واژه نامه گوگل ادوردز

تعاریف، اصطلاحات و واژه نامه گوگل ادوردز

علم بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) نیز چون بسیاری علوم دیگر پر از واژگان دشواری است که اگر آنها را خوب درک نکنید، در مطالعه منابع مرتبط دچار سختی و مشکل خواهید شد. این مطلب درباره تعاریف، اصطلاحات و به نوعی واژه نامه گوگل ادز است.

این دشواری و سختی زمانی که شما بخواهید با داشبورد پیچیده و واسط کاربری سردرگم‌کننده Google Ads شروع به کار کنید، می‌تواند پایان ناپذیر باشد.

چیزی که قرار است در مورد آن صحبت کنیم این است که چقدر مقدار عبارات اختصاری و کلمات اختصاری می ‌توانند برای آنهایی که با این عبارات آشنایی ندارند، چالش ‌برانگیز باشد؛ طوری که برخی اوقات دوست داریم بنشینیم و گریه کنیم.

واژه‌نامه گوگل ادز: ۱۸۶ واژه برای اشراف روی این مقوله

برای اینکه کار را برای شما ساده کنیم، ما ۱۸۶ واژه از مهمترین واژه ‌های بازاریابی دیجیتال و واژه ‌های مخصوص ادوردز و تبلیغات در گوگل را گرد آوردیم تا از سردرگمی‌ های پیش رو جلوگیری کنیم. به این مقاله به عنوان واژه‌نامه نهایی گوگل ادوردز برای مراجعه در هر زمان که با عبارت یا مخففی مواجه شدید که آشنا نیست، نگاه کنید.

در زیر واژه‌نامه کامل گوگل ادوردز را مشاهده می‌کنید:

ABCDEFGH
IKLMNOPQ
RSTUVWXY

A.

Active View: بخشی از تکنولوژی روی شبکه نمایش (Display Network) گوگل است که به ادوردز اجازه می‌دهد، درباره قابل مشاهده بودن تبلیغ موجود برای مشتریان احتمالی بداند. این واژه ممکن است در ستون‌ های مخصوص نمایش زمانی که به بخش گزارشات می ‌روید، دیده شود.

Ad Delivery: به چه سرعت گوگل تبلیغات شما را نمایش می ‌دهد. یا به زبان دیگر، به چه سرعتی بودجه اختصاص داده شما خرج می‌گردد. ad delivery یکی از اصطلاحات پرکاربرد واژه نامه گوگل ادوردز به شمار می‌رود.

ادوردز دو انتخاب برای Ad Delivery در اختیار شما می‌گذارد. استاندارد و دارای شتاب (Accelerated). به صورت پیش‌فرض، کمپین شما روی حالت استاندارد قرار دارد.

Ad Delivery (دارای شتاب) : شکلی از Ad Delivery که تبلیغات شما را به سریع‌ترین حالت ممکن به نمایش در خواهد آورد. این شیوه به سرعت بودجه اختصاص داده شما را خرج خواهد نمود.

Ad Delivery (استاندارد) : شکل پیش‌فرض Ad Delivery که بین نمایش تبلیغات شما در زمان‌های مختلف روز فاصله می‌اندازد تا بودجه روزانه شما را متعادل نماید. اگر قصد ایجاد توزیع متوازن تبلیغ خود در طول روز را دارید، این گزینه را توصیه می‌کنیم.

Ad Extensions: یک ویژگی ادوردز که اطلاعات اضافی در تبلیغات شما مانند مکان کسب و کار، شماره تلفن، امتیاز کسب و کار و لینک به سایت شما را نمایش می‌دهد.

افزونه یا الحاق‌های دستی تبلیغات:

  • الحاق برنامه (App)
  • الحاق تماس (Call)
  • الحاق مکان (Location)
  • الحاق نقد و بررسی (Review)
  • الحاق لینک‌های سایت (Sitelinks)
  • الحاق مزیت‌ها (Callout)
  • داده های ساختاریافته (Structured Snippets)
  • الحاق قیمت (Price)

الحاق ‌های خودکار (بطور خودکار توسط گوگل اضافه می‌شود)

  • امتیازدهی مشتری (Consumer Ratings)
  • بازدید‌های پیشین (Previous Visits)
  • امتیازدهی فروشندگان (Seller Ratings)
  • الحاق ‌های لینک سایت پویا (Dynamic Sitelink)
  • داده های ساختار یافته پویا (Dynamic Structured Snippets)

می‌توانید درباره افزونه های تبلیغاتی در وبلاگ جی ادز بیشتر بخوانید.

