بهترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در سال 2024

بهترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در سال 2024

هر کسب‌وکاری برای بقای خود به مشتری نیاز دارد. بهترین راه برای حفظ مشتریان هم افزایش کیفیت محصولات و یا خدماتی است که به آن‌ها ارائه می‌کنید. اگر هنوز بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جست‌وجو (سئو) را شروع نکرده‌اید؛ باید به شما بگوییم که این مورد یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت پایه‌های موفقیت شما در مارکت است.

اما جمله معروفی وجود دارد که احتمالاً شما نیز آن را شنیده باشید. “سئو زمان بر است و دستیابی به نتیجه از طریق آن نیازمند تلاش زیاد و استفاده از تکنیک‌های مختلف است.” اینجاست که تبلیغات آنلاین وارد شده و به عنوان گزینه‌ای متفاوت، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا فروش خود را به میزان قبل توجهی افزایش دهند. در مقاله امروز از وبلاگ جی ادز تصمیم گرفته‌ایم بهترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در سال 2024 را به شما معرفی کرده و همچنین به این سؤال پاسخ دهیم که هر کدام از این پلتفرم‌ها مناسب چه مدل از کسب‌وکارها هستند. پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین

درست همانند این موضوع که کسب‌وکارهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند؛ هیچ دو پلتفرم تبلیغاتی را نمی‌توان یافت که نتایج یکسانی را برای بیزینس‌ها به همراه داشته باشند. پلتفرمی که برای یک کسب‌وکار جواب داده است؛ لزوماً نمی‌تواند برای شما و مخاطبان هدفتان نیز مناسب باشد. با این وجود مهم است که بهترین و پربازده‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی را شناسایی کرده تا بتوانید بهترین نتیجه از تبلیغات در اینترنت را بگیرید.

این گزینه‌ها بهترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین در سال 2024 هستند که می‌توانید از آن‌ها برای توسعه کسب‌وکار و افزایش فروش خود استفاده کنید:

1. گوگل ادز

2. فیسبوک

3. اینستاگرام

4. یوتیوب

5. لینکدین

6. تیک تاک

وقتی که صحبت از موتورهای جست‌وجو به میان می‌آید؛ گوگل با دارا بودن حدود ٪82 از سهم بازار، به عنوان محبوب‌ترین موتور جست‌وجو در دنیا شناخته می‌شود. با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی گوگل (Google Ads) کسب‌وکارها می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی همچون کمپین‌های سرچ یا دیسپلی را برای هدف گیری مخاطبان راه‌اندازی کنند. البته که گزینه‌های دیگری همچون تبلیغات نصب اپلیکیشن و تبلیغات در یوتیوب نیز از متدهای تبلیغاتی پرطرفدار در این شبکه هستند. مدل پرداخت در این شبکه نیز به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است؛ بدین معنا که شما تنها زمانی هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که کاربران بر روی آن کلیک کرده باشند.

کمپین‌های سرچ گوگل ادز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های تبلیغاتی در این شبکه هستند. وقتی که کاربران در صفحه سرچ گوگل عبارتی را سرچ می‌کنند؛ این تبلیغات به آن‌ها نشان داده شده و معمولاً در نتایج نخست صفحه و در کنار نتایج ارگانیک نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال اگر شما عبارت “رزرو ویلا شمال” را در گوگل سرچ کنید؛ این تبلیغات همراه با نتایج ارگانیک به شما نشان داده می‌شوند.

تبلیغات سرچ گوگل ادز

تبلیغات دیس پلی اما در شبکه دیسپلی گوگل (GDN) نمایش داده می‌شود؛ شبکه‌ای که از بیش از 2 میلیون سایت در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است. در این نوع از تبلیغات شما می‌توانید سایت‌هایی که پذیرای تبلیغات شما هستند را با استفاده از کلمات کلیدی یا موضوعات مختلف هدف گیری کنید. حتی این امکان برای شما فراهم شده است تا سایت‌های مشخصی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید.

