بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام (راهنمای 2024)

وقتی که صحبت از پست گذاری در اینستاگرام به میان می‌آید فاکتورهای مهمی هستند که می‌توان ساعت‌ها در موردشان صحبت کرد؛ اما پیدا کردن بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام موضوعی است که برای سال‌ها سؤال بسیاری از کاربران فعال در این شبکه بوده و همه می‌خواهند بدانند در چه زمانی باید پست‌های خود را در این شبکه منتشر کنند تا بالاترین نرخ تعامل را از سمت کاربران دریافت کنند.

فارغ از تمام نظرات مختلفی که در این موضوع مطرح شده‌اند؛ باید بگوییم که پیدا کردن بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. تصور کنید تمام بهینه‌سازی‌های لازم را انجام داده‌اید، محتوای جذابی ساخته‌ و سئو اینستاگرام را نیز برای پست‌های خود رعایت کرده‌اید؛ اما کاربران آن طور که باید نتوانسته‌اند با پست‌های شما تعامل برقرار کنند.

در مقاله امروز از جی ادز تصمیم گرفته‌ایم بهترین زمان برای پست‌ گذاشتن در اینستاگرام در سال 2024 را برای شما تشریح کرده و همچنین به شما بگوییم که چگونه می‌توانید با توجه به رفتار فالوورهای خود، بهترین زمان برای پست گذاری در اکانت خودتان را نیز پیدا کنید.

آیا بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود دارد؟

اجازه دهید قبل از پرداختن به هر موضوعی، این مورد بین خودمان حل کنیم!

در هیچ سند رسمی عنوان نشده است که الگوریتم اینستاگرام تایم جهانی مشخصی برای بهترین زمان پست گذاری داشته باشد؛ که اگر این‌طور بود، تمام اکانت‌های این شبکه بازدید‌های میلیونی برای پست‌های خود داشتند. اما تحقیقات بر روی پیج‌های مختلف نشان داده است که در بازه‌های زمانی مشخصی، کاربران با پست‌ها تعامل بیشتری داشته‌اند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

پیش از پرداختن به اعداد و ارقام، بیایید به این سؤال پاسخ دهیم که اصلاً چرا تعامل مهم است؟

همان‌طور که می‌دانید؛ در اینستاگرام بخش‌های مختلفی همچون فید اصلی این شبکه، استوری‌ها، صفحه اکسپلور و ریلز اینستاگرام وجود دارند. جالب است بدانید که تمام این بخش‌ها الگوریتم مخصوص به خود را داشته و این الگوریتم‌ها هستند که تعیین می‌کنند یک پست قابلیت وایرال شدن را داشته یا این که کاربران علاقه چندانی به آن ندارند. تعامل یا اینگیجمنت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی می‌باشد که این الگوریتم‌ها آن را در رتبه‌بندی نمایش پست‌ها در نظر می‌گیرند.

دریافت لایک‌ها، کامنت‌ها و شِیرهای بیشتر همراه با سیو کردن پست‌ها توسط کاربران، به الگوریتم می‌گوید که محتوای شما برای مخاطبان جذاب بوده و اینستاگرام نیز در مقابل پست‌های شما را به افرادی جدیدی نشان می‌دهد تا بیشتر دیده شوند.

با این تفاسیر می‌توان عنوان کرد؛ هرچند که دیگر تایم‌بندی انتشار پست‌ها در اینستاگرام مثل قبلاً (فید زمانی) به طور مستقیم در اولویت نمایش پست‌ها تأثیر ندارد؛ اما همچنان یک فاکتور مهم است که باید در استراتژی محتوایی خود آن را در نظر بگیرید.

پست گذاری در اینستاگرام با توجه به روزهای هفته

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چه روزهایی در هفته بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام می‌باشند؟

بله؛ باید عنوان کنیم که پست گذاری در اینستاگرام می‌تواند با توجه به روزهای هفته نیز مشخص شود. با توجه به مطالعاتی که بر روی هزاران اکانت انجام شده است؛ مشخص شده است که کاربران مختلف در روزهای متفاوت هفته میزان تعامل متفاوتی نیز دارند. در ادامه این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد که در روزهای مختلف هفته چه زمان‌هایی بهترین موقع برای پست گذاری در اینستاگرام می‌باشند.