Ad Formats: بهبودهای بصری برای کمک به متقاعد کننده بودن تبلیغات برای مشتریان شما. الحاق ‌های تبلیغات یک مثال از Ad Format ها هستند.

Ad Group: ساختاری که شامل یک یا بیشتر از یک تبلیغ می ‌باشد و کلیدواژه ‌هایی را برای شبکه جستجوی گوگل (Google Search)، و یکسری هدف مکانی برای شبکه نمایش گوگل (Google Display) در نظر می‌گیرد. از رایج ترین موارد واژه نامه گوگل ادز به شمار می‌رود.

Ad Group Default Bids: یک پیشنهاد خاص که به همه کلیدواژه‌ها و مکان‌ها در یک گروه تبلیغی که پیشنهادات سفارشی شده فردی روی یک کلیدواژه یا سطح مکانی ندارند، اعمال می‌شود.

Ad Position: ترتیبی که تبلیغ شما در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در خواهد آمد. تبلیغات ۱-۳ در بالای برگه نتایج به نمایش در خواهند آمد، در حالیکه تبلیغات ۴-۱۱ در سمت راست به نمایش در خواهد آمد.

Ad Preview And Diagnosis Tool: یک ابزار که گوگل برای کمک به آزمایش آنچه که تبلیغ شما به آن شباهت دارد ایجاد کرده است و مشکلات را بدون افزایش مصنوعی تعداد نمایش تبلیغات عیب‌یابی می‌کند. (بنابراین نیازی به نوشتن کلیدواژه‌های خود در جستجوی گوگل برای مشاهده آنکه تبلیغ شما چطور به نمایش در می‌آید، ندارید.)

Ad Rank: فرمولی که گوگل برای تعیین موقعیت تبلیغ شما در نتایج گوگل ایجاد کرده است. اد رنگ نیز مانند بسیاری از گزینه های تبلیغاتی در بین محبوب ترین موارد واژه نامه گوگل ادز قرار دارد.

[فرمول] Ad Rank = ماکزیموم CPC شما ضربدر نمره یا امتیاز کیفیت (Quality Score) شما.

Sitelinkها و دیگر الحاق‌ها همچنین در این معادله در نظر گرفته شده‌اند.

Ad Relevance: نشانه‌ای که به گوگل اجازه می د‌هد بداند که کلیدواژه ‌های شما چه مقدار به تبلیغ و صفحه فرود وب‌سایت شما نزدیک هستند. نمره کیفیت گوگل به Ad Relevance بالاتر از هر چیز دیگری اهمیت می ‌دهد.

مطمئن شوید که کلیدواژه شما در متن تبلیغ شما وجود دارد و کلمه کلیدی در صفحه فرود وب‌سایت شما برای افزایش ارتباط تبلیغ و همچنین امتیاز کیفیت، وجود دارد.

Ad Rotation Setting: یک ویژگی در ادوردز که به شما اجازه می‌دهد تا تعیین کنید که کدامیک از تبلیغات شما در گروه تبلیغی بایست بیشترین نمایش را داشته باشد. مهم است که اشاره شود که هیچ دو تبلیغی به صورت یکسان ایجاد نشده‌اند.

