دوره آموزش تبلیغات در گوگل

#21 دوره آموزش گوگل ادوردز – مروری بر افزونه تبلیغات (ad extensions)

 

متن زیرنویس ویدئو

قبل از اینکه ساخت کمپین جدید خود را به پایان برسانیم ارزشمند است که زمانی را روی افزونه های تبلیغ (ad extensions) صحبت کنیم. افزونه های تبلیغ راهی است که می توانید عملکرد تبلیغ خود را گسترش دهید تا اطلاعات بیشتری بیش از آنچه اجازه داشتید در تبلیغ بگنجانید.

با افزونه ها شما می توانید چیزهایی مثل آدرس، شماره تلفن، لینک های اضافی، پیوند به دانلود برنامه موبایل و همچنین تایید شبکه های اجتماعی و بررسی های محصولات خود را اضافه کنید. حالا ما در بررسی اجمالی کمپین خود هستیم تا زیرتنظیمات پیشنهاد خواهیم رفت تا به افزونه های تیتر تبلیغات برسیم.

اینجا شش گزینه می‌بینید که می‌تواند انتخاب شود که فعال کردن هر کدام یا همه آنها افزونه های تبلیغاتی مختلفی را برای این کمپین روشن خواهد کرد. بیایید تک تک این موارد را باهم بررسی کنیم تا بتوانم یک مثال برای شما از آنچه در دنیای واقعی با آن روبرو هستید، بیاورم.

شش نوع افزونه تبلیغ مکان، لینک سایت، تماس، نرم افزار، بررسی و راهنما می باشد. افزونه مکان به مردمی که در نزدیکی شما هستند، کمک می کند تا شما را بیابند و با شما تماس بگیرند. اینجا در سمت چپ، شما می توانید شکل کلی یک تبلیغ عمومی را در حالتی که بخواهید بدون هیچ افزونه ای یک تبلیغ در گوگل ایجاد کنید، می بینید.

در سمت راست، افزونه مکان فعال است و افزونه مکان (location extensions) به فهرست کسب و کار من (My Business) گوگل متصل می شود. اگر تنظیمات آنجا انجام نداده اید، باید ابتدا این تنظیمات را پیکربندی کنید. اینجا می بینید که ما در زیر این لینک شماره تلفن داریم و در زیر نوشته تبلیغ، آیکون نقشه را با آدرس به مکان می بینیم. انتخاب آن باعث باز شدن نقشه می شود و به ما اجازه می دهد تا مکان دقیق این سالن بستنی را ببینیم.

افزونه پیوند به سایت یک لینک اضافه به تبلیغ شما می افزاید که به مردم کمک می کند که راحت تر به آنچه می خواهند دست یابند. اگر در گوگل جستجو کرده باشید ممکن است با این موارد در نتایج طبیعی برخورده باشید. آنها تلاش می کنند تا در تبلیغ بخش خاصی از سایت به شما کمک کنند. که دقیقا آن چیزی است که کاربر به دنبال آن است در سمت چپ، دوباره تبلیغ عمومی در سمت راست، تبلیغ مشابه با مقداری تنظیمات اضافی لینک به سایت.

یاد می‌گیرید که چطور اینها را ایجاد کنید. برای این شیرینی پزی سگها می‌توان ساعت‌ها، بیسکوییت‌ها، محصولات ویژه، رژیم مخصوص و … را نام برد. حالا، من با افزونه لینک به سایت (SiteLinks) پیشنهاد می کنم که شما لینکی اضافه کنید که حتما دارای دکمه ای برای سفارش یا تماس باشد. “همین حالا یک قرار رزرو کنید” امتحان کنید. نمونه ای از محصول ما و … چیزی که واقعا به آنچه مردم دریافت می کنند، کمک کند؛ اما همچنین آنها را وادار به کلیک نماید.

در قدم بعدی ما افزونه تماس (Call) را داریم. اگر تماس کاربران به شما کمک فراوان می کند، این مورد عالی است. این مورد به کاربر اجازه می دهد تا بدون درنگ روی تبلیغ کلیک کند و پنجره ای باز خواهد شد و با شما تماس گرفته می شود. دوباره در سمت چپ یک تبلیغ عمومی در سمت راست، تبلیغی که افزونه آن فعال است.

اگر هر گونه تبلیغ دانلود نرم افزار موبایل را انجام می‌دهید، افزونه نرم افزار (app extensions) به شما اجازه می دهد که یک لینک را در زیر نوشته تبلیغ نشان دهید و آنها را به فروشگاه نرم افزار مناسب منتقل می کند. اینجا در سمت راست می بینید که لینک در زیر نوشته تبلیغ نمایش داده می‌شود.

افزونه بررسی (Review extensions) اگر داری بررسی های مثبت شخص ثالث باشید، عالی می باشد. شما می توانید از این منابع معتبر استفاده کنید و آنها را وارد گوگل نمایید و بنابراین، گوگل می تواند آنها را انتخاب و در زیر تبلیغ شما نمایش دهد تا به اعتبار شما افزوده شود. در سمت راست می‌توانید ببینید که چطور به نمایش در می آید. نوشته هایی به رنگ خاکستری کمرنگ درست زیر تبلیغ.

افزونه راهنما (Callout extensions) به شما کمک می کند تا نوشته های توصیفی را به تبلیغ خود اضافه کنید تا چیزهای بیشتری که ارائه می دهید را بیان کنید. اینجا در سمت چپ، تبلیغ عمومی را می‌بینید و در سمت راست، افزونه راهنما برای تبلیغ کمپانی الکترونیکی، در این مورد Acme Electronics اجازه می دهد که توضیحاتی مانند خدمات مشتری در بیست و چهار ساعتِ هفته و تطبیق قیمت را اضافه کند؛ که ویژگی های برجسته شما را برای متمایز شدن از دیگر رقبای اطراف خود نشان می دهد.

بیایید برگردیم و ببینیم که چطور می توانیم این افزونه ها را در کمپین خود فعال می کنیم. در کنار هر افزونه یک چک باکس وجود دارد که میتوانید آن را انتخاب نمایید و و سریعا گوگل به شما نشان خواهد داد که چطور می توانید اطلاعات را اضافه کنید. اگر چک باکس تماس را انتخاب کنم گوگل به من نشان خواهد داد که هیچ تلفنی در حساب کاربری من وجود ندارد. من گزینه تلفن جدید را در قسمت پایین صحفه انتخاب می کنم. من میتوانم تلفن خود را اضافه کنم.

حالا، چیزی که در اینجا جذاب است این است که گوگل به شما اجازه می دهد که از انتقال تماس و گزارش تماس گوگل بهره بگیرید. به این معنی که هر زمان کسی تماس بگیرد، ابتدا با شماره گوگل تماس خواهد گرفت و سپس به شماره شما منتقل می‌گردد. این کار به گوگل اجازه خواهد داد که نشان دهد که مکالمه رخ داده است. گوگل از این طریق خواهد گفت که این تبلیغ این مقدار از مکالمه را داشته است. با فعال سازی انتقال تماس، شما به گوگل اجازه رهگیری مکالمات را برای شما خواهید داد.

من آن را خواهم بست بیایید به لینک به سایت (sitelinks) نگاه کنیم. اگر این گزینه را فعال کنم، می بینید که من حداقل می توانم چهار لینک به کمپین خود اضافه کنم. این کار را با انتخاب لینک به سایت جدید در زیر صفحه نمایش انجام خواهم داد. نوشته را برای لینک به سایت انتخاب خواهیم کرد. سپس می توانیم صفحه فرود که می‌تواند آدرس نهایی ما یا یک آدرس مقصد دیگر باشد را انتخاب کنیم. اگر اولویت دستگاه موبایل باشد می توانیم انتخاب کنیم اگر دوست داریم می توانیم توصیفاتی اضافه کنیم. من در اینجا کنسل را انتخاب میکنم من اضافه کردن شش تا هشت لینک به سایت را پیشنهاد میکنم. به این خاطر که گوگل هر کدام که بیشترین ارتباط را با مخاطبانتان داشته باشد انتخاب می کند.

همانطور که پایین تر اسکرول می کنم میتوانید گزینه بررسی را انتخاب کنید اینجا، مانند کاری که با دیگر افزونه های خود انجام دادیم دکمه زیر صفحه را انتخاب خواهید کرد. در این مورد گزینه بررسی جدید را برگزینید. میتوانیم قالب بازنویسی شده یا یک یک نقل قول دقیق را انتخاب کنیم. حالا گوگل هر بررسی که شما به اینجا اضافه می کنید را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهد با انتخاب گزینه بازنویسی به این معنی است که شما متن را اندکی تغییر خواهید داد تا با محدودیت کاراکتر شما همخوانی داشته باشد. اگر نقل قول دقیق را انتخاب کنید شما به گوگل می گویید که نقل قول هایی که در منابع خواهد یافت دقیقا برابر با نقل قول اصلی است. شما در سمت راست یک شمارشگر کاراکتر را می بینید و این شمارشگر می گوید که شما دارای محدودیت 67 کاراکتر بین متنی که اضافه می کنید و منبع هستید.

حالا، نیاز به اضافه کردن نقل قول ها ندارید به آسانی می توانید متن را بنویسید. سپس بایست منبع را بنویسید اگر یک بلاگ است, شما نام بلاگ را می نویسید اگر یک خروجی خبری است، شما آن را در اینجا قرار خواهید داد و سپس بایست یک لینک به گوگل از آن منبع بدهید. این لینک هم برای کاربر برای مشاهده بررسی است و هم برای گوگل که پیش از تایید بررسی ها روی آنها تحقیق نماید. من کنسل را انتخاب خواهم کرد.

من توصیه می کنم که به هر میزان می توانید افزونه ها را فعال نمایید. بسیاری از آنها می‌توانند با هم در یک تبلیغ به نمایش درآیند در حالیکه هیچ ضمانتی از سوی گوگل وجود ندارد که هیچ یک را نمایش دهد. اگر نمایش یابند میزان کلیک شدن تبلیغات شما نسبت به رقیبان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. مهم است که اشاره کنیم که همه تبلیغ دهندگان در حال استفاده از این موارد نیستند. داشتن و استفاده از این افزونه‌ها می تواند به شما در برابر رقیبان برتری چشمگیری دهد.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. این موارد آموزشی به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.