تبلیغات در جیمیل چیست و چگونه اجرا می شود؟

تبلیغات در جیمیل چیست و با چه روش هایی انجام می شود؟

تبلیغات جیمیل به عنوان یکی از انواع تبلیغات به شمار می‌رود که در بخش Promotions یا Social اینباکس Gmail نمایش داده می‌شوند. برخی از این آگهی ها قابل توسعه و ارتقا هستند. یعنی زمانی که روی این تبلیغات کلیک می‌کنید، ممکن است محتوای آنها مانند یک ایمیل نمایش داده شود.

آگهی های قابل توسعه می‌توانند شامل فیلم، تصویر یا فرم باشند. آنها به شما کمک می‌کنند با مشتریان بالقوه در یک فرمت شخصی ارتباط برقرار کنید.

در این مقاله از وبلاگ جی ادز قصد داریم شما را با تبلیغات در جیمیل آشنا کنیم و نحوه اجرای آن را نیز توضیح می‌دهیم.

تبلیغ در جیمیل چیست و شامل چه فرمت هایی می شود؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که از تاریخ 1 جولای 2021، کمپین های تبلیغاتی Gmail تنها قابل خواندن هستند. به این معنی است که بعد از این تاریخ تبلیغ دهندگان دیگر امکان ساخت کمپین جدید یا ویرایش کمپین های خود را ندارند.

برای ادامه دادن تبلیغ جیمیل، گوگل توصیه می‌کند که یک کمپین دیسکاوری ایجاد کنید. تبلیغات دیسکاوری به شما اجازه می‌دهد تا آگهی جیمیل خود را به پارتنرهای دیگر گوگل همانند یوتیوب و دیسکاور گسترش دهید و امکان دسترسی به 3 میلیارد کاربر را به صورت ماهانه داشته باشید.

قبل از اینکه کمپین های Gmail توسط گوگل تغییر کند، زمانی که یک کاربر روی تبلیغی در جیمیل کلیک می‌کند، صفحه لندینگ تبلیغ دهنده باز می‌شود یا اینکه یک ایمیل با اندازه های مناسب و اهداف تبلیغاتی به کاربر نمایش داده می‌شود.

تبلیغات جیمیل چگونه کار می کند؟

افراد می‌توانند به شیوه های مختلف با آگهی قابل توسعه شما ارتباط برقرار کنند. این بستگی به چیدمان یا طرح بندی تبلیغ دارد.

به طور کلی این نوع تبلیغات شامل دو فرمت می‌شود:

  1. آگهی تجاری تکی: این آگهی تنها به یک کسب و کار اشاره می‌کند. از ویژگی های با ارزش مختلف نسبت به کمپین استفاده می‌کند. مواردی مانند عناوین، دیسکریپشن، تصویر، ویدیو، فرم های مختلف، اطلاعات محصول، هزینه ها، رتبه بندی و …
  2. تبلیغات چند بیزینس: این ویژگی تبلیغات جیمیل آگهی های محصول چند فروشنده را به کاربران نمایش می‌دهد. هر کدام از پیشنهادها شامل تصویر محصول، هزینه و رتبه بندی فعال است و اطلاعات مشابه را نیز شامل می‌شود. زمانی که کاربر روی پیشنهاد تبلیغاتی شما کلیک کند، مستقیما به صفحه وب سایت شما منتقل می‌شود.

همچنین باید بدانید که این امکان وجود دارد تا تبلیغات داینامیک را به عنوان تبلیغ Gmail منتشر کنید. البته این آگهی ها برای زمینه هایی مانند هتل و انواع مشاغل اجاره ای هستند.

می‌توانید در زمان ساخت یا ویرایش یک کمپین جیمیل با کلیک روی Additional Setting (زیر بخش Budget) و انتخاب Use a Data feed for personalized ads زیر بخش Dynamic ads، از این ویژگی استفاده کنید.

نحوه نمایش تبلیغات جیمیل با استفاده از کمپین دیسکاوری

همانطور که پیش‌تر گفتیم، گوگل از تاریخ 1 جولای 2021 دیگر اجازه انتشار و ویرایش کمپین Gmail را نمی‌دهد. بنابراین برای استفاده از این نوع آگهی لازم است از بخش دیسکاور استفاده نمائید.

کمپین دیسکاوری دارای ویژگی های بسیاری است که به شما اجازه می‌دهد پیام های مستقیم خود را با روش های ساده تری نسبت به تبلیغات جیمیل مدیریت و ارائه کنید.

