آموزش تبلیغ در ادوردز

#37 دوره آموزش گوگل ادوردز – بازنگری Bid adjustments

 

متن زیرنویس فارسی ویدئو:

Bid adjustments یا تنظیمات پیشنهاد راهی است برای ما تا به طور خودکار مقداری را که تمایل به هزینه روی دستگاهی خاص مکانی خاص و یا روزها و زمانی خاص داریم را افزایش یا کاهش دهیم. زمانی که به آن عادت کردید، بسیار مفید خواهد بود.

زمانی که کمپین گوگل ادوردز خود را راه می‌اندازیم بیاد دارید که قادر نبودیم که بدانیم تبلیغات روی موبایل نمایش داده میشوند. تنظیمات پیشنهاد، راهی است که شما رخدادهای موبایل را نیز می‌توانید کنترل کنید. در اولین قدم، کمپینی را که از حساب خود قصد تغییر آن را دارید انتخاب می‌کنید. ما این مرحله را انجام دادیم و کمپین SEARCH که پیش از این ایجاد کرده بودیم را انتخاب کردیم سپس وارد ناحیه تنظیمات می‌شویم که این برگه در بالای صفحه می‌باشد. در بخش بالایی و در کنار گزینه All setting می بینیم، ما یک برگه برای زمان بندی تبلیغات دستگاه ها و مکان داریم.

حالا به طور معمول زمانی که برگه تنظیمات را انتخاب میکنید به صورت پیش فرض وارد تمامی بخش های تنظیمات میشوید و این بخش اینجاست. اما تنظیمات پیشنهادات خود را با استفاده از برگه های مکان، زمان بندی و دستگاه ها اینجا در بخش بالای صفحه انجام میدهید. ما در برگه دستگاه ها هستیم و اینجاست که لیست دستگاه ها را در زیر میبینیم، کامپوترها، گوشی های موبایل و تبلت ها.

کاری که ما میتوانیم انجام دهیم این است که در ستون تنظیمات پیشنهاد می توانیم گزینه زیر را انتخاب کنیم: mobile devices with full browser. میتوانیم پیشنهادات را با درصد خاصی افزایش یا کاهش دهیم در این مورد اگر قصد عدم نمایش تبلیغ گوگل روی موبایل را داریم، میتوانیم پیشنهاد را تا 100% کاهش دهیم و گزینه ذخیره را انتخاب میکنیم. این کار باعث عدم نمایش تبلیغ ما از نمایش روی دستگاه های موبایل میگردد.

در قدم بعد بیایید به برگه location نگاه کنیم. از این لیست میبینید که ما تنها آمریکا را هدف قرار داده ایم و این مورد در زمانی بود که کمپین خود را تنظیم میکردیم. اما بیایید فرض کنیم که بر اساس تحقیقات ما مردم سانتا باربارا دوست دارند به سانفرانسیسکو سفر کنند و مایل به استفاده از هتل های گران هستند که به معنی آن است که شانس بیشتری برای رزرو هتل وجود دارد. بنابراین بایست پیشنهاد بیشتری برای کلیک از این شهرها در نظر بگیرید. کاری که انجام میدهیم انتخاب گزینه  add Locations  می‌باشد. این کار باعث ظاهر شدن آن صفحه آشنا می‌گردد. سپس میتوانیم عبارت سانتا باربارا بنویسیم، آن را از لیست انتخاب و سپس ذخیره میکنم. حالا در اینجا میتوانیم پیشنهادات (Bids) خود را تنظیم کنیم. در نظر بگیرید که قصد داریم به ادوردز بگویم که تمایل داریم، پنجاه درصد بیشتر روی مردم سانتاباربارا سرمایه گذاری کنیم. من پنجاه درصد را اضافه میکنم و سپس گزینه ذخیره را انتخاب میکنم. البته که ممکن است هر دو حالت رخ دهد. فرض کنید که پس از اجرای کمپین برای مدتی فهمیدم که مردم سانتا باربارا در واقع اغلب هتل رزرو نمیکنند بنابراین دوباره بر میگردم و گزینه Bid adjustment را انتخاب میکنم و آن را به بیست و پنج درصد کاهش میدهم؛ به این معنی که اهمیت این مکان برایم کاهش یافته است، ولی نمیخواهم آن را کاملا از بین ببرم.