گوگل ادز برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

طیف گسترده کاربران گوگل را که در کنار انواع متدهای تبلیغاتی این شبکه قرار دهیم؛ کمتر کسب‌وکاری را می‌توان یافت که گوگل ادز برای آن کاربردی نباشد. فرقی نمی‌کند که به دنبال افزایش ترافیک سایت و فروش خود باشید، تصمیم بر افزایش تعداد نصب‌های اپلیکیشن خود داشته باشید و یا حتی قصد افزایش آگاهی از برند خود و دیده شدن در مارکت را داشته باشید؛ گوگل ادز برای تمام نیازهای کسب‌وکار شما گزینه تبلیغاتی مناسبی دارد.

چنانچه فکر می‌کنید تبلیغات در گوگل مناسب کسب‌وکار شماست؛ می‌توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ جی ادز تماس گرفته تا شما را در این مورد راهنمایی کنند.

2. فیسبوک (متا)

فیسبوک یا به نام جدید آن متا، پلتفرمی است که ماهانه نزدیک به 4 میلیارد کاربر از آن استفاده می‌کنند. کاربرانی که قصد تبلیغات در این پلتفرم را دارند؛ می‌توانند تبلیغات خود را در فیسبوک، اینستاگرام و شبکه مخاطبان متا به نمایش در آورند. درست همانند گوگل و سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی، شما می‌توانید بودجه تبلیغاتی خود را در این شبکه مشخص کرده و سپس نحوه پرداخت هزینه تبلیغات را بر اساس کانورژن یا ایمپرشن انتخاب کنید.

این گزینه‌ها فرمت‌های مختلف تبلیغاتی در فیسبوک هستند که با توجه به نیاز خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • عکس: تبلیغاتی با محوریت عکس و بخش کوچکی برای متن که با یک CTA نیز همراه می‌شود.
  • ویدئو: تبلیغات ویدئویی که می‌تواند تا 6 دقیقه نیز طول داشته باشد.
  • Messenger: تبلیغات در پیام‌رسان فیسبوک که تمرکز آن بر روی ایجاد مکالمه با کاربران معطوف شده است.
  • تبلیغات استوری: ویدئوهای تبلیغاتی تمام صفحه که در میان استوری‌های فیسبوک به کاربران نشان داده می‌شوند.
  • Slideshow: نوعی از تبلیغات که شامل اسلایدهای مختلف تصویر و آهنگ پس زمینه و یک CTA می‌شود.
  • Playables: نوعی از تبلیغات که برای تبلیغ دهندگان دستگاه‌های موبایل طراحی شده و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا یک نسخه آزمایشی از اپلیکیشن خود را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهند.
  • Collection: نمایش مجموعه‌ای از محصولات و یا خدمات همراه با لینک خرید آن‌ها که برای نمایش به مخاطبان هدف طراحی شده است.
  • Carousel: در این گزینه تبلیغاتی می‌توان 10 یا تعداد کمتری از عکس‌ها یا ویدئوهای تبلیغاتی را به کاربران در اسلایدهای مختلف نشان داده که می‌توان برای هر کدام از اسلایدها نیز یک CTA جداگانه در نظر گرفت.

توجه داشته باشید که تأثیرگذاری هر کدام از گزینه‌های تبلیغاتی بالا می‌تواند با توجه به نیاز کسب‌وکار و نوع مخاطبان هدف شما مشخص شود.

تبلیغات فیسبوک برای چه کسب‌وکارهایی مناسب؟

درست همانند گوگل ادز، فیسبوک نیز با توجه به تعداد مخاطبان بالایی که دارد؛ می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب تبلیغاتی برای اکثر کسب‌وکارها در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که اگر در کنار افزایش ترافیک سایت، قصد جذب مشتری از پلتفرم‌های سوشال مدیا را نیز دارید؛ فیسبوک یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها بدین منظور است.