شنبه

 زمان مناسب برای پست گذاری در شنبه بین 9 تا 10 صبح می‌باشد.

شنبه‌ها آغاز هفته کاری کاربران بوده و هم‌زمان با این که برای شروع هفته آماده می‌شوند؛ ترجیح می‌دهند در این بازه زمانی فیدهای اینستاگرام خود را مرور کرده و این زمان بهترین موقع برای جلب توجه آن‌ها می‌باشد.

یکشنبه

 درست همانند روز قبل، زمان مناسب در روز یکشنبه برای پست گذاری نیز بازه زمانی 9 تا 10 صبح می‌باشد.

هم‌زمان با این که هفته کاری پیش می‌رود؛ کاربران همچنان ذهنیت پروداکتیو خود را داشته و آماده جست‌وجو برای موضوعات جدید هستند. مطالعات نشان داده است که در این بازه زمانی تعامل کاربران با پست‌ها در بالاترین میزان خود قرار دارد.

دوشنبه

 11 صبح و 5 عصر بهترین زمان‌ها برای پست گذاری در این روز می‌باشند.

دوشنبه‌ها فرصت عالی برای جلب توجه کاربران می‌باشند. پس از مقداری فعالیت کاری در ساعت 11 صبح کاربران معمولاً نگاهی به فیدهای اینستاگرام خود می‌اندازند و در 3 عصر و در زمانی که آماده برای پایان روز کاری خود هستند؛ ترجیح می‌دهند مقداری در اینستاگرام اسکرول کرده و محتواهای تازه‌ای ببینند.

سه‌شنبه

 در سه‌شنبه‌ها 12 ظهر و 5 عصر بهترین زمان‌های شما خواهند بود.

در سه‌شنبه‌ها فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال جلب توجه کاربران خود در تایم نهار و استراحت آن‌ها باشید. علاوه بر این، 5 عصر و درست قبل از این که کاربران روز کاری خود را به اتمام برسانند؛ فرصت مناسبی برای شما وجود دارد تا توجه کارمندان متخصص را به پست‌های خود جلب کنید.

چهارشنبه

 بازه‌های زمانی 9 تا 10 صبح و 5 تا 6 عصر بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام در چهارشنبه‌ها می‌باشند.

هم‌زمان با این که به پایان هفته کاری نزدیک می‌شویم؛ کاربران علاقه زیادی دارند تا به کارهای مشغول شوند که مقداری حواس آن‌ها را از فضای کار پرت می‌کنند. 9 تا 10 صبح و بازه زمانی 5 تا 6 عصر بهترین زمان‌هایی هستند که در چهارشنبه‌ها می‌توانید پست‌های خود را در اینستاگرام منتشر کرده تا به خوبی توجه مخاطبان را جلب کنید.

پنج‌شنبه

 در این روز بازه زمانی 8 صبح تا 12 ظهر را از دست ندهید.

صبح‌های پنج‌شنبه برای اسکرول کردن در اینستاگرام ساخته شده‌اند. در این بازه زمانی کاربران پس از پایان یک هفته کاری تمایل دارند تا صبح خود را مشغول فعالیت در شبکه‌های مجازی باشند و با توجه به موضوع که اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم سوشال مدیا در کشور ما شناخته می‌شود؛ احتمالاً این شبکه اولین انتخاب کاربران برای اسکرول کردن در میان پست‌های مختلف می‌باشد.

جمعه

 بازه زمانی 10 صبح تا 2 بعد از ظهر بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام در جمعه‌ها می‌‍باشد.

