تبلیغات در گوگل ماهانه

تبلیغات تضمینی گوگل ماهانه 1.500.000 تومان!

یک ماه تبلیغات تضمینی در گوگل 1.500.000 تومان، یک ماه تبلیغات شبانه روزی در گوگل 2 میلیون تومان! این چطور ممکن است؟!

تبلیغات ماهانه در گوگل

عکس مربوط به یکی از سایت‌های ایرانی است که تبلیغات ماهانه گوگل ارایه می‌کند!

تبلیغ در گوگل به این صورت است: برای هر کلمه کلیدی حداکثر هزینه ای که می‌توانید پرداخت کنید را (با بررسی قیمت پیشنهادی گوگل و میزان رقابت در آن کلمه کلیدی) به گوگل اعلام می‌کنید. سپس هنگامی که آن کلمه در گوگل جستجو شد، مزایده ای بین همه کسانی که برای آن کلمه پیشنهاد داده اند (با توجه به تنظیمات زمانی و مکانی و دیگر تنظیمات هدفمندی) برگزار می‌شود.

هر شرکت کننده‌ای که با توجه به قیمت پیشنهادی و همچنین کیفیت تبلیغات (Quality Score) رتبه بهتری داشت در رتبه اول نمایش داده می‌شود و باقی پیشنهاد دهنده به ترتیب امتیازشان در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند. بنابراین هزینه هر کلیک به پارامترهای زیر بستگی دارد:

  • قیمت لحظه ای دلار
  • تعداد رقبا برای آن کلمه کلیدی
  • نمره کیفیت سایت شما برای کلمه کلیدی (Quality Score)
  • تنظیمات زمانی، مکانی، جنسیت و رده سنی کاربران و …
  • جایگاه مدنظر شما در صفحه نتایج گوگل

پارامترهای بالا تنها پارامترهای مربوط به هزینه هر کلیک هستند، اگر بخواهیم هزینه ماهیانه تبلیغات در گوگل را برآورد کنیم، این پارامترها مورد نیاز است:

  • هزینه هر کلیک در موقعیت های زمانی و مکانی و تنظیمات کاربران در هر کلیک
  • تعداد کلمات کلیدی تبلیغاتی که تمایل داریم با جستجوی آنها تبلیغات‌مان در گوگل نمایش داده شود
  • تعداد جستجوهای کلمات کلیدی در آن ماه (حجم جستجوی ماهانه)

تقریبا هیچ کدام از پارامترهای بالا در ابتدای ماه قابل پیش بینی نیستند. اما با این وجود چگونه برخی سایت ها می‌توانند چنین تضمینی دهند؟ این شرکت‌ها چطور می توانند با زیاد شدن تعداد جستجوها و یا افزایش هزینه کلیک‌ها، سود خود را تضمین کنند؟ آیا مشتریان این پلن ها، نتیجه مناسبی از تبلیغات گوگل می گیرند؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات گوگل مشاهده مقالات و آموزش‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

شرکت‌های فروش پلن های “تبلیغات ماهانه گوگل” چگونه سود می‌کنند؟

این شرکت ها با این پلن ها قطعا سود می‌کنند، چرا که چندین سال است به تبلیغات گسترده و گران برای معرفی پلن های خود پرداخته اند و همچنان در حال فعالیت هستند. در زیر چند مورد از کارهایی که این شرکت ها برای تضمین سود خود از آن استفاده می‌کنند، لیست شده است.

  • برای کمپین شما سقف مصرف روزانه و ماهیانه می‌گذارند. برای مثال اگر 1.500.000 تومان، با نرخ دلار 12 هزار تومان 125 دلار می‌شود، این شرکت‌ها 35 دلار آن را سود قطعی خود در نظر می‌گیرند (در حالتی خوش‌بینانه) و سقف 90 دلار ماهیانه و 3 دلار روزانه را برای کمپین های شما تنظیم می کنند تا در هر صورت مصرف کمپین شما سود آنها را از بین نبرد!
  • کلمات پربازدید را قبول نمی‌کنند. برای مثال این شرکت ها به هیچ عنوان کلمه ای مانند “تور استانبول” و یا حتی “باربری غرب تهران” را قبول نمی‌کنند و به شما پیشنهاد می‌دهند از کلمه های کم بازدیدتر مانند [تور استانبول بهمن 97] و یا [باربری خیابان سازمان برنامه] را انتخاب کنید.
  • از انطباق Exact match برای کلمات استفاده می کنند. انطباق Exact match محدودترین نوع انطباق کلمات کلیدی است و در آن تنها آگهی شما برای کوئری هایی که عینا مطابق کلمه کلیدی شما هستند، نمایش داده می شود. بدون کلمه ای اضافه یا کم یا مترادف و …
  • جستجوها را از نظر زمانی و مکانی و مشخصات کاربران بسیار محدود می کنند. البته منظورمان چیزی فراتر از زمانبندی ذکر شده در پلن‌ها است. از نظر مکانی اولا که همه کشورها غیر ایران را Exclude می‌کنند و سپس در داخل ایران هم با استفاده از Ip Exclusion بسیاری از شهرهایی که مطمئن هستند شما خودتان از طریق این IP ها به بررسی نمایش تبلیغات نمی پردازید، نمایش برای آن شهرها را مسدود می‌کنند. همچنین احتمال دارد نمایش برای موبایل یا تبلت یا حتی کامپیوترهای شخصی (بسته به اینکه شما خودتان از چه دستگاهی برای بررسی نمایش تبلیغات می پردازید) را محدود کنند.
  • موارد تخصصی بسیاری هم وجود دارد، ولی چون عموما استفاده کنندگان از این سرویس ها که احتمالا خوانندگان این مقاله هم هستند، اطلاعات زیادی از گوگل ادز ندارند، از تشریح آنها خودداری می کنیم. در کل این شرکت ها از ناآگاهی کاربران استفاده می‌کنند تا تنها تبلیغات برای سفارش دهندگان تبلیغات نمایش داده شود و نه برای مشتریان!

