کدام واحد پولی برای گوگل ادز بهتر است؟ - تبلیغات گوگل با ارزهای مختلف

تبلیغات گوگل با لیر ترکیه یا دلار آمریکا؟ کدام بهتر است؟

وقتی که ارزی برای شارژ اکانت گوگل ادز انتخاب شد، دیگر امکان تغییر ارز اکانت وجود ندارد. در صورتی که بخواهید با ارز دیگری کار کنید باید اکانت جدیدی ایجاد کنید و از نو تبلیغات خود را بر روی اکانت جدید فعال کنید. تبلیغات گوگل با ارزهای مختلف قابل انجام است، اما اگر یک واحد پولی را انتخاب کنید، دیگر امکان تغییر وجود ندارد.

بنابراین انتخاب ارز (Currency) اهمیت زیادی در ساخت اکانت ادوردز دارد و باید در انتخاب آن دقت کرد. در این مقاله می خواهیم تفاوت ارزهای مختلف به خصوص دلار آمریکا و لیر ترکیه را برای شارژ ادوردز بررسی کنیم.

شارژ اکانت گوگل ادز با لیر ترکیه

ما در جی ادز در حال حاضر ارزهای دلار آمریکا، درهم امارات و لیر ترکیه را برای شارژ اکانت گوگل ادز پیشنهاد داده ایم. البته قصد داریم که ارزهای دیجیتال را برای راحتی مشتریان به خدمات شرکت اضافه کنیم. برای مثال قیمت لحظه ای شارژ اکانت گوگل ادز با لیر ترکیه را می‌توانید در صفحه شارژ اکانت گوگل ادز مشاهده کنید.

البته ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ آن در جی ادز تنها به ارزهای پیشنهاد داده شده محدود نمی‌شود و امکان شارژ اکانت با تمام ارزهای پیشنهادی مشتریان وجود دارد. در این مقاله تنها سعی داریم به شما برای انتخاب ارز مناسب جهت تبلیغات در گوگل کمک کنیم.

قیمت هر کلیک تبلیغات گوگل ادز در ارزهای مختلف

طبق تجربه جی ادز و همچنین اعلام خود گوگل، تفاوت قیمتی در تبلیغات گوگل با ارزهای مختلف وجود ندارد. اگر برای مثال هزینه هر کلیک برای یک Keyword در شرایطی ثابت 10 سنت آمریکاست، برای آن کلمه در صورتی که ارز پایه شما درهم امارات باشد باید 0.367 درهم (1 دلار = 3.67 درهم) بپردازید.

اگر هم واحد پولی اکانت شما، ارز دیگری است می توانید با بدست آوردن نرخ تبدیل جهانی واحدهای پولی، قیمت آن کلیک را به ارز مورد نظر خود پیدا کنید.

از نظر منطقی هم این اتفاق درست است، چرا باید گوگل بین قیمت کلیک ها به ارزهای مختلف تفاوتی قائل شود؟ اگر هم قرار است تفاوتی قائل شود قطعا برای ارز دلار امریکا باید نرخ کلیک ها پایین‌تر باشد؛ چرا که دردسر گوگل برای تبدیل ارز و همچنین کارهای مالیاتی در کشورهای مختلف برای آن کمتر خواهد بود.

بنابراین این جمله را که در بعضی سایت‌ها می‌بینید که تبلیغ با فلان ارز ارزان‌تر از دلار آمریکا یا هر ارز دیگری است را کامل فراموش کنید.

چه ارزی را برای شارژ ادوردز انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحات بالا، هزینه شما با انتخاب ارزهای مختلف با هم برابر است. تنها پارامتری که در انتخاب ارز باید رعایت کنید این است: شما امکان تهیه چه ارزهایی را دارید؟ با توجه به نرخ تبدیل جهانی تبدیل ارزها، قیمت چه ارزی به ریال برای شما به صرفه تر است؟ با توجه به پاسخ شما به این دو سوال، باید ارز پایه خود را برای شارژ ادوردز انتخاب کنید.