جمعه؛ روزی که کاربران پس از بیدار شدن از یک خواب کافی و گذراندن مقداری زمان با خانواده، دوستان و آشنایان ترجیح می‌دهند دوباره صفحه موبایل خود را آنلاک کرده و به سراغ اپ‌های سوشال مدیا بروند. بازه زمانی 10 تا 2 بعدازظهر و قبل از این که افراد مشغول نهار مفصل روز جمعه شوند؛ زمان مناسبی است که پست‌های خود را در اینستاگرام منتشر کرده و بدین وسیله بتوانید توجه آن‌ها را به محتوای اکانت خود جلب کنید.

پست گذاری در اینستاگرام با توجه به حوزه فعالیت

اینستاگرام در کشور ما محبوبیت بالایی داشته و طبیعی است که اینفلوئنسرها و کسب‌وکارهای مختلف در این شبکه برای بیشتر دیده شدن با یکدیگر رقابت کنند. اما هم‌زمان با داغ شد این رقابت، انتخاب زمان مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام به یکی از فاکتورهایی تبدیل شده است که می‌تواند به عنوان یک برتری مهم در این مورد برای شما در نظر گرفته شود.

هر کسب‌وکار فعال در اینستاگرام، اولویت‌ها و مخاطبان مخصوص به خود را داشته و نیاز دارد تا با توجه به این فاکتورها رمان مناسب برای پست گذاری را انتخاب کند. بدین جهت ما نیز تصمیم گرفتیم موضوع بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را از این زاویه نیز بررسی کرده و بهترین زمان برای پست گذاری در این شبکه با توجه به حوزه فعالیت پیج‌های مختلف را برای شما عنوان کنیم.

توریسم و گردشگری

 حوزه توریسم و گردشگری به شدت به محتواهایی پاسخ می‌دهد که اشتیاق گشت‌وگذار را در کاربران افزایش می‌دهند. انتشار پست در اواسط روز و یا شب این امکان را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند تا در هیاهوی زندگی روزمره، فرصتی برای برنامه‌ریزی برای سفرهای آینده خود داشته باشند.

بهترین زمان برای پست گذاری در این حوزه:

در روزهای هفته: 10 صبح تا 12 ظهر و 7 عصر تا 9 شب

آخر هفته‌ها: 9 تا 11 صبح و 4 تا 6 عصر

بهترین روزها برای انتشار پست: یکشنبه و دوشنبه

مد و پوشاک

 وجود تعداد زیادی از پیج‌های مد و پوشاک در کامیونیتی فارسی اینستاگرام این موضوع را بیان می‌کند که این شبکه یک پلتفرم عالی برای فعالیت در این حوزه می‌باشد. انتشار پست حوالی عصرها و به هنگام شب که مشتریان زمان بیشتری برای اسکرول کردن فیدهای خود دارند؛ موردی است که به خوبی می‌تواند نرخ اینگیجمنت و بازدید پست‌های شما را افزایش دهد.

بهترین زمان برای پست گذاری در این حوزه:

در روزهای هفته: 12 تا 2 بعد از ظهر و 7 تا 9 شب

آخر هفته‌ها: 9 تا 11 صبح و 5 تا 7 عصر

بهترین روزها برای انتشار پست: آخر هفته‌ها به ویژه پنج‌شنبه

غذا و نوشیدنی‌ها

 دنیای وسوسه انگیز غذا و نوشیدنی‌ها همیشه این تمایل را در کاربران به وجود می‌آورد تا محتواهای تازه‌ای در این حوزه تماشا کنند. طول هفته در زمان‌های استراحت و صرف نهار و پنج‌شنبه شب‌ها بهترین زمان‌هایی هستند که می‌توان محتواهای مرتبط با این حوزه را در اینستاگرام منتشر کرد.

 بهترین زمان برای پست گذاری در این حوزه:

در طول هفته: 12 تا 2 بعد از ظهر

آخر هفته‌ها: 5 تا 7 بعد از ظهر

بهترین روزها برای انتشار پست: چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه

تناسب اندام

 مخاطبان این دسته از پست‌ها عموماً افراد منظمی هستند که به دنبال تناسب اندام و پیدا کردن انگیزه برای پیشبرد فعالیت‌های ورزشی خود می‌باشند. بهتر است تا این دسته از کاربران را زمانی هدف قرار دهید که در حال پایان فعالیت ورزشی خود می‌باشند.

