دوره آموزش گوگل ادوردز

#8 دوره آموزش گوگل ادوردز – کسب و کار خود را تعریف کنید

متن زیرنویس ویدئو:

قبل از شروع تبلیغات آنلاین چه تبلیغات طبیعی و چه پولی باشد مهم است که بدانید به دنبال کسب چه چیزی در تلاش هستید؟ آیا می خواهید ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید؟ تماس‌ها به سامانه فروش خود را افزایش دهید؟ آیا به دنبال مشتریان بیشتری هستید تا وارد فروشگاه شما شوند؟ آیا قصد آموزش مشتریان خود در مورد محصول بخصوصی را دارید؟

این‌ها فقط چند موردی است که به عنوان اهداف تبلیغات برای کسب و کار شما به آنها اشاره می کنم. با یک هدف مشخص، شما قادر به شناسایی استراتژی و ارزیابی یک مسیر درست برای اندازه گیری نتایج خواهید بود. اگر به دنبال آگاهی برند هستید بهتر است به جای دنبال کردن کلیک، میزان اثر را دنبال کنید. در حالیکه یک کمپین ترافیکی روی تعداد بازدیدکنندگان متمرکز خواهد بود و بنابراین تعداد کلیک ها مهم خواهد بود.

هدف شما از چهار المان تشکیل شده است:

  • هدف اولیه
  • انگیزه
  • تلاش
  • شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI

شاخص های کلیدی عملکرد تنها آن چیزی که اندازه می گیرید نیست. بلکه مقدار واقعی اندازه گیری است که امید دارید به آن برسید.

بیایید برخی مثال ها را به شما نشان دهم که چطور من یک هدف تبلیغاتی کسب و کار را تنظیم می کنم. بیایید در نظر بگیریم که محصولات قهوه می فروشید و می‌خواهید سفارشات بیشتری ماگ و فیلتر قهوه بدست آورید. هدف نخست ما فروش آنلاین است، سپس به سراغ انگیزه می رویم و انگیزه آن چیزی است که مشتریان شما می خواهند. لیست ابتدایی را در خاطر دارید بنابراین در این مورد انگیزه این است که من میخواهم بخرم.

تلاش ما فروش فیلتر است این چیزی است که ما بایست انجام دهیم. بنابراین ما نیاز داریم که فیلتر بفروشیم و شاخص کلیدی عملکرد ما فروش صدتایی فیلتر تا اکتبر است. پس فقط فروش صد فیلتر نیست در واقع فروش صد فیلتر با تعیین زمان فروش آن است. شما بایست در مورد شاخص های کلیدی عملکرد دقیق باشید. چون بایست ببینید که آیا به اهداف خود رسیده اید یا خیر. بنابراین با این شاخص کلیدی عملکرد اگر صد فیلتر بفروشیم اما این کار را تا قبل از نوامبر انجام ندهیم، خب ما تعداد را کسب کردیم، اما این کار را در زمان تعیین شده انجام ندادیم. در نتیجه بایست به عقب برگردیم و به تبلیغ گوگل خود بنگریم و بررسی کنیم که چطور می توانیم به فروش شتاب دهیم.

در این مورد ما دو هدف داشتیم بنابراین این کار را مجدد آغاز می کنم هدف، فروش آنلاین، من می خواهم بخرم در این مورد تلاش فروش ماگ است و شاخص کلیدی عملکرد فروش دویست ماگ در دسامبر می باشد. چیز خوبی که در این مورد وجود دارد این است که ما می دانیم که بایست از یک نوع تبلیغ استفاده کنیم که ترافیک را به یک فروشگاه آنلاین منتقل نماید به این دلیل که اهداف ما فروش آنلاین است و ما می دانیم که بایست روشی برای رهگیری تلاش های خود داشته باشیم.

بنابراین بایست روشی را تنظیم کنیم که بتوانیم آمار فروش ماگ و فیلتر را پیش از آغاز کمپین رهگیری کنیم. این روش شناسی به شما کمک می کند که نه تنها کمپین خود را مدیریت کنید، بلکه یک هدف قابل حس را برای شما مهیا می کند شما بایست بودجه خود را تغییر دهید، کمپین های خود را بهبود دهید و علمکرد خود را بهتر کنید تا به شاخص های کلیدی عملکرد خود برسید.

اگر شکست خوردید، مشکلی نیست، شکست باعث یادگیری شما خواهد شد. شکست پولی است که برای یادگیری هزینه می کنید و از اطلاعاتی که کسب کرده اید استفاده می کنید تا دلیل نرسیدن به هدف را توصیف کنید.

بیایید به مثال دیگری بنگریم بیایید فرض کنیم که شما یک مراقب کننده حیوانات خانگی هستید و می خواهید تماس های بیشتری با شما گرفته شود. بنابراین هدف خود را تماس تلفنی قرار می دهیم. انگیزه، می خواهم بدانم و میخواهم بروم است. مشتری بایست به سراغ شما بیاید پس نوع تبلیغ شما بایست با دادن اطلاعاتی که آنها از طریق تلفن نیاز دارند باشد. یا مجاب کردن آنان به مراجعه حضوری به مکان کسب و کار شما می باشد. تلاش ثبت نام سگ ها می باشد و شاخص کلیدی عملکرد ده مشتری جدید در ماه آوریل می باشد.

حالا ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که صبر کنید، چرا هدف من آرایش سگ ها می باشد. بجای اینکه بگویم حیوانات خانگی مانند آرایش سگ و گربه. خب، موفق ترین کمپینها، آنهایی است که کاملا اختصاصی هستند. در فیلم بعدی زمانی که ما کلمه کلیدی و میزان محبوبیت آن را نشان می دهیم، متوجه منظورم خواهید شد. اما اگر به طور کلی نگاه کنیم، مردم هیچگاه برای آرایش سگ و گربه با هم جستجو نمی کنند. آنها به دنبال چیز بخصوصی خواهند بود که نیازشان را رفع نماید. انگیزه آنها من میخواهم سگم را آرایش کنم خواهد بود. بنابراین زمانی که وارد گوگل می شوند جستجو برای عبارت آرایش سگ خواهد بود یا اصلاح سگ و به دنبال آن شاید آرایشگر که می تواند شامل مکان حضورشان باشد.

شما نمیخواهید یک تبلیغ کلی از تمامی سرویس های خود به این شخص ارائه دهید. شما بایست یک تبلیغ با جزئیات و مربوط به انگیزی آنان ارائه دهید و این دلیلی است که اهداف را بسیار مهم می نماید. بنابراین اندکی زمان در نظر بگیرید و اهداف اولیه را مشخص کنید. همچنین منطقی ترین و در دسترس ترین هدفی که می توانید استفاده کنید تا اولین کمپین ادوردز خود را آغاز کنید، انتخاب کنید. ما از اهداف مان در طول این دوره استفاده می کنیم و همچنین ما از آنها برای تعیین میزان هزینه استفاده می کنیم. اگر اهداف چندگانه تبلیغاتی دارید، عالی است در نظر داشته باشید که ایجاد یک کمپین برای هر هدف عالی می باشد این کار شما را سازمانده و متمرکز می‌کند.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.