تبلیغات گوگل برای همه

آیا تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کار شما مفید است؟

پرسیدن این سوال که آیا تبلیغات گوگل مفید است مثل اینه که از من بپرسید دسر سفارش می‌دهم یا خیر!

پاسخ به این سوال همیشه مثبت است. اصلا مهم نیست چقدر سیر هستید، دسر بخش جداگانه ای از شکم شما را به خود اختصاص می دهد و جایگاه خاص خود را دارد. اگر از من بپرسید می گویم دسر را همیشه انتخاب کنید.

خود من بعد از هر وعده غذایی یک دسر سبک مصرف می کنم. تبلیغات کلیکی گوگل نیز چنین شرایطی دارد. من عاشق تبلیغات گوگل هستم و اگر از من بپرسید که باید از گوگل ادوردز برای تبلیغات استفاده کنم، حتما پاسخ مثبتی به شما می دهم. در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا تبلیغات گوگل مفید است یا خیر؟

تبلیغات گوگل مفید است

دلایل استفاده از تبلیغات گوگل

اما گذشته از شوخی، آیا دلایل واضح و روشنی برای استفاده کردن از گوگل ادوردز وجود دارد؟ دلیلی برای استفاده نکردن از بزرگترین موتور جستجوی جهان برای تبلیغ کردن وجود ندارد. در مقابل دلایل زیادی برای استفاده کردن از گوگل ادوردز وجود دارد که می توان آن ها را به دقت بررسی کرد.

من معتقدم که اگر شرکت شما محصولات ارزشمندی دارد یا محصولات و خدماتی را پیشنهاد می‌کنید که مخاطبان خاص خود را دارند، دیگر دلیلی برای استفاده نکردن از تبلیغات گوگل ادوردز نخواهید داشت.

چالش بزرگ اینجاست که گوگل ادوردز یک پلتفرم پولی است و اگر نتوانید همه چیز را به درستی انجام دهید بازگشت سرمایه گذاری خوبی نخواهید داشت.

از سوی دیگر اگر یک تیم کاری خوب داشته باشید و از افراد مناسب استفاده کنید که بتوانند استراتژی تبلیغات را به درستی اجرا کنند، کسب وکارتان با تبلیغات گوگل رشد دو، سه یا چهار برابری خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که هر صنعتی با صنعت دیگر متفاوت است و چالش های منحصر به فرد خود را دارد. به همین خاطر قصد داریم این مقاله را به همین موضوع اختصاص دهیم. پس تبلیغات گوگل مفید است و در ادامه به این موضوع خواهیم رسید.

در ادامه چالش ها و استراتژی های توصیه شده ای را مشاهده خواهید کرد که برای موفقیت با گوگل ادوردز بسیار ضروری اند و می‌ توانند باعث رشد کسب و کار شما شوند. اجازه دهید این موارد را با هم مرور کنیم.

چرا برای تبلیغات و رشد کسب و کارم باید هزینه کنم؟

در حالیکه فرایند سئو به صورت رایگان در اختیارمان قرار دارد چرا باید هزینه تبلیغات در گوگل را بپردازم؟ این بحث بارها و بارها توسط افراد مختلف بیان می شود. اما وقتی که بر روی درک تفاوت های بین این دو تمرکز کنید و این دو را به دقت بررسی  نمایید، متوجه خواهید شد که تکیه کردن بر روی سئو برای موفقیت های طولانی مدت در کسب و کارها یک روش غیر منطقی است.

در مقایسه با تبلیغات گوگل، کنترل سئو بسیار دشوار است. شما می توانید ده ها محتوای با کیفیت ایجاد کنید، ساختار سایت خود را برای ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و همه ترفندهای برتر سئو را به کار گیرید، اما به دست آوردن موقعیت برتر در نتایج موتورهای جستجو هرگز از این طریق ضمانت شده نیست.

ممکن است بتوانید برای مدت زمان خاصی یک موقعیت عالی در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید، اما وقتی گوگل تصمیم بگیرد الگوریتم های خود را تغییر دهد، دیده شدن در این موتور جستجو را به احتمال زیاد از دست می دهید.

همچنین ممکن است رقبای شما برای به دست آوردن رتبه های برتر از روش های پولی استفاده کنند بنابراین شانس آنها برای به دست آوردن موقعیت های بالاتر افزایش پیدا می کند. اینجا بیشتر درباره سئو و گوگل ادوردز بخوانید.

