تبلیغات در گوگل ادوردز

#29 دوره آموزش گوگل ادوردز – کلمات جستجو، اطلاعات مزایده و موقعیت کاربران

 

متن زیرنویس ویدئو:

همانطور که با قابلیت‌های گزارش گیری ادوردز آشنا شده اید ممکن است کمی شوکه شده باشید؛ از آنجایی که تازه شروع کرده‌اید و ما روی مبانی تمرکز کرده‌ایم، من به شما سه عدد از مهمترین گزارشات گوگل ادوردز را نشان خواهم داد، تا بررسی کنیم.

اینها گزارشات واژه‌های جستجو شده، گزارش مزایده و اطلاعات مکانی کاربران می‌باشند. بیایید به اینها با یکدیگر نگاه کنیم. برای مشاهده این گزارشات بایست از بخش کمپین ها به برگه dimensions بروید و آن جایی است که من الان در آن حضور دارم. اینجا در دمنشن شما گزینه view را در گوشه بالا سمت چپ انتخاب می‌کنید و ما با انتخاب واژه‌های جستجو شروع می‌کنیم.

اینجا می‌توانید گزارش واژه‌های روزانه‌ای که مردم با آنها به تبلیغ گوگل شما رسیده و روی آن کلیک کرده‌اند را مشاهده کنید. احتمالا ارزشش را خواهد داشت که تبلیغاتی پیرامون واژه‌ای که یافته‌اید ایجاد کنید یا کلماتی را دیده‌اید که ارزش اضافه کردن به لیست کلیدواژه‌های شما را دارند. احتمالا از آنچه دیگران برای رسیدن به سایت شما جستجو کرده‌اند، متعجب خواهید شد!

از این اطلاعات برای بهبود تبلیغات خود استفاده کنید و مانند تمام اطلاعات دیگری که ما اینجا در ادوردز با آنها سر و کار داریم میتوانید آنها را بر اساس ستون یا اضافه کردن فیلتر یا حتی تعویض ستون ها مرتب کنید و یا با استفاده از دکمه دانلود، گزارش را دانلود نمایید.

در قدم بعد، بیایید نگاهی به گزارش مربوط به مزایده بیندازیم. این کار را با مراجعه به برگه کمپین انجام می‌دهیم. گزینه جزئیات را دقیقا زیر نمودار انتخاب می‌کنیم و از منوی کشویی مزایده گزینه همه را انتخاب کنید. اگر تبلیغات رقیبان شما بالاتر از شما  نمایش داده شود. این گزارش به شما کمک خواهد کرد، تا این موضوع را بفهمید این مورد به شما می‌گوید که بایست پیشنهادات را روی برخی کلیدواژه‌ها افزایش دهید. اینجا میبینیم که impression share ما یازده درصد دارد.

درحالیکه رقیبان ما میزان impression share بیست و نه درصد دارد. همچنین می‌بینیم که موقعیت میانگین پنج و دو دهم را در اختیار داریم اما رقبای ما به طور میانگین موقعیت بالاتری را در اختیار دارند، که نشان دهنده آن است که بایست کارهایی انجام دهیم.

بیاد داشته باشید که این گزارش اطلاعاتی را از دیگر شرکت کنندگان در این مزایده در اختیار شما می‌گذارد. اگرچه که نشان نمی‌دهد که دیگر تبلیغ کنندگان تنظیمات مشابه شما دارند. من مجددا تاکید می‌کنم که حس رقابتی بسیار مفید خواهد بود. در قدم بعد باید به مکان کاربران خود نگاه کنید. برای این کار، مجددا وارد برگه dimension شوید و از از بخش view در گوشه سمت چپ بالا گزینه مکان‌های کاربران را انتخاب کنید.

حالا در این کمپین من آن را به آمریکا محدود کردم، اگرچه که از تنظیمات هدف گیری توصیه شده توسط گوگل استفاده می‌کند و من این کار را برای چرایی اهمیت این گزارش انجام دادم. من فقط میخواهم که افراد درون آمریکا تبلیغ من را ببینند. از این رو که افراد بیرون از آمریکا برای این سرویس مطلوب نیستند. به این معنی که فعال کردن intent صحیح نیست. اگر بیاد داشته باشید، می‌توانستید تبلیغات خود را تنظیم کنید تا هر شخصی که قصد یافتن چیزی در آمریکا را داشته باشد و حتی خارج از آمریکا قرار داشته باشد، بتواند تبلیغ شما را ببیند. بدین معنی که بایست مجدد وارد بخش view کمپین خود شوم و آن تنظیم را تغییر دهم. هر روز پانزده دقیقه برای بررسی حداقل این سه گزارش صرف نمایید.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.