 بهترین زمان برای پست گذاری در این حوزه:

در طول هفته: 6 تا 8 صبح و 5 تا 7 بعد از ظهر

آخر هفته‌ها: 8 تا 10 صبح و 4 تا 6 بعد از ظهر

بهترین روزها برای انتشار پست: یکشنبه و دوشنبه

دیجیتال مارکتینگ / شبکه‌های مجازی

 کارشناسان متخصصی که با توجه به ماهیت کار خود در بیشتر ساعات روز آنلاین هستند. اگرچه کاربران این حوزه را زیاد نمی‌توان در آخر هفته‌ها پیدا کرد؛ اما موضوعات جذاب و پرطرف‌دار گزینه‌هایی هستند که می‌توانند در این روزها توجه آن‌ها را جلب کنند.

 بهترین زمان برای پست گذاری در این حوزه:

در طول هفته: 9 تا 11 صبح و 1 تا 3 بعد از ظهر

آخر هفته‌ها: فعالیت محدود؛ اما بین ساعات 10 صبح تا 12 ظهر

بهترین روزها برای انتشار پست: شنبه تا چهارشنبه

بهترین زمان برای انتشار ریلز در اینستاگرام

ریلز اینستاگرام قابلیت جدید موردعلاقه کاربران این شبکه بوده و این روزها همه از آن استفاده می‌کنند. به عقیده بسیاری از کارشناسان سال 2024 سال خوبی برای ریلز بوده و بسیاری از کاربران از آن برای بهبود نرخ تعامل پیج خوداستفاده خواهند کرد.

ریلز اینستاگرام

اگر حتی یک بار در پیج خود ریلز منتشر کرده باشید؛ احتمالاً با این موضوع موافق هستید که این قابلیت جدید به طرز فوق‌العاده‌ای می‌تواند محتوای پیج شما را به طیف گسترده‌ای از کاربران نشان دهد. اما هم‌زمان با افزایش محبوبیت ریلز در میان کاربران اینستاگرام، انتخاب بهترین زمان برای انتشار نیز بیش از همیشه احساس می‌شود.

اگرچه انتخاب بهترین زمان برای انتشار ریلز در اینستاگرام نیز به مقداری زیادی با توجه به فاکتورهای موقعیت جغرافیایی، حوزه فعالیت و نوع مخاطبان تعیین می‌شود؛ اما برای شروع می‌توانید بازه‌های زمانی اواسط روز در طول هفته و برای آخر هفته‌ها هم بازه‌های زمانی اول صبح و آخر شب را امتحان کنید.

چرا انتخاب بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است؟

در چندین سال اخیر اینستاگرام همواره در حال بهبود الگوریتم خود بوده و تلاش کرده است انتشار در زمان مناسب را به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی نمایش پست‌ها در نظر بگیرد. در یک حالت کلی رتبه‌بندی نمایش پست‌ها در اینستاگرام را می‌توان با توجه به این 3 فاکتور کلی در نظر گرفت:

  • علایق کاربران: اگر توجه کرده باشید؛ در اینستاگرام معمولاً پست‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود که قبلاً به محتوای مشابه به آن‌ها علاقه نشان داده باشید.
  • زمان انتشار: شاید نه مثل سابق؛ اما همچنان الگوریتم اینستاگرام ارزش بیشتری برای پست‌هایی که در زمان مناسب منتشر شده باشند در نظر می‌گیرد.
  • میزان ارتباط با رفتار کاربران در پلتفرم: این مورد نیز احتمالاً برای شما آشنا می‌باشد. اگر دقت کرده باشید؛ معمولاً پست‌هایی در فیدهای مختلف اینستاگرام به شما نشان داده می‌شوند که مرتبط با لایک‌ها، کامنت‌ها، سیوها و یا مطالبی که آن‌ها را به اشتراک گذاشته‌اید هستند.

