دوره آموزش گوگل ادوردز

#13 دوره آموزش گوگل ادوردز – آشنایی با رابط کاربری ادوردز

متن زیرنویس ویدئو:

در ویدئوی قبلی نحوه‌ی ساخت حساب ادوردز خودمان را نشان دادیم. حال بیایید با ساختار کلی رابط کاربری ادوردز آشنا شویم. درک طرح و نمایی که پس از ورود به ادوردز با آن مواجه خواهید شد، به شما کمک می‌کند حساب خود را به شکل بهینه‌تر مدیریت کنید و مسیر موفقی را در زمینه‌ی پرداخت به ازای کلیک طی کنید.

در ویدئوی قبل که ایجاد حساب را انجام دادیم، کارمان در همین صفحه به پایان رسید اما می‌خواهم به شما حسابی را نشان دهم که مقداری اطلاعات را درون خودش دارد و به نظرم این کار می‌تواند به شکل بهتری رابط کاربری یک حساب را به شما نشان دهد.

پس حساب خودم را تعویض کرده و وارد حسابی می‌شوم که از پیش شکل گرفته است وقتی که مقداری اطلاعات وارد کرده و کمپینتان را تشکیل دهید، نمای نهایی آن این‌گونه خواهد شد معمولاً رابط کاربری به 4 بخش در قسمت بالا تقسیم شده است و این آیتم‌های منو به ترتیب هوم (خانه) کمپین‌‌ها، که آبی شده چون ما در همان صفحه هستیم فرصت‌ها و ابزارها هستند. می‌خواهم گزینه‌ی خانه را انتخاب کنم این بخش به عنوان پنل حساب شما عمل می‌کند و هایلایت‌هایی از عملکرد حساب را به شما نشان می‌دهد و البته تعدادی ماژول که می‌توانید آن‌ها را منتقل کنید به صورت سفارشی دربیاورید و حتی پنهان‌شان کنید.

اگر می‌خواهید آن‌ها را مینیمایز کنید آیکون منفی یا همان آیکون مینیمایز را انتخاب کنید فلش پایین به شما اجازه می‌دهد که تنظیماتی را برای هر یک از این حالت‌های مشاهده انجام دهید و در صورت نیاز می‌توانید مشاهده‌ی ستون‌ها را هم تنظیم کنید.

آیکون ضربدر نیز آن را پنهان می‌کند همچنین در سمت راست و بالا می‌توانید زنگوله‌ای که یک علامت تعجب کوچک دارد را مشاهده کنید. هشدارهای مربوط به حساب در این‌جا ظاهر می‌شوند هر زمان که علامت تعجب را دیدید بدانید هشدارهایی دارید که آن‌ها را نخوانده‌اید و می‌توانید آن را انتخاب کنید تا هشدارهای موجود را مطالعه کنید. البته این آیکون فقط در صفحه‌ی خانه وجود ندارد می‌توانید این هشدارها را در هر قسمت از ادوردز مشاهده کنید .

در ادامه کمپین‌ها را انتخاب می‌کنم نمای کلی بخش کمپین‌ها با نمودار درختی حساب در نوار سمت چپ نشان داده می‌شود، این درخت طراحی شده تا نمایی کلی و سریع را از کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی‌تان نشان دهد در این‌جا می‌بینید که ما کمپین‌های کمی داریم و اگر یک مورد از آن‌ها را انتخاب کنم تمامی گروه‌های تبلیغاتی مربوط به آن کمپین خاص نشان داده می‌شوند. همچنین می‌بینید که این‌جا در بالای صفحه این قسمت را به نام تمامی کمپین‌های آنلاین ثبت کرده‌ام و یک فلش کوچک وجود دارد که نشان می‌دهد هم‌اکنون در این کمپین حضور دارم و آن را این‌گونه نام‌گذاری کرده‌ام Search, USA, Property Managers و مواردی از این دست برای این‌که دوباره به تمامی کمپین‌های آنلاین برگردم باید آن قسمت بالا را انتخاب کنید.

احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که چون کمپین را از منوی سمت چپ انتخاب کرده‌ام گروه‌های تبلیغاتی بالا آورده شده این امر یعنی با این که تمامی کمپین‌های آنلاین را از نوار بالا انتخاب کردم تمامی کمپین‌های پایین را مشاهده نمی‌کنم. چون این زیرمنوهای جدول‌بندی شده وجود دارند و می‌توانید ببینید که گزینه‌های گروه‌های تبلیغاتی این‌جا زیر عنوان تمامی کمپین‌های آنلاین انتخاب شده است.

می‌توانم دوباره زبانه‌ی کمپین را انتخاب کنم و تمامی کمپین‌های موجود برای خودم را مشاهده کنم این موضوع بسیار مهم است چون کمک می‌کند نحوه‌ی تفکر گوگل پس از کلیک روی هر کمپین را ببینید. هر زمان که گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید این زبانه‌های جهت‌یابی در بالا مختص همان انتخاب اولیه نمایش داده می‌شوند پس از آن‌جایی که در تمامی کمپین‌های آنلاین هستم تمامی زبانه‌هایی که در بالای صفحه هستند، می‌خواهند اطلاعات ویژه‌ای را در مورد تمامی آن کمپین‌های آنلاین نشان دهند. پس اگر گروه‌های تبلیغاتی را انتخاب کنم تمامی گروه‌های تبلیغاتی مربوط به کمپین‌هایم را می‌بینم اما اگر به بخش کمپین‌ها برگردم و فرضاً این اولین کمپین به رنگ آبی را انتخاب کنم، در بخش مربوط به گروه‌های تبلیغاتی می‌توانم گروه‌های همین کمپین خاص را مشاهده کنم. پس اگر می‌خواهید در میان این زبانه‌ها حرکت کنید باید این نکات مهم را بلد باشید بیایید مقدار بیشتری روی این زبانه‌ها تمرکز کنیم تا بتوانیم عملکرد آن‌ها را درک نماییم.