در نهایت باید بدانید که فرایند سئو واقعا رایگان نیست. برای ایجاد و بهینه سازی محتوای با کیفیت به منابع مختلفی نیاز خواهید داشت. اگر فکر می کنید ترافیک حاصل از گوگل ادوردز گران قیمت است یا اگر کوئری های شما هرگز از این طریق به مشتری تبدیل نمی شوند، مطمئن باشید چیزی را اشتباه انجام داده اید.

نمی توان اهمیت یادگیری گوگل ادوردز و درک مفاهیمی همچون مزایده (bid)، کلمات کلیدی منفی و سایر ابزارها برای کنترل بودجه را نادیده گرفت. شما باید درک صحیحی از صفحات فرود خود داشته باشید زیرا اگر بازدید کننده به مشتری تبدیل نشود حتی کلیک های ارزان نیز باعث از بین رفتن بودجه شما می شود.

از تمامی مواردی که تا به حال بیان کردیم به این نتیجه می رسیم که گوگل ادوردز واقعا برای کسب و کارها موثر است. اگر کار خود را به درستی انجام دهید می توانید به نتایج خوبی دست یابید.

این راهنما نکات و ترفندهای ویژه ای برای موفقیت با تبلیغات گوگل ادوردز را در اختیارتان قرار می‌دهد. لطفا در ادامه مقاله تبلیغات گوگل مفید است نیز با ما جی ادز همراه باشید.

اگر شغل و وظایف بسیاری دارید:

دوست ندارم به شما دروغ بگویم اگر شغل و وظایف متعددی دارید، ایجاد اکانت گوگل ادوردز برایتان بسیار چالش برانگیز خواهد بود. صاحبان کسب و کارهایی که فرصت و زمان خالی زیادی ندارند یا بازاریابانی که چندین شغل را به صورت همزمان مدیریت می کنند بهتر است به تنهایی به سراغ گوگل ادوردز نروند.

حتما از خود می پرسید چرا؟ خوب پاسخ به این سوال بسیار ساده است. رابط گوگل ادوردز برای افرادی که مشغله زیادی دارند طراحی نشده است.

درک داده های موجود، بهینه سازی کمپین ها و مدیریت ساختار اکانت یک شغل تمام وقت است و می تواند کل زمان شما را در هفته به خود اختصاص دهد. اگر تجربه کافی برای تجزیه و تحلیل ادوردز در اختیار ندارید و نمی‌توانید با تغییرات گوگل ادوردز خود را به روز نگه دارید، باید موارد و گزینه های زیر را مدنظر قرار دهید:

  • کارمند مخصوصی برای تبلیغات گوگل استخدام کنید: سعی کنید مسئولیت های خود را با استخدام یک فرد متخصص کمتر کنید. این فرد می تواند حساب گوگل ادوردز شرکت شما را بررسی، حفظ و نگهداری نماید و استراتژی های جدیدی برای کسب وکارتان فراهم آورد. همچنین این فرد می تواند تبلیغات پولی را از طریق سایر شبکه ها همچون بینگ، فیس بوک و توییتر را نیز اجرا کند. البته بهتر است به خاطر داشته باشید که استخدام یک کارمند برای مدیریت تبلیغات پولی می تواند کمی هزینه بر باشد. به همین خاطر باید به دنبال یک فرد قابل اعتماد و متخصص باشید.
  • کار خود را برون سپاری کنید: این گزینه نیز نیازمند صرف هزینه است، اما با استخدام شرکت یا فرد مناسبی برای مدیریت اکانت گوگل ادوردزتان، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بازگشت سرمایه تان افزایش پیدا خواهد کرد. اگر تصمیم گرفتید کار خود را برون سپاری کنید، زمانی را برای پژوهش اختصاص دهید شرکت یا فرد مناسبی را پیدا کنید.
  • از راه حل های نرم افزاری بهره ببرید: ارزان ترین گزینه برای افرادی که می خواهند گوگل ادوردز را خودشان مدیریت کنند استفاده از نرم افزارهای موجود است. ابزارهایی همچون WordStream’s 20 Minute Work Week حساب گوگل ادوردز شما را تجزیه و تحلیل می کنند و به شما اجازه می دهند بهینه سازی های پیشنهادی از طرف نرم افزار را رد یا قبول کنید. البته این نرم افزارها هیچگاه جای خالی کارشناس باتجربه گوگل ادوردز را پر نمی‌کند.

اگر در گوگل ادوردز مبتدی هستید:

خوب فرض کنید استفاده از گوگل ادوردز را پذیرفته اید و تصمیم دارید از آن استفاده کنید. مهارت های شما برای بهره مندی از تبلیغات گوگل بسیار اندک است. اصلا نگران نباشید. اولین قدم برای تسلط بر گوگل ادوردز پذیرفتن آن به عنوان راهکاری سودمند برای بازاریابی دیجیتال است که آن را برداشته اید.

