بهترین تمرینات در شبکه های اجتماعی

راهنمای فعالیت در شبکه های اجتماعی

چه نوع محتوایی را می توان در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و به اشتراک گذاشت؟

زمانی که افرد وارد تعامل با شبکه های اجتماعی می شوند، بیشترشان یک اشتباه رایج انجام می دهند و آن هم محدود کردن محتوای خود به انواع تبلیغات است. این موضوع بازتاب بازاریابی در دنیای سنتی است که نمی تواند در دنیای رسانه های اجتماعی زیاد موثر باشد.

امروزه همه چیز تغییر کرده است. ما در حال حاضر تلاش های بازاریابی خود را بر اساس اعتماد، تعامل و جوامع ایجاد می کنیم. البته مکان و زمانی برای بازاریابی و ارسال پیام های تبلیغاتی وجود دارد، اما خودتان را به این موارد محدود نکنید. سعی کنید محدوده خود را کمی توسعه دهید. این موضوع باعث می‌شود محتوای شما جذابیت بیشتری داشته باشد و مرزهای ایجاد آن گسترش یابد. برخی از گزینه های موجود در برگیرنده موارد زیر است:

محتوای مجاور در شبکه های اجتماعیمحتوای همجوار:

اگر فردی شما را دنبال می کند به احتمال زیاد به مواردی که ارائه می کنید علاقه مند است. همچنین می توان چنین نتیجه گرفت که علاقه مندی های آنان به همین جا ختم نمی شود. محتوایی را به اشتراک بگذارید که به طور ملموسی به کسب و کار و چیزی که مخاطبان به آن علاقه دارند مرتبط است. به عنوان مثال اگر خرده فروش بخش پوشاک هستید می توانید در مورد ترندهای زیبایی یا اخبار طراحان بزرگ دنیا استفاده کنید. این گونه موضوعات می تواند به طور مستقیم با علاقه مندی مخاطبانتان همتراز باشد.

تمرینات شبکه های اجتماعینکات و ترفندها: با به اشتراک گذاشتن محتوایی که می تواند زندگی مشتریان را راحت تر کند، ارزشی را به پست‌های خود اضافه کنید. این ترفندها و نکات می تواند به مشتریان کمک کند محصولات شما را به درستی به کار ببندند.

پاسخ ها: لازم نیست هر به روزرسانی ریشه در ایده های اصلی شما داشته باشد. می توانید از ایده های سایر افراد که در حال حاضر پستی را ارسال کرده اند استفاده کنید یا در بحث های این افراد شرکت کنید. می توانید به دنبال گفتگوهای توییتری بگردید که به برند شما مرتبط است و در آن مشارکت داشته باشید. این یک روش خوب برای نمایش برند و اکانت شماست.

جشن در شبکه های اجتماعیاطلاعات غیر تبلیغاتی شرکت:  اگر شرکت شما کارهای داوطلبانه شگفت انگیزی در جامعه انجام می دهد می توانید آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. اگر در نمایشگاه ها حضور دارید می توانید اطلاعات آن را  در اختیار افرد قرار دهید. با انسانی کردن برند می توانید فرهنگ درون سازمانی خود را به افراد نشان دهید. رسانه های اجتماعی می تواند روش خوبی برای انجام اینکار در اختیارتان قرار دهد.

موقعیت های شغلی: شبکه های اجتماعی می تواند یک مکان عالی برای یافتن افراد جدیدو استعدادهای درخشان باشد. افرادی که به دنبال شغل هستند از رسانه های اجتماعی برای آشنایی با شرکت ها و موقعیت های شغلی شان استفاده می کنند. موقعیت های شغلی خود را لیست کنید و اطمینان حاصل نمایید موارد مهم را برجسته می سازید.

لطیفه در شبکه های اجتماعیلطیفه: این گزینه می تواند کمی عجیب و غریب باشد. اول از هر کاری، برند خود را بشناسید و بدانید چه شخصیتی دارد. اگر شوخ طبعی نمی تواند بخشی از برند شما باشد، باید از انجام آن خودداری کنید. این موضوع می تواند عواقب بسیار بدی برای شما به همراه داشته باشد. اگر قصد دارید از لطیفه در پست های خود استفاده کنید، اول مطمئن شوید که مشکلی برای شرکت به وجود نمی آید. مطمئن شوید که به صورت غیر عمد لطیفه هایی که اهانت آمیز است را منتشر نمی کنید. همیشه محتاط باشید و در مورد موضوعات حساس خوب فکر کنید. یک فاجعه در شبکه های اجتماعی می تواند دردناک تر از دنیای واقعی باشد. بعد از اینکه استفاده از لطیفه را تایید کردید، مطمئن شوید که این لطیفه ها سرگرم کننده است، زیرا جک های بد معمولا شما را شرمنده خواهد کرد.

چگونه محتوای خود را منتشر کرده و به اشتراک بگذارید؟

زمان و دفعات بروزرسانی:

خوب حالا سوال اینجاست که چند وقت یکبار باید محتوای خود را به روزرسانی کنید؟ این یک سوال رایج است و پاسخ درست یا نادرستی برای آن وجود ندارد. تمامی این موارد به مخاطب، خواست آن ها و چیزی که می گویید بستگی دارد. تحقیقات و پژوهش هایی بر روی این موضوع انجام شده است و می تواند به عنوان راهنمای عمومی در تلاش های شما مورد استفاده قرار گیرد. اما همانند بیشتر موضوعات دیگر، بهتر است خودتان شرایط را تست کنید و ببینید چه چیزی برای شما و مخاطبانتان در آن پلتفرم بهترین است. یک حقیقت جهانی وجود دارد و آن هم این است که به روزرسانی وضعیت در رسانه های اجتماعی زیاد پایدار نخواهد بود. عمر یک توییت برای کاربران حدود 18 دقیقه است. این عدد به این معنی نیست که می توانید پست خود را به صورت مکرر منتشر کنید، بلکه باید بدانید توییت شما مدت زمان قابل توجهی قابل مشاهده نخواهد بود. کاربران نیز به دنبال آیتم های اخیر در فید خود هستند. پس باید بدانید کاربران شما چقدر بر روی اشتراک و تعامل در رسانه های اجتماعی زمان می گذارند. این موضوع نشان دهنده کیفیت پست های شما نیز هست.

ترتیب پست گذاری در شبکه های اجتماعی-تمرینات شبکه های اجتماعی

البته در این مورد باز هم باید بدانید چه چیزی برای سازمان شما مفید و مناسب است. به عنوان مثال سازمان های خبری یا رسانه های مختلف می توانند در طول روز موارد متعددی را به اشتراک بگذارند. این در حالیست که خرده فروش پوشاک نمی تواند از این الگو پیروی کند و ارسال مکرر پست برای کاربران خسته کننده خواهد بود. اگر ارزشی برای اضافه کردن به محتوای خود ندارید، مطلبی منتشر نکنید. البته باید مطمئن شوید که اکانت خود را به طور منظم به روزرسانی می کنید تا بتوانید کاربران را به دنبال کردن تشویق نمایید.

تعامل:

تعامل با کاربران برای یک برند بسیار مهم است. می توان به کمک این گزینه به منشن ها، سوالات و دیدگاه کاربران پاسخ داد. در ابتدای توسعه جامعه، تعامل برای نمایش برند و فعال بودن آن ضروری است. این موضوع بدین معناست که پاسخ به دیدگاه های کاربران و تمامی سوالات آن ها می تواند بسیار مفید باشد. حجم تعاملات در این مرحله برای بیشتر افراد قابل مدیریت است.

دومین مزیت تعامل این است که می توان نوع استراتژی محتوا را تعیین کرد. زمانی که به کوئری جستجو ها و مکالمات افراد در شبکه های اجتماعی نگاه می کنید می توانید استراتژی محتوای خود را به صورت مستحکم و بر اساس این اطلاعات بنا نمایید. بعد از اشتراک گذاری محتوا در جوامع خود، باید اطلاعاتی را در مورد نحوه واکنش مخاطب به آن و نیز تعامل با آن را جمع آوری کنید. همه این داده ها را در کارهایی که انجام می دهید دخیل نمایید. ممکن است بخواهید زمان ارسال به روزرسانی ها، فرمت و ساختار جملاتی که استفاده می کنید و حتی نوع رسانه ای  که به کار می بندید را دوباره ارزیابی کنید.

کمک در شبکه های اجتماعیبه دنبال کمک باشید: دوست دارید جامعه شما به شیوه خاصی به شما کمک کنند یا با برند ارتباط داشته باشند؟ برخی از اوقات کافیست از کاربران بخواهید کاری برایتان انجام دهند. اگر توانسته باشید حس همراهی آن ها را با ایجاد ارزش و سرمایه گذاری بر روی روابط به دست آورید، می توانید از این افراد بخواهید در نظرسنجی ها شرکت کنند، بازخورد خود را در مورد محصولات بیان نمایند و هر کاری که نیاز دارید را برایتان انجام دهند. ممکن است لازم باشد این افراد بخشی از محتوا یا برنامه جدید شما را حمایت کنند و آن را به اشتراک بگذارند. اگر بتوانید بر روی روابط سرمایه گذاری کنید، آن ها نیز در مقابل کاری برایتان انجام می‌دهند.

مانیتورینگ در شبکه های اجتماعیهمه چیز را ساده نگه دارید: گزینه های بسیار ممکن است افراد را سردرگم کند.  اگر مخاطبان شما در شبکه خاصی حضور ندارند، چرا باید محتوای خود را در آن شبکه ترویج و تبلیغ کنید؟ در مقابل اگر تمرکز اصلی شما بر روی روابط b2b است، لازم نیست پینترست را به عنوان گزینه اشتراکی در مطلب بگنجانید. به مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی نگاه کنید و پیشنهادات خود را با رفتارهای آنان هماهنگ سازید.

دید در شبکه های اجتماعیترویج متقابل برای کشف کردن: برای یک کاربر هیچ چیز بدتر از این نیست که نتواند محتوایتان را به خوبی پیدا کند. ترویج متقابل یک روش آسان برای پیشگیری از چنین مشکلاتی است. مطمئن شوید که وبلاگ شما به رسانه اجتماعی متصل است. نام تمامی پروفایل های خود در کانال های اجتماعی مختلف را یکسان انتخاب کنید. برای هر اکانت یک گزاره ارزشی منحصر به فرد را ایجاد کرده و توسعه دهید. چرا مشتریان به شما نیاز دارند یا می خواهند اکانتتان را بر روی توییتر دنبال نمایند، در حالیکه در حاصل حاضر بر روی فیس بوک محتوای موجود را دنبال می کنند؟ مطمئن شوید دلیلی برای اینکار فراهم می کنید.

هدفون در شبکه های اجتماعیمانیتور کنید و گوشش فرا دهید: به طور مکرر کانال های اجتماعی خود را مانیتور کنید. از خدماتی  استفاده کنید که به شما کمک می کند نوتیفیکیشن ها را دریافت نمایید و مطمئن شوید هیچ مکالمه معناداری را در وب از دست نمی دهید. برای توییتر و فیس بوک اپلیکیشن های بی شماری  وجود دارد (همچون SocialEngage, HootSuite, TweetDeck) و شما می توانید آلارم ها را تنظیم کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی همچون Fresh Web Explorer, IFTTT استفاده نمایید. اغلب پلتفرم های مختلف این قابلیت را به صورت درون ساخت در اختیار افراد قرار می دهند. زمانی که به مانیتور می پردازید به چیزهایی که مشتری در موردتان می گوید نیز گوش فرا دهید. گوش دادن در رسانه های اجتماعی بینش های نامحدودی برای برند و شرکت ها فراهم می کند. این موضوع می تواند بازخورد در مورد محصولات، تجربه کاربری و حتی سیستم هشدار دهنده باشد.

بازی در شبکه های اجتماعیرقابت ایجاد کنید: افراد رقابت را دوست دارند و از آن لذت می برندو آن ها دوست دارند به خاطر دستاوردهایشان جایزه دریافت کنند. شما می توانید عناصری همچون مسابقه را به ترکیب بازاریابی خود اضافه کنید و از همین طریق جامعه خود را تحریک نمایید. Foursquare یک نمونه موثر از این مورد است که کاربران خود را به چنین فرایندهایی تشویق می کند و شما می توانید بهترین را برای جامعه خود پیدا کنید که با اهداف برندتان نیز سازگار است و می تواند تعامل سرگرم کننده ای را ایجاد کند. این موضوع می تواند یک روش عالی برای افزایش پاسخ اعضای جامعه در انجمن های پشتیبانی باشد و ذستاوردهایی را برای پاسخ به سوالات، پاسخ های با کیفیت بالا یا اشتراک سوالات پاسخ داده نشده فراهم آورد. رفتارها و اهداف را با سیستم های پاداش منطبق کنید. شرکت هایی همچون Badgeville و BigDoor محصولاتی دارند که به شما کمک می کنند از پاداش های مجازی استفاده کنید. این تلاش ها می تواند بر روی بازاریابی  فعلی رسانه های اجتماعی انجام شود و همراهی، حفظ و وفاداری مشتریان را بیشتر نماید و در عین حال هزینه دسترسی به مشتریان و خدمات مشتریان را کاهش دهد.

