نیت تجاری کلمات کلیدی

چگونه قصد و نیت تجاری کلمات کلیدی را تعیین کنیم؟

اگر از من بپرسید یکی از اشتباهات رایج در مورد پژوهش کلیدواژه ها چیست؟ بی شک پاسخ من اختصاص ندادن زمان کافی برای به دست آوردن نیت تجاری این کلمات است. زمانی که صحبت از انتخاب کلمات کلیدی مناسب به میان می آید بیشتر متخصصان سئو موافق خواهند بود که نیت و قصد تجاری مهم تر از حجم جستجوهاست. مثال زیر می تواند این موضوع را به خوبی روشن سازد:

یکی از سایت هایی که من داشتم بیش از 60000 بازدیدکننده منحصر به فرد از نتایج جستجوی طبیعی به دست آورده است. حدس بزنید این مقدار بازدید کننده چه درآمدی برای من داشته است؟

  • 10000 دلار
  • 25000 دلار
  • 40000 دلار

400 دلار چه طور؟

بله درآمد این سایت برای من 400 دلار در ماه بوده است. خوب حالا سوال اینجاست که با وجود چنین حجم بازدید کننده ای چرا سایت من نتوانسته است درآمدزایی خوبی داشته باشد؟ مشکل کار از کجاست؟ زمانی که می خواستم کلمات کلیدی خود را برای این سایت انتخاب کنم تنها بر روی حجم جستجو تمرکز کردم و نیت و قصد تجاری را به کل نادیده گرفتم. این موضوع بدین معنی است که 100 درصد از ترافیک سایت من از کلمات کلیدی اطلاعاتی به دست می اید.

همانطور که در این  مقاله یاد خواهید گرفت بازدید کنندگانی که از طریق جستجوهای اطلاعاتی وارد سایت می شوند به سختی به مشتریان وفاداری تبدیل می گردند.

اما خبر خوبی برای شما داریم! با کمی پژوهش و جستجو می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که خریداران شما در موتورهای جستجو از آن ها استفاده می کنند. زمانی که سایت خود را در معرض دید چنین افرادی قرار می دهید می توانید آن ها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید و سپس از فروش خود لذت ببرید. اجازه دهید نحوه یافتن کلیدواژه هایی با نرخ تبدیل بالا را با هم مرور کنیم.

نیت و قصد تجاری: 4 کلاس از کلمات کلیدی

زمانی که صحبت از قصد و نیت تجاری کلمات کلیدی به میان می آید، همه کلمات کلیدی که در دنیا وجود دارد را می توان به چهار طبقه بندی زیر تقسیم کرد:

کلمات کلیدی “همین حالا بخرید”

اینها کلمات کلیدی هستند که افراد چند دقیقه قبل از خرید مورد استفاده قرار می دهند. افرادی که  از این کلمات کلیدی برای جستجوی خود استفاده می کنند آماده خرید هستند و کارت اعتباری خود را در دست دارند. کلمات زیر در این بخش از کلمات کلیدی قرار می گرد:

  • خرید
  • کوپن
  • تخفیف
  • حمل و نقل
  • معامله

همانطور که ممکن است حدس زده باشید این کلمات کلیدی نرخ تبدیل خوبی دارند. ممکن است چنین کلماتی حجم جستجوی زیادی به همراه نداشته باشند، اما نرخ تبدیل بالای آن ها باعث می شود درآمد سایت افزایش یابد.

کلمات کلیدی مرتبط با محصولات

کلمات کلیدی مرتبط با محصولات جستجوهایی هستند که بر روی طبقه بندی خاصی از محصول، نام برند یا خدمات تمرکز دارند. افراد از این کلمات کلیدی کمی قبل از ورود به چرخه خرید استفاده می کنند. به عبارت دیگر نرخ تبدیل این کلمات نیز خوب است اما به پای کلمات کلیدی همین حالا بخرید نمی رسد.

کلمات کلیدی مرتبط با محصول در برگیرنده موارد زیر است:

  • مرور
  • بهترین ها
  • ده مورد از برترین ها
  • نام برند خاص به عنوان مثال نایک یا توشیبا
  • محصول خاص به عنوان مثال سامسونگ گلکسی یا مک بوک پرو
  • طبقه بندی محصول به عنوان مثال میزبانی وردپرس یا کفش تنیس
  • ارزان
  • مقرون به صرفه
  • مقایسه

تفاوت واژه های ارزان و مقرون به صرفه را به خوبی درک کنید. کلمات کلیدی که در برگیرنده واژه ارزان هستند نرخ تبدیل بسیار خوبی خواهند داشت. به عنوان مثال افرادی که به دنبال لپ تاپ های ارزان قیمت هستند باز هم به دنبال لپ تاپ هستند و قصد خرید آن را دارند. آن ها تنها به محدوده خاصی از قیمت ها علاقه نشان می دهند.

کلمات کلیدی اطلاعاتی:

طیف وسیعی از کلمات کلیدی آنلاین جزو کلمات کلیدی اطلاعاتی هستند. همانطور که می دانید افرادی که به دنبال اطلاعات آموزنده می گردند، تمایل زیادی به خرید و تبدیل شدن به مشتری ندارند. با این وجود نمی توان کلمات کلیدی اطلاعاتی را نادیده گرفت زیرا این کلمات طیف وسیعی از کلماتی که افراد به دنبال آن هستند را تشکیل می دهد. کلمات کلیدی اطلاعاتی در برگیرنده واژه های زیر است:

  • چگونه
  • بهترین روش برای انجام …
  • روش هایی برای …
  • من می خواهم …

بهترین روش برای استفاده از کلمات کلیدی اطلاعاتی یافتن کلماتی است که حجم جستجوی بالا و رقابت پایینی دارند. سپس می توانید ترافیک زیادی همانند ترافیک لیست ایمیل تبلیغاتی به دست آورید. به این روش، سایت شما در ذهن افراد باقی می ماند.