مورد بسیار مهم دیگری که این شرکت ها از آن استفاده می‌کنند و ممکن است لطمه های زیادی به سایت شما بزند؛ به خاطر اهمیت آن در مورد جداگانه ای آورده شده است:

تبلیغات شما به صورت پس پرداخت با معرفی یک کارت مجازی ارزان قیمت انجام می‌شود و سپس موقع پرداخت بدهی، از پرداخت آن امتناع می‌شود. این بدهی به گوگل ممکن است با جریمه های سنگینی از طرف گوگل برای سایت شما روبرو شود، برای مثال حذف کامل سایت شما از نتایج گوگل.

آیا مشتریان استفاده کننده از پلن “تبلیغات ماهانه گوگل” نتیجه مناسبی می‌گیرند؟

قطعا نه، به دلایل زیر:

  1. مشتریان با کلمات و عبارات مختلفی برای رسیدن به محصولات یا خدمات شما جستجو انجام می‌دهند. طرز فکر خود را در مورد اینکه مشتریان فقط عبارت مورد نظر شما را جستجو می کنند را عوض کنید! برای اثبات این ادعا، از برنامه نویس خود بخواهید لیست کلمات کلیدی را که کاربران با جستجوی آنها از طریق نتایج طبیعی گوگل یا سئو به سایت شما رسیده اند را به شما بدهند. این لیست از طریق سرچ کنسول گوگل قابل دسترسی است.
  2. مشتریان شما از موقعیت‌های مکانی مختلف، در بازه های زمانی بزرگتر و از همه دستگاه ها برای جستجو استفاده می کنند، محدود کردن غیر هدفمند نمایش تبلیغات به آنها اصلا به صرفه نیست!
  3. با فرض اینکه شما دو مورد اول را قبول ندارید و باور دارید این نوع تبلیغ برای شما نتیجه بخش است. خب چرا این نوع تبلیغ را با هزینه کمتری انجام ندهید. شرکت های ارائه دهنده این پلن ها، چون عدم قطعیت زیادی روی مصرف کمپین های شما دارند، حاشیه سود زیادی برای این پلن ها در نظر گرفته اند. همین نوع تبلیغ را با داشتن دسترسی مستقیم به اکانت گوگل ادز انجام دهید تا در جریان همه هزینه ها و جزئیات تبلیغات قرار گیرید. همچنین ریسک جریمه های گوگل را هم برای مورد آخر قسمت قبلی را هم به صفر برسانید.
اگر فکر می‌کنید در زمینه تبلیغات گوگل نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید و از آنها بخواهید درباره چگونگی تاثیر تبلیغات گوگل بر افزایش فروش و رشد کسب و کارتان، شما را راهنمایی کنند.

نظر شما درباره تبلیغات تضمینی گوگل چیست؟ اگر بخواهید تبلیغات تضمینی گوگل به صورت یک ماهه و بدون داشتن دسترسی به اکانت گوگل ادز را به چیزی تشبیه کنید، آن چه خواهد بود؟

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

منم این چنین سایت هایی رو دیدم ، به نظم چنین تبلیغاتی توهین به شعور مخاطب هستش . متاسفانه روز به روز هم داره بیشتر میشه . امیدوارم با وجود سایت هایی مثل جی-ادز ، این چنین سایت هایی هیچوقت نتونند افراد بیشتری رو اغفال کنند. ممنون از تیم قوی و فعال شما

سپاس از ابراز محبت شما. از اولین روز شروع به فعالیت جی‌ادز هدف ما افزایش آگاهی کاربران درباره تبلیغات گوگل بوده است و اکنون فکر می‌کنیم تاحدودی به این خواسته‌مان رسیده‌ایم.

به نظرتون گوگل تبلیغات رو ماهانه نمیزند !!!!!
در قسمت Budget , قسمت
Type of budget
دو ایتم دارد 1- Monthly
2- Average daily
حتما اپدیت کنید خودتون رو.
http://uupload.ir/files/rl3e_06.jpg

سلام محمد جان.
توی این پست درباره پلن‌های تبلیغات ماهانه آژانس‌های تبلیغاتی صحبت کردیم و نه نحوه تعیین بودجه کمپین‌های تبلیغاتی 🙂
در پلن‌های تبلیغات ماهانه گوگل معمولا شما (به عنوان مدیر سایتی که براش توی گوگل تبلیغ می کنین) دسترسی به اکانت خودتون ندارین و در نتیجه راه برای تقلب از طرف آژانس تبلیغاتی که پلن ماهانه ارایه می‌ده باز می‌شه.
خوشحالیم که جی ادز تونسته مرجع به‌روز و قابل اعتمادی برای کاربران گوگل ادز باشه.
ممنون که ما رو دنبال می‌کنین.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.