برخی نسبت به دیگر تبلیغات بهتر عمل می‌کنند، که باعث اهمیت تنظیمات Ad Rotation می‌شود. چهار تنظیم زیر برای انتخاب وجود دارد:

  • Optimize for Clicks (Default): اغلب تبلیغاتی که بصورت دائم تعداد کلیک بیشتری را دریافت می‌کنند نسبت به آنهایی که کلیک کمتری دریافت می‌کنند را نمایش می‌دهد.
  • Optimize for conversions: اغلب تبلیغاتی که بصورت دائم نرخ تبدیل بیشتری نسبت به آنهایی که نرخ تبدیل کمتری دارند را نمایش می‌دهد.
  • Rotate Evenly: نمایش برابر تبلیغات برای یک دوره معین (۹۰ روز)، و سپس آن را بر اساس تبلیغاتی که بیشتر کلیک را دریافت کرده‌اند، بهینه می‌کند.
  • Rotate Indefinitely: حالت همیشگی برای بخش Rotate Evenly.

Ad Scheduling: یک تنظیم درون ساخت در ادوردز است که به شما اجازه می ‌دهد زمانی در روز و روزی در هفته را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. از این گزینه نیز عموما در واژه نامه گوگل ادز استفاده می‌شود.

این یک گزینه عالی برای کسب و کارهایی است که فقط قصد نمایش تبلیغات خود در ساعت‌هایی عملیاتی خود را دارند. زمان‌بندی تبلیغات همچنین با نام dayparting شناخته می‌شود.

Ad Status: یک توضیح که واجد شرایط بودن تبلیغ شما را برای نمایش، اطلاع می‌دهد. اگر تبلیغات شما واجد شرایط اجرا نباشد، Ad status اطلاعاتی درباره سیاست ‌هایی که نقض کرده‌اید ارائه می‌کند. Ad Status در ستون Status در کمپین یا گروه تبلیغی ادوردز یافت می ‌شود.

AdSense: ابزاری که گوگل در اختیار تولید کنندگان محتوا از هر شکلی قرار می‌ دهد تا بتوانند تبلیغات را درون وب‌سایت خود قرار دهند و از این راه درآمد کسب کنند. اگر شما تبلیغات را روی شبکه نمایش گوگل نمایش می ‌دهید، احتمالا تبلیغات شما به عنوان تبلیغات ادسنس به نمایش در خواهد آمد.

Advertising Policies: قوانینی که آنچه تبلیغات شما می‌تواند بگوید و تبلیغ کند را تعیین می‌کند. تبلیغاتی که این سیاست ‌ها را نقض می‌کند به عنوان «Disapproved» یا «Suspended»، علامت زده می ‌شود، به معنی اینکه اجازه نمایش ندارند. لیست کامل سیاست ‌ها و محتواهای ممنوعه را در اینجا ببینید.

Ad Variations: ترکیبات مختلف نوشته و عکسی که شما به عنوان بخشی از تبلیغ خود ایجاد می‌کنید. ترکیبات چندگانه یک راه خوب برای آزمایش آنکه کدام عکس ‌ها، المان ‌های نوشته و طراحی ‌ها مشتریان شما را بیشتر ترغیب خواهد نمود.

AdWords API: تکنولوژی‌ای که به کاربران حرفه ای ادوردز اجازه می‌دهد تا کاربردهای نرم‌افزاری را برای تعامل و ایجاد تغییرات در کمپین‌های خود ایجاد کنند. برای استفاده از AdWords API، شما به یک حساب کاربری My Client Center و یک رمز توسعه نیاز دارید. API مخفف Application Program Interface می‌باشد.

AdWords Editor: یک ابزار رایگان از گوگل که به تبلیغ دهندگان اجازه می ‌دهد تغییرات انبوه را در حساب کاربری آنان ایجاد کنند. (پیشنهادات، کلیدواژه‌ها، تبلیغات و دیگر تغییرات در تنظیمات).

AdWords Promotional Coupon Code: یک اعتبار پولی که به حساب کاربری ادوردز شما پس از کامل کردن برخی عملیات ‌های لازم، اعمال می‌شود. کدهای تبلیغاتی معمولا توسط گوگل و همکاران آن ‌ها برای کمک به دریافت تبلیغ‌دهندگان جدید برای هزینه کردن روی ادوردز ارائه می‌گردد.

«۲۵ دلار هزینه کنید و ۱۰۰ دلار اعتبار ادوردز دریافت کنید» یک تبلیغ معمول برای نخستین تبلیغ دهندگان یا تبلیغ‌دهندگانی که در یک حساب کاربری جدید کار می‌کنند، می‌باشد.