گوگل دیسکاور چیست و چگونه تبلیغات در جیمیل را از طریق آن اجرا کنیم؟

در واقع، دیسکاوری تمامی ویژگی های پرطرفدار تبلیغ در جیمیل را ارائه می‌کند. این موارد به صورت زیر هستند:

پیشنهاد هزینه اتوماتیک – Smart Bidding: می‌توانید در این روش از حداکثر پیشنهاد هزینه تبدیل یا هدفگذاری اقدام کاربر (TCPA) استفاده کنید تا هزینه های کمپین خود را بهینه کنید و به اهداف بازاریابی رسانه ای خود دست پیدا کنید.

هدف گذاری مخاطبان – Audience Targeting: تبلیغات دیسکاوری تمامی هدف گذاری مخطبان برای مخاطبان سفارشی، تطبیق مشتری، ریمارکتینگ، مخاطبان مشابه، مخاطبان درون بازار، جزئیات دموگرافیک، رویدادهای زندگی و مخاطبان وابسته را شامل می‌شود.

تبلیغات نیتیو یا همسان – Native Ad: می‌توانید از گزینه های یک یا چند عکس استفاده کنید تا در محیط تبلیغ نیتیو همکاران گوگل (شبکه تبلیغاتی گوگل) به مخاطبین دسترسی پیدا کنید.

دسترسی – Reach: با کمپین دیسکاوری، این امکان را خواهید داشت تا تبلیغات جیمیل خود را توسعه داده و به 3 میلیارد کاربر ممکن در شبکه های یوتیوب، جیمیل و دیسکاور دسترسی پیدا کنید. این کار تنها با اجرای یک کمپین قابل انجام است.

چگونه تبلیغات در جیمیل را به کمپین دیسکاوری انتقال دهیم؟

در صورتی که شما از هدف گذاری مخاطبان یا پیشنهاد هزینه اتوماتیک استفاده می‌کنید، به سادگی می‌توانید تبلیغات جیمیل خود را در کمپین دیسکاوری منتشر کنید.

برای اینکه انتقال کمپین های شما به شکل صحیح انجام شود، گوگل توصیه می‌کند از موارد زیر پیروی کنید:

1. ارائه بودجه کافی برای کمپین دیسکاوری

بودجه کمپین دیسکاوری شما لازم است که از کمپین تبلیغات Gmail فراتر باشد تا انتقال کمپین ها به صورت صحیح انجام شود. گوگل پیشنهاد می‌کند بودجه کمپین دیسکاور را دوبرابر کمپین جیمیل اختصاص دهید. با این کار می‌توانید شانس دسترسی کاربران به کمپین خود را افزایش دهید.

2. تغییر پیشنهاد های هزینه ای کمپین

گوگل پیشنهاد می‌کند کمپین دیسکاور خود را با پیشنهاد هزینه هدف گذاری اقدام کاربر (TCPA) اجرا کنید. با پیشنهادهای هزینه هدف گذاری اقدام کاربر که در زمان ساخت کمپین ارائه می‌شود، یک کمپین مناسب ایجاد کنید. یا اینکه میانگین هزینه اقدام کاربر در 30 روز گذشته تبلیغ جیمیل را درنظر گرفته و آن را تا 20 درصد افزایش دهید.

همچنین شما می‌توانید هزینه هدف گذاری اقدام کاربر را با گذشت زمان کاهش دهید؛ زیرا تبلیغات Discover شما از طریق یادگیری ماشینی می‌تواند عملکرد خود را بهبود دهد.

3. هدف گذاری مخاطبین تبلیغات در جیمیل

برای تبلیغات دیسکاوری خود مخاطبانی را انتخاب کنید که علایقی نزدیک به مخاطبان تبلیغات جیمیل دارند.

به عنوان مثال، اگر از کلمه کلیدی بخصوصی در تبلیغ جیمیل خود استفاده کرده اید، در کمپین دیسکاوری نیز با استفاده از مخاطب سفارشی بهترین کلمات کلیدی که نرخ تبدیل بالایی در کمپین Gmail داشته اند را استفاده کنید.

هدف گذاری های تبلیغ در جیمیل چگونه کار می کنند؟

تبلیغ در جیمیل (یا فرمت جدید دیسکاور) به شما اجازه می‌دهد از بیشتر گزینه های هدف گذاری استفاده کنید. مواردی مانند مخاطبان وابسته، مخاطبان درون بازار و دموگرافیک.

انواع هدف گذاری ها برای تبلیغات در جیمیل

موارد زیر راه های متفاوت برای دسترسی به مخاطبین را از طریق تبلیغات ارائه می‌دهد.

