بازاریابی مجدد

#39 دوره آموزش گوگل ادوردز – درک مخاطبان لیست بازاریابی مجدد

 

متن زیرنویس ویدئو:

بازاریابی به معنی درک کردن مشتریان است. بازاریابی آنلاین در زمینه ی ارایه‌ی داده های ویژه ای برای هر مشتری برتری دارد. می‌توانیم اطلاعاتی از قبیل سن، موقعیت، علایق را بدست آوریم و از آن اطلاعات، تصمیمات آگاهانه‌ای بگیریم. گوگل ادوردز اخیرا بخش جمع آوری اطلاعات مخاطبان را فعال کرده که اطلاعات انبوهی درخصوص افراد موجود در لیست بازاریابی مجدد به ما می‌دهد.

با این اطلاعاتی که مستقیم از AdWords بدست می آید می‌توانید هر عملیاتی را به سرعت در چشم اندازی که مقابل شماست انجام دهید. برای مثال اگر کسانی که وارد سایت شما می‌شوند و از سرویس شما استفاده می‌کنند، به معنی تبدیل شدن علاقه مندان ورزشی باشند، ممکن است که بخواهید این مشتاقان را به کمپینتان اضافه کنید یا اگر بسیاری از مشتریان‌تان خانم هایی بین بیست تا سی سال هستند، ممکن است بخواهید تا تبلیغات‌تان را طوری طراحی کنید تا آن جمعیت بخصوص را جذب کند.

برای اینکه نشان دهم راجع به چه چیزی صحبت میکنم گزارشی را اجرا میکنم تا با هم آن را بررسی کنیم. برای جذب توجه مخاطباتتان باید Shared library را از پنل navigation در سمت چپ حساب کاربری ادووردز انتخاب کنید. در پایین قسمت نمایش باید روی Audience کلیک کنید و وقتی در قسمت Audiences هستید، باید لیست remarketing را انتخاب کنید. (لیستی که میخواهید علایق مخاطبان را راجع به آن ببینید.)

حالا به طور واضح می‌توان گفت که تنظیمات remarketing را دارید. در غیر این صورت ویدیو remarketing را دنبال کنید، واقعا مورد فوق العاده‌ای جهت فعالسازی و کانفیگ سایت شماست. حالا می‌خواهم وارد این لیست شوم اینجا یک لیست remarketing از کسانی که بالای پنجاه دلار در فروشگاه سایت قرار دارد. آن لیست را انتخاب خواهم کرد و این کار باعث جذب توجه مخاطبان خواهد شد.

زمانی که در view هستید توجه کنید که گزارش در شش برگه سازماندهی شده است:

  • Top Insights
  • In-market Audiences
  • Affinity Audiences
  • Demographics
  • Locations
  • Devices

خب Top insights که آن را انتخاب کرده ام، خلاصه ای از اطلاعات مخاطبان از قبیل مکان جمعیت و دستگاه را نشان خواهد داد که در تمامی برگه ها در حالت insight برجسته می باشد. خب اینجا در سمت چپ گزینه های in-markets, your affinities, the devices, the location, the gender,  age را می‌بینید. این اطلاعات چیزی است که اکثر مردم با آن در ارتباط هستند بنابراین این یک نگاه اجمالی به top insight می باشد.

زمانی که وارد میشوید، مثلا وارد in-market audiences affinity audiences و … می‌شوید مخاطبان و مکان های وابسته به لیست بازاریابی مجدد شما را بر اساس ارتباط و جمعیت محک نشان خواهد داد. برای مثال یک میانگینی از افراد حاضر در اینترنت خواهد بود. زمانی که وارد بخش audience Lights & Fixtures میشوم، میتوانم ارتباط بین آنها را در این مستطیل‌های سبز ببینم.

در سمت راست می‌توانیم اطلاعاتی درباره عده ای خاص از مخاطبان دریافت کنیم. همانطور که میبینید چهل و پنج درصد از بازار مجدد وِیژه بازار برای lights, fixtures هستند که در آمریکا این عدد سه درصد می‌باشد. حالا میبینید که این نمونه یا بنچمارک در گوشه بالا و سمت راست چیست و اگر بخواهید میتوانید بنچمارک را انتخاب و ویرایش کنید.

همچنین میبینید که چه اطلاعات جمعیتی از لحاظ تاثیرگذاری و کوکی ها در هفته در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر بخواهید که شروع به دسترسی به مخاطبان نمایید این گزینه را می‌توانید در گوشه سمت راست در پایین صفحه انتخاب کنید. همچنین میتوانید affinity audiences را انتخاب و وارد آن شوید. این مورد به شما مخاطبان و وابستگی های آنها را خواهد گفت. مانند سرمایه گذاران مشتاق، افراد علاقمند به DIY و دیگر موارد و مجددا میتوانید هر یک از این مخاطبان خاص را انتخاب و وارد شوید و آن اطلاعات را در سمت راست به شما نشان خواهد داد و این برای مکان‌ها، جمعیت و دستگاه ها نیز صدق می‌کند.

در این مورد این تبلیغ گوگل، فقط دسکتاپ را هدف گرفته است. میبینیم که 100% این تبلیغ در دسکتاپ خواهد بود. از این اطلاعات برای گسترش اهداف گروه تبلیغی خود استفاده کنید. شما می‌توانید تصمیمات منطقی را بر اساس علایق مردم در لیست شما بگیرید و افراد دیگری که نیز می‌توانند وارد سایت شوند و به شما سود برسانند، را وارد کنید.

یک راه سریع برای افزایش conversion بررسی این گزارش برای اطلاعاتی که منطبق بر بهترین مخاطبان در حال تبدیل شدن است، می‌باشد. سپس مخاطبانی که در حال حاضر هدف قرار نداده اید را می‌توانید مورد هدف قرار دهید و یا پیشنهادات خود را برای رسیدن به این مخاطبان با عملکرد بالا، تغییر دهید.

زمانی که کمپین خود را می سازید در ذهن داشته باشید که مخاطبانی که بیشترین ارتباط به محصولات و سرویس های شما را دارند را انتخاب کنید. از آنجایی که گزارش اطلاعات کاربرانی را نشان می‌دهد که لیست بازاریابی مجدد شما را ساخته اند، اغلب این مخاطبان به دلیل اینکه دیگر محصولات یا سرویس ها ممکن است مرتبط نباشند در بازار حضور و یا به آن وابسته هستند. در اینجا بایست از بهترین قضاوت خود استفاده کنید، مخاطبین جدید را آزمایش کنید و ببینید که آیا می‌توانید پتانسیل‌های دست نخورده ای کشف کنید؟

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.