3. اینستاگرام

اینستاگرام؛ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های سوشال مدیا در دنیا که در کشور ما نیز طرف‌داران خود را داشته و به عنوان پراستفاده‌ترین شبکه مجازی در ایران شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این شبکه تنها پذیرای ویدئوهای سرگرم کننده نبوده و به عنوان ابزار اصلی بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین در نظر گرفته می‌شود.

تبلیغات در اینستاگرام

این موارد لیستی از مدل‌های مختلف تبلیغاتی در اینستاگرام می‌باشد:

  • تبلیغات تصویری: تبلیغات تصویری که همراه با متن و CTA بوده و در فید اصلی این اپلیکیشن به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات ویدئویی: فرمتی که در آن استفاده از ویدئو به جای عکس، آن را از گزینه قبلی متفاوت می‌کند.
  • تبلیغات Carousel: استفاده از چندین عکس یا ویدئو همراه با CTA که همانند پست‌های چند اسلایدی اینستاگرام نمایش داده می‌شوند.
  • تبلیغات استوری: تصاویر و یا ویدئوهای تبلیغاتی که در میان استوری‌ها به کاربران نشان داده می‌شوند.
  • تبلیغات Collection: نوعی از کمپین‌ها که در آن مجموعه‌ای از محصولات و یا خدمات در زیر یک عکس به کاربران معرفی می‌شوند.
  • تبلیغات Shopping: گزینه جذاب تبلیغات اینستاگرام که کاربران را مستقیماً از صفحه تبلیغ به صفحه محصول و یا خدمات شما هدایت می‌کند.
  • تبلیغات Explore: همان‌طور که از نام آن پیداست؛ این نوع از تبلیغات در صفحه اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات ریلز: ویدئوهای تبلیغاتی کوتاهی که در میان اسکرول کردن ریلزهای اینستاگرام به کاربران نشان داده می‌شود.

نکته مهم: تمامی مدل‌های عنوان شده در تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک به دلیل وجود یک سری از محدودیت‌ها در کشور ما غیرقابل استفاده بوده و نمی‌توان با استفاده از آن‌ها کاربران ایرانی داخل کشور را هدف قرار داد. اما به لطف ایجاد کامیونیتی فارسی زبان در این پلتفرم‌ها، کسب‌وکارهای ایرانی برای هدف قرار دادن کاربران داخل کشور می‌توانند از اینفلوئنسرها و پیج‌های بزرگ ایرانی استفاده کنند.

تبلیغات اینستاگرام مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

درست است که تبلیغات اینستاگرام به اندازه تبلیغ در گوگل نمی‌تواند تعداد کاربران زیادی را پوشش دهد. اما این تبلیغات می‌تواند یک گزینه مناسب برای کسب‌وکارهای نوپا باشد؛ به خصوص که عمده مخاطبان این شبکه را کاربران جوان تشکیل می‌دهند.

در یک کلام باید عنوان کنیم که اگر به تازگی کار خود را در حوزه فروش آنلاین شروع کرده و آنلاین شاپ خود را راه‌اندازی کرده‌اید؛ اینستاگرام و تبلیغ در آن یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند فروش خوبی را در ابتدای کار نصیب شما کند.

4. یوتیوب

اما وقتی که صحبت از تبلیغات ویدئویی به میان می‌آید؛ یوتیوب به عنوان قدرتمند‌ترین پلتفرم در این حوزه شناخته می‌شود. تبلیغات یوتیوب یکی از گزینه‌های تبلیغاتی گوگل ادز می‌باشد؛ اما تعداد بالای کاربران آن و گزینه‌های مختلف تبلیغاتی در این شبکه دلایلی بودند که ما را مجبور کردند در یک بخش مجزا به معرفی این نوع از تبلیغات بپردازیم.

