ساخت شعار تبلیغاتی جذاب

چگونه برای کسب و کارمان شعار تبلیغاتی جذاب بسازیم؟

شعار کسب و کار یک عبارت تبلیغاتی کوتاه تاثیرگذار است که بخشی اساسی از هویت برند شما است. در کمپین های تبلیغاتی، شعار ها اغلب در کنار آرم برندها قرار می‌گیرند. یک شعار دقیق، شیوه ای قدرتمند و با ظرافت، برای مجاب کردن مشتریان بالقوه برای خرید از شماست.

در این مقاله، ما به 8 نکته در مورد چگونگی دستیابی به یک شعار شگفت انگیز اشاره خواهیم کرد.

با این وجود، ابتدا به این مسئله فکر کنید که آیا واقعا به یک شعار تبلیغاتی احتیاج دارید یا نه. اگر پیش از این برای برند خود یک آرم تجاری ایجاد کرده اید، پس یعنی برندسازی برای شما اهمیت دارد.

یک شعار تبلیغاتی هوشمندانه این قدرت را دارد که برند شما را ارتقاء ببخشد و باعث شناخته تر شدن شرکت یا محصولات شما شود. بنابراین حیف است چنین فرصتی را از دست بدهید.

شعار تبلیغاتی کسب و کار چیست؟

یک شعار تبلیغاتی کسب و کار، عبارتی کوتاه است که به شکلی مختصر، ماهیت کالا یا شرکت شما را بیان می کند. یک شعار تبلیغاتی، حس خاصی را در ذهن مخاطب در رابطه با برند شما تداعی می کند.

شعار ها صرفا ابزار تبلیغاتی نیستند. شعار هایی که متعلق به زمان خاصی نیستند این قدرت را دارند که تبدیل به بخشی اساسی از فرهنگ شوند.

به طور معمول، یک شعار کسب و کار متشکل از پنج کلمه یا کمتر است. یک شعار باید منعکس کننده منافع برند شما یا تفکری باشد که می خواهید آن را به مشتریان بالقوه خود القاء کنید. شعار تبلیغاتی خوب باید به دور از پیچیدگی، کارآمد باشد. با استفاده از تکنیک‌های زبانشناسی رایج مثل استعاره و واج آرایی، می توان به مفهوم و عمق یک شعار افزود.

به یاد داشته باشید با استفاده از یک شعار تبلیغاتی کسب و کار خوب این شانس را دارید که از رقبای خود متمایز شوید. ما هر روزه شاهد صدها ترفند تبلیغاتی هستیم، بنابراین خود را متمایز نشان دادن کار آسانی نیست. باید سخت تلاش کنید تا بتوانید توجه سایرین را جلب کنید.

8 نکته کاربردی برای ساختن یک شعار کسب و کار تبلیغاتی به یاد ماندنی

  1. لوگو

برای تاثیر حداکثری شعار کسب و کار تبلیغاتی خود را در کنار یک لوگو قدرتمند قرار دهید. قبل از اینکه به دنبال شعار تبلیغاتی بروید، یک لوگو هوشمندانه برای برند خود طراحی کنید.

ایده آل این است که به طور همزمان بر روی لوگو و شعار خود کار کنید تا ترکیبی منسجم و متعادل حاصل شود. مطمئن شوید که لوگو و شعار تبلیغاتی شما همدیگر را تکمیل و داستانی منسجم را بیان کنند.

برند های بزرگ ترسی ندارند از اینکه شعار های خود را به منظور مطابقت با اولویت های تغییر یافته شان یا تغییرات بازار، تغییر دهند. این اقدامی ضروری است که کمک می کند شرکت ها از دور رقابت عقب نمانند. اگر بعد از گذشت چند سال احساس کردید که باید شعار خود را تغییر دهید، این کار را انجام دهید.

  1. به قدر کافی وقت بگذارید

انتخاب شعار تبلیغاتی

اگر شما مسئول انتخاب یک شعار تبلیغاتی برای یک شرکت شده اید، فرآیند آن را به چند مرحله تقسیم کنید. زمانی را صرف جمع آوری اطلاعات در مورد آن شرکت کنید. سپس تلاش کنید به چند ایده خام برسید و بعد نظرات دوستان خود را جویا شوید و آن ایده ها را با مشتری خود در میان بگذارید و اصلاحات را انجام دهید.

ساخت یک شعار تبلیغاتی حتی برای متخصصین این کار نیز می تواند دشوار باشد. حداقل یک روز کاری کامل زمان می برد. پس وقت کافی برای آن بگذارید.

ممکن است به خواندن این مقاله علاقه مند باشید: شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی

اگر شما سفارش دهنده شعار هستید، شرکت تبلیغاتی مورد نظر را با دقت انتخاب کنید. برای این کار کسی را استخدام نکنید، مگر اینکه مطمئن باشید توانایی های کافی برای ایجاد یک شعار عالی را دارد. نکته دیگر اینکه وقتی نتیجه نهایی را تایید و هزینه آن را پرداخت کردید، از شرکت طرف قرارداد بارها و بارها نخواهید که شعار شما را تغییر دهند.

اگر از شعار کسب و کار پیشنهادی آن ها خوشتان نیامده است همان اول به آن ها بگویید. شرکت طرف قرار داد موظف است آن را تغییر دهد اما فقط در چارچوب مفاد قرارداد این کار را انجام خواهد داد.

  1. شعار خود را ساده انتخاب کنید

به منظور کسب نتیجه مطلوب، یک شعار باید در لحظه با مخاطب ارتباط برقرار کند. شما تنها چند ثانیه در اختیار دارید تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید، بنابراین از این فرصت به نفع خود استفاده کنید. سعی کنید شعاری مختصر و ساده انتخاب کنید. تا حد ممکن از کمترین تعداد کلمات استفاده کنید.

چندین ایده را در یک جمله نگنجانید. از کلمات پیچیده و گیج کننده استفاده نکنید چون مخاطب مجبور می شود حدس بزند منظور شما چه بود است.

اگرچه گاهی می توانید این قانون را نادیده بگیرید. اگر کلمه پیچیده ای یافتید، که آنقدر معنا داشت که بتواند جایگزین کل یک جمله شود، از آن استفاده کنید! کسی چه می داند. شاید همین کلمه شما را از رقبای خود متمایز کند.

در حالت ایده آل، شعار شما باید یک جمله کوتاه باشد. شعار افسانه ای “فقط انجامش بده” از برند نایکی، یک مثال ایده آل است. این شعار یک پیام بسیار الهام بخش است و با هر فرهنگی همخوانی دارد.

نمونه شعار تبلیغاتی

  1. از طنز استفاده کنید

اگر شعار کسب و کار برای برند شما مناسب است، با افزودن طنز به شعار خود، آن را به یادماندنی تر کنید. تنها خندیدن است که هیچکس برای انجام آن دنبال دلیل نمی گردد.

در زندگی امروزه، که مردم برای شاد بودن باید برای آن وقت بگذارند، گاهی به سادگی چند کلمه در کنار هم، می توان کاری کرد که افراد در طول روز حس خوشایندی داشته باشند و این باعث خواهد شد آنها شما و شعار شما را به خاطر بسپارند.

  1. صادق باشید و خودستایی نکنید

مثل همیشه، در برند سازی هم داشتن صداقت از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا مطمئن هستید که کسب و کار شما می تواند بهترین کیفیتی که در شعار خود وعده آن را داده اید، را ارائه کند؟ اگر نه، بهتر است که شعار خود را عوض کنید.

از کلماتی مانند “بهترین” و “برترین” استفاده نکنید اول به این خاطر که این کلمات کلیشه ای هستند و دوم اینکه اگر واقعا شما در کار خود بهترین هستید، نمی توانید فورا آن را ثابت کنید.

باید آن حد تعادل طلایی را پیدا کنید. سعی کنید بدون اینکه خودنمایی به نظر برسد، این مفهوم را برسانید که کالا یا خدمات شما بالاترین کیفیت را دارا هستند.

ایده ای به ذهنتان نمی رسد؟ پیشنهاد من این است که فکر کنید به جای شعار تبلیغاتی می خواهید برای برند خود یک پیام ایجاد کنید. محصولات شما اگر می توانستند صحبت کنند، به مشتریان شما چه می گفتند؟

  1. به مخاطبین هدف خود فکر کنید

به مخاطبین خود فکر کنید. آیا آن ها در منطقه شما، کشور شما یا در تمام دنیا هستند؟ اگر شما برند خود را برای بازار های بین المللی تبلیغ می کنید، مطمئن شوید شعار تبلیغاتی شما در تمام فرهنگ ها تاثیرگذار باشد.

عبارت انتخابی شما به عنوان شعار کسب و کار وقتی به زبان دیگری ترجمه شود، ممکن است دیگر منحصر به فرد نباشد یا حتی معنایش تغییر کند. مثلا به شعار برند KFC توجه کنید: “Finger-lickin’ good” – انقدر خوشمزه، که انگشت هایت را میلیسی.

این شعار می بایست برای کشور چین ترجمه و بومی سازی می شد و در نتیجه تبدیل شد به: “Eat your fingers off” – انگشت هایت را با آن می خوری، که خب به اندازه شعار اصلی اشتها برانگیز نیست.

برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده، یک مترجم حرفه ای استخدام کنید تا شعار شما را به رایج ترین زبان ها ترجمه کند. اگر از آن خوشتان آمد، آنگاه از آن استفاده کنید.

  1. به این مسئله فکر کنید که چه چیزی برند شما را خاص کرده است

آیا شما خدماتی ارائه می دهید که رقبای شما آن را ارائه نمی دهند؟ آیا محصولات خود را با دوچرخه به دست مشتری می رسانید؟ شاید کلینیک دندانپزشکی شما خدمات ویژه ای به کسانی که از دندانپزشکی می ترسند ارائه می دهد.

به عنوان مثال دندانپزشکی Crossoak Family راهی هوشمندانه برای تمایز برند خود در بازاری پر رقابت پیدا کرد. آن ها عکس یک جوجه (نماد افراد ترسو) را در لوگو خود قرار دادند و این شعار را برای خود انتخاب کردند:”ما به ترسو ها خدمات ارائه می دهیم”.

از شعار تبلیغاتی برند برای افزودن جنبه ای منحصر به فرد به شرکت خود استفاده کنید. بدین شکل قطعا شعار شما در ذهن مشتریان باقی خواهد ماند.

  1. ریتم و قافیه

خوب است که شعار کسب و کار یا برند شما ریتم و قافیه داشته باشد. وقتی مشتریان آن را بر روی تابلو تبلیغاتی ببینند یا از رادیو بشنوند، خیلی راحت تر آن را به خاطر خواهند سپرد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.