کلیک فیک و ریمارکتینگ

جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل با ریمارکتینگ

قبلا درباره استفاده از ریمارکتینگ در کمپین‌های گوگل ادز مطلبی منتشر کرده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم با کمک ریمارکتینگ (Remarketing) در گوگل ادز کاری کنیم که تبلیغات گوگل برای افرادی که یک بار روی تبلیغ‌مان کلیک کرده‌اند و وارد سایت‌مان شده‌اند نمایش داده نشود. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه از کلیک فیک جلوگیری کنید تا بودجه تبلیغات شما هدر نرود.

اگر فکر می‌کنید، برخی از رقبایتان هر روز صبح (دقیقا پس از اینکه از خواب بیدار می‌شوند!) اولین کاری که می‌کنند کلیک بر روی تبلیغات شما هست، این آموزش می‌تواند برای شما مفید باشد!

همین‌طور اگر به دنبال سیستم ضد تقلب گوگل ادزهستید، با مطالعه این مقاله می‌توانید مانع از ایجاد کلیک تکراری و مشکوک شوید.

روش متوقف کردن کلیک‌های فیک (Invalid Click) با کمک ریمارکتینگ چگونه است؟

راهکار ساده است: گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا بازدیدکنندگان سایت‌تان را با توجه به رفتارشان در لیست‌های مختلف دسته بندی کنید. مثلا لیست همه بازدیدکنندگان سایت، لیست افرادی که از محصولات دسته بندی خاصی بازدید کرده‌اند، لیست خریداران سایت و …

پس از ایجاد لیست می‌توانید تعیین کنید که تبلیغات‌تان تنها برای لیست خاصی نمایش داده شود. مثلا کمپینی برای دسته بندی محصولات محبوب خود ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید این لیست تنها برای خریداران قبلی‌تان نمایش داده شود. پس وارد تنظیمات Audiences کمپین خود می‌شوید و لیست مخاطبان مورد نظرتان را به این کمپین اضافه می‌کنید.

همچنین گاهی می‌خواهیم یکی از کمپین‌هایمان برای یکی از لیست مخاطبان‌مان نمایش داده نشود. مثلا کمپین تبلیغاتی برای افزایش تعداد اعضای سایت‌مان ایجاد کرده‌ایم و به کاربرانی که از طریق لندینگ پیج این کمپین عضو سایت ما می‌شوند، مبلغ 10 هزار تومان اعتبار هدیه می‌دهیم. خوب برای اینکه این تبلیغات برای اعضای فعلی سایت‌مان نمایش داده نشود، می‌توانیم مانع از نمایش تبلیغات برای لیست مخاطبانی که مربوط به اعضای سایت‌مان هستند شویم. یعنی وارد تنظیمات Audiences این کمپین می‌شویم و لیست مربوط به اعضای سایت را Exclude می‌کنیم.

آموزش حذف کلیک‌های فیک با ریمارکتینگ در تبلیغات گوگل

خوب بیایید گام به گام جلوگیری از کلیک فیک را در Google Ads انجام دهیم.

audience manager

از طریق منوی Tools & Settings وارد صفحه Audience Manager شوید.

Set up an audience source

در این صفحه روی Set up an audience source کلیک کنید.

setup remarketing tag

همانطور که مشاهده می‌کنید امکان جمع‌آوری داده‌های ریمارکتینگ از طریق لینک کردن گوگل آنالیتیکس (ریمارکتینگ گوگل آنالیتیکس) نیز وجود دارد. ما می‌خواهیم با استفاده از تگ گوگل ادز داده‌های ریمارکتینگ را به گوگل ادز اضافه کنیم. روی Set up Tag گوگل ادز کلیک می‌کنیم.

راه اندازی ریمارکتینگ گوگل ادز

اینجا تنها نیاز به جمع آوری اطلاعات عمومی بازدیدهای سایت داریم، گزینه نخست را انتخاب می‌کنیم.