All Conversions: تعداد کل تبدیل‌هایی که ادوردز برای کسب و کار شما استخراج می‌کند. همه تبدیلات، داده ‌های موجود در ستون conversion را به حساب می‌آورد، تمامی عملیات‌های «conversion»که ممکن است در ستون تبدیلات گردهم نیاورده باشد و منابع اصلی تبدیلات مانند نوع ‌های خاصی از تماس تلفنی، بازدیدهای مغازه، تبدیلات بین دستگاهی و دیگر موارد.

Alternate Email Address: یک آدرس ایمیل دیگر که به ادوردز اضافه می‌کنید تا به شما اجازه ورود به ادوردز در زمان فراموش کردن اطلاعات ورود اصلی خود را خواهد داد.

Analytics: یک ابزار رایگان که گوگل برای کمک به شما ایجاد کرده است تا مشتریانی که به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند را بهتر درک کنید، چه مقدار در آنجا زمان صرف می‌کنند، از کجا آمده‌اند و اطلاعات مهم دیگری که بدون کمک ادوردز نمی‌توانید این جزئیات دست یابید. پیکربندی گوگل آنالیتیکس چند دقیقه زمان می برد و از شما می‌خواهد که کدی را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

Approved: وضعیتی که به تبلیغات داده می ‌شود و اجازه اجرا در شبکه ادوردز خواهند داشت. در واژه نامه گوگل ادز به عنوان تبلیغات تائید شده نیز شناخته می‌شود.

Approved(Adult) : وضعیتی که به تبلیغ داده می‌شود زمانی که گوگل احساس کند که محتوا تنها مناسب افراد بالغ می‌باشد. این تبلیغات واجد شرایط برای اجرا هستند اما تنها برای افرادی با شرایط خاص به نمایش در می‌آیند. این برچسب معمولا به تبلیغاتی شامل مسائل جنسی داده می‌شود.

Approved(Limited) : وضعیتی که گوگل به تبلیغاتی می‌دهد که به سیاست‌ های گوگل چسبیده‌اند، اما در جاهایی که قابلیت نمایش دارند، محدود هستند. دلایل معمولی که تبلیغات برچسب «Approved(Limited)» می‌گیرند شامل: مشکلات نمایش در موبایل، محتوای شرط‌بندی، پیشنهادات مربوط به سلامت و دیگر موارد می‌باشد.

Approved(Non-family) : وضعیتی که گوگل به یک تبلیغی می د‌هد که شامل محتوای زننده جنسی یا عریانی نیست اما به عنوان محتوا برای افراد بالغ در نظر گرفته می‌ شود. این تبلیغات می ‌توانند نمایش داده شوند، اما تنها در شرایط خاصی می ‌توانند به نمایش در آیند.

Auto-tagging: یک ویژگی که به ادوردز کمک می‌کند تا با گوگل آنالیتیکس از طریق ایجاد دینامیکی پارامترهای URL صحبت کند. می‌توانید از این اطلاعات برای ورود داده‌ های تبدیلات پیچیده به درون ادوردز استفاده کنید.

Automated Rules : یک ویژگی که به شما کمک می‌کند تا زمان کمتری را روی نظارت بر کمپین‌ های خود با اجازه دادن به ادوردز به تغییر خودکار پیشنهاد، بودجه‌ها و وضعیت‌ها صرف نمایید. به یاد داشته باشید که بیشینه و کمینه بودجه‌ی خود را انتخاب کنید تا به طور تصادفی بیشتر یا کمتر از میزان دلخواه خود خرج ننمایید.

Automatic Bidding: استراتژی پیشنهاد‌ دهی یا بیدینگ هوشمند که به گوگل اجازه می ‌دهد تا به طور خودکار بیشینه پیشنهاد شما را در بین کلیدواژه ‌ها تغییر دهد. این یک گزینه خوب برای تبلیغ دهندگانی است که مایل به از دست دادن اندکی کنترل در برابر بدست آوردن اندکی زمان هستند.

