استفاده از صفحه تبلیغ کننده، می‌توانید قبل از بازدید از سایت تبلیغ کننده یا خرید آن، درباره آن تبلیغ کننده اطلاعات بیشتری کسب کنید.

وقتی کاربر آگهی دهنده را بشناسد و تبلیغات را مغایر با خط مشی‌های گوگل بداند، به سادگی می‌تواند آن را گزارش کند تا تیم گوگل آن را از نظر مطابقت با قوانین تبلیغات گوگل بررسی و در صورت لزوم آن را حذف کند. ایجاد تجربه ایمن اولویت اصلی گوگل است و بازخورد کاربران بخش مهمی از نحوه انجام این کار است.

صفحات تبلیغ کننده ابتدا برای تبلیغ‌کنندگان در ایالات متحده راه اندازی می‌شود و به صورت مرحله‌ای در کشورهای دیگر نیز منتشر می‌شود. احتمالا گوگل در آینده اطلاعات بیشتری را به صفحه تبلیغ‌دهنده اضافه کند. هدف گوگل از بهبود بخش “About this ad” کمک به کاربران برای کنترل و درک تبلیغاتی است که مشاهده می‌کنند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.