شما باید مواردی را درباره گوگل ادوردز بیاموزید. ممکن است تفاوت های بین تبلیغات پولی و نتایج جستجوی طبیعی را درک کرده باشید اما آیا روش مناسب ساختاربندی اکانت ادوردز را می شناسید؟

یا اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی منفی و Match type دارید؟ درک گوگل ادوردز زیاد هم دشوار نیست و می توان آن را به صورت رایگان و آنلاین یاد گرفت. منابع زیر می تواند به شما کمک کند یک متخصص حرفه ای در حوزه تبلیغات گوگل ادوردز شوید:

  • وبلاگ جی ادز: ما در جی ادز سعی می‌کنیم مقالات سودمندی درباره گوگل ادوردز به زبان فارسی منتشر کنیم. همچنین منابع آموزشی دیگری مانند کتاب، اینفوگرافیک و ویدئوهای آموزشی را نیز در زمینه تبلیغات گوگل منتشر می کنیم.
  • مرکز یادگیری گوگل ادوردز: ادوردز عناصر آموزشی رایگان زیادی دارد و از آنجایی که این عناصر آموزشی از منبع اصلی در اختیار افراد قرار می گیرد می تواند بسیار مفید باشد.
  • سایت PPC chat: یک چت و ارتباط هفتگی در توییتر است که افراد متخصص در حوزه تبلیغات کلیکی گوگل به مدت یک ساعت کنار همدیگر جمع می شوند و به سوالات افراد پاسخ می دهند.

چرخه فروش طولانی دارید:

چه نرم افزارهای دارویی را به فروش برسانید یا در حال فروش خودرو، بیمه و سایر موارد باشید، لیست بلند بالایی از صنایع وجود دارد که با چرخه فروش طولانی دست و پنجه نرم می کنند. آیا این موضوع بدین معناست که بهترین گزینه تبلیغات آنلاین را کنار بگذارید؟

در واقعیت، این موضوع کاملا برعکسِ چیزی است که بیان شد. برای صنایعی که چرخه فروش طولانی دارند، تبلیغات گوگل یک جزء ضروری و حیاتی برای سرعت بخشیدن به فروش است. اگر در مسیر فروش خود نقاط بیشتری برای برقراری ارتباط با مشتریان داشته باشید می توانید اطمینان حاصل کنید که با افراد بیشتری در تماس هستید.

اگر موقعیت خوبی در صفحه نتایج جستجو ندارید پس جستجو کنندگان به دنبال رقبای شما خواهند رفت. اساسا اگر در گوگل به تبلیغ نپردازید، مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد و نمی توانید این افراد را به مشتریان با ارزش خود تبدیل کنید.

خوب حالا که برخی از نگرانی های افراد را مورد بحث قرار دادیم اجازه دهید در مورد نکات، چالش ها و استراتژی های خاص در مورد هر صنعت صحبت کنیم.

آیا استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کار شما مناسب است؟

اگر کسب و کار شما B2B یا SaaS (نرم افزار به عنوان خدمات) است:

دنیای B2B/SaaS چالش های منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال این دو حوزه چرخه فروش طولانی و مخاطبان خاص خود را خواهد داشت. د

ر چنین شرایطی بیشتر افراد فکر می کنند که باید از تبلیغات کلیکی (PPC) اجتناب کنند اما بیشتر کسب وکارهای B2B دریافته اند که PPC نقش مهمی در استراتژی دستیابی به مشتریان بالقوه بازی می‌کند.

اگر بتوانید این استراتژی ها را به درستی انجام دهید قادر خواهید بود به موفقیت دلخواه خود دست پیدا کنید. بنابراین تبلیغات گوگل مفید است. اطمینان حاصل کنید که کارهای زیر را برای موفقیت در گوگل ادوردز انجام می دهید:

  • پژوهش کلیدواژه ها را انجام دهید تا بتوانید بینشی در مورد مخاطبان خود داشته باشید و ببینید این مخاطبان کجای چرخه فروش قرار دارند.
  • بر روی آن دسته از کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید که مشکلات کاربران را هدف قرار می دهند و سپس تبلیغ خود را به محتوایی هدایت کنید که راه حل مشکل را بیان می کند.
  • یک زمانبندی سفارشی ایجاد کنید تا اطمینان حاصل نمایید تبلیغات شما در طول ساعاتی نشان داده می شود که سود بیشتری دارد. برای پیشنهادات B2B این ساعات در طول ساعات کاری در روزهای شنبه تا چهارشنبه است.
  • برای تعامل دوباره جستجو کنندگان از بازاریابی مجدد و RLSA (Remarketing lists for search ads) استفاده کنید و آنها را به انتهای قیف فروش هدایت نمایید.