با توجه به این که انتخاب زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی نمایش پست‌ها می‌باشد؛ مهم است که انتشار پست‌های خود را در زمان‌هایی انتخاب کنید که فالوورهای شما بیشترین میزان فعالیت را دارند.

اگر افراد آنلاین بیشتری پست‌های شما را مشاهده کنند؛ نرخ تعامل پست‌های شما در ساعات اولیه انتشار افزایش پیدا کرده و این سیگنال را به الگوریتم می‌دهد که محتوای شما جذاب بوده و احتمالاً افراد بیشتری هستند که تمایل به مشاهده آن داشته باشند. بنابراین خود الگوریتم پست‌های شما را به افراد بیشتری نشان خواهد داد.

با این تفاسیر باید عنوان کنیم که مهم است که زمان مناسبی را برای انتشار پست‌های خود در اینستاگرام انتخاب کرده تا بیشترین تعداد لایک، کامنت، شِیر و سیو را از طرف مخاطبان خود دریافت کنید.

زمان مناسب خود برای پست گذاری را پیدا کنید

در حالی که تمامی بازه‌های زمانی که پیش از این برای شما عنوان کردیم یک دید کلی از بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ باید توجه کنید که این بازه‌ها تنها یک اطلاعات کلی بوده و روش‌های دقیق‌تری برای پیدا کردن زمان‌هایی که کاربران شما آنلاین بوده و بیشترین میزان فعالیت را دارند نیز وجود دارد.

باید توجه داشته باشید؛ بازه زمانی که برای یک اکانت بالاترین میزان نرخ اینگیجمنت را به همراه دارد؛ ممکن است برای یک اکانت دیگر و با موضوعی کاملاً متفاوت، بدترین موقع برای پست گذاری باشد.

در این مورد ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کنید؛ اما قطعاً هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند اطلاعات جامع و دقیق‌تری از ابزار Insight خود اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهند.

برای پیدا کردن دیتای فالوورهای خود و نحوه تعامل آن‌ها با پست‌هایی که منتشر کرده‌اید؛ می‌توانید این کار را با استفاده از بخش اینسایت اینستاگرام در تلفن همراه خود انجام دهید.

1. به صفحه پروفایل اینستاگرام خود رفته و بر روی منو همبرگری سمت راست تصویر (سه خط افقی سمت راست) کلیک کنید.

2. در صفحه باز شده گزینه Insights را انتخاب کنید.

3. در قسمت اینسایت‌ها بر روی Total followers کلیک کنید.

4. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود؛ دیتاهای کاربردی از فالوورهای شما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود استراتژی محتوایی خود استفاده کنید. در همین صفحه اگر به سمت پایین اسکرول کنید؛ بخش Most active times را مشاهده خواهید کرد که در آن می‌توانید زمان‌های مختلفی که کاربران شما بیشترین فعالیت را داشته‌اند به تفکیک روز و ساعت مشاهده کنید.  

نکته: توجه داشته باشید که این دیتاها تنها برای اکانت‌های بیزینسی و کریتور اینستاگرام در دسترس می‌باشند.

سخن پایانی

همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم؛ هیچ چیز بدتر از این نیست که پس از صرف ساعت‌ها تلاش برای تولید محتوای جذاب و خلاقانه، متوجه شوید که پست‌های شما تنها به این دلیل که در زمان مناسب منتشر نشده‌اند نتوانسته‌اند به کاربران هدف نشان داده شوند.

اما حالا که به این نتیجه رسیده‌اید که انتخاب زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام یکی از فاکتورهای اصلی در رتبه‌بندی نمایش پست‌ها می‌باشد؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم از تکنیک‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم استفاده کنید تا نرخ تعامل پست‌های خود را افزایش دهید. شاید نتایج در همان روزهای اول به سرعت برای شما نمایان نشود؛ اما در طول زمان خواهید دید که انتخاب زمان‌بندی مناسب برای انتشار پست‌ها چگونه می‌تواند بر بیشتر دیده شدن آن‌ها تأثیر بگذارد.

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.