برای اینکه بفهمید قیمت چه ارزی در ایران مناسب‌تر است، مثال زیر را در نظر بگیرید:

در روز خاصی قیمت تهیه دلار در ایران 12 هزار تومان است و لیر ترکیه 2350، حال کدام برای شما به صرفه تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال در گوگل سرچ می کنیم ” exchange rate dollar to turkish lira”
در اولین نتیجه گوگل به شما پاسخ می دهد، نرخ لحظه ای تبدیل دلار آمریکا به لیر ترکیه 5.21 است.

نرخ تبدیل دلار به لیر - تبلیغات گوگل با ارزهای مختلف

با این نرخ تبدیل، برای بدست آوردن یک دلار آمریکا از طریق لیر ترکیه باید 2350 ضربدر 5.21 یعنی 12243 تومان باید هزینه کنیم و این یعنی در این لحظه قیمت ریالی دلار آمریکا به صرفه تر از لیر ترکیه است.

 من امکان شارژ هم با دلار آمریکا را دارم و هم لیر ترکیه، کدام را انتخاب کنم؟

در این صورت پاسخ ما دلار آمریکاست، چرا که:

1- دلار آمریکا در دسترس‌تر است و قیمت مشخصی دارد

سری به خیابان فردوسی بزنید، تمامی صرافی ها، دلار آمریکا برای فروش دارند، ولی تعداد کمی از آنها لیر ترکیه دارند. اختلاف قیمت صرافی ها با یکدیگر هم برای دلار آمریکا بسیار ناچیز است؛ ولی برای لیر ترکیه اختلاف زیادی دارند.

این قضیه در کشورهای دیگر هم به همین صورت است و حتی این اختلاف شدیدتر هم هست چرا که مراودات آن کشورها با ترکیه و واحد پول این کشور به مراتب کمتر از مراودات ایران با ترکیه است. بنابراین شما همیشه شانس بیشتری برای تهیه دلار با قیمت مناسب‌تر دارید تا تهیه لیر.

2- احتمال کاهش ارزش لیر ترکیه بیشتر است

این عکس ها که نمودار تغییرات قیمت لیر ترکیه، درهم امارات و بت تایلند را در یک سال گذشته نشان می دهد را مشاهده کنید.

تغییرات نرخ تبدیل لیر

نرخ تغییرات دلار آمریکا در مقابل لیر ترکیه از تاریخ 3 فوریه 2018 تا 3 فوریه 2019 مرجع xe.com

تغییرات نرخ تبدیل درهم - تبلیغات گوگل با ارزهای مختلف

نرخ تغییرات دلار آمریکا در مقابل درهم امارات از تاریخ 3 فوریه 2018 تا 3 فوریه 2019 مرجع xe.com

تغییرات نرخ تبدیل بت تایلند

نرخ تغییرات دلار آمریکا در مقابل بت تایلند از تاریخ 3 فوریه 2018 تا 3 فوریه 2019 مرجع xe.com

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تغییرات ارزش لیر ترکیه در سال گذشته از 3.6 به نزدیک 7 رسیده است یعنی نزدیک به 100 درصد افت ارزش پولی. این عدد برای درهم امارات صفر درصد و برای بت تایلند نزدیک 10 درصد است.

بنابراین شما با انتخاب لیر ترکیه همیشه نگران افت ارزش پول‌تان خواهید بود و با تغییرات زیاد ارزش این واحد پولی همواره باید در حال تغییر قیمت های پیشنهادی خود باشید.

3- گوگل قوانین خاصی برای لیر ترکیه دارد

گوگل قوانین سخت‌گیرانه‌ای نسبت به استفاده از واحد پولی لیر ترکیه دارد. برای مثال حساب بانکی شما که با آن شارژهای گوگل ادز را انجام می‌دهید، حتما باید شرکتی باشد و نمی‌توانید با حساب شخصی حساب گوگل ادز خود را با لیر ترکیه شارژ کنید.

4- با لیر ترکیه اعتبار هدیه کمتری دریافت می‌کنید!

