بازاریابی مجدد

#38 دوره آموزش گوگل ادوردز – بازاریابی مجدد مخاطبان

 

متن زیرنویس فارسی ویدئو:

شانس نمایش مجدد تبلیغات گوگل شما به افرادی که پیش از این از سایت شما بازدید کرده اند را با بازاریابی مجدد (Remarketing) خواهید داشت. بازاریابی مجدد می‌تواند تبلیغاتی با عملکرد بالا و کاملا سفارشی را ارائه کند. شما تلاش فراوانی برای جذب ترافیک به سایت خود انجام داده اید، بنابراین منطقی نیست که بگذاریم، تلاش های ما هدر رود و از آنجایی که بازدید کننده با آنچه شما پیشنهاد میکنید، آشنا می‌باشد، تبلیغ در قیمت پایین تری، کلیک های بیشتری را دریافت خواهد کرد.

قبل از شروع نمایش تبلیغات به لیست بازاریابی مجدد خود، نیازمند ایجاد یک تگ بازاریابی مجدد هستید و بایست آن را در همه صفحات وبسایت و نرم افزار موبایل خود قرار دهید. از آنجا قادر خواهید بود که به تعداد دلخواه لیست، با استفاده قوانین بر اساس بخش های سایت خود یا صفحات نرم افزار خود ایجاد کنید، لازم نیست که برای هر لیستی که ایجاد میکنید یک تگ مجزا ایجاد نمایید. اما من چندان به صورت عمیق وارد بازاریابی مجدد نمیشوم، اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید به دوره مبانی بازاریابی آنلاین من نگاهی بیندازید.

بیایید درباره چگونگی تنظیم بازاریابی مجدد در ادوردز صحبت کنیم. زمانی که در حساب کاربری خود در ادروردز هستید از منوی سمت چپ، گزینه shared library را انتخاب نمایید. در اینجا، در گوشه سمت چپ و بالا بخش مخاطبان را خواهید داشت و اولین گزینه مربوط به بازاریابی مجدد افرادی است که پیش از این از سایت شما بازدید کرده اند. مطابق تصویر آن را انتخاب میکنم تا لینک را مشاهده کنم. با انتخاب این گزینه به صفحه جدید منتقل خواهیم شد.

اولین قدم، تصمیم در مورد این است که آیا از تبلیغات گوگل پویا استفاده می‌کنیم یا خیر. به عبارت دیگر گوگل به ما اجازه خواهد داد تا بطور خودکار بازاریابی مجدد را بر اساس محصولاتی که آنها در سایت ما مشاهده کرده اند انجام دهیم. این ویژگی واقعا جالب است. اما به این خاطر که این یک دوره مقدماتی می‌باشد، نمیتوانیم تمامی مباحثی که در حوزه تبلیغات پویا (Dynamic Advertising) وجود دارد را پوشش دهیم. اگر دوست دارید که در زمان خود مطالعه ی بیشتری روی بازاریابی پویا داشته باشید، میتوانید روی علامت سوال بروید و روی لینک یادگیری بیشتر کلیک کنید.

سپس دکمه set up remarketing را انتخاب می‌کنم. اینجا گوگل خواهد گفت که بایست یک tag به سایت ما اضافه کند. اگر Google Analytics tag را پیش از این تنظیم کرده اید، میتوانید از آن بجای AdWords Remarketing tag استفاده کنید. سپس گزینه ارسال دستورالعمل از طریق ایمیل را انتخاب می‌کنید و یا اگر آن گزینه را غیر فعال کنید، همان لحظه دستورالعمل را دریافت خواهید کرد. از اینجا گزینه ادامه را انتخاب میکنید و سپس بایست لیست خود را آماده کنید. بنابراین من گزینه Return to Audiences را انتخاب میکنم. اینجا در گوشه بالا در سمت راست شما میبینید که گوگل مقداری اطلاعات درباره تگ بازاریابی مجدد به ما ارائه می‌دهد.