اگر در بخش خرده فروشی فعالیت دارید:

بزرگترین چالشی که پیش روی بازاریابان بخش خرده فروشی و صاحبان کسب و کارهای تجارت الکترونیکی قرار دارد این است که رقبای آنها زیاد هستند. مطالعات بسیاری نشان از آن دارند که سرمایه گذاری بر روی تبلیغات فروش در گوگل (تبلیغات شاپینگ گوگل) طی سالیان اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

با این وجود اگر در گوگل تبلیغ نکنید، شانس شما برای رشد کسب و کارتان بسیار اندک خواهد بود، چون که افراد اغلب خرید خود را با جستجو آغاز می کنند. برای اینکه بتوانید از طریق گوگل ادوردز با رقبای خود مبارزه کنید، این نکات را مدنظر داشته باشید:

  • از تبلیغات شاپینگ گوگل (گوگل شاپینگ) استفاده کنید. تبلیغات فروش به شما اجازه می دهد تصویر، قیمت و برند خود را نشان دهید. همچنین این گزینه این فرصت را برایتان مهیا می کند تا بر روی آگهی تان اطلاعات بیشتری را به نمایش بگذارید. همین امر موجب می شود کلیک هایی با تمایل خرید بالا داشته باشید که ارزان تر هستند و نرخ تبدیل بالایی دارند.
  • مطمئن شوید تصاویر به کار رفته در تبلیغ کیفیت بالایی داشته باشند و قیمت به صورت دقیق بیان شده باشد.
  • تبلیغات جستجو را فراموش نکنید. تبلیغات متنی گوگل هنوز هم برای بازاریابان حوزه خرده فروشی بسیار مهم است؛ زیرا به آن ها کمک می کند آگاهی از برند را افزایش دهند و خریداران قبلی را تشویق به خرید دوباره کنند.
  • از مزیت اتوماسیون (automation) استفاده کنید. اتوماسیون و مواردی همچون سفارشی سازی تبلیغات، بازاریابی مجدد پویا و زمانبندی در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد.
  • فصل اوج فروش را درک کنید و خود را با آن هماهنگ سازید.

اگر کسب و کار محلی دارید:

کسب و کارهای محلی نباید قدرت تبلیغات گوگل برای جذب ترافیک به سمت فروشگاه را نادیده بگیرند. با اینکه کسب و کارهای محلی علاقه چندانی به این موضوع ندارند اما افراد امیدوارند بتوانند رستوران های جدید، مطب پزشک یا فروشگاه های مختلف را از طریق گوگل پیدا کنند. مواردی که در ادامه بیان می کنیم برای به دست آوردن موفقیت در حوزه کسب و کارهای محلی ضروری است:

  • صفحه گوگل مای بیزینس خود را ایجاد و بروزرسانی کنید. این بخش رایگان است، مدیریت آسانی دارد و به شما اجازه می دهد کسب و کار خود را در بهترین موقعیت ممکن در نتایج جستجو نمایش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که هدف گیری موقعیتی شما در گوگل ادوردز دقیق است. شعاع دقیقی را هدف قرار دهید تا بتوانید بر روی بودجه خود تمرکز بهتری داشته باشید.
  • یک استراتژی تماس داشته باشید. تماس برای کسب و کارهای موقعیت محور ضروری و حیاتی است. بنابراین باید بتوانید کمپین های تماس محور، الحاقات تماس و سایر موارد را به کار گیرید و یک استراتژی کامل برای موبایل داشته باشید. همچنین باید تماس ها را به دقت پیگیری کنید تا بتوانید اکانت خود را بهینه سازی نمایید.
  • تمامی الحاقات مرتبط با تبلیغ (تماس، موقعیت، سایت لینک، ویژگی‌ها و …) را به کار گیرید تا بتوانید کار جستجو کنندگان را برای به دست آوردن اطلاعات ساده تر سازید.

اگر در صنعت حقوقی فعالیت دارید:

16 سال قبل تنها چیزی که شما نیاز داشتید خرید تبلیغ در صفحات زرد بود. امروزه اگر زمان خود را بر روی بازاریابی دیجیتال صرف نکنید، نمی توانید خود را متمایز سازید و با رقبای خود مبارزه نمایید. اگر بازاریابی آنلاین را به کار نگیرید، کسب و کار شما به سرعت نابود می شود.