انواع گزینه‌های تبلیغاتی در یوتیوب عبارت اند از:

  • Skippable in-stream: ویدئوهای تبلیغاتی که کاربران می‌توانند پس از گذشت 5 ثانیه آن را رد کنند.
  • Non-skippable in-stream: ویدئوهای با طول 30 ثانیه که کاربران نمی‌توانند آن‌ها را رد کنند.
  • Bumper: ویدئوهای تبلیغاتی با طول 6 ثانیه یا کمتر که در ابتدا، انتها و یا در وسط ویدئوها نمایش داده می‌شوند.
  • In-feed: تبلیغاتی که در فید اصلی پلتفرم یوتیوب به کاربران نشان داده می‌شوند.
  • Outstream: ویدئوهای تبلیغاتی که مختص کاربران دستگاه‌های تلفن همراه بوده و در سایت‌های همکار گوگل به نمایش در می‌آیند.

در کنار ارائه گزینه‌های مختلف تبلیغاتی، یوتیوب 2 متد مختلف پرداخت را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. متد اول پرداخت به ازای هر کلیک (CPC) می‌باشد که در آن شما زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربران بر روی ویدئو شما کلیک کرده و وارد سایت شما شوند. متد دوم اما مدل پرداخت به ازای هر بازدید (CPV) است که در آن پرداخت هزینه تبلیغات زمانی انجام می‌شود که کاربر ویدئو تبلیغاتی شما را تا انتها تماشا کرده باشد.

تبلیغات یوتیوب

تبلیغات یوتیوب مناسب چه کاربرانی است؟

جالب است بدانید که تبلیغات یوتیوب نه تنها برای کسب‌وکارها، بلکه برای یوتیوبرها نیز به عنوان یک گزینه مناسب برای دیده شدن در نظر گرفته می‌شود. این نوع از تبلیغات به واسطه دیده شدن توسط طیف گسترده‌ای از کاربران، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته و به خوبی بتوانید آن‌ها را جذب کسب‌وکار و یا کانال خود کنید.

5. لینکدین

لینکدین به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم بیزینس محور سوشال مدیا در دنیا شناخته می‌شود که بیش از 1 میلیارد کاربر دارد. شاید این موضوع را بتوان به عنوان بزرگ‌ترین مزیت تبلیغ در لینکدین در نظر گرفت؛ چراکه این امکان را برای تبلیغ دهندگان فراهم می‌کند تا کاربران هدف خود را از میان افرادی انتخاب کنند که مستقیماً با کسب‌وکارهای هدفشان در ارتباط هستند.

اما وقتی که صحبت از تبلیغات می‌شود؛ لینکدین هم گزینه‌های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برخی از مهم‌ترین گزینه‌های تبلیغاتی در این پلتفرم عبارت اند از:

  • Carousel ads: همانند موارد مشابه، این تبلیغات نیز از چند اسلاید مختلف همراه با CTA تشکیل شده است.
  • Conversation ads: همان‌طور که از نام آن پیداست؛ این نوع از تبلیغات امکان ایجاد مکالمه میان شما و افراد تصمیم گیرنده در یک کسب‌وکار را از طریق سیستم پیام‌رسان لینکدین فراهم کرده و گزینه‌های جذابی را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • Event ads: تبلیغاتی هدفمند که به منظور افزایش تعامل ایونت‌های کاربران طراحی شده است.
  • Follower ads: مدلی از تبلیغات که با استفاده از آن شما می‌توانید پروفایل لینکدین خود را به منظور افزایش تعداد فالوورها به تعداد زیادی از کاربران نشان دهید.
  • Message ads: پیام‌های تبلیغاتی که آن‌ها را طراحی کرده و با استفاده از پیام‌رسان لینکدین برای مخاطبان هدف خود ارسال می‌کنید.
  • Single image ads: تبلیغاتی که یک تصویر و متن تبلیغاتی داشته و در فید اصلی لینکدین به کاربران نشان داده می‌شود.
  • Spotlight ads: مدل دیگری از تبلیغات که به خصوص برای افزایش فروش یک محصول و یا خدمات طراحی شده است.
  • Text ads: تبلیغات کلیکی که ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد.
  • Video ads: تبلیغات ویدئویی لینکدین که در فید اصلی و یا در کنار صفحه اصلی به کاربران نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید که همچون اینستاگرام و فیسبوک، تبلیغ به طور مستقیم در لینکدین هم برای کاربران ایرانی دارای یک سری محدودیت‌ها می‌باشد. اما در این پلتفرم هم اینفلوئنسرها و پیج‌های بزرگی وجود دارند که می‌توان از پتانسیل مخاطبان آن‌ها برای افزایش تعامل برند استفاده کرد.