Automatic Peyments: ویژگی صورت حساب ادوردز که به گوگل اجازه می ‌دهد تا به طور خودکار صورت حساب شما را پس از ثبت هزینه در حساب کاربری ادوردز شما ایجاد کند. صورت حساب شما پس از هر یک از اتفاقات زیر صادر می‌شود:

  • سی روز پس از آخرین پرداخت
  • زمانی که هزینه‌ی شما از میزان تعیین شده تجاوز کند (آستانه صورت حساب)

Automatic Placements: جایگاه وبسایت که گوگل تبلیغات شما را بر پایه هدف‌گذاری که در کمپین نمایش خود تنظیم کرده‌اید، انجام می‌دهد. می‌توانید به این جایگاه‌ ها با مشاهده برگه «Dimensions» در کمپین نمایش خود دسترسی داشته باشید.

Average Cost-Per-Click (Avg.CPC) : میزان میانگینی که پس از کلیک ‌های مشتری بالقوه روی تبلیغ شما به حساب شما نوشته می‌شود. CPC میانگین با استفاده از تقسیم مجموع هزینه ‌های کلیک ‌های شما بر مجموع تعداد کلیک‌ ها بدست می‌آید. هزینه به ازای کلیک نیز از مهم ترین موارد واژه نامه گوگل ادز یا اصطلاحات گوگل ادوردز است.

برای مثال، اگر هزار کلیک دیدید و صد دلار برای شما هزینه داشت، CPC میانگین شما ۰.۱ دلار خواهد بود.

Average Position(Avg.Pos.) : آمار، موقعیت رتبه تبلیغ شما را در مقایسه با دیگر تبلیغات به طور میانگین نشان خواهد داد. بالاترین موقعیت ۱ می‌باشد. مطابق گوگل، موقعیت ‌های ۱-۸ به صورت معمول به معنی این است که شما در صفحه اول نتایج قرار خواهید گرفت و موقعیت‌های ۹-۱۶ بصورت معمول در صفحه دوم قرار می گیرد و به همین ترتیب این عمل ادامه خواهد داشت.

رتبه تبلیغات گوگل ادوردز و نتایج ارگانیک گوگل - واژه نامه گوگل ادز

B

Below First Page Bid: اخطاری که گوگل به کلیدواژه‌ های شما اعمال می‌کند زمانی که پیشنهادی که انتخاب کرده‌اید برای رساندن تبلیغ شما به نتایج صفحه نخست به علت ذات رقابتی آن کلیدواژه کافی نیست.

Below the Fold: به محتوا، تبلیغات و … برمی‌گردد که تنها پس از اینکه شما شروع به اسکرول کردن می‌نمایید، قابل دیده شدن هستند. این کلمه از روزنامه‌ های چاپی گرفته شده است که داستان‌ های «Below the fold» ( زیر خط تا) در واقع پایین بخش تا شده در صفحه نخست قرار داشت. در محتوای دیجیتال، این مورد به «Below the scroll» شناخته می‌شود.

Bid Adjustment: درصد افزایش یا کاهش مزایده های مخصوص که به کلیدواژه ‌ها، مکان‌ها، وسایل، زمان‌بندی‌ ها اختصاص داده شده است. آنها کنترل بیشتری روی شرایطی که تبلیغات شما توسط گوگل به نمایش در می‌آیند، در اختیار شما قرار می‌دهند. این گزینه نیز در بین پراستفاده ترین موارد واژه نامه گوگل ادز قرار دارد.

برای مثال، اگر در حال تبلیغ یک نرم‌افزار موبایل هستید که قابل توجیه هست که بیشتر در موبایل نسبت به دسکتاپ به نمایش درآید. می‌توانید تا ۳۰۰ درصد تغییر روی پیشنهاد دستگاه ‌های موبایل تنظیم نمایید، که به گوگل اجازه می‌دهد که بداند که شما تمایل به نمایش تبلیغات خود روی موبایل بیش از هر دستگاه دیگری دارید.

Billing Threshold: مقدار پول یا زمانی که در موقع رد شدن از آن گوگل برای شما صورت حساب صادر می‌کند. این مورد تنها برای پرداخت خودکار اعمال می ‌شود.

