google payments

تنظیمات و روش های پرداخت در گوگل ادز

اگر می خواهید تجربه تبلیغات در گوگل را داشته باشید، لازم است بتوانید حساب کاربری‌تان را شارژ کنید. در ادامه توضیحاتی درباره تنظیمات و روش های پرداخت گوگل ادز به شما آموزش می دهیم.

زمانی که در حال وارد کردن اطلاعات پرداخت خود در گوگل ادز هستید، باید حواستان به دو چیز باشد:

  1. تنظیمات پرداخت (Payment Setting)
  2. شیوه پرداخت (Payment Method)

شیوه پرداخت مربوط به نحوه پرداخت هزینه تبلیغات به گوگل می‌شود. (مثلا انتقال بانکی، کارت اعتباری یا کارت نقدی) و تنظیمات پرداخت به چگونگی و زمان آن گفته می‌شود (مثلا از روش های اتوماتیک، دستی، یا صورت حساب ماهانه)

روش‌های پرداخت در گوگل ادز

بسته به کشور و واحد پولی تان، شیوه ها و تنظیمات پرداخت متفاوتی برای اکانت شما وجود دارند. در ادامه به شیوه‌ها (Payment Method) و (Payment Setting) که برای ما قابل دسترس هستند، اشاره اجمالی خواهیم داشت. برای اینکه دقیقا بدانید برای کشور و واحد پول مورد نظر شما، چه شیوه های پرداختی در دسترس هستند، می توانید از ابزار یابنده اطلاعات پرداخت استفاده کنید.

تنظیمات پرداخت (payment setting)

به طور کلی تنظیمات روش های پرداخت گوگل ادز به سه روش تقسیم می شوند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

الف) پرداخت های اتوماتیک (Automatic payments)

در این تنظیمات پرداخت، پس از نمایش تبلیغات، هزینه از حساب شما کسر می‌شود. در این روش هزینه تبلیغات اکانت گوگل ادزتان 30 روز پس از آخرین پرداخت‌تان (و یا شروع تبلیغات) به صورت اتوماتیک از حساب شما کسر می‌شود.

البته مبلغی به عنوان محدودیت مصرف در 30 روز وجود دارد (به آن آستانه یا threshold می گویند) که هر زمانی هزینه تبلیغات‌تان (میزان مصرف اکانت) به آن مقدار برسد، مبلغ مربوطه از حساب شما کسر می‌شود. همچنین می توانید هر زمان که خواستید پرداخت داشته باشید تا کنترل بیشتری بر هزینه ها اعمال شود.

نحوه پرداخت اتو پیمنت گوگل ادز

برای شروع، شما یکبار اطلاعات (کارت بانکی) خود را وارد می‌کنید و پرداخت ها به صورت اتومات پردازش خواهند شد، پس در صورت فراموشی انجام یک پرداخت دیگر نیاز نیست نگران متوقف شدن تبلیغات خود باشید.

پرداخت اتوماتیک هزینه های تبلیغات گوگل

زمانی که هزینه از حساب شما کسر می‌شود:

  • سناریو اول: در پایان دوره صورتحساب 30 روزه، پرداخت شما انجام می شود.
  • سناریو دوم: زمانی که به سقف اعتبار تعیین شده می‌رسید، پرداخت به صورت خودکار انجام می‌شود و برای ماه بعدی اعتبار تعیین شده (threshold) افزایش می‌یابد.

عملکرد سقف اعتبار تعیین شده (payment threshold) چگونه است؟

در ابتدا برای سقف اعتبار شما مبلغ مشخصی تعریف می‌شود. هر زمان، پیش از پایان دوره 30 روزه، اکانت شما به آستانه تعریف شده برسد، سقف اعتبار شما تا بالاترین حد ممکن افزایش می‌یابد. این سقف اعتبار بسته به اکانت، کشور، و واحد پول متفاوت است بنابراین حتما اکانت خود را چک کنید تا ببینید سقف اعتبار فعلی شما چه میزان است.

به عنوان مثال، شما اکانت گوگل ادز خود را در 1 آوریل فعال کرده اید و سقف اعتبار اولیه شما 50 دلار است. اگر ظرف 30 روز 49 دلار هزینه تبلیغات شما شده باشد، این مبلغ پس از 30 روز به حساب شما منظور می شود و سقف اعتبار شما برای دوره بعدی همان 50 دلار خواهد ماند.

با این حال اگر هزینه تبلیغات شما قبل از پایان این دوره 30 روزه از 50 دلار عبور کند:

  • هزینه بلافاصله به حساب شما منظور می شود.
  • سقف اعتبار شما افزایش خواهد یافت، مثلا 200 دلار خواهد شد.
  • بلافاصله یک دوره جدید 30 روزه آغاز خواهد شد.

ب) پرداخت های دستی (Manual payments)

در این تنظیماتِ پرداخت بایستی قبل از نمایش تبلیغات هزینه آن را پرداخت کنید. (به عبارت دیگر برای نمایش تبلیغات بایستی اکانت خود را شارژ کنید.) بدین شکل که:

  1. در اکانت گوگل ادز خود یک پرداخت انجام می‌دهید.
  2. تقریبا بلافاصله پس از دریافت واریزی از جانب گوگل، نمایش تبلیغات آغاز می‌شود.
  3. هزینه تبلیغات از موجودی اکانت شما (شارژ اکانت گوگل ادز) کم می‌شود.

نحوه پرداخت منوال پیمنت گوگل ادز

تا زمانی که اکانت شما برای نمایش تبلیغات موجودی داشته باشد، تبلیغات گوگل شما فعال خواهند ماند. فقط فراموش نکنید اکانت خود را شارژ کنید. برای یادآوری، زمانی که موجودی اکانت شما کم شده باشد (حدودا یک هفته مانده به اتمام بودجه شما) و همچنین زمانی که موجودی اکانت شما تمام شده باشد، گوگل ایمیلی برای شما ارسال می‌کند.

ج) صورت حساب ماهانه (Monthly invoicing)

روش های پرداخت گوگل ادز که در آن گوگل یک سقف اعتباری را برای هزینه های تبلیغاتی به شما اختصاص می‌دهد و هر ماه یک صورت حساب برای شما ارسال می‌گردد و شما می‌توانید با استفاده از چک، انتقال بانکی، و یا سایر روش ها، بسته به موقعیت مکانی و واحد پولی‌تان، هزینه تبلیغات گوگل را پرداخت کنید.

نحوه پرداخت مانثلی پیمنت گوگل ادز

معمولا تبلیغ کنندگان و کسب و کارهای بزرگ از این روش های پرداخت گوگل ادز استفاده می‌کنند – به عنوان مثال، آژانس دیجیتال مارکتینگ جی ادز که به عنوان پارتنر گوگل (که اکانت‌های گوگل ادز هزاران مشتری را مدیریت می‌کند)، از این تنظیمات پرداخت بهره می‌برد.

شرایط مشمولیت

اگر کسب و کار شما شرایط خاصی داشته باشد، احتمالا خواهید توانست از تنظیمات صورت حساب ماهانه استفاده کنید. این شرایط اولیه عبارت اند از:

  • حداقل یک سال از ثبت کسب و کار شما گذشته باشد.
  • برای حداقل یک سال یک اکانت گوگل ادز فعال با وضعیت خوب داشته باشید.
  • حداقل در ماه 5،000 دلار مصرف کنید (این میزان بسته به کشور می تواند تغییر کند) و از 12 ماه گذشته در 3 ماه آن میزان مصرف شما به این سقف رسیده باشد.

فرآیند درخواست

پس از اعلام درخواست به گوگل، آن ها سابقه‌ اعتباری شما را بررسی می‌کنند. اگر تایید شوید، یک ایمیل دربرگیرنده این موارد برای شما ارسال خواهند کرد:

  • شرایط پرداخت: مدت زمانی که پس از صدور صورت حساب، برای پرداخت آن فرصت خواهید داشت، که معمولا 30 روز است.
  • سقف اعتبار: حداکثر موجودی برای تمام اکانت‌هایی که قرار است صورت حساب ماهانه دریافت کنند و شما مسئول آن‌ها هستید. این موجودی متشکل از تمام هزینه های تبلیغات پرداخت نشده است، از جمله هزینه هایی که در صورت حساب آمده یا نیامده می‌شود.

وقتی که با این شرایط موافقت کردید، تنظیمات پرداخت اکانت شما به صورت حساب ماهانه (Monthly Payment) تغییر داده خواهد شد. به یاد داشته باشید که اگر از مدت زمان یا سقف اعتبار تعیین شده بگذرد، تبلیغات شما ممکن است کند یا متوقف شود. گوگل معمولا صورت حساب را روز پنجم کاری ماه برای شما ایمیل می کند که در آن اطلاعات لازم برای پرداخت بیان شده است.

شیوه های پرداخت (Payment Methods)

کارت های اعتباری و کارت های نقدی (Credit cards and debit cards)

کارت های نقدی (debit cards)، سهولت استفاده از کارت های اعتباری را دارا هستند، اما عملکردی متفاوت دارند. وقتی با کارت‌های نقدی خرید انجام می‌دهید، پول مستقیما از حساب جاری شما کاسته می‌شود.

اما در کارت های اعتباری (Credit cards)، شما در واقع از سقف اعتباری مخصوص خودتان استفاده می‌کنید و تراکنش ها و خرید هایی که با کارت اعتباری انجام می‌دهید در صورت حساب شما خواهند آمد. و اگر ظرف 30 روز صورت حساب را پرداخت نکنید، باید دیرکرد آن را نیز بپردازید.

پرداخت با کارت اعتباری

برای استفاده از این کارت ها برای پرداخت های گوگل ادز کافی است اطلاعات کارت را به حساب گوگل ادز خود بیافزایید.

انتقال وجه (Money transfer)

معنای این شیوه پرداخت کاملا از نام آن پیدا است: شما با انتقال وجه به گوگل، اکانت گوگل ادز خود را شارژ می‌کنید. برای انجام این شیوه پرداخت، باید وارد اکانت گوگل ادز خود شوید و به تب Billing & payments یا روش های پرداخت گوگل ادز رفته و از قسمت شیوه های پرداخت Money transfer را انتخاب کنید. مبلغی که می خواهید به اکانت گوگل ادز خود منتقل کنید را وارد کنید.

گوگل ترانسفر مانی

به یاد داشته باشید که بسته به کشور و واحد پول شما ممکن است یک حداقل میزان وجود داشته باشد. سپس بر روی گزینه Continue to review کلیک کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید اطلاعات پرداخت صحیح می باشد، بر روی گزینه Submit and generate reference number کلیک کنید تا یک فرم اطلاعات انتقال وجه برای شما ایجاد شود.

این فرم حاوی تمام اطلاعاتی است که برای انجام انتقال وجه در بانک به آن ها نیاز دارید، از جمله این اطلاعات یک شماره رفرنس یا مرجع خاص است که مختص به اکانت گوگل ادز شما می باشد. به این معنی که تنها برای این اکانت خاص می توانید از آن استفاده کنید. برای هر عملیات انتقال وجه شما باید یک شماره رفرنس جداگانه ایجاد کنید.

transfer money

در انتها این فرم را پرینت بگیرید یا اطلاعات آن را یادداشت کنید. فرآیند انتقال وجه ممکن است از یک بانک تا بانک دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل فرآیند دقیق آن را از بانک خود سوال کنید.

زمانی که گوگل پول انتقال داده شده از جانب شما را دریافت کند، ایمیلی برای شما ارسال می کند. اگر این اولین پرداختی بوده که انجام داده اید و یا تبلیغات شما متوقف شده بودند، پس از ارسال ایمیل، تبلیغات شما فعال خواهند شد و اگر هم موجودی اکانت خود را افزوده اید، تبلیغات شما همچنان به نمایش خود ادامه خواهند داد.

مدت زمان پردازش: بر اساس موقعیت مکانی شما، بین 2 تا 5 روز کاری زمان می برد. در برخی از موارد ممکن است تا 30 روز هم طول بکشد. به این خاطر که یک سری فاکتورها مانند فرآیندهای بانکی داخلی بر آن تاثیر می‌گذارند. لطفا تمام مدارک پرداخت را تا زمانی که وجه واریزی به اکانت گوگل ادز شما نرسیده است، نگه دارید.

پرداخت از طریق حساب بانکی (direct debit)

وقتی شما روش های پرداخت گوگل ادز از طریق حساب بانکی خود را انتخاب می‌کنید، گوگل هزینه های گوگل ادز شما را از حساب بانکی تان کم می‌کند.

نحوه عملکرد

  • اگر از پرداخت های اتوماتیک استفاده می‌کنید

پس از اینکه به ازای نمایش تبلیغات، هزینه آن به حساب شما منظور شد، فرآیند پرداخت انجام می شود. 30 روز پس از آخرین هزینه تبلیغاتی که به حساب شما منظور شده است یا زمانی که به سقف اعتبار تعیین شده برسید، هزینه به صورت اتومات از حساب شما کاسته شده و صورتحساب برای شما ایجاد می شود.

  • اگر از پرداخت های دستی استفاده می‌کنید

در این صورت تنها اطلاعات حساب بانکی خود را وارد اکانت گوگل ادز خود کنید و حساب بانکی خود را تایید کنید. سپس می‌توانید برای انجام پرداخت بر روی گزینه “Make a payment” کلیک کنید. به یاد داشته باشید که پرداخت از طریق حساب بانکی می‌تواند پردازش آن تا 5 روز زمان ببرد.

تحریم‌ها و محدودیت‌هایی برای استفاده کسب و کارهای ایرانی از گوگل ادز وجود دارد. آژانس تبلیغاتی جی ادز به عنوان پارتنر شرکت گوگل در حوزه تبلیغات، به کسب و کارهای ایرانی کمک می‌کند بدون هیچ دغدغه‌ای در زمینه پرداخت هزینه ها و ریسک ساسپند شدن اکانت، تبلیغات خود را در گوگل نمایش دهند.

برای مشاوره رایگان در زمینه گوگل ادز و شروع تبلیغات گوگل از طریق شماره 66565000 و یا روش‌های ارتباطی دیگر ، با ما ارتباط برقرار کنید.

منبع: Google Ads Support

14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام وقتتون بخیر
من در پست های دیگر ازتون سوالی کردم در مورد بالانس منفی در اکانت گوگل که پاسخ دادید

من در اینجا 50 دلار پرداخت کردم ولی هنوز تبلیغم فعال نشده و اتفاقی نیافتاده
میشه راهنمایی کنید پنل در حالت پرداحت اتومات است.
من از قسمت مالی پنلم عکس گرفتم
واقعا گیج شدم و چندین روزه درگیر هستم ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام
من کمی گیج شدم. در اتوماتیک پیمنت ممکن است ادز من کلیک بخورد ولی تا زمانی که 30 روز تمام نشده یا به مبلغ threshold نرسیده از حساب من مبلغی کسر نشه؟
پس تکلیف کاستی که روزانه برای هر کلیک برای من محاسبه میشه چی هست؟
آیا کل کاست رو باید با مبلغی که در قسمت threshold مصرف شده جمع بزنم؟ اینجوری 2 بار حساب نمیشه؟
ممنون میشم توضیح بدید.

من وقتی میخوام خرید کنم (با گیفت ویزا کارت) هی برام این خطا میاد: یک کپی از تصویر روش پرداخت خود بفرستین. بعد که میفرستم باز رد میکنند. من باید چکار کنم؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید.

سلام دوست عزیز. برای رفع این مشکل بهتر است با شعبه ای که در آنجا حساب بانکی ایجاد کرده اید تماس بگیرید.
همچنین می‌تونید کمپین تبلیغاتی خودتون رو به کارشناسان با تجربه جی ادز بسپارید.

سلام ممنون ولی چه جوری اکانت رو شارژ کنم اکانت رو هم خودم ساختم

سلام دوست عزیز. برای اینکه بتونید حسابتون رو شارژ کنید باید کارت بانکی معتبر مثل ویزا و مسترکارت داشته باشید. می‌تونید از طریق جی ادز شارژ اکانت خودتون رو انجام بدید.
در این صورت از صفحه شارژ اکانت استفاده نمائید.

سلام روزتون بخیر
ایا برای مطب پزشکی که در زمینه جراحی زیبایی لیفت صورت و .. فعالیت می کند می شود کمپین گوگل ادز اجرا کرد؟

سلام . حساب من پارسال در 2020 فردی وارد شده است و بصورت غیر مجاز شماره کارت جعلی ، ادرس جعلی و شماره تماس جعلی راوارد کرده است و به جای من از گوگل ads بصورت پس پرداخت خرید کرده است . اما چون شماره حسابی که وارد کرده است جعلی است گوگل نمیتوانست وجه خود را دریافت کند . یکسال گذشته و من بعد از یک سال بصورت تصادفی با این مشکل مواجه شدم . من تمامی کمپین ها را حذف کردم . اما هنوز من 1484 یورو بدهکارم درصورتی که من اصلا تبلیغاتی ارائه نکرده ام و فرد دیگری با هک کردن حساب گوگل من تمامی این کار ها را انجام داده است . من اصلا در زمینه موسیقی فعالیت ندارم . متاسفانه از حساب کاربری من سوء استفاده شده و من هیچگونه استفاده ای از این برنامه نداشته ام . حالا باید چکار کنم ؟ تورو خدا کمکم کنید

سلام دوست عزیز. لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. متاسفیم که چنین اتفاقی برای شما رخ داده و امیدواریم تیم فروش بتوانند راه حلی به شما ارائه کنند.

سلام
پرداخت در گوگل ادز بر اساس بودجه تایین شده در پایان ماه از حساب برداشت میشود و یا بر اساس کلیک های انجام شده

مثلا بودجه من ۳۰۰ دلار هست
اما نشون میده ۲۰ دلار کلیک داشتم داشته .

با سلام. بر اساس تعداد کلیک های کمپین از بودجه شما کسر می‌شود.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.