دوره آموزش گوگل ادوردز

#6 دوره آموزش گوگل ادوردز – درک ساختار گوگل ادوردز

متن زیرنویس ویدئو:

قبل از اینکه کمپین خود را ایجاد کنید، مهم است که ساختار گوگل ادوردز را بدانید. یک اکانت کاربری که به خوبی سازماندهی شده باشد، برای ایجاد کمپین های تاثیرگذار که مخاطبان درست را هدف بگیرد و در نهایت به شما کمک کند تا به اهداف تبلیغاتی خود برسید، مورد نیاز است.

ادوردز در چند بخش سازمان دهی می‌شود: حساب کاربری، کمپین، کلمات کلیدی، گروه های تبلیغی و خود تبلیغات گوگل.

در بخش بالایی، شما بخش حساب کاربری را دارید و این اطلاعاتی است که در هنگام ثبت نام ارائه می دهید: آدرس ایمیل، رمز عبور و اطلاعات مالی. در سطح کاربری کارهای بیشتری انجام نمی دهید، مگر اینکه وارد مدیریت حساب کاربری دیگر مشتریان شوید که ما در این دوره این موضوع را تحت پوشش قرار نمی دهیم.

یک حساب کاربری باید یک کمپین و یک گروه تبلیغی داشته باشد اما اکانتی با ساختار مناسب دارای چندین کمپین و گروه تبلیغی است. بنابراین، بیایید درباره این موارد صحبت کنیم.

پس از حساب کاربری، کمپین ها را داریم: کمپین ها را به عنوان اهداف بزرگ ببینید یک کمپین بودجه مختص به خود را دارد و تنظیماتی مربوط به زمان نمایش تبلیغات آن. انتخابهای مربوط به دید کلی در بخش تنظیمات کمپین رخ خواهد داد.

زمانی که در حال شروع کار خود هستید ساده است که کمپین ها را مانند ساختار وبسایت خود در نظر بگیرید. اگر برای مثال یک فروشگاه دارید ممکن است برای هر نوع محصول خود که در فروشگاه دارید کمپین ایجاد نمایید. یک کمپین برای کت، یک کمپین برای کفش، یکی برای کلاه و الی آخر. کمپین هایی که به این شکل ایجاد می شوند به شما انعطاف پذیری می‌دهند. مثلا اگر شما یک کمپین برای کت دارید و در حال ورود به ماه های زمستانی هستید ممکن است نیاز باشد که بودجه آن را زیاد کنید تا ترافیک بیشتری را جذب نمایید.

در کمپین خود، گروه های تبلیغی (Ad Groups) دارید و هر گروه تبلیغی شامل یک سری از تبلیغات است و کلمات کلیدی که تبلیغات را انتخاب خواهند نمود. گروه های تبلیغی زمانی که روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند، بهترین عملکرد را دارند. بنابراین اگر کمپین شما برای کت می باشد گروه های تبلیغی شما می توانند برای برند کت باشند؛ مثلا پاتاگونیا یا نورث فیس یا شاید رنگ کت یا نوع کت. اگر لازم باشد می توانید کلی تر نیز بنگرید مثلا برای کمپین روی کفش ممکن است با گروه تبلیغی برای کفش مردانه و کفش زنانه شروع کنید.

بهینه سازی ساختار گوگل ادوردز

گروه های تبلیغی اشاره به گروه خاصی از تبلیغات دارند. آنها شامل کلمات کلیدی هستند که زمانی که تبلیغ اصلی به نمایش در می آید به آن اشاره می گردد. شما ممکن است تبلیغات مختلفی که وابسته به گروه تبلیغی شما هستند را آزمایش کنید.

اگر در حال استفاده از شبکه جستجو هستید، این تبلیغات یک تیتر، دو خط توضیح و یک آدرس که کاربر به آن منتقل خواهد شد در اختیار دارند و ما راجع به این تبلیغات بعدا صحبت خواهیم نمود.

همانطور که به ساخت نخستین تبلیغ خود نزدیک می شویم قبل از اینکه آغاز کنیم شما را با این تمرینات تنها خواهم گذارد. ابتدا سازماندهی تبلیغات و گروه های تبلیغی شما در هنگامی که آنها را ایجاد می کنید. (سازماندهی مجدد حساب کاربری باعث پاک شدن اطلاعاتی می گردد که کسب کرده اید و باعث می گردد که درک عملکرد خوب المان ها مشکل گردد.) همیشه بهتر است که جزئی عمل کنید تا اینکه کلی بنگرید. (ایجاد گروه‌های تبلیغی مختلف که هدف گرفته اید را در نظر بگیرید. اگر ترافیک کافی را کسب نمی کنید می توانید به آن هدف گذاری کمتر اهمیت دهید.) اغلب از من پرسیده می شود بهترین راه برای شروع کار چیست؟ صادقانه بگویم که وابسته به کسب و کار و اهداف شماست؛ اما اگر می خواهید چیزی را هدف بگیرید بهترین حساب کاربری با ایجاد کمپین هایی حاوی چندین گروه تبلیغی دو یا سه تبلیغ و ده تا سی و پنج کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغی سازماندهی خواهد شد.

اگر همچنان با در ذهن خود با مفاهیم و ساختار گوگل ادوردز درگیر هستید و مشکل دارید ما هر المان آن را در فیلم های بعدی بررسی خواهیم کرد. بنابراین نگران آن موارد نباشید پس از ساخت اولین تبلیغ تمام مفاهیم را درک خواهید کرد.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.