تبلیغ وکالت در گوگل - تبلیغات گوگل مفید است

تبلیغ در بخش حقوقی بسیار دشوار است، زیرا کلمات کلیدی که بر روی آن سرمایه گذاری می شود بسیار رقابتی است. اما اگر افراد شما را در گوگل پیدا کنند می توانید به رشد کسب و کار خود امیدوار باشید. برای اینکه در گوگل ادوردز موفقیت خوبی کسب کنید موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • متمایز از رقبایتان ظاهر شوید. همانطور که می دانید افراد زیادی در این حوزه در حال کار هستند پس انجام اینکار برای شما ضروری است. از Call to action های کاربردی و عملی استفاده کنید، الحاقات تبلیغ را به کار گیرید و مهم تر از همه اینکه چیزی که شما را از دیگران متمایز می سازد برجسته نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما با تمایل و نیت جستجو کنندگان سازگار است و می تواند مفید باشد.
  • اعتماد را در برند خود ایجاد کنید. این موضوع برای صنعت حقوقی بسیار ضروری است زیرا بسیار گران قیمت است و مشتریان باید بتوانند به شما اعتماد کنند. برای انجام اینکار فرصت خوبی برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید تا بتوانند با کسب و کار شما تماس بگیرند. از ویدئو در صفحات فرود خود استفاده کنید تا چهره شرکت را به آن ها نشان دهید. از قابلیت گفتگوی آنلاین در سایت استفاده کنید.

اگر در حوزه مسافرت و مهمانی فعالیت دارید:

74% مسافرت ها به صورت آنلاین برنامه ریزی می شوند، همچنین بیشتر جستجو کنندگان از گوگل استفاده می کنند. در چنین شرایطی تبلیغات گوگل مفید است. برای اینکه بتوانید موفقیت خود در این حوزه را افزایش دهید موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • بر روی موقعیت ها، روزها و ساعت هایی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید که افراد به احتمال زیاد در آن رزرو بیشتری خواهند داشت.
  • کمپین های جداگانه ای برای هر پیشنهاد و مقصد ایجاد کنید.
  • در شبکه نمایش نیز تبلیغاتی داشته باشید. موقعیت خود را به صورت تصویری نشان دهید.
  • کار خود را در بینگ نیز توسعه دهید. مسافران از این موتور جستجو نیز استفاده می کنند.

اگر در بخش مراقبت و سلامت فعالیت دارید:

بیشتر افراد بر این باورند که تبلیغات گوگل در حوزه سلامت موفقیت زیادی ایجاد نمی کند اما ثابت شده است که درصد بالایی از مدیران بیمارستان ها برای شناسایی فروشندگان و خرید محصولات آنها، بر روی موتورهای جستجو تکیه می کنند. شک نکنید که تبلیغات گوگل مفید است، مخصوصا برای بخش مراقبت و سلامت. گران ترین کلمات کلیدی ادوردز مربوط به همین بخش هستند.

برای افزایش عملکرد تبلیغات در حوزه سلامت موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. زمانی که به دنبال نرم افزارهای مدیریتی یا تجهیزات خاص پزشکی هستند افراد از چه کلیدواژه هایی بهره مند می شوند؟ آیا سطح متفاوتی از تجربیات، موقعیت ها یا پرسوناها وجود دارد که باید به شیوه متفاوتی هدف قرار داده شود؟ پرسیدن سوالات این چنینی به شما کمک می کند کمپین مناسب، مرتبط و موفقی را اجرا کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که استراتژی موبایل شما به درستی کار می کند. بیش از 50 درصد مدیران بخش سلامت از گوشی های هوشمند خود برای تصمیم گیری در خرید استفاده می کنند.
  • صفحات فرود خود را بررسی کنید. افراد به دنبال اطلاعات مفید هستند تا بتوانند تصمیمات خوبی اتخاذ کنند.

اگر صنعت شما در این بخش بیان نشد می توانید با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان برای افزایش موفقیت کسب و کارتان از طریق تبلیغات گوگل ادوردز، مشاوره بگیرید.

هنوز در مورد استفاده کردن یا نکردن از گوگل ادوردز شک دارید؟ بهتر است کمپین خود را برای محصولاتی با فروش بالا آغاز کنید و از بودجه های اندک استفاده نمایید. اگر احساس کردید تغییری در فروش ایجاد شد می توانید بودجه خود را افزایش دهید.

امیدواریم که از خواندن مقاله تبلیغات گوگل مفید است اطلاعات مناسبی به دست آورده باشید. در صورتی که می خواهید میانگین کلیک کاربران روی تبلیغات را بدانید، توصیه می کنیم وارد مقاله لینک شده شوید و اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید.

منبع: WordStream

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.