هزینه اضافه گوگل ادز

هزینه اضافی تبلیغ گوگل در اتریش، بریتانیا و ترکیه

از اول نوامبر سال 2020، گوگل ادز برای کلیک‌هایی که از کشورهای اتریش، بریتانیا و ترکیه بر روی تبلیغات گوگل انجام شود، هزینه های اضافی دریافت خواهد کرد. بنابراین از این به بعد هزینه اضافی تبلیغ گوگل در چندین کشور از کاربران دریافت می‌شود.

آپدیت: از ابتدای ماه مِه سال 2021 میلادی در گوگل ادز برای کشورهای فرانسه و اسپانیا نیز 2% هزینه اضافی به عنوان Regulatory Operating Cost دریافت می‌شود.

هزینه های کشورهای خاص

هزینه های عملیاتی نظارتی (Regulatory Operating Costs) یا هزینه های DST ممکن است علاوه بر هزینه تبلیغات شما، هر بار که یک تبلیغ در کشورهای خاص نمایش داده (یا کلیک) می‌شود، از شما کسر شود. این موارد جدید به خاطر هزینه‌ اضافی تبلیغ گوگل در این کشورهاست.

  • تبلیغات ارائه شده در ترکیه: 5٪ هزینه عملیاتی رگولاتوری به صورت‌حساب یا بدهی حساب شما اضافه می شود
  • تبلیغات ارائه شده در اتریش: 5٪ هزینه DST اتریش به صورت‌حساب یا بدهی حساب شما اضافه می شود
  • تبلیغات ارائه شده در انگلستان: 2٪ هزینه DST UK به صورت‌حساب یا بدهی حساب شما اضافه می شود

هزینه اضافی تبلیغات گوگل

هزینه‌ اضافی تبلیغ گوگل چه زمانی دریافت می‌شود؟

پرداخت خودکار و صورتحساب ماهانه

در پایان هر ماه هزینه اضافی تبلیغ گوگل به مجموع پرداخت های اکانت گوگل ادز شما اضافه می‌شود تا در نوبت بعدی از حساب شما کسر شود. اگر بودجه‌ای برای اکانت خود تنظیم کرده باشید، این مبالغ پس از اتمام بودجه محاسبه و به ابتدای بودجه بعدی حساب شما اضافه می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر بودجه شما 100 دلار است و برای تبلیغات ارائه شده در اتریش 5 دلار هزینه DST اتریش به شما تعلق می‌گیرد، 105 دلار از شما کسر می‌شود (به علاوه هر گونه مالیاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده که می‌تواند با توجه به کشور پروفایل پیمنت‌تان به هزینه‌هایتان اضافه شود)

درباره روش‌های پرداخت در اکانت گوگل ادز بیشتر بدانید.

هنوز تبلیغات گوگل را شروع نکرده‌اید؟ با کارشناسان مجرب جی‌ادز در ارتباط باشید.

هزینه های جدید تبلیغ گوگل شامل هرگونه مالیاتی مانند مالیات فروش، مالیات بر ارزش افزوده، GST یا QST که در کشور شما اعمال می شود، می‌شود. در واقع هزینه‌های اضافی نیز شامل مالیات می‌شود.

پرداخت های دستی یا پیش پرداخت ها

اگر از روش پرداخت manual payment در اکانت گوگل ادز خود استفاده می‌کنید، در صورت وجود هزینه اضافی تبلیغ گوگل، پس از اتمام شارژ اکانت گوگل ادز تان به عنوان مانده بدهی به اکانت‌تان اعمال می‌شود.

به عنوان مثال، اگر از شارژ قبلی‌تان  5 دلار هزینه عملیاتی رگولاتوری برای تبلیغات ارائه شده در ترکیه محاسبه شده باشد و مبلغ 100 دلار شارژ جدید انجام دهید، 95 دلار برای نمایش تبلیغات (100 دلار – 5 دلار) اعتبار خواهید داشت و موجودی جدید اکانت شما 95 دلار نمایش داده می‌شود.

چگونه هزینه‌ اضافی تبلیغ گوگل را در اکانت گوگل ادز مشاهده کنیم؟

هزینه اضافی تبلیغ گوگل را می توانید در هر یک از مسیرهای زیر در اکانت گوگل ادز خود مشاهده کنید:

  • در صورتحساب ماهانه یا وضعیت بودجه خود به عنوان یک مورد خط جداگانه برای هر کشور
  • در بخش “Transactions” اکانت گوگل ادزتان. (کلیک روی آیکون آچار » Billing and Summary » و سپس Transactions)

نحوه محاسبه هزینه‌های اضافی تبلیغ گوگل

هزینه ها براساس تعداد نمایش آگهی ها یا کلیک های انجام شده در یک کشور خاص محاسبه می‌شود. اگر در چندین کشور تبلیغ کنید، فقط در صورت ارائه تبلیغات به افراد در کشورهای تحت تأثیر (فعلا کشورهای بریتانیا، اتریش، ترکیه)، هزینه اضافی تبلیغ گوگل از شما کسر می شود. (به عنوان مثال، اگر کشورهای آلمان، اتریش و لهستان را هدفگیری کرده‌اید، فقط هزینه تبلیغات در گوگل مربوط به کشور ترکیه  شامل 5٪ هزینه اضافی می‌شود).

برای محاسبه هزینه های اضافی که از شما کسر خواهد شد، می توانید از گزارش لوکیشن (موقعیت جغرافیایی) استفاده کنید و نسبت هزینه‌های مربوط به کشورهای خاص به بقیه کشورها را محاسبه کنید.

برای کاهش هزینه‌ های اضافی مربوط به کشورهای خاص چه کنیم؟

در صورتی که مخاطبان هدف شما در کشورهای یادشده نیستند، می‌توانید نمایش تبلیغات در این کشورها را از طریق بخش تنظیمات کمپین (Exclude Locations) محدود کنید.

در صورتی که تعداد کمپین‌های اکانت گوگل ادزتان زیاد است، می‌توانید با کمک اسکریپت زیر کشورهای اتریش، بریتانیا و ترکیه را در همه کمپین‌ها اکسکلود کنید.

https://gist.github.com/g-ads-org/9b234d4ace1a654edf96ac6d51d53d16

اگر سوالی درباره هزینه اضافی تبلیغ گوگل دارید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در ساعات کاری با کارشناسان جی‌ادز تماس بگیرید.

منبع خبر در گوگل

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام؛ ممنون از راهنمایی شما،

فقط چطور میشه فهمید که این اسکریپت درست کار می‌کنه؟ چون هیچ خروجی به من نداد و نوشت: “Finished with no changes”.

متشکرم

سلام محمدرضا جان. بهتره برای اطلاع دقیق با مشاورین ما تماس بگیرید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.