خب، بیایید به سراغ گزینه Ad scheduling برویم این گزینه را از بالای صفحه انتخاب کنید. اینجا ما یک برنامه ریزی تبلیغ برای دوشنبه تمام روز داریم و میتوانیم با انتخاب جعبه و سپس انتخاب remove آن را حذف نماییم و سپس از پنجره باز شده گزینه  OK را انتخاب کنیم و اگر بخواهیم یک برنامه زمان بندی جدید برای تبلیغ ایجاد کنیم، میتوانیم گزینه Ad Schedule را انتخاب کنیم و سپس گزینه Create a custom schedule را برای زمان بندی سفارشی انتخاب کنیم. در این مورد میتوانیم گزینه تمام روز از ساعت دوازده تا دوازده را انتخاب کنیم. می‌توانیم از دوشنبه تا جمعه را از بازه زمانی خاصی انتخاب کنیم و گزینه ذخیره را انتخاب کنیم. پس دوشنبه، تمام روز سه شنبه تمام روز، چهارشنبه تمام روز و به همین ترتیب… خواهیم داشت اما بیایید بگویم که یک راه حل برای بی بخوابی داریم. ما هنوز میخواهیم که این افراد را در روز هدف بگیریم ولی این افراد به دلیل مشکلی که دارند بیشتر در شب وارد سایت و تبدیل خواهند شد. کاری که انجام میدهم، ساختن یک برنامه زمانبندی جدید است و بیایید گزینه تمام روزها از ساعت ده شب تا دوازده ظهر را انتخاب کنیم و ذخیره کنم.

بیایید در نظر بگیریم که در این مورد میخواهیم در روز دوشنبه از ساعت ده شب تا نیمه شب Bid modifire داشته باشیم. سپس گزینه ذخیره را انتخاب کنید. حالا در روز دوشنبه از ده شب تا نیمه شب میتوانم تغییر پیشنهاد را انتخاب کنم، در این مورد پیشنهاد خود را تا هفتاد و پنج درصد افزایش میدهم و سپس گزینه ذخیره را انتخاب میکنم. بنابراین در آن روز و آن ساعت پیشنهاد من به صورت خودکار تا هفتاد و پنج درصد افزایش خواهد یافت. اما زمانی که یک تبلیغ برنامه ریزی شده باشد، شما آن را در نمای گرافیکی بالای صفحه خواهید دید.

خب، ما همچنان می‌خواهیم که تبلیغ در طول روز نمایش داده شود. بنابراین بایست دوباره برگردم و یک روز دیگر انتخاب کنم، دوشنبه از ساعت یک صبح تا نه شب خب، این باعث ایجاد همپوشانی نخواهد شد و شاید ما نمیخواهیم به هر دلیلی آن را بین نیمه شب و یک شب نمایش دهیم و همچنین بین نه تا ده شب. ولی اگر دوست داشته باشیم، میتوانیم آن را روی نیمه شب تا ده شب تنظیم کنیم تا یک روز کامل را پوشش دهیم. Bid adjustment راه مناسبی برای کنترل روی چیزی است که میخواهید.

امیدارم که به این موضوع فکر کنید که چطور از این ابزار برای برتری نسبت به حریفان خود استفاده کنید. از آن برای صرفه جویی در هزینه های تبلیغات در گوگل می‌توانید بهره ببرید و یا برای انجام یکسری تبلیغات خلاقانه.

در این حوزه همچنین بایست اشاره کنم که این تنظیمات پیشنهاد (bids) در سطح گروه های تبلیغی برای دستگاه ها نیز قابل کنترل هستند، درحالیکه تنظیمات مکان و زمانبندی در هر جایی از گروه های تبلیغی تا کمپین ها قابلیت اعمال دارند. حالا که تمام اجزای bid adjustment را می‌دانید آماده اید که از اینها روی کمپینهای خود استفاده کنید.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.