حال اولین حرکتی که می‌خواهم پس از ساخت حساب ادوردز انجام بدهم، فعال کردن مشاهده‌ی این گراف است. آیکون مربوط به گراف را که درست زیر زبانه‌ی افزونه‌های تبلیغات قرار دارد، انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود گرافی از داده‌های مخصوص برای زبانه‌ای که انتخاب کرده‌اید نمایش داده شود خب من کلیک‌هایی که در گذر زمان بر روی تمامی کمپین‌هایم انجام گرفته را می‌بینم و البته می‌توانم با تغییر اطلاعات گراف موارد نمایش داده شده را اصلاح کنم. حال اگر به بخش گروه‌های تبلیغاتی بروم می‌توانم همان گراف را ببینم. اما حالا اطلاعات تخصصی درون این گروه تبلیغاتی در آن نمایش داده شده است. اگر میان هر یک از این زبانه‌ها جستجو کنید متوجه خواهید شد که اکثر موارد نسبتاً آشنا به نظر می‌رسد.

در بالا گراف را دارید و در پایین نیز جدولی دارید که اطلاعات مربوط به زبانه‌ی انتخاب شده را نمایش می‌دهد. بنابراین کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی داریم که تنظیماتی برایشان وجود دارد و این‌ها تنظیمات مربوط به کمپین به‌خصوصی هستند که شما در آن حضور دارید و البته اگر در حالت تمامی کمپین‌های آنلاین باشید اطلاعات همه را خواهید دید. ما بخش تبلیغات گوگل را داریم که تک‌تک تبلیغاتمان را به ما نشان می‌دهد.

در ادامه کلمات کلیدی هستند که همان کلمات کلیدی حسابمان هستند شما نمای مخاطبین را دارید تا در صورتی که بازاریابی یا هدف‌گذاری خاصی را برای مخاطب انجام دهید، آن را در اینجا ببینید.

در ادامه افزونه‌های تبلیغات (extensions) را داریم و بعدها در ویدئویی دیگر در مورد این‌ها صحبت خواهیم کرد. اما این‌ها افزونه‌های ویژه‌ای هستند که می‌توانید به کمپین‌های خود اضافه کنید در ادامه زبانه‌ی ابعاد را دارید که برای شما یک نمای کلی از تمامی ابعاد این کمپین‌های آنلاین‌تان یا تمامی کمپین‌های آنلاین فراهم می‌کند. از آن‌جایی که در این نما هستم ابعاد مختص یک کمپین خاص یا گروه تبلیغاتی انتخاب شده از منو وجود دارد و در سمت چپ نشان داده می‌شود همچنین می‌توانید از زبانه‌ی ابعاد استفاده کنید تا داده‌های خود در بخش‌های مختلف را مشاهده کنید مثلاً ساعت، روز، هفته، منطقه‌ی جفرافیایی و غیره را ببینید.

بیایید به بخش بعدی نگاهی بیاندازیم. این بخش فرصت‌ها (opportunities) نام دارد این را از نوار بالا انتخاب می‌کنم در این‌جا فهرستی از اقدامات توصیه شده وجود دارد که می‌توانید در حسابتان انجام دهید و البته برآوردهایی از عواقب انجام آن اقدامات نشان داده می‌شود.

در این‌جا فرصتی به من پیشنهاد شده که می‌گوید کلمات کلیدی بیشتری به تبلیغت اضافه کن تا مشتریان بالقوه‌ی بیشتری را جذب کنی. می‌گوید که اگر 107 کلمه‌ی کلیدی جدید را به 5 گروه تبلیغاتی اضافه کنم، 7820 برداشت جدید خواهم گرفت و می‌توانم این‌جا را انتخاب کنم تا فرصت‌ها را ببینم.

بخش بعدی قسمت ابزار (tools) است در این‌جا یک صفحه‌ی اصلی وجود ندارد، در عوض وقتی روی لینک کلیک می‌کنید فهرستی از مهم‌ترین ابزارها که می‌توانید برای ایجاد و مدیریت کمپین‌های ظاهر شده استفاده کنید نشان داده خواهد شد. ما بعدها در دوره‌ی دیگری به تعدادی از این ابزارها نگاه خواهیم کرد.اما در حال حاضر می‌گویم که در این زبانه مواردی همچون ابزارهای تبدیل، ابزارهای اسناد یک لینک به گوگل آنالیتیکز در کنار ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی وجود دارد که بسیار کاربردی هستند و می‌توانید از آن‌ها برای ساخت کمپین‌هایتان استفاده کنید.

همچنین در گوشه‌ی سمت راست و بالا آیکون چرخ‌دنده وجود دارد و اگر این آیکون را انتخاب کنید می‌توانید به تنظیمات حسابتان دسترسی پیدا کنید. فرصت ارسال بازخورد به مسئولین دارید و البته می‌توانید تقاضای کمک کنید هر قدر بیشتر با این رابط کاربری کار کنید می‌بینید که دسترسی به موارد موردنیازتان ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

برای کشف این رابط زمان بگذارید، تا محل وجود موارد مدنظرتان را بیابید و بتوانید در حین ایجاد، نگه‌داری و بهینه‌سازی کمپین‌هایتان به شکل بهتری عمل کنید.

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.