تبلیغات لینکدین مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

درست است که تبلیغات در لینکدین با یک سری از محدودیت‌ها برای کاربران ایرانی همراه است؛ اما به لطف وجود کامیونیتی بزرگی از کاربران ایرانی در این شبکه، کسب‌وکارها می‌توانند برند خود را به تعداد زیادی از کاربران معرفی کنند. در صورتی که به عنوان یک کسب‌وکار B2B در بازار شناخته شده و مشتریان هدف شما، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بازار هستند؛ تبلیغات لینکدین یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند کانکشن کسب‌وکار شما با سایر شرکت‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

6. تیک تاک

تیک تاک؛ یکی از پرطرف‌دارترین پلتفرم‌ها که در مدت زمان کوتاهی توانست به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کند. از محبوبیت بالای این پلتفرم تنها کافی است به این موضوع اشاره کنیم که دو غول دیگر بزرگ تکنولوژی یعنی اینستاگرام و یوتیوب، ویدئوهای ریلز و Short خود را در رقابت با این پلتفرم معرفی کردند.

اما تیک تاک نیز به موجب تعداد مخاطبان بالایی که دارد به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغات در نظر گرفته شده و در این مورد امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این موارد برخی از گزینه‌های تبلیغاتی در این شبکه هستند:

  • In-feed: ویدئوهای تبلیغاتی که می‌توانند تا 60 ثانیه طول داشته و در فید اصلی شبکه به کاربران نشان داده می‌شوند.
  • TopView: ویدئوهایی با طول 60 ثانیه که در ابتدای صفحه “For You” این پلفترم در معرض دید کاربران هدف قرار می‌گیرند.
  • Branded Hashtag Challenge: نوعی از تبلیغات که در آن کسب‌وکارهای مختلف هشتگ مخصوص به خود را ایجاد کرده و سعی می‌کنند با افزایش به اشتراک گذاری آن، نام برند خود را در ذهن کاربران حک کنند.
  • Brand Takeover: مدل دیگری از تبلیغات که به صورت تمام صفحه بوده و کاربران می‌توانند آن را یا به صورت یک تصویر و یا یک کلیپ 3 ثانیه‌ای طراحی کنند.

تبلیغات تیک تاک مناسب چه کسب‌وکارهایی می‌باشد؟

جالب است بدانید که تیک تاک به صورت مستقیم با شبکه‌های بزرگی همچون شاپیفای و ووکامرس همکاری دارد که امکان اتصال سایت فروشگاهی به پروفایل تیک تاک را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

اگر در کنار صفحه تیک تاک خود سایت فروشگاهی نیز دارید؛ تبلیغ در تیک تاک یکی از گزینه‌های مناسبی است که علاوه بر افزایش تعامل شبکه‌های مجازی، می‌توانند فروش شما را نیز افزایش دهد.

سخن پایانی

انتخاب مناسب‌ترین پلتفرم برای تبلیغات آنلاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تصمیمی است که نیاز به آنالیز هر یک از این شبکه‌ها و تطبیق دادن کاربرد آن‌ها با نیازهای کسب‌وکار شما می‌باشد.

در این مقاله سعی کردیم بهترین پلتفرم‌های تبلیغاتی در سال 2024 را به شما معرفی کنیم تا یک دید کلی از مناسب‌ترین شبکه‌ها برای ارائه تبلیغات داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که مقداری زمان صرف کرده و مارکت خود را آنالیز کنید؛ سپس می‌توانید از قابلیت‌های عنوان شده در هر یک از این شبکه‌ها استفاده کنید تا تجربه خوبی از تبلیغات در فضای آنلاین داشته باشید.

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.