تنظیمات تگ ریمارکتینگ گوگل ادز

خوب حالا تگ مربوط به ریمارکتینگ گوگل ادز را بایستی در سایت خودمان قرار دهیم. 2 روش برای قرار دادن تگ گوگل ادز ریمارکتینگ وجود دارد. (قرار دادن تگ گوگل ادز به صورت مستقیم در سایت و روش دیگر استفاده از گوگل تگ منیجر است.) ما روش گوگل تگ منیجر را انتخاب می‌کنیم. Conversion ID که اینجا گوگل ادز برایمان ایجاد کرده است را در گوگل تگ منیجر وارد می‌کنیم…

آموزش قرار دادن تگ ریمارکتینگ گوگل ادز در سایت با کمک گوگل تگ منیجر

اگر با گوگل تگ منیجر آشنایی ندارید، لطفا آموزش گوگل تگ منیجر را مشاهده کنید.

برای افزودن تگ ریمارکتینگ Google Ads و جلوگیری از کلیک فیک، وارد اکانت گوگل تگ منیجر خود شوید. به بخش تگ بروید و برای افزودن تگ جدید روی New کلیک کنید. روی Tag Configuration کلیک کنید و از بخش قالب‌های آماده Google Ads Remarketing را انتخاب کنید.

google tag manager remarketing

برای تنظیمات تگ گوگل ادز ریمارکتینگ بایستی Conversion ID که گوگل ادز در اختیارمان قرار داده را اینجا وارد کنیم.

تگ گوگل ادز ریمارکتینگ

در بخش Triggering هم All Pages را انتخاب می‌کنیم تا تگ گوگل ادز ریمارکتینگ داده های بازدیدکنندگان را در همه صفحات سایت گردآوری کند.

گوگل تگ منیجر - گوگل ادز ریمارکتینگ

و در نهایت تگ را ذخیره و تغییرات را پابلیش می‌کنیم.

پس از انجام تنظیمات سورس ریمارکتینگ، 2 لیست مخاطبین به صورت پیشفرض ایجاد می‌شود. شما نیز با زدن دکمه + می‌توانید لیست‌های جدیدی ایجاد کنید.

لیست مخاطبان جی ادز

پس از چند روز از افزودن تگ ریمارکتینگ به سایت‌تان می‌توانید آمار آن را در گوگل ادز (صفحه Audience sources) مشاهده کنید.

آمار مخاطبان

خوب برگردیم به بحث کاهش کلیک‌ فیک (Invalid Clicks) از طریق ریمارکتینگ. می‌خواهیم تبلیغات‌مان برای افرادی که قبلا وارد سایت‌مان شده‌اند نمایش داده نشود. وارد کمپین مورد نظر می‌شویم و از بخش‌کناری در منوی Audiences زیر منوی Exclusions را باز می‌کنیم.

audienes exclude

در این صفحه روی دکمه + کلیک می‌کنیم و از Browse گزینه آخر (How they have interacted with your business) و سپس لیست مورد نظرمان را انتخاب می‌کنیم و Save را می‌زنیم.

اکسکلود مخاطبان گوگل ادز

با افزودن هر لیست مخاطبان به بخش Exclusions هر کمپین در واقع مانع نمایش تبلیغات آن کمپین به مخاطبان مربوط به لیست می‌شویم. در صورتی که بخواهید تبلیغات برای هر فردی که از سایت‌مان بازدید کرده در هر هفته تنها یکبار نمایش داده شود بایستی در تنظیمات لیست جدید که ایجاد می‌کنید مقدار Membership duration را 7 وارد کنید.

امیدواریم مقاله جلوگیری از کلیک فیک با ریمارکتینگ برایتان سودمند بوده باشد. اگر در رابطه با تبلیغات گوگل سوالی دارید، خوشحال می‌شویم با ما تماس بگیرید یا شماره تماس خود را در فرم درخواست مشاوره رایگان وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات همین صفحه اعلام کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.