کلمات کلیدی غیرتجاری:

این نوع از کلمات کلیدی جستجوهایی هستند که احتمال تبدیل آن ها به مشتری در حال حاضر یا آینده ی نزدیک بسیار پایین یا حتی نامحتمل است. واژگانی که در این گروه جای می گیرند عبارتند از:

  • رایگان
  • تورنت
  • دانلود
  • به صورت رایگان

عبارتی همچون “دانلود رایگان کلاه قرمزی و پسرخاله” یک کلیدواژه غیرتجاری کلاسیک است. برای اینکه بتوانید چنین افرادی را به خرید تشویق کنید باید خیلی خوش شانس باشید. از سوی دیگر کلیدواژه هایی همچون “خرید فیلم کلاه قرمزی” و “دی وی دی کلاه قرمزی” نرخ تبدیل بهتری خواهد داشت.

به دست آوردن اطلاعات مفید در مورد قصد و نیت تجاری کلمات کلیدی:

4 طبقه بندی که در مورد کلیدواژه ها معرفی کردیم، نیت خریدار را به خوبی منعکس می‌کنند. برای اینکه بتوانید اطلاعات مفید و ارزشمند در مورد کلمات کلیدی خود به دست آورید دو تکنیک سریع و آسان را با هم مرور خواهیم کرد.

مزایده پیشنهاد شده در ادوردز:

بیشتر متخصصان بر این باورند که مزایده پیشنهاد شده نام دیگری برای CPC میانگین است. با این وجود، مزایده پیشنهادی یکی از معدود روش هایی است که می تواند داده های واقعی در مورد نیت تجاری کلمات کلیدی حاصل نماید.

حتما شما به خوبی می دانید که اگر تبلیغ کننده ادوردز به ازای هر کلیک 15 دلار پرداخت کند باید ترافیک حاصل از آن بسیار ارزشمند باشد. اگر در نتایج طبیعی جستجو نیز برای آن کلیدواژه رتبه ای داشته باشید، مشکلی در تبدیل آن ترافیک به مشترکین ایمیل و مشتریان وفادار نخواهید داشت.

این روش چگونه کار می کند

اول از هر کاری وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید و سری به بخش کیورد پلنر بزنید:

گوگل کیورد پلنر

بر روی عبارت Search for new keywords using a phrase, website or category کلیک کنید:

گوگل کیورد پلنر

یک کلیدواژه واحد یا لیستی از کلیدواژه را در فیلد وارد کنید و بر روی Get ideas کلیک نمایید:

گوگل کیورد پلنر

مزایده پیشنهاد شده توسط ادوردز را برای آن کلیدواژه بررسی کنید. سایر کلیدواژه ها را نیز مورد بررسی قرار دهید.

گوگل کیورد پلنر

به تفاوت بزرگی که بین کلمات کلیدی موجود در لیست بالا وجود دارد توجه کنید. کلیدواژه میزبانی وردپرس کلید واژه مرتبط با محصول است که مزایده پیشنهادی 31.66 دلار را دارد. از سوی دیگر سایت وردپرس یک کلیدواژه اطلاعاتی است. از آنجایی که افراد جستجو کننده ی عبارت میزبانی سایت در اوایل چرخه خرید قرار دارند تبلیغ کنندگان نیمی از مقدار هزینه اختصاص داده شده را صرف خواهند کرد.

رقابت ادوردز:

رقابت ادوردز (Adwords Competition) یک مکمل خوب برای مزایده پیشنهاد شده است. رقابت به این معنی است که چه تعداد تبلیغ کننده بر روی کلیدواژه خاص سرمایه گذاری کرده اند. همانطور که انتظار می رود، هر چقدر تعداد افراد سرمایه گذاری کرده بر روی یک کلیدواژه بیشتر باشد، رقابت آن نیز بیشتر خواهد بود. شما می توانید رقابتی بودن کلمات را در ستون گوگل کیورد پلنر مشاهده کنید:

بررسی رقابت واژگان

تنها سه سطح از رقابت یعنی پایین، متوسط و بالا وجود دارد. پس این معیارها زیاد دقیق نیستند. اما به خاطر داشته باشید که این ها نیز داده های واقعی برای درک نیت و قصد تجاری است.

نیت تجاری کلمات کلیدی رقابتی در تبلیغات گوگل

همچنین شما می توانید رقابت موجود بر روی کلیدواژه را با جستجو آن در گوگل بررسی کنید و ببینید تبلیغ ادوردز چگونه در صفحه نتایج نشان داده می شود. اگر چندین تبلیغ در بالای صفحه مشاهده کردید باید بدانید که کلیدواژه جستجو شده بسیار پرطرفدار است. شما می توانید این نوع کلیدواژه را در تبلیغات گوگل خود به کار گیرید اما قبل از آغاز کار باید رقابتی بودن آن را نیز تعیین کنید.

منبع: backlinko

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.