Bounce Rate (بانس ریت): نرخ بازدیدکنندگان وبسایت شما که بدون مشاهده بیش از یک صفحه از وبسایت، آن را ترک می‌کنند. بانس ریت از اصطلاحات سئو نیز به شمار می‌رود، اما به عنوان تعاریف گوگل ادوردز نیز شناخته می‌شود.

Broad Match (انطباق گسترده): نوعی از تنظیمات کلمه‌ی کلیدی که باعث می‌شود تبلیغات شما برای تمامی افرادی که کلمات مترادف، اندکی متغیر یا عبارت حاوی کلمه‌ی شما را جستجو کرده‌‌اند، آورده شود. این نوع از کلمه‌ی کلیدی نسبت به سایر تنظیمات، تعداد مخاطب بیشتری را به سمتتان جلب می‌کند اما بسیاری از آن ‌ها به درستی هدف‌گیری نشده‌اند.

بیایید فرض کنیم که شما صرفاً کلاه زنانه می‌فروشید. اگر عبارت «کلاه زنانه» را به عنوان کلمه‌ی کلیدی از نوع broad match انتخاب کنید، تبلیغتان به گونه‌ای خواهد بود که جستجو با عبارات «کلاه زنانه»، «کلاه مردانه»، «کلاه بچگانه»، «کلاه سگ» و مواردی از این دست نیز به سمتتان هدایت می‌شوند. کلمات کلیدی broad match باعث می‌شوند که تبلیغ‌کنندگان مبلغ زیادی را بر روی ترافیک غیرمرتبط هزینه کنند.

Broad Match Modifier: این تنظیم از کلمات کلیدی نیز به نوعی دارای مخاطبی یکسان با کلمات کلیدی broad match می‌باشد، اما کنترل بیشتری را برای ارائه‌ی تبلیغتان به شما می‌دهد. در این شرایط به گوگل می‌گویید که فلان کلمه یا عبارت حتماً باید در جستجوی کاربر موجود باشد تا به سمت تبلیغ شما هدایت شود. کلمات کلیدی که باید باشند با عبارت «+» مشخص می‌شوند.

کلمه‌ی کلیدی از این نوع با عبارت «کلاه +زنانه» مشخص می‌شود و فقط افرادی را به سمت تبلیغتان هدایت می‌کند که حتماً از عبارت زنانه در جستجویشان استفاده کرده باشند. البته ترتیب کلمات در جستجو اهمیتی ندارد. انطباق ها نیز در واژه نامه گوگل ادز پر استفاده هستند.

Budget Order: یکی از ویژگی ‌های پرداخت که به وسیله‌ی آن می‌توانید میزان بودجه‌ی خودتان را در یک دوره‌ی زمانی خاص تعیین کنید. این ویژگی فقط در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که ارسال فاکتور به صورت ماهیانه را تنظیم کرده باشند.

Bulk Edit: این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که تمامی کمپین ‌های موجود در حسابتان را به صورت یک‌باره ویرایش کنید.

C

Cache: داده ‌هایی که با مشاهده‌ی وب‌سایت ‌های مختلف، توسط مرورگرتان به صورت موقت ذخیره می‌شوند.

Call Extensions: یکی از ویژگی‌های AdWords که به شما اجازه‌ی افزودن شماره‌ی تماس در متن تبلیغ را می‌دهد و بدین طریق تماس‌های مربوط به کسب‌وکارتان افزایش پیدا خواهد کرد.

Callout Extensions: متن اضافه‌ای که به همراه تبلیغ‌تان ظاهر می‌شود و بخشی از ارزش کارتان را به مشتری نشان می ‌دهد. نمونه‌های پایه از این الحاق ‌ها می‌تواند شامل این موارد شود: پشتیبانی 24 ساعته، ارسال رایگان، ضمانت تعویض یا بازگشت کالا و … این الحاق ‌ها قابل کلیک نیستند. callout نیز در بین موارد محبوب واژه نامه گوگل ادز قرار گرفته است.

Call Only Campaigns: نوعی کمپین که صرفاً گزینه‌ی تماