الگوریتم یوتیوب چیست و چگونه کار می کند

الگوریتم یوتیوب چیست و چگونه کار می‌کند؟ (راهنمای 2024)

فارغ از این موضوع که به عنوان یک یوتیوبر حرفه‌ای در یوتیوب فعالیت کرده یا این که در جهت منافع مارکتینگ برند خود اقدام به ساخت یک کانال یوتیوب کرده باشید؛ احتمالاً این مورد را قبول دارید که الگوریتم یوتیوب مجموعه‌ای از قوانین پیچیده و رازآلود می‌باشد که فاکتورهایی همچون تعداد بازدیدهای ویدئوها در این شبکه را تعیین می‌کند. 

در حالی که فاکتورهایی همچون سئو یوتیوب، به اشتراک گذاری ویدئوها در سایر پلتفرم‌های سوشال مدیا و یا افزایش تعداد سابسکرایبرهای کانال عمدتاً گزینه‌هایی هستند که برای افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب مطرح می‌شوند؛ درک نحوه کار الگوریتم این شبکه موردی است که سهم بسیار بزرگ‌تری در کسب تعداد بازدیدهای بیشتر برای ویدئوهای شما دارد.

در یوتیوب برای این که بتوانید ویدئوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران این شبکه نشان داده و تعداد بازدیدهای کانال خود را افزایش دهید؛ نیاز دارید تا درک روشنی از نحوه عملکرد الگوریتم یوتیوب پیدا کرده و از یک سری ترفند کاربردی برای استفاده از این الگوریتم در جهت بیشتر دیده شدن ویدئوهای خود استفاده کنید. موردی که در مقاله امروز از وبلاگ جی ادز به آن پرداخته و سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم تا به طور مؤثر تعداد بازدیدهای ویدئوهای خود در یوتیوب را افزایش دهید. 

الگوریتم یوتیوب چیست؟

به تعریفی ساده، الگوریتم یوتیوب مجموعه‌ای از دستورهای کامپیوتری می‌باشد که برای پردازش ویدئوها و محتوای مرتبط با آن همچون کامنت‌ها، توضیحات و نوع تعامل کاربران با ویدئوها طراحی شده است تا ویدئوها را بر اساس میزان ارتباطی که با علایق و نیازهای کاربران دارند رتبه‌بندی و به آن‌ها پیشنهاد کند.

الگوریتم یوتیوب در سال 2024

الگوریتم یوتیوب طراحی شده است تا به کاربران کمک کند محتوای موردنظر خود را از میان انبوهی از ویدئوها پیدا کرده و آن‌ها را تماشا کنند. هدف اصلی این الگوریتم این است که کاربران را بیشتر در یوتیوب نگه داشته و با ارائه محتوای جذاب، آن‌ها را تشویق کند تا زمان بیشتری را صرف تماشای ویدئوهای این شبکه کنند.

الگوریتم یوتیوب چیست

شاید بتوان اصلی‌ترین تفاوت الگوریتم یوتیوب در این چند سال اخیر با سال‌های قبل را در نحوه پیشنهاد ویدئوها به کاربران در نظر گرفت. سابق بر این یوتیوب از فاکتورهایی همچون تعداد کلیک‌ها در سال‌ها ابتدایی پیدایش خود و پس از آن، واچ تایم (Watch time) ویدئوها برای پیشنهاد ویدئوهای مرتبط به کاربران استفاده کرده است.

اما از سال 2015 تمرکز الگوریتم یوتیوب بر روی پیشنهاد ویدئوهایی معطوف شده است که بیشترین میزان رضایتمندی کاربران را به همراه دارند. در طی این سال‌ها این الگوریتم سعی کرده است با استفاده از تکنیک‌های مختلفی علایق، نیازها و اولویت‌های کاربران را بررسی کرده تا در نهایت بتواند ویدئوهای جذابی را به آن‌ها پیشنهاد کند. و اگر از ما بپرسید؛ باید بگوییم که در این کار بسیار موفق نیز عمل کرده است.

از این تاریخ به بعد یوتیوب هیچ گونه تغییر بزرگی در الگوریتم خود را عنوان نکرده است؛ اما احتمالاً در سال 2024 هم درست مثل یکی دو سال اخیر، تمرکز این الگوریتم بر روی شخصی‌سازی پیشنهاد‌ها برای کاربران معطوف خواهد بود. گزینه‌هایی همچون علایق کاربران و نحوه رفتار آن‌ها در یوتیوب (سابقه سرچ، کانال‌هایی که سابسکرایب کرده‌اند، نحوه تعاملی که با ویدئوهای مختلف دارند و…) مواردی هستند که بیشترین تأثیر در پیشنهاد ویدئوها در یوتیوب را خواهند داشت.

اما یوتیوب چگونه متوجه می‌شود که پیشنهاد کدام دست از ویدئوها می‌تواند رضایتمندی کاربران را به همراه داشته باشد؟

  • الگوریتم یوتیوب ماهانه میلیون‌ها نظرسنجی برای کاربران فرستاده و از آن‌ها می‌خواهد نظر خود در رابطه با یک ویدئو مشخص را عنوان کنند. (هرچند که احتمالاً شما با دو یا سه مورد از این نظرسنجی آن‌ها مواجه شده باشید)
  • وقتی که شما بر روی گزینه “Not interested” کلیک می‌کنید؛ یوتیوب این مورد را در پیشنهادهای بعدی خود به شما در نظر می‌گیرد.
  • فاکتورهایی مثل لایک‌ها، دیسلایک‌ها و تعداد دفعاتی که کاربران یک ویدئو را به دیگر افراد به اشتراک گذاشته‌اند؛ برای الگوریتم این شبکه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

این موارد از جمله سیگنال‌های مهمی می‌باشند که گوگل از آن‌ها برای پیشنهاد ویدئو به کاربران استفاده می‌کند.

1. نرخ کلیک (CTR): تعداد کلیک‌های که کاربران بر روی ویدئو شما کرده و اقدام به تماشای آن کرده‌اند.

2. واچ تایم: مجموع زمانی که کاربران یوتیوب صرف تماشای ویدئو‌های شما کرده‌اند.

3. تعداد ویدئوهایی که یک کاربر در کانال شما تماشا کرده است.

4. چند وقت قبل کاربر یک ویدئو مرتبط با موضوع ویدئو شما را مشاهده کرده است.

5. کاربر در سابقه سرچ خود چه موضوعاتی را جست‌وجو کرده است.

6. کاربر در سابقه تماشای خود چه ویدئوهایی را مشاهده کرده است.

7. اطلاعات دموگرافیک کاربر و لوکیشن محلی که از آن اقدام به تماشای ویدئو در یوتیوب می‌کنند.

در این لیست، سه مورد اول فاکتورهایی هستند که شما به صورت مستقیم می‌توانید بر روی آن‌ها تأثیر بگذارید؛ اما مابقی آن‌ها مواردی می‌باشند که یوتیوب برای شخصی‌سازی پیشنهادهای خود به کاربران از آن‌ها استفاده می‌کند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم؛ الگوریتم یوتیوب از فاکتورهایی همچون عملکرد یک ویدئو و میزان ارتباطی که با علایق و نحوه رفتار کاربران در این شبکه دارد؛ برای پیشنهاد ویدئوها به کاربران استفاده می‌کنند. در نهایت هدف این الگوریتم این است که ویدئوهایی را به کاربران نشان دهد که به دنبال آن‌ هستند.

اگر دقت کرده باشید؛ پیشنهاد تماشا ویدئو در یکی از 3 بخش اصلی این شبکه انجام می‌گیرد:

  • هوم پیج (Home Page)
  • ویدئوهای پیشنهادی (Suggested Videos)
  • سرچ یوتیوب (YouTube Search)

هوم پیج

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه است که یوتیوب از قبل می‌داند که شما مایل به تماشای چه ویدئوهایی در این پلتفرم هستید؟ جواب ساده است؛ این موضوع به این خاطر است که هوم پیج یوتیوب شما به صورت اختصاصی برای شما طراحی شده است.

ویدئوهایی که در این صفحه به شما نشان داده می‌شوند؛ معمولاً در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرند:

  • ویدئوهایی که مرتبط با سابقه تماشای شما هستند.
  • ویدئوهای منتشر شده از کانال‌هایی که آن‌ها را دنبال می‌کنید.
  • ویدئوهایی که نرخ اینگیجمنت بالایی دارند. (واچ تایم، تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و…)
هوم پیج یوتیوب

با توجه به این موضوع، شما به عنوان یک تولید‌کننده محتوا فعال در یوتیوب باید ویدئوهای خود را به گونه‌ای تولید کنید که کاربران زمان بیشتری را صرف تماشای آن کنند. این مورد باعث می‌شود تا همواره ویدئوهای کانال شما اولین محتوایی باشند که کاربران به محض ورد به یوتیوب با آن مواجه خواهند شد. پس از این که توانستید کاری کنید که کاربران زمان بیشتری را صرف ویدئوهای شما کنند؛ می‌توانید به دنبال روش‌هایی باشید که آن‌ها را برای تماشای ویدئوهای طولانی خود و درگیری بیشتر با ویدئوها قانع کنید.

بسته به نحوه فعالیت کاربران در یوتیوب، الگوریتم این شبکه ممکن است ویدئوهایی را به کاربران معرفی کند که مرتبط با زبان موردنظر آن‌ها، لوکیشن و یا دیگر اطلاعات دموگرافیکی که دارند باشند.  

ویدئوهای پیشنهادی

اگر به هنگام تماشا ویدئو در یوتیوب به سمت راست صفحه خود دقت کرده باشید؛ احتمالاً لیستی از ویدئوهایی را مشاهده کرده‌اید که یوتیوب آن‌ها را برای تماشا بیشتر به شما پیشنهاد کرده است. الگوریتم یوتیوب اکانت شما را با استفاده از چندین روش مختلف بررسی می‌کند. فاکتورهایی همچون موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید، کانال‌هایی که ویدئوهای آن‌ها را لایک کرده‌اید و سابقه تماشایی که دارید؛ گزینه‌هایی هستند که الگوریتم برای نمایش ویدئوها در این لیست از آن‌ها استفاده می‌کند.

به صورت خلاصه می‌توان عنوان کرد که یوتیوب با آنالیز کردن فعالیت شما لیستی از ویدئوها را در اختیارتان قرار می‌دهد که احتمالاً مرتبط با علایق شما بوده و به خوبی به سؤال‌های شما پاسخ خواهند داد.

اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توانید یوتیوب را قانع کنید تا ویدئوهای کانال شما را به افراد بیشتری نشان دهد؟ در این مورد می‌توانید کار خود را با بررسی ستون ویدئوهای پیشنهادی که در سمت راست ویدئوهای رقبایتان نمایش داده می‌شود شروع کنید. اگر می‌بینید که در این بخش یوتیوب ویدئوهای خاصی را برای تماشا پیشنهاد کرده است؛ سعی کنید نسخه متفاوت و مخصوص به خود از آن ویدئوها را ساخته تا نهایتاً الگوریتم این شبکه آن‌ها را به سایر کاربران پیشنهاد کند. 

سرچ یوتیوب

یوتیوب چگونه تصمیم می‌گیرد که کدام ویدئوها در نتایج سرچ این پلتفرم به کاربران نشان داده شوند؟ با توجه به رفتار کاربر و استفاده از فاکتور کلمات کلیدی، الگوریتم یوتیوب انبوهی از ویدئوهای مختلف را به تعدادی ویدئوهای باکیفیت و مرتبط محدود کرده و بر اساس فاکتورهایی همچون نرخ اینگیجمنت و میزان ارتباطی که با علایق و  نیاز کاربران دارند؛ این ویدئوها را در صفحه سرچ این شبکه رتبه‌بندی می‌کند. در واقع یوتیوب با ایجاد تعادل میان میزان محبوبیت و مرتبط بودن ویدئوها، مطمئن می‌شود که بهترین نتایج در صفحه سرچ به کاربران نشان داده می‌شوند.

در این میان کلمات کلیدی نیز نقش مهمی در نمایش نتایج مرتبط در صفحه سرچ دارند. اما با توجه به این موضوع که یوتیوب از یک سری سیگنال‌های شخصی برای پیشنهاد ویدئو به کاربران استفاده می‌کند؛ نتایج سرچ یک سرچ کوئری (Search query) مشخص می‌تواند برای کاربران مختلف متفاوت باشد.

صفحه سرچ یوتیوب

در یوتیوب معمولاً ویدئوهایی که معیارهای تعامل با کاربران (بازدید‌ها، لایک‌ها، کامنت‌ها و یا به اشتراک گذاری ویدئو) بهتری با کاربران دارند دارای اولویت برای نمایش در نتایج سرچ این شبکه می‌باشند؛ اما محتواهای تازه منتشر شده از سمت کانال‌های تازه‌کار نیز برای یوتیوب دارای اهمیت بوده و الگوریتم این شبکه اطمینان حاصل می‌کند که این دست از ویدئوها هم سهمی از نمایش به کاربران خواهند داشت.

 در این مورد الگوریتم یوتیوب سعی می‌کند از قانون تصادفی‌سازی نمایش ویدئوها استفاده کند. با توجه به این قانون، در پروسه نمایش ویدئوها به کاربران لیستی از ویدئوها به آن‌ها نشان داده می‌شود که هم شامل ویدئوهای یوتیوبرهای بزرگ شده و هم دارای ویدئوهای کانال‌های تازه‌کار می‌باشد. نکته قابل توجه در این مورد این است که تمام ویدئوهای این لیست فارغ از نرخ اینگیجمنتی که دارند، با علایق و نیازهای کاربران و البته کلمات کلیدی که کاربران از آن‌ها برای پیدا کردن ویدئوهای مدنظر خود استفاده کرده‌اند مرتبط می‌باشند.

6 ترفند کاربردی برای افزایش بازدید یوتیوب

توجه داشته باشید که تنها شناخت الگوریتم یوتیوب نمی‌تواند به شما کمک کند تا بازدید ویدئوهای خود در این شبکه را افزایش دهید. در این مورد شما نیاز دارد تا همراه با درک الگوریتم این پلتفرم، از یک سری ترفندهای کاربردی نیز استفاده کرده تا ویدئوهای خود را به طیف گسترده‌تری از کاربران یوتیوب نشان دهید.

1. تامنیل‌هایی طراحی کنید که کلیک می‌گیرند

نرخ کلیک (CTR) ویدئوهای شما همواره به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی برای الگوریتم یوتیوب در نظر گرفته شده است. شاید نه به اندازه سال‌های قبل، اما هنوز هم می‌توان از این مورد به عنوان یک گزینه مهم برای افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب استفاده کرد.

از کلمات کلیدی که گذر کنیم؛ تامنیل (thumbnail) ویدئوها اولین موردی است که کاربران به هنگام مشاهده ویدئو شما در هوم پیج، صفحه سرچ، لیست ویدئوهای پیشنهادی و سایر بخش‌های یوتیوب با آن مواجه می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کنید که در همان وهله اول توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

با توجه به مطالعه‌ای که توسط نتفلیکس انجام شده است؛ بروز احساسات در تصاویر یکی از بهترین روش‌ها برای درگیر کردن مخاطبان و تأثیرگذاری بر روی آن‌ها می‌باشد. همچنین عنوان شده است استفاده از تصاویر صورت نیز می‌تواند تأثیر این درگیری را بیشتر کند؛ چراکه ذهن انسان به طور طبیعی واکنش‌های بیشتری نسبت به تصاویر صورت نشان می‌دهد.

در این مورد عنوان شده است که حداکثر از 3 تصویر صورت برای انتقال بهتر حس استفاده شود. با این تفاسیر در صورتی که می‌خواهید یک تامنیل جذاب برای ویدئوهای خود طراحی کنید که کاربران را تشویق به کلیک بر روی ویدئوهای شما ‌کنند؛ توصیه ما به شما این است که حداکثر از 3 تصویر جذاب در عکس‌های خود استفاده کنید که بهتر از کلمات می‌توانند موضوع و احساس شما را به مخاطبان منتقل کنند.

2. دلیلی برای تماشا ویدئو تا انتها به کاربران دهید

این که کاربران را قانع کنید تا بر روی ویدئو شما کلیک کنید یک چیز است؛ اما این که دلیلی برای تماشا ویدئوها تا انتها به آن‌ها دهید کاملاً یک چیز متفاوت می‌باشد.

خوشبختانه یک سری از تکنیک‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این دلیل را به کاربران داده و بتوانید آمار واچ تایم یوتیوب خود را افزایش دهید:

  • در ابتدا ویدئو از یک هوک (Hook) قوی استفاده کنید تا این حس به مخاطب القا شود که تماشای ادامه ویدئو ارزش صرف زمان را دارد.
  • طول ویدئوهای خود را بر اساس داده‌های آنالیتیکس کانال خود تنظیم کنید. (بررسی کنید که کاربران پس از تماشای چند دقیق از ویدئوها دکمه برگشت را زده‌اند)
  • سعی کنید برای مدت طولانی از یک زاویه فیلم ‌برداری نکنید؛ چراکه این کار بیننده را خسته می‌کند. (دقیقاً به همین دلیل است که جامپ کات‌ها در یوتیوب زیاد استفاده می‌شوند)
  • اگر یک ویدئو طولانی دارید؛ در لحظات مختلفی صحبت را از موضوع اصلی منحرف کنید تا برگشت شما به موضوع، باعث تمرکز دوباره مخاطبان شود.
  • از مخاطبان خود بخواهید اگر هنوز کانال شما را دنبال نکرده‌اند؛ دکمه سابسکرایب را فشار داده و سایر ویدئوهای کانال شما را نیز بررسی کنند. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید که زنگوله کنار این دکمه را نیز فعال کرده تا در جریان ویدئوهای آینده شما نیز قرار بگیرند.

3. استراتژی برای نگه داشتن مخاطبان در کانال خود داشته باشید

جدا از قانع کردن کاربر برای تماشای ویدئوها تا انتها، تکنیک‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید واچ تایم در سطح کانال خود را نیز افزایش دهید. فراتر از داشتن یک استایل و استراتژی جذاب و قانع‌کننده در تولید محتوای یوتیوب، با استفاده از یک سری روش‌ها می‌توانید به کاربران دلیلی دهید که محتواهای بیشتری از کانال شما را مشاهده کنند:

  • از اند اسکرین (End screen) ها برای پیشنهاد ویدئوهای مرتبط در پایان ویدئوها استفاده کنید.
  • ویدئوهای خود را به پلی لیست‌هایی که دارید اضافه کنید تا ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب پس از تماشای محتوای شما توسط کاربران، ویدئوهای همان پلی لیست باشند.
  • از CTAهای قانع کننده برای تشویق کاربران برای تماشای محتوای بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید تکه‌های جذابی از سایر ویدئوهای خود را در آخر ویدئو خود قرار داده تا کاربران را تشویق کنید سایر محتواهای کانال شما را نیز مشاهده کنید.
  • سعی کنید در ویدئوهای خود از زیرنویس نیز استفاده کنید تا کاربران بتوانند ویدئوهای شما را بدون صدا نیز تماشا کنند.

4. ویدئوهای خود را برای کلمات کلیدی مشخص بهینه کنید

با توجه به این موضوع که یوتیوب علاوه بر یک پلتفرم سوشال مدیا، به عنوان دومین موتور جست‌وجو پرطرف‌دار در دنیا نیز شناخته می‌شود؛ تمرکز کردن بر روی یک کلمه کلیدی با سرچ والیوم بالا و تعدادی کلمات کلیدی مرتبط دیگر، می‌تواند به الگوریتم یوتیوب کمک کند تا موضوع ویدئوهای شما را بهتر متوجه شده تا بهتر بتواند آن را به کاربران مرتبط پیشنهاد کند.

در قدم اول شما نیاز دارید در رابطه با کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود تحقیق کرده، کلمات پرطرف‌دار و با میزان سرچ بالا را پیدا کنید و بررسی کنید که چگونه می‌توانید از آن‌ها برای تأثیر گذاری بر روی مخاطبان هدف ویدئوهای خود استفاده کنید. در این مورد ابزارهایی همچون TubeBuddy می‌توانند به شما کمک کنند تا کلمات موردنظر خود برای این هدف را پیدا کنید.

پس از شناسایی کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید از آن‌ها در تایتل، دیسکریپشن و یا به شکل هشتگ در توضیحات ویدئو خود استفاده کنید تا موضوع ویدئو خود را برای الگوریتم تشریح کنید.

5. فعالیت رقبای خود را رصد کنید

آیا در حوزه فعالیت شما رقبای قابل توجهی وجود دارند که تعداد مخاطبان بالایی داشته باشند؟ اگر جواب شما بله است؛ باید به خوبی محتواهایی که این رقبا در کانال خود منتشر می‌کنند را رصد کنید. هرچه که باشد هیچ یک از ما دوست نداریم ویدئوهای رقبایمان به جای ویدئوهای ما به کاربران پیشنهاد شود.

این موارد فاکتورهایی هستند که در این مورد باید مدنظر داشته باشید:

  • پرطرف‌دارترین ویدئوهایی که در کانال خود منتشر کرده‌اند.
  • پلی لیست‌هایی که ساخته‌اند.
  • میزان تعاملی که کاربران با ویدئوهای آنان دارند.
  • استراتژی‌هایی که برای طراحی تایتل، دیسکریپشن و متا دیتاهای ویدئوهای خود از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

بررسی این موضوع که رقبای شما از چه نوع محتوا یا استراتژی‌هایی در ویدئوهای خود استفاده می‌کنند به  شما کمک می‌کند تا یک استراتژی کامل برای تولید محتوا در یوتیوب داشته باشید که تمام موضوعات مورد علاقه کاربران را پوشش داده و باعث اعتماد آن‌ها به کانال شما می‌شود.

6. ویدئوهای Short یوتیوب بسازید

همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست؛ Shortهای یوتیوب ویدئوهای کوتاهی هستند که یوتیوب آن‌ها را برای رقابت با تیک تاک و ریلز اینستاگرام معرفی کرده است. ویدئوهای شورت یوتیوب در فرمت عمودی طراحی شده و این امکان را برای تولید کنندگان محتوا در یوتیوب فراهم می‌کند تا با صرف زمان کمتر ویدئوهای مختصر و سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطبان خود فراهم کنند.

الگوریتم ویدئوهای شورت یوتیوب از فاکتورهای مختلفی برای پیشنهاد دادن ویدئوهای مختلف به کاربران استفاده می‌کند که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

تعاملات کاربران: الگوریتم یوتیوب برای پیشنهاد ویدئوهای شورت نحوه تعامل کاربران با ویدئوهای شما را بررسی می‌کند. موارد مختلفی مثل تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، به اشتراک‌گذاری ویدئو و البته واچ تایم، گزینه‌هایی هستند که در این مورد مطرح می‌شوند. معمولاً به این صورت است که تعامل بالای یک ویدئو باعث بیشتر دیده شدن آن می‌شود.

شخصی‌سازی: یوتیوب موارد مختلفی در اکانت کاربران همچون رفتار کاربران در پلتفرم و علایقی که دارند را بررسی کرده تا مناسب‌ترین ویدئوها را به آن‌ها پیشنهاد کند.

میزان مرتبط بودن ویدئو: الگوریتم، محتوای ویدئوهای شورت و مواردی همچون تایتل و دیسکریپشن را بررسی می‌کند تا میزان مرتبط بودن آن با سرچ کاربران و یا علایق آن‌ها را مشخص کند. طبیعتاً مرتبط‌ترین ویدئوها توسط الگوریتم یوتیوب برای نمایش به کاربران انتخاب می‌شود.

آینده الگوریتم یوتیوب

به احتمال زیاد همانند سال‌های قبل، الگوریتم یوتیوب در سال 2024 نیز تغییرات بزرگی نخواهد داشت. اما با توجه به مطالبی که از سمت مدیران این پلتفرم عنوان شده است؛ یوتیوب هنوز هم در بخش‌هایی همچون صفحه سرچ خود فضا برای رشد و بهبود دارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در سال جدید میلادی شاهد یک سری تغییرات جزئی در الگوریتم این شبکه باشیم.

نکته‌ای که از آن مطمئن هستیم این است که کانال‌های تازه‌کار و کوچک همچنان از سمت الگوریتم کمک‌هایی را دریافت خواهند کرد تا بتوانند محتوای خود را به کاربران نشان دهند. با استناد به گفته‌های مدیران یوتیوب، الگوریتم این شبکه همچنان عملکرد یوتیوبرهای تازه‌کار را رصد کرده و پیشنهادهایی برای افزایش بازدید ویدئوها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. یک جمع‌بندی ساده از این صحبت‌ها کافی است تا به این نتیجه برسیم که احتمالاً سال 2024 زمان مناسبی برای شروع فعالیت در یوتیوب خواهد بود.

سال 2023 سال خوبی برای آن دسته از تولید‌کنندگان محتوا در یوتیوب بوده است که به جای این که تعداد بازدیدهای دریافتی ویدئوهای خود را در اولویت قرار دهند؛ بر روی ساخت یک کامیونیتی فعال با کاربران تمرکز کرده‌ بودند. اگر شما نیز فکر می‌کنید که می‌توانید این استراتژی را برای کانال خود در نظر بگیرید؛ احتمالا در سال 2024 میلادی الگوریتم یوتیوب ویدئوهای شما را تعداد افراد بشتری نشان خواهد داد.

از الگوریتم یوتیوب در جهت رشد و توسعه کانال خود استفاده کنید

الگوریتم یوتیوب در طی این سال‌ها شاهد تغییرات زیادی بوده و هر با این سؤال را در ذهن تولید‌کنندگان محتوا به وجود آورده است که چرا استراتژی که ماه‌ها با آن نتیجه می‌گرفتند؛ دیگر نتایج مطلوبی برای آن‌ها به همراه ندارد.

درست است که الگوریتم یوتیوب از زمان پیدایش خود تغییرات زیادی داشته است؛ اما هدف این شبکه همواره یکی بوده و در تمام این مدت یوتیوب سعی کرده است با بهبود الگوریتم خود، کاری کند که کاربران زمان بیشتری را در این شبکه سپری کرده و ویدئوهای بیشتری را مشاهده کنند. هدفی که چندان متفاوت از هدف شما از فعالیت در یوتیوب نمی‌باشد.

در نهایت اگر شما بتوانید ویدئوهایی بسازید که درگیری بیشتری با مخاطبان ایجاد کرده و آن‌ها را برای مدت زمان بیشتری داخل سایت و یا اپلیکیشن یوتیوب نگه دارند؛ الگوریتم این شبکه نیز محتوای شما را جذاب در نظر گرفته و آن را به تعداد افراد بیشتری پیشنهاد می‌کند.

منبع

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوبه ولی کاش یکم مختصر بود

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.