گزینه tag details را انتخاب میکنم و سپس گزینه View Tag Implementation Instructions را انتخاب میکنم و سپس میتوانیم گزینه View AdWords Tag for Websites را انتخاب کنیم و این تگ بازاریابی مجدد واقعی است که میخواهید در هر صفحه پیش از بستن تگ body استفاده کنید و آن به طور معمول قبل از footer میباشد و مجددا؛ همانطور که پیش از این دیده بودیم اگر قصد ارسال این دستورالعمل ها را با ایمیل دارید میتوانید یک آدرس ایمیل در اینجا اضافه کنید و سپس گزینه done را در پایین و در گوشه سمت چپ انتخاب کنید.

اینجا مخاطبان شما قرار دارند و به طور کلی همه بازدید کنندگان هستند. بنابراین شما یک لیست بازاریابی مجدد در اختیار خود دارید که شامل تمام کسانی است که از سایت شما بازدید کرده اند. بیایید در نظر بگیریم که قصد بهبود بیشتر آن را دارید خب، یک لیست بازاریابی مجدد یک لیست از کوکی هایی است که از سایت شما بازدید کرده اند. شما یک لیست از افرادی که مثلا از چندین صفحه بازدید کرده اند، یا از صفحه ای خاص بازدید کرده یا کاری را انجام داده اند، تهیه کنید. این کار را با انتخاب دکمه +remarketing list انجام میدهید و یک اسم برای لیست خود انتخاب کنید.

فرض کنید که افرادی هستند که از صفحه Y بازدید کرده اند، از آنجا انتخاب میکنید که چه کسی را به لیست اضافه کنید. میتوانند بازدیدکنندگان یک صفحه باشند یا کسانی که از صفحه ای بازدید نکرده اند یا کسانی که از صفحه ای در زمان خاص بازدید کرده اند. فرض کنید یک پیشنهاد ویژه را در مدتی خاص ارائه می‌کردید و قصد دارید که آن پیشنهاد را حتی پس از پایان ارائه کنید. مثلا بگوییم: متاسفم که این فرصت را از دست دادید ولی من همچنان این پیشنهاد ویژه را به شما خواهم داد یا مردمی که دارای برچسبهای مخصوصی هستند من این گزینه را در حالت بازدیدکنندگان صفحه خواهم گذاشت و بعدها میتوانید قوانینی را وضع کنید. مثلا در این مورد کسانی که از صفحه pagey.html بازدید کرده اند و چیزی که عالیست این است که زمانی که گوگل به سایت ما نگاه میکند، تمامی آدرس های ما را خواهد دید و لازم نیست که به طور خاص، تگ را روی یک صفحه قرار دهیم گوگل به ما اجازه میدهد که کسانی که آن صفحه را دیده اند را جدا کنیم.

در سمت راست، گزینه +Rule وجود دارد و اگر می‌خواهید آدرس‌های شامل واژه های مورد نظر را در بر بگیرید این گزینه را انتخاب می‌کنید. فرض کنید که شما یک فروشگاه دارید و یک بخش شما به نام jackets میباشد و نمیخواهید که هر آدرس را در آن قرار دهید. ولی می‌دانید که تمامی آدرس ها عبارت jackets را در بر دارد. خب بنابراین میتوانید یک term ایجاد کنید و بگویید که آدرس هایی که شامل کلمه jacket می‌باشند.

مدت زمان قرار گیری افراد در لیست را نیز می‌توانید تعیین کنید. در این مورد و به صورت پیش فرض روی سی روز قرار دارد و زمانی که کارتان به پایان رسید، گزینه done را انتخاب کنید و به همین ترتیب ما یک قانون اضافه کرده ایم و چیزی که عالیست این است که حالا می‌توانیم بازاریابی را تنظیم نماییم. ما تبلیغاتی مخصوص این مخاطبان می‌توانیم انتخاب کنیم من به شدت توصیه میکنم که روی تنظیم پیکربندی و اکتشاف همه چیزهایی که ادوردز ارائه میدهد زمان بگذارید.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.