مقدار اعتبار هدیه یا Promotion برای هر اکانت گوگل ادز با توجه به کشوری که پرداخت از آن صورت می‌گیرد، متفاوت است. برای اکانت‌های گوگل ادزی که پرداخت‌های آنها با لیر ترکیه انجام می‌شود، حداکثر 150 لیر ترکیه اختصاص می‌یابد که این بسیار کمتر از مقداری استکه به دیگر کشورها تعلق می‌گیرد.

مثلا حداکثر پروموشن امارات متحده عربی 450 درهم است که ارزش آن حدود 4.5 برابر بیشتر از 150 لیر ترکیه است!

5- واحد پولی پرداخت‌های گوگل تاثیری در رقابت‌ها ندارد

برخی معتقدند زمانی که ارز شما لیر ترکیه (TRY) باشد، می‌توانید 0.01 لیر به 0.01 لیر هزینه های خود را افزایش دهید و این به صرفه تر از دلار است، که در آن هزینه‌ها یک سنت به یک سنت افزایش می یابد.

در پاسخ باید بگوییم که اولا این مورد برای زمانی بود که رقابت در گوگل ادز برای سایت های ایرانی پایین بود و امکان داشت با یک سنت و حتی مبالغ پایین‌تر کلیک گرفت و اکنون که رقابت در اکثر کسب و کارها بسیار بالاست، 0.01 لیر بالاتر از رقبا نمی‌تواند تاثیری در رقابت شما داشته باشد.

درثانی اگر شما واقعا این توجیح رو درست می دانید چرا با بت تایلند (THB) کار نمی‌کنید که 0.01 آن خیلی کمتر از 0.01 لیر ترکیه است؟ به همین خاطر است که تبلیغات گوگل با ارزهای مختلف قابل انجام است. قدرت انتخاب دست خود شماست.

خوشحال می‌شویم تجارب شما را در تبلیغات گوگل با ارزهای مختلف بدانیم. شما با کدام واحدهای پولی در گوگل ادز کار کرده‌اید و به نظرتان کدام واحد پولی برای تبلیغات در گوگل مناسب‌تر است؟


سوالات متداول

ساده است، آن آژانس ها فقط با لیر می توانند اکانت شما را شارژ کنند. به همین دلیل لیر را بهتر معرفی کرده اند. اگر هم آژانسی را می بینید که ارزهای مختلف را برای شارژ معرفی کرده است کمی دقت کنید که آیا قیمت های ارز دیگر نمایشی است یا واقعی؟ شارژ با لیر در یک ساعت، شارژ با دلار 36 ساعت!! پس از اینکه مطمئن شدید آن آژانس در معرفی یک ارز ذینفع نیست به گفته‌های آنها اعتماد کنید.

دریافت مسترکارت با شارژ پایه لیر ساده ترین راه دریافت مسترکارت است. هر شخص ایرانی حتی بدون داشتن اقامت می تواند کارت با ارز لیر ترکیه دریافت کند. البته ریسک مسدود شدن این کارت ها به دلایل تحریم برای اشخاص ایرانی بدون اقامت بسیار بالاست.

در مقاله نحوه تغییر ارز پایه اکانت ادوردز تمامی کارهایی که باید انجام دهید به شما آموزش داده شده است و شما می توانید در کمتر از یک ساعت (آموزش و انجام تغییرات) تغییر ارز اکانت خود را انجام دهید.

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ما تا همین امروز اکانت لیری شارژ می کردیم که الان با خوندن این مقاله تصمیم گرفتیم اکانت گوگل ادز لیری رو به اکانت دلاری انتقال بدیم.
ممنون برای مقاله مفیدتون.

خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده

جالب بود تا الان به نرخ تبدیل ارزها فکر نکرده بودم. مرسی از مقاله خوبتون

ممنون از شما که برای خوندن مطلب وقت گذاشتین

جالبه شما می گید لیر بده، بعضی سایت های دیگه میگن لیر به خاطر ریز بودنش بهتره. هر کی با هر ارزی کار می کنه میگه اون بهتره!

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.