دوره آموزش گوگل ادوردز

#7 دوره آموزش گوگل ادوردز – امتیاز کیفیت و سیستم مزایده

متن زیرنویس ویدئو:

گوگل دارای محبوبیت است؛ به این خاطر که کار خود را به درستی انجام می‌دهد. زمانی که برای جستجوی چیزی به گوگل می روید معمولا آن چیزی را که می‌خواهید، خواهید یافت. گوگل بسیار حساس است که مطمئن گردد تا نتایج درستی به نمایش درمی‌آید و این مورد تنها به نتایج طبیعی ختم نمی شود و در مورد تبلیغات پولی نیز صدق می کند. خوشبختانه این فرصتی عالی ایجاد خواهد کرد.

کاربران اطلاعات مرتبط می خواهند و تبلیغ دهندگان نیاز دارند تا تبلیغات‌شان برای نتایج مرتبط نمایش داده شود. بنابراین تبلیغات مرتبط کلیک دریافت می کنند. اگر گوگل بهترین تبلیغ را نشان دهد، کاربران به گوگل بازمی‌گردند و گوگل سود خواهد کرد. برای گوگل، هر چقدر تبلیغات بهتری نشان دهد، پول بیشتری کسب خواهد کرد. بنابراین، قبل از اینکه جلوتر برویم اجازه بدهید در مورد آنچه با هم صحبت می کنیم توضیح دهم

من اینجا در صفحه جستجوی گوگل هستم و می خواهم عبارت تعمیر صفحه نمایش آیفون را جستجو کنم این عبارت نیز برای من مهم است به این خاطر که من تنها در شکستن عینک متبحر نیستم، بلکه با آیفون خود نیز چنین رفتار می کنم!

ما برخی از تبلیغات گوگل را در بخش بالایی و برخی را در سمت راست، همانطور که اسکرول می کنم، می بینیم. اما گوگل چطور ترتیب این تبلیغات را برای نمایش تعیین می کند؟ به طور کلی، گوگل ادوردز یک سیستم مزایده ای می باشد و بر اساس منطق، هر شخصی با مقدار بالاتری از پول در بالای صفحه جای خواهد گرفت یا در جایی که ما آن را مکان شماره یک می نامیم.

بنابراین این تبلیغ در اینجا با برچسب Ad اولین هستند و اگر به سمت راست صفحه نمایش نگاه بیاندازیم، این تبلیغات را هم خواهیم دید که به عنوان مکان دوم و سوم قرار گرفته اند. حالا، یک مکان دوم در بخش بالایی صفحه خواهید داشت. این نتایج در واقع به عبارت جستجو شده شما و مکانی که در آن قرار دارید مرتبط است بیایید نگاهی عمیق تر به آن بیاندازیم. در یک مزایده معمولی ما چهار نفر را داشتیم و پیشنهادات به ترتیب پنج، چهار، سه و دو دلار بود.

شما انتظار دارید که پیشنهاد دهنده شماره یک که پنج دلار پیشنهاد داده بهترین مکان را کسب کند؛ اما اینطور نیست! گوگل نشانه های دیگری را در تعیین اینکه کدام تبلیغ مفیدتر است در نظر می گیرد و مفید ترین تبلیغ به بالاترین جایگاه دست خواهد یافت بنابراین، در این لحظه شما فکر خواهید کرد که خب، این عوامل چیست؟

خب، اولین مورد نرخ کلیک مورد انتظار است. گوگل یک حدس آموزشی روی آنکه چقدر مردم روی این تبلیغ کلیک می‌کنند انجام خواهد داد. در مرحله بعدی در مورد صفحه فرود شما صحبت خواهیم کرد تبلیغ شما زمانی تاثیر گذار خواهد بود که بازدیدکنندگان به آنچه که نیاز دارند پس از کلیک و ورود به سایت دست یابند.

ما در مورد اهمیت ساخت یک صفحه فرود با کیفیت بعدا صحبت خواهیم کرد. اما اگر شما ناصبور هستید مهمترین عوامل، ارتباط و آسان بودن دسترسی و شفاف بودن ذات کسب و کار شماست و شفافیت در مورد چگونگی جمع آوری و استفاده از اطلاعات افراد که این مورد جز سیاست های حفظ حریم خصوصی و شرایط کاری شماست.

سپس آنها ارتباط بین تبلیغ شما را با توجه به زبان شما و عبارت جستجو شده می سنجند این باعث جلوگیری ورود افراد با کلمات کلیدی غیر مرتبط می باشد. بنابراین اگر تبلیغ در مورد آیفون باشد و کلمه کلیدی یا عبارت نیز دارای عبارت آیفون باشد گوگل می گوید: عالی است و کاملا مرتبط!

گوگل ادوردز همچنین دارای افزونه هایی (extensions) است که می توانید به تبلیغات خود بیافزایید. برای مثال ممکن است تلفن خود را در کنار عنوان دامنه خود در نظر بگیرید یا بررسی های اخیر کاربران را در آن قرار دهید. من در اینباره بعدا صحبت خواهم کرد. اما قابلیت استفاده از این افزونه ها ممکن است امتیاز کیفیت شما را افزایش دهد.

بنابراین گوگل تمام این موارد را در تبلیغ شما در نظر می گیرد و آن را تبدیل به رنک تبلیغ می نماید تا به شفافیت بیشتر آنها کمک کند. بیایید به مثال اول خود بازگردیم ما چهار تبلیغ داشتیم با پیشنهادهای پنج، چهار، سه و دو دلاری حالا بیایید برخی از عوامل کیفی را نیز وارد ماجرا کنیم. این امتیاز کلی این تبلیغ می گردد و من آنها را به عنوان پایین، بالا، بالا و متوسط خواهم نامید. آنها همچنین دارای قالب های مختلفی با تاثیرات مختلفی می باشند اولین تبلیغ دارای هیچ قالبی نیست بنابراین تاثیری نخواهد داشت دومین تبلیغ به یک قالب دسترسی دارد. بنابراین تاثیر کمی خواهد داشت. تبلیغ سوم از تعدادی قالب بهره می برد، همچنین سومین تبلیغ، که ما آنها را متوسط می نامیم.

حالا گوگل، امتیاز را مشخص خواهد کرد. بیایید آن را مشابه زیر در نظر بگیریم: اولین تبلیغ دهنده رنک 8 و دومین 18خواهد گرفت سومین تبلیغ دهنده 25 و چهارمین آنها 20 خواهد بود. اگر رنک شما بسیار پایین باشد شما اصلا نشان داده نخواهید شد. بنابراین در مثال ما حتی بزرگترین پیشنهاد دهنده با پنج دلار و رنک 8 که احتمالا برای نمایش داده شدن بسیار پایین خواهد بود.

بنابراین حالا آنها را بر اساس امتیاز مرتب می کنم و چیزی که خواهید دید این است که دو پیشنهاد دهنده با مبلغ کم 2 و 3 دلار بالاترین جایگاه را بدست خواهند آورد. پیشنهاد دهندگان مبلغ بالاتر در پایین صفحه جای می گیرند و این به علت امتیاز کلی است که آنها بدست آورده اند.

البته بایست اشاره کنم که این اعداد به طور کامل دلخواه هستند که من از آنها برای مثال استفاده می کنم. راه قطعی برای شناسایی این اعداد وجود ندارد. فرمول دقیق ریاضی برای محاسبه استفاده می شود. در این درس می خواستم شما را با چرایی اینکه دلیل تفاوت مقدار پیشنهاد و جایگاه آگهی چیست آشنا کنم.

البته باوجود صحبت هایی که شد هنوز کمی پیچیدگی در این زمینه وجود دارد. گوگل از متغیری که مزایده دوم نام دارد بهره می برد. بنابراین شما برای شکست رقیب و حفظ جایگاه خود تنها بایست مقداری حداقل را پرداخت کنید. بنابراین پیشنهادات تبلیغات به طور خودکار با وضعیت شما وفق می یابند. گوگل این کار را انجام می دهد تا همواره پیشنهادات بیشترین مقدار و درست باشند و همواره آن را اصلاح می کند تا به نفع شما باشد.

بنابراین در این حالت پیشنهاد سه دلاری ممکن است به دو دلار و پانزده سنت تبدیل شود تا به آسانی رقیب زیرین را شکست دهد و این روشی است که گوگل حسابها را مدیریت می کند. همانطور که در این دوره پیش می رویم من بحث خواهم کرد که چطور به امتیازات بالا دست پیدا کنیم اساسا این کار باعث افزایش کیفیت تبلیغ از طریق انتخاب درست کلمات کلیدی و متن تبلیغ، اصلاح صفحه فرود و استفاده از قالب های موجود صورت می گیرد.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام من مزایده دوم رو نفهمیدم چرا اگه ۳ دلار بشه ۲ دلار و ۱۵ سنت رقیب رو شکست میده؟

متوجه شدم. خیلی ممنون از جوابتون

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.