صدا و برندینگ مستمر

عناصر بسیار زیادی در ساخت برند دخیل هستند، اما چیزی که از همه مهمتر است قولی است که به مشتری می دهید. شما تجربه آن ها را با پیشنهاد محصولاتی که می‌تواند نیازشان را برطرف کند تعریف می کنید. به خاطر داشته باشید که برند شرکت شما به افزودن ارزش های قابل لمس به سازمان کمک می کند و اگر به درستی مدیریت شود قادر خواهد بود از سرمایه گذاری هایی که در طول زمان انجام شده است مراقبت نماید. اینکه افراد چگونه ارزش برند را تعیین می کنند یک موضوع پیچیده است. بیشتر ما، تلاش نمی کنیم با برندهای جهانی ارزشمند به رقابت بپردازیم. اما مطمئننا موارد بسیار زیادی وجود دارد که می توان از این شرکت های بزرگ آموخت.

مرحله اولاگر در حال حاضر راهنمای برند (brand guideline) را توسعه نداده اید، باید همین امروز با تیم بازاریابی خود همراه شوید و کار را آغاز کنید. بعد از اینکه راهنما را به اتمام رساندید، باید نحوه تفسیر آن برای رسانه های اجتماعی را تعیین کنید. بیشتر اجزای بصری همچون لوگوها و رنگ ها یکسان باقی خواهند ماند. اما باید مطمئن شوید که کاربران پروفایل شما به دارایی های خلاقانه و مرتبط دسترسی دارند. برای بیشتر کسب و کارهای کوچک تا متوسط، این ها ممکن است متعصبانه به نظر برسند، اما شما می توانید از این موارد تنها الهام بگیرید. اگر تیم طراحی گرافیک دارید باید بتوانند به شما کمک کنند در این مسیر کار خود را به درستی انجام دهید.

راهنمای ساده:

  • لوگوی شما چگونه باید نمایش داده شود.
  • فونت ها و رنگ هایی که باید مورد استفاده قرار گیرد، چیست و این موارد چگونه به کار می رود.
  • توضیح کاملی از برند و موارد متمایز کننده آن.
  • موقعیت هایی که برند در آن ها قابل استفاده نیست.
  • لحن، صدا و راهنمای نگهداری.
  • دیگر عناصر توپوگرافی و ساختاری.

مرحله اولمخاطبان خود را بشناسید: در برند خود حضور داشته باشید، اما سعی کنید خود را با محیطی که در آن قرار می‌گیرید انطباق دهید. مخاطبان شما یا پلتفرم اجتماعی که در آن با سایر افراد تعامل دارید، ممکن است لحن و صدای شما را از راهنمایی که قبلا ایجاد کرده اید تغییر دهند. اینجاست که باید درک درستی از شرایط داشته باشید و در صورت نیاز خود را با تغییرات منطبق کنید. لازم نیست بین پلتفرم های مختلف، ثبات مطلق داشته باشید اما باید انسجام را حفظ کنید.

مرحله سومانسان باشید: این موضوع به نظر واضح و روشن می رسد، اما هدفی است که باید در رسانه های اجتماعی مدنظر قرار گیرد. تعامل با انسان ها بسیار مهم است و باید به خاطر داشته باشید که برند توسعه یافته باید به شما کمک کند صدایی از خود ایجاد کنید. این صدا نه تنها مستحکم و منسجم است بلکه صدایی است که مشتری می تواند شما را با آن پیدا کند و بر اساس آن ارتباطی ایجاد نماید.

مرحله چهارمشرکت های خود را یکپارچه سازی کنید:  یکپارچه سازی شرکت ها در تمامی پروفایل های شبکه های اجتماعی می تواند به مستحکم تر کردن برند و تقویت تلاش های  شما کمک کند. استفاده  از عناصر بصری یکسان در تمامی پروفایل ها به شما کمک می کند تا پیام خود را راحت تر به گوش افراد برسانید و آن را به گونه ای در اختیار مخاطب قرار دهید که مرتبط و سفارشی سازی شده بر اساس هر پلتفرم است.

حضور شما در رسانه های اجتماعی تنها بخشی از برند شماست که به آن اجازه می دهد در طول یک تجربه مرتبط به هم، افراد بیشتری به دست آورد. این موضوع می تواند هم خطر و هم یک فرصت مناسب باشد. به همین خاطر باید زمانی را برای تصمیم گیری و تعریف چیزی که برند شما در رسانه های اجتماعی انجام خواهد داد صرف کنید.

سوال در شبکه های اجتماعی

سوالات کلیدی که در این بخش باید از خود بپرسید شامل موارد زیر است:

  • صدا و شخصیت برند شما چیست؟
  • چه چیزی شما را متمایز می کند؟ چه چیزی را نمایش می دهید؟
  • گزاره ارزشی شما و فاکتورهای متمایزکننده تان چیست؟
  • عناصر بصری تعریف شده برندینگ (لوگو، فونت و رنگ) چیست؟

اگر در ابتدا به این سوالات پاسخ ندهید، حضور شما در رسانه های اجتماعی با دو مشکل اصلی و اساسی مواجه خواهد شد: مخاطبان احساس می کنند با ربات ها سروکار دارند. مدیر جامعه شما از صدای خویش در ارتباطات استفاده می کند و همین امر به تجربه متناقض یا حتی نامعتبر منجر می شود.

فراهم آوردن یک تجربه منجسم برای مشتری می تواند درک افراد را بهبود ببخشد.

چگونه آشنایی، اعتماد و دوست داشته شدن را در جامعه خود به دست آوریم؟

ایجاد شهرت و اعتبار در این سه حوزه بخشی از فرایند ایجاد ارتباط محسوب می شود. همه ما در رسانه های اجتماعی تلاش می کنیم برای کسب وکار خود به دستاوردهای بزرگ برسیم اما بهتر است کمی به عقب بر گردید. اجازه دهید به شیوه متفاوتی فکر کنیم.  شما روابط خود را چگونه ایجاد می کنید؟ به صورت آفلاین یا حضوری؟ ساخت آنلاین روابط می تواند کمی متفاوت باشد.

تایید در شبکه های اجتماعینشان دهید: در مرحله اول باید به خاطر داشته باشید که حضور خود را اعلام نمایید. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. باید خود را به صورت مستمر نشان دهید. دلیلی برای سرمایه گذاری افراد بر روی روابطشان با شما ارائه نمایید. اگر ثابت نکنید که به طور مستمر با آن ها ارتباط دارید یا به طور منظم با آن ها ارتباط برقرار نکنید، آن ها دلیلی برای ارتباط نخواهند داشت.

مردم در شبکه های اجتماعی

انسان باشید: مهربان، واقعی و سرگرم کننده باشید. به گونه ای رفتار کنید که افراد به شما احترام بگذارند و با شما همراه گردند. هر کاری که دوست دارید دیگران برایتان انجام دهند، برای مخاطبان خود انجام دهید. هیچ کس به سادگی نمی تواند خود را به شخصیت برند مرتبط سازد. اگر افراد احساس کنند تلاش های شما خودکار است و هیچ حس انسانی در آن وجود ندارد، شما را دوست داشتنی نخواهند یافت. به خاطر داشته باشید، زمانی که با فردی در کانال اجتماعی تعامل دارید بهتر است فرض کنید که تمامی تعاملات کاملا عمومی هستند.

انحصار در شبکه های اجتماعیانحصاری نباشید: بهتر است تعادلی در روابط خود ایجاد کنید. نباید به صورت انتخابی با افراد ارتباط داشته باشید.  تلاش کنید با شخصی که در ارتباط هستید فردی رفتار کنید و به آن ها حس خوبی ببخشید.

خوشحالی در شبکه های اجتماعیهمیشه از موضوعات متنوع استفاده کنید: این گزینه به انسان بودن مرتبط است. بهتر است گاهی اوقات موضوعات خارج از بحث نیز در اکانت خود داشته باشید. اگر پست های شما در توییتر و فیس بوک تنها برای اهداف بازاریابی باشد افراد به سرعت خسته می شوند و  اکانت شما را ترک می کنند. برخی از اوقات چنین شیوه ای را کنار بگذارید. چیزی را منتشر کنید که به کسب و کارتان مرتبط است، اما می تواند برای افراد جذاب باشد. باز هم می توانید از لطیفه ها استفاده کنید. تعطیلات یا رویدادهای دنیا را جشن بگیرید. هیچ کس دوست ندارد به طور مستمر در معرض فعالیت های بازاریابی قرار گیرد.