مخاطبان وابسته Affinity audiences: از این دسته مخاطبان می‌توانید برای دسترسی به مشتریان بالقوه استفاده کنید و آنها را نسبت به کسب و کار خود آگاه سازید. به عنوان مثال، یک تبلیغ دهنده پوشاک ورزشی می‌تواند موضوعات مرتبط مانند تناسب اندام و کالاهای ورزشی را انتخاب کند. یا به مخاطبان علاقه مند به سلامتی و تناسب اندام و علاقه مندان به دوندگی دسترسی پیدا کند.

مخاطبان با اهداف سفارشی Custom Intent Audiences: می‌توانید در کمپین های دیسپلی و ویدیویی خود با اضافه کردن کلمات کلیدی، آدرس اینترنتی (URL) و محتوای یوتیوب، مشتریانی که به صورت فعال درباره یک محصول یا دستگاه جستجو می‌کنند را شناسایی کنید.

هدف گذاری اتوماتیک Automated Targeting: هدف گذاری اتوماتیک به شما اجازه می‌دهد تا نحوه هدف گذاری خود برای تبلیغ در جیمیل را بهینه کنید. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا به افرادی که شامل هدف گذاری های شما نمی‌شدند، دستیابی داشته باشید. به صورت اتوماتیک هزینه این ویژگی برای هر شخص یکسان است.

تطبیق مشتری Customer Match: به شما اجازه می‌دهد بر اساس اطلاعات مربوط به مشتریانی که با گوگل به اشتراک می‌گذارید، تبلیغات Gmail خود را به آنها نمایش دهید.

دموگرافیک Demographic: به شما امکان می‌دهد تا در شبکه نمایش گوگل به افرادی دسترسی پیدا کنید که با دسته بندی های خاص مانند جنسیت، محدوده سنی یا درآمد خانواده مرتبط هستند.

مخاطبین درون بازار In-market audiences: با استفاده از این ویژگی می‌توانید مخاطبین درون بازار را مورد هدف قرار دهید. این بدان معنی است که آنها در حال تحقیق درباره محصولات هستند و در حال خرید محصول یا خدماتی مانند شما هستند.

رویدادهای زندگی Life Events: در لحظات مهم زندگی مانند جابجا شدن، ازدواج یا فارغ التحصیلی از دانشگاه به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا کنید.

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد – Remarketing: با این ویژگی می‌توانید با مشتریانی ارتباط برقرار کنید که قبلا با محصول یا خدمات شما آشنا شده اند. آنها مخاطبانی هستند که قبلا وب سایت، ویدیوهای تبلیغات یوتیوب یا اپلیکیشن موبایل شما را مشاهده کرده اند. لیست ریمارکتینگ که تبلیغات جیمیل را هدف قرار می‌دهند باید حداقل 100 بازدیدکننده یا کاربر فعال در 30 روز گذشته داشته باشند تا تبلیغات شما نشان داده شود.

حرف آخر

همانطور که در ابتدای مقاله خواندید، تبلیغات جیمیل از تاریخ 1 جولای 2021 غیر فعال می‌شوند. البته این کمپین ها به شبکه دیسکاور منتقل می‌شوند، جایی که امکان دسترسی به بیش از 3 میلیارد کاربر را در اختیار خواهید داشت.

گوگل قصد دارد با غیر فعال کردن تبلیغ در Gmail، کاری کند تبلیغ دهندگان امکان دسترسی به شبکه های بیشتر مانند یوتیوب، جیمیل و دیسکاور را با یک کمپین داشته باشند.

امیدواریم که از خواندن این مقاله از جی ادز لذت برده باشید. فراموش نکنید که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات گوگل وارد بخش وبلاگ ما شوید.

همچنین می‌توانید نظرات و سوالات خود را در انتهای صفحه اعلام نمائید.


سوالات متداول

تبلیغ جیمیل با استفاده از اکانت گوگل ادز قابل اجرا است. برای این کار می‌توانید از جی ادز یک اکانت گوگل ادز تهیه نمائید.

این نوع تبلیغات در بخش Promotion و Social اینباکس جیمیل به کاربران علاقه مند نمایش داده می‌شوند. برخی از آنها کاربر را به وب سایت منتقل می‌کنند و برخی دیگر می‌توانند در قالب ایمیل آنها را مشتری کسب و کار بخصوصی کنند.

با توجه به گفته گوگل، تبلیغات در جیمیل از تاریخ 1 جولای 2021 غیر فعال می‌شود و کاربران می‌توانند از کمپین های دیسکاور استفاده کنند.

انواع مختلفی از هدف گذاری برای تبلیغات جیمیل وجود دارد. مواردی مانند هدف گذاری مخاطبان وابسته، مخاطبان سفارشی، تطبیق مشتری، ریمارکتینگ، هدف گذاری اتوماتیک و بسیاری موارد دیگر.

منبع پست: گوگل

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.