محتوای موبایلی

راهنمای تولید محتوای موبایلی و تعامل با کاربران

محتوای موبایلی چیست؟

برایتان سوال است که چگونه می‌توان، پست ها، مطالب یا ایمیل هایی بسازید که کاربران موبایل را به تعامل وادارد؟

چه برای یک وبلاگ محتوا تولید کنید، یا تبلیغی برای یک اپلیکیشن بزنید که بیشترین دانلود را داشته باشد یا بنرهای تبلیغاتی برای اپ استور بسازید، برای ساخت یک استراتژی تولید محتوای موبایلی موفق، قواعد اساسی بسیاری وجود دارند که به بهبود محتوای تولید شده کمک می‌کنند.

در این مقاله به 5 راه برای بهبود توضیحات اپلیکیشن و تولید محتوای موبایلی پرداخته خواهد شد.

امروزه موبایل تبدیل به اصلی ترین وسیله برای تعامل با محتواهای آنلاین شده است. از آنجایی که گوشی های هوشمند اکنون همه جا فراگیر شده اند، محتوایی که شما ایجاد کرده اید با بازاری کاملا جدید روبرو است. در ادامه به بهترین نکات برای نوشتن محتوای موبایلی به شکلی که کاربر را به تعامل و حتی اقدام وادارد، اشاره خواهد شد.

نکات مفید برای ایجاد تولید محتوای موبایلی و تعامل با کاربران

1# راهکار اصلی برای تولید محتوای موبایلی موفق این نیست که توضیحات کوتاه تری بنویسید

مشخص است که موبایل صفحه نمایش کوچکتری دارد. برخی از بازاریاب ها از این مسئله این گونه برداشت می کنند که باید توضیحات کوتاه تری برای موبایل بنویسند تا بتوانند توجه کاربر را جلب کنند اما این طرز فکر اشتباه است.

بلکه بهتر است محتوا هایی بهتر و با کیفیت بالاتر بنویسید. به یاد داشته باشید، نمی توانید با کوتاه کردن متن از کیفیت آن بزنید. در تولید محتوای موبایلی شما فقط باید روی ایجاد محتوایی که خواننده بتواند از آن استفاده کند، تمرکز کنید.

2# قسمت اصلی توضیحات را در بالا بنویسید

در دسکتاپ، کاربر در صفحه نمایش چند پاراگراف را بدون اسکرول کردن می بیند. اما در موبایل، شما فضای کمتری در اختیار دارید. و بنابراین باید بتوانید سریعا توجه کاربر را جلب کنید. به همین جهت، مهم ترین قسمت اطلاعات را در بالاترین قسمت از توضیحات، مقاله یا پست قرار دهید.

نوشتن توضیحات در محتوای موبایلی

مهم ترین قسمت توضیحات که توجهات را جلب می کند باید در چند سطر اول درج شود. به عنوان مثال اگر قرار بود در مورد پخت غذای کبابی مطلبی بنویسید، بهتر بود که اینگونه آغاز می کردید:

تابستان رسیده و شما هم به دنبال بهترین غذا های کبابی هستید. ما تمام دستورات پختی را که شما باید در این فصل آن ها را امتحان کنید، جمع آوری کرده ایم.

اینگونه کاربر متوجه می شود که شما دقیقا قرار است چه کاری انجام دهید و تشویق می شود که مابقی مطلب را نیز بخواند.

3# از تصاویر زیاد استفاده کنید

در موبایل کاربران بیشتر به تصاویر پویا علاقه دارند. اما به این معنی نیست که محتوا های متنی نقشی ندارند. شما باید راهی برای تلفیق اسکرین شات ها، آیکون ها و یا تصاویری از اپلیکیشن، را با محتوای متنی خود بیابید.

سایت هایی مانند Buzzfeed از این استراتژی به بهترین شکل استفاده می کنند. آنها از تصاویر برای بیان نکات اصلی استفاده می‌کنند و محتوا های متنی صرفا توضیح می دهند که عکس درباره چیست.

استفاده از تصاویر در محتوای موبایلی

4# پاراگراف های کوتاه عملکرد بهتری برای موبایل دارند

هر پاراگراف از دید کاربران یک مفهوم و موضوع مستقل دارد. هر چه این پاراگراف طولانی تر باشد، موضوع آن نیز طولانی تر است.

در موبایل، این مسئله ممکن است پیچیده به نظر برسد و ممکن است خوانندگان گیج شوند. بهترین راه این است که پاراگراف های کوتاه تری را برای نوشتن انتخاب کنید.

این هدف را در ذهن داشته باشید که باید نکات را در قالب کمترین جملات ممکن بیان کنید. برای حدف کلمات اضافی درنگ نکنید.

پاراگراف کوتاه در محتوای موبایلی

5# عناوینی کوتاه و زیرکانه انتخاب کنید

باز هم، چون فضای کافی در صفحه نمایش موبایل ندارید، باید عناوینی کوتاه و زیرکانه انتخاب کنید. نوشتن عناوین خوب برای موبایل واقعا یک هنر است. شما باید به خواننده بگویید که این اپلیکیشن یا مقاله در مورد چه چیزی هست اما در عین حال باید به شکلی مختصر آن را بیان کنید تا فضای زیادی اشغال نکند.

عناوین کوتاه در محتوای موبایلی

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.