ارزش در شبکه های اجتماعیارزشی به فعالیت های خود بیفزایید: شما می توانید با هم خو بودن دوست پیدا کنید و خود را نشان دهید، اما به یاد داشته باشید که در حال حاضر یک برند هستید. شما به چیزی بیشتر از دوست نیاز دارید و در حال ایجاد شبکه هستید و تلاش می کنید شرکت خود را در این بستر توسعه دهید. افزودن ارزش به شما کمک می کند به صورت مفید و معتبر ظاهر شوید و در نهایت باعث می شود افراد شما را به عنوان بخشی از جامعه خود دوست داشته باشند. راهنمایی و کمکی را ارائه کنید، به سوالات پاسخ دهید و از روش خود برای راحت تر کردن زندگی افراد استفاده کنید.

پیام ها در شبکه های اجتماعیعمل به آداب: از هشتک ها به صورت اسپم استفاده نکنید. برندها به خاطر این موضوع قبلا دچار مشکل می شود و این موضوع نشان می دهد برند شما خوب نیست. باید درک و احساس اولیه افراد از شما خوب باشد. پس مراقب این موضوع باشید.

تقویم در شبکه های اجتماعیدر مورد رویدادهای فعلی هوشیار باشید: در طول بلایای طبیعی، موارد ناخوشایند، رویدادهای تروریستی و سایر موارد باید پیام بازاریابی خود را متوقف کنید. اگر از خدمات زمانبندی برای ارسال پست های خود استفاده می کنید، بلافاصله بعد از بروز اولین نشانه از چنین رویدادهایی آن را خاموش کنید. اگر چنین نکنید افراد شما را به عنوان یک برند بی تفاوت خواهند شناخت و همین امر می تواند تاثیر بدی بر روی برند و شرکت داشته باشد. همه این ها یک شبه برای شما اتفاق نمی افتد. سرمایه گذاری بر روی این روابط یک سرمایه گذاری طولانی مدت در جامعه شما و برند است. آن را به روز نگه دارید و صبور باشید. هرچقدر سرمایه گذاری بیشتری باشید، بازگشت سرمایه گذاری بیشتری نیز خواهید داشت.

مدیریت بحران

megaphoneما امیدواریم که هیچ کس در کسب و کار خود با بحران مواجه نشود. شبکه های اجتماعی می‌تواند لایه اضافی پیچیده تری به این شرایط اضافه کند. حوادث دنیای واقعی می تواند توسط شبکه های اجتماعی تقویت شود و سایه آن بر روی هر چیزی که می گویید بیفتد. مشکلاتی که در بخش خدمات مشتری رخ می دهد می تواند به راحتی و به سرعت در پلتفرم های اجتماعی منتشر شود. در همین زمان، شبکه های اجتماعی می توانند یک روش شگفت انگیز برای تمرین شفافیت باشند. بافر که یک اپلیکیشن اشتراک گذاری اجتماعی است زمانی که در اواخر سال 2013 هک شد توانست این شرایط را به خوبی مدیریت کند. وبلاگ ها و کامنت هایش، یک جامعه باز از طریق کانال اجتماعی فراهم می کند.

زمانی که در مورد مدیریت بحران صحبت می شود همه شرکت ها باید در یکی از 4 مرحله زیر قرار داشته باشند:

  1. آماده سازی: درک خطرات موجود، ایجاد فرآیند تعدیلی، ایجاد پاسخ ها، نقش ها و مسئولیت ها، آموزش دادن
  2. پاسخ و سنجش: اگر لازم بود پاسخی ارائه شود، دنبال کردن، سنجش و مانیتور کردن شرایط، حجم ها
  3. ریکاوری (بازیابی): این مرحله عموما در برگیرنده سنجش های بیشتر، دنبال کردن، مطالعات موردی و دانشی است که در سازمان به اشتراک گذاشته می شود.
  4. پیشگیری: تجزیه و تحلیل بحران و فرآیندهای فعلی، شناسایی فرصت ها برای بهبود، تصدیق چیزی که برای شرکت به خوبی کار می کند.

زمانی که در حالت بحران کار می کنید اول از هر چیزی باید سطح شدت آن را درک نمایید، خطرات احتمالی را شناسایی کنید و به تدریج شرایط را تعدیل نمایید. با گوش دادن، همدردی کردن، شفاف بودن و تمایل برای اصلاح خطاها و اشتباهات می توانید بر روی بحران پیش آمده کار کنید. بعد از بروز بحران، بررسی اثرات و به دست آوردن بینش ها از شرایط موجود می تواند به بهبود  اوضاع سازمان کمک کند، آن را به سمت جلو هدایت نماید و دوباره آن را به سمت یک موقعیت پیشگیرانه جلو ببرد.

ابزارهای پیشنهادی

اندازه گیری و سنجش، شما را به سمت فعالیت می برد. هر کاری که ما در شرکت خود انجام می دهیم، باید اندازه گیری شود و کارایی آن تایید گردد. سه نوع عمده از داده ها برای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی وجود دارد. برخی از داده ها بین این پلتفرم ها به کار می‌روند و برخی خارج از آن قرار دارند.

اندازه گیری و سنجش

رشد اکانت و پیشرفت رقابتی در این بخش قرار می گیرد. رشد فالوورها و لایک ها، دسترسی به افراد نرخ کلیک نمونه هایی از داده های مرتبط با سنجش و اندازه گیری هستند.

Crowdbooster

Social Crawlytics

Simply Measured

Demographics Pro

True Social Metrics

Moz Analytics

گوش دادن و به دست آوردن بینش ها

رسانه های اجتماعی دسترسی بی نظیری به مکالمات می دهد. ابزارهای گوش دادن به شما کمک می کند حجم وسیعی از اطلاعات را به دست آورید و از آن ها استفاده کنید. بینشی که در این مرحله به دست می آید به شما کمک می کند در مورد نیازهای مشتری، فرصت ها و حتی احساس کلی برند اطلاعاتی را به دست آورید.

Topsy

Radian6

Sysomos

Vocus

RowFeeder

مانیتورینگ و پاسخگویی:

بازاریابان باید بتوانند تمامی مکالمات رسانه های اجتماعی را برای اقدامات موثر، مانیتور کنند. این ابزارها عموما جریان کاری درون ساختی دارند. بنابراین می توانید نه تنها اطلاعاتی به دست آورید بلکه بر اساس اطلاعات به دست آمده عمل کنید. این مورد به پست فعال محدود نمی شود. این ابزارها به خوبی و به عنوان ابزار اصلی توزیع محتوا می توانند کار کنند.

BuddyMedia

SocialEngage

HootSuite

Sprout Social

Meshfire

Buffer

برخی از ابزارها قادرند یک یا چند مورد از نیازهایی که بیان کردیم را برآورده سازند. آن ها قیمت و عملکرد متفاوتی دارند. بنابراین زمانی که می خواهید یکی از ابزارها را انتخاب کنید به نوع و شکل داده هایی که نیاز دارید دقت نمایید تا مطمئن شوید بر روی چیزی که نیازهای موجود را برطرف می کند سرمایه گذاری می کنید.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-social-media” target=”_self” position=”right”]1مقدمه
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/value-of-social-media” target=”_self” position=”right”]2ارزش در شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]3بهترین تمرینات شبکه های اجتماعی
[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/metrics-and-roi-for-social-media” target=”_self” position=”right”]4معیارها و بازگشت‌سرمایه در شبکه‌های‌اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/find-the-right-social-media-for-you” target=”_self” position=”right”]5یافتن شبکه‎اجتماعی مناسب برای کسب وکار[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/facebook-for-social-media” target=”_self” position=”right”]6فیس بوک
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/twitter-for-social-media” target=”_self” position=”right”]7توئیتر
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/google-plus-for-social-media” target=”_self” position=”right”]8گوگل پلاس
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/linkedin-for-social-media” target=”_self” position=”right”]9لینکداین
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/youtube-and-pinterest-for-social-media” target=”_self” position=”right”]10یوتیوب و پینترست
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/blogging-for-social-media” target=”_self” position=”right”]11وبلاگ نویسی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/social-media-does-not-stop-there” target=”_self” position=”right”]12شبکه‌های اجتماعی متوقف نمی شوند
[/button-brown]
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.