پیشنهادهای گوگل ادز

پیشنهادهای گوگل ادز (Ad suggestions) را دست کم نگیرید!

در رابط کاربری گوگل ادز بخشی با عنوان Ad suggestions یا پیشنهادهای گوگل ادز وجود دارد که با پیشنهاد تغییراتی در کمپین‌های‌تان می‌تواند به بهبود عملکرد تبلیغات گوگل کمک کند.

این پیشنهادات مواردی هستند که گوگل به تبلیغ دهندگان اعلام می‌کند تا کیفیت تبلیغات‌شان را افزایش دهند. عموما این پیام ها از طریق ایمیل یا پلتفرم گوگل ادز اطلاع رسانی می‌شوند.

پیشنهادهای آگهی (Ad suggestions) را می‌توانید از طریق منوی Recommendations مشاهده کنید. می‌توانید پیشنهادها را تایید کرده و از آنها در اکانت خود استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید آنها را ویرایش یا رد (dismiss) کنید.

در این مقاله از وبلاگ جی ادز قصد داریم درباره پیشنهادها و توصیه های گوگل ادز صحبت کنیم. توجه داشته باشید که برخی از این موارد می‌توانند به عملکرد کمپین شما آسیب بزنند و برخی از آنها نیز می‌توانند مناسب باشند.

پیشنهادهای گوگل ادز یا ad suggestion - منوی recommendations

امتیاز بهینه‌سازی یا optimization score در گوگل ادز

در بخش Recommendations معیاری با عنوان امتیاز بهینه‌سازی (optimization score) قابل مشاهده است. با پیروی از پیشنهادهای این صفحه می‌توانید امتیاز بهینه سازی را بهبود دهید. این امتیاز هیچ ارتباطی با امتیاز کیفیت (Quality Score) نداشته و در حال حاضر تاثیری در اجرای تبلیغات ندارد. به گفته گوگل از ماه فوریه سال 2021 این امتیاز برای سنجش عملکرد پارتنرهای گوگل به کار خواهد رفت.

بنابراین به طور کلی تاثیری در کمپین های تبلیغ دهندگان معمولی ندارد.

امتیاز بهینه سازی در گوگل ادز - بخش Optimization Score پیشنهادهای گوگل ادوردز

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گوگل چند توصیه دارد تا به وسیله آنها امتیاز بهینه سازی Recommendation افزایش یابد. می‌توانید برخی از این توصیه ها را در کمپین خود استفاده کنید و نتیجه آنها را مورد بررسی قرار دهید.

قبل از هرکاری توصیه می‌کنیم با کارشناسان جی ادز ارتباط برقرار کرده و از تجربیات آنها استفاده کنید.

اعمال خودکار پیشنهادات بهینه‌سازی گوگل ادز

درباره پیشنهادهای گوگل ادز بایستی به این موضوع توجه کنید که در صورتی که آنها را بررسی و نهایتا تایید یا رد نکنید، پس از گذشت 14 روز پیشنهادها به صورت خودکار بر روی اکانت شما اعمال می‌شوند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم به پیام های ارسال شده توجه بیشتری داشته باشید.

البته اعمال خودکار ریکامندیشن‌های گوگل ادز در حال حاضر در نسخه بتا قرار دارد و تنها در صورتی که آیکون AUTO-APPLY را در بالای صفحه ریکامندیشن مشاهده کنید، این وضعیت فعال است.

اعمال خودکار ریکامندیشن گوگل ادز

برای مثال، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیشنهاد گوگل برای این اکانت امروز اعمال خواهد شد. این تغییر شامل افزودن کلمات کلیدی گوگل ادوردز با انطباق broad و phrase می‌شود. طبق برآورد گوگل با افزوده شدن این کلمات کلیدی، کمپین ما به صورت هفتگی 53 کلیک بیشتر دریافت خواهد کرد.

اعمال خودکار ریکامندیشن یا توصیه ها در پلتفرم گوگل ادز

اما سوال مهمی که مطرح می‌شود این است: آیا اعمال همه پیشنهادهای گوگل باعث بهبود عملکرد کمپین می‌شود؟

به نظر می‌رسد این‌گونه نباشد.

برخی از پیشنهادها تنها باعث افزایش مصرف بودجه در اکانت گوگل ادز شما می‌شوند. برای مثال در پیشنهاد بالا با افزودن کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل ادز امکان دریافت کلیک‌های غیرمرتبط نیز افزایش می‌یابد.

مدیریت اعمال خودکار توصیه ها و پیشنهادهای گوگل ادز

گوگل ادز امکان مدیریت اعمال خودکار پیشنهادها را نیز ایجاد کرده است تا فعال شدن اتوماتیک برخی از پیشنهادها را غیرفعال کنید.

برای مشاهده این تنظیمات بر روی آیکون AUTO-APPLY در صفحه Recommendations کلیک کنید. برای مثال، در این بخش می‌توانید با برداشتن گزینه‌های مربوطه، مانع از اضافه شدن خودکار کلمات کلیدی جدید به کمپین‌های اجرا شده شوید.

مدیریت بخش پیشنهادهای گوگل ادز

می‌توانید در وب سایت پشتیبانی گوگل اطلاعات بیشتری درباره بخش توصیه های گوگل ادز بخوانید.

مشاهده تاریخچه تغییرات خودکار در اکانت گوگل ادز

اگر به تازگی با امکان تغییرات خودکار در گوگل ادز آشنا شده باشید، احتمالا نگران این موضوع هستید که تاکنون چه تغییرات خودکاری در اکانت گوگل ادز شما اعمال شده است!

برای اینکه ببینید گوگل ادز قبلا چه تغییراتی را سرخود اعمال کرده است، کافی است به تب History در بخش Auto-Apply مراجعه کنید.

تاریخچه پیشنهادهای گوگل ادز که سرخود اجرا شده اند

همچنین می‌توانید همه تغییرات خودکار را در اکانت گوگل ادز را با جزئیات بیشتر در Change History مشاهده کنید.

پیشنهادات خودکار اعمال شده در بخش Change History گوگل ادز

غیرفعال‌سازی اعمال اتوماتیک Suggestions در گوگل ادز

در صورتی که نمی‌خواهید ساجسشن‌ها یا پیشنهادهای گوگل ادز به صورت خودکار بر روی اکانت شما اعمال شوند، می‌توانید از بخش Account Settings این قابلیت را غیرفعال کنید.

نحوه غیرفعال‌سازی اعمال خودکار ریکامندیشن یا پیشنهادهای گوگل ادز

حرف آخر

ما در تیم بهینه‌سازی تبلیغات گوگل ادز پیشنهاد می‌کنیم، قابلیت اعمال خودکار پیشنهادهای بهینه سازی گوگل ادز را غیرفعال کنید. البته به این معنی نیست که بخش Recommendations را نادیده بگیرید.

بهتر است به صورت دوره‌ای پیشنهادهای ازشمند گوگل را بررسی کنید و در صورتی که به نظرتان سودمند بودند، آنها را اعمال کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که هر زمان هر سوالی در رابطه با هر بخشی از گوگل ادز داشتید، می‌توانید با جی‌ادز تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی تیم پشتیبانی گوگل ادز بهره‌مند شوید.

فراموش نکنید که نظرات و تجربیات خود درباره پیشنهادهای گوگل ادز را در انتهای این صفحه اعلام نمائید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.