برندسازی با گوگل ادوردز

برندسازی و افزایش آگاهی از برند با تبلیغات در گوگل

کمپین‌های تبلیغاتی برندینگ اهداف مشخصی دارند: هدف این است که محصولات، خدمات و برند توسط مشتریان بالقوه شناخته شده و بیشتر دیده شود. برای رسیدن به اهداف برندسازی یا پرسونال برندینگ می‌توانید از کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز در راستای افزایش ترافیک یا تشویق کاربران برای تعامل با برند استفاده کنید. در بسیاری از روش های افزایش فروش آنلاین سعی می‌شود تا قدرت برند توسعه پیدا کند.

برندسازی آنلاین

با ایجاد کمپین برندسازی در ادوردز می‌توانید بهترین مکان برای نمایش تبلیغات را انتخاب کنید و سپس با بررسی پیوسته بازدیدها، تعاملات و دیگر آمار سایت خود، میزان موفقیت کمپین برندینگ خود را اندازه گیری نمایید. در  این کمپین هدف شما دیده شدن بیشتر تبلیغ‌تان با تمرکز بر روی مشتریان هدف‌تان است.

دغدغه اصلی بسیاری از تبلیغ‌کنندگان با اهداف برندینگ، ایجاد آگاهی گسترده از برند است و احتمالا در بررسی و بهبود چنین کمپین‌هایی میزان بازدید کاربران به جای میزان تبدیل و فروش اهمیت می‌یابد. برای مثال تبلیغ‌کننده‌ای که قصد معرفی نوع جدیدی از نوشیدنی انرژی‌زا را دارد، می‌خواهد این محصول به خصوص در بین علاقه‌مندان ورزش شناخته شود و دغدغه فروش آنلاین حتی یک بطری از این نوشیدنی را هم ندارد.

کمپین‌های برندسازی در گوگل ادوردز به شما در موارد زیر کمک می‌کنند:

  • افزایش تعامل با برند شما
  • ایجاد نگرش مثبت‌تری نسبت به برند شما
  • افزایش وفاداری به برند از طریق ارتباط با مشتریان هدف
  • ایجاد انگیزه در مشتریان برای تعامل با برند و محصولات مرتبط با آن

شبکه‌ها در خدمت کمپین‌های بازاریابی

گوگل دو شبکه تبلیغاتی در اختیار دارد که می‌توانید انواع تبلیغات خود را در آنها نمایش دهید: شبکه جستجو (Search Network) و شبکه نمایش (Display Network). شبکه تبلیغات برای اجرای آگهی‌های متنی و شبکه نمایش برای اجرای تبلیغات متنی، تبلیغات بنری و تبلیغات چندرسانه‌ای (مانند ویدئو و انیمیشن) به کار می‌آید. شبکه نمایش برای پیام‌های برندسازی بسیار مفید است. در تبلیغات شبکه نمایش با کمک گرافیک، صدا و عناصر ویدئویی ارتباطی احساسی با کاربر ایجاد کرده و داستان شرکت خودتان (آنچه برای آن هستید) را بیان کنید.

در شبکه نمایش می‌توانید تبلیغات خودتان را به صورت بسیار موثری هدفگزاری کنید؛ چرا که با انتخاب دقیق سایت‌ها و صفحاتی که می‌خواهید آگهی شما در آنها نمایش داده شود و ایجاد یک آگهی با تاثیر بصری بالا، می‌توانید توجه کسانی که علاقه‌مند به محصولاتی که ارائه می‌دهید، هستند را به سمت خود جلب کنید.

مثال

در نظر بگیرید که در یک کارخانه اتومبیل‌سازی ایتالیایی کار می‌کنید که ماشین‌هایی با آخرین فناوری‌های روز را تولید می‌کند. شما می‌توانید یک تبلیغ ویدئویی ایجاد کنید که در آن امکانات آخرین مدل ماشین تولید شده در کارخانه را به نمایش بگذارد و سپس وب‌سایت‌هایی که در زمینه معرفی ماشین‌های با امکانات پیشرفته فعالیت می‌کنند را برای نمایش آگهی خود انتخاب کنید، چرا که بازدیدکنندگان این سایت‌ها بخشی از مشتریان هدف شما هستند.

معیارهای کارآمد برای بررسی میزان آگاهی از برند

در اینجا برخی از معیارهای مهم که میزان موفقیت کمپین برندسازی گوگل ادوردز شما را نشان می‌دهند لیست می‌کنیم:

میزان دیده شدن (Impressions)

تعداد دفعاتی که آگهی شما نمایش داده می‌شود، برای هر نوع کمپینی از معیارهای مهم بررسی آن است، اما تعداد نمایش در کمپین برندینگ بسیار مهمتر است. چرا که نشان می‌دهد که آگهی شما در برابر دیدگان چه تعداد مشتری قرار گرفته است. در برندسازی اینکه چه تعداد از مشتریان خرید خود را تکمیل کرده باشند، برایتان مهم نیست، اما می‌خواهید که آنها شعار تجاری جذاب و جدید شما که هزینه زیادی برای نمایش آن پرداخت می‌کنید تا آن را با جامعه بزرگی به اشتراک بگذارید، را به یاد بسپارند.

تعامل با مشتری (Customer engagement)

وقتی روی برندسازی تمرکز می‌کنید، می‌توانید از نرخ کلیک (clickthrough rate) برای اندازه‌گیری میزان تعامل مشتریان با آگهی‌های متنی خود در شبکه جستجوی گوگل استفاده کنید. البته در شبکه نمایش رفتار کاربر متفاوت است و CTR چندان مفید نخواهد بود، چرا که آنها همه بخش‌های سایت را مرور می‌کنند و از کلمات کلیدی استفاده نمی‌کنند. همچنین رقابت در شبکه نمایش (Display Network) برای دیده شدن بیشتر از شبکه جستجو (Search Network) است. نرخ کلیک در شبکه جستجو بیشتر  از شبکه نمایش است و اهمیت افزایش نرخ کلیک در تبلیغات شبکه جستجوی گوگل بیشتر است. پس شاید بخواهید میزان تبدیل‌ها (conversions) را برای شبکه Display در نظر بگیرید.

معیارهای تبدیل به شما کمک می‌کند تا رفتارهای ارزشمندِ مرتبط با برندسازیِ بازدیدکنندگان (مانند عضویت و تعداد صفحات بازدیدشده) را ارزیابی کنید. ورای همه این بحث‌ها آیا بعد از تبلیغات ویدئویی پرهزینه شرکت‌تان، درباره تعداد اعضایی که در خبرنامه سایت عضو می‌شوند، کنجکاو نمی‌شوید؟

Reach و Frequency

Reach تعداد بازدیدکنندگانی است که در معرض یک آگهی قرار می‌گیرند. افزایش ریچ (Reach) آگهی نشان می‌دهد که آگهی شما برای افراد بیشتری نمایش داده می‌شود، که می‌تواند منجبر به افزایش آگاهی از برند شود. Frequency میانگین تعداد دفعاتی است که هر بازدیدکننده آگهی شما را در یک بازه زمانی می‌بیند. در رابطه با Reach، تبلیغات Display Network می‌تواند تا 83٪ از کاربران اینترنت در سراسر جهان را پوشش دهد و به شما برای رسیدن به اهداف برندسازی کمک کند.

منبع: سایت پشتیبانی ادوردز

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با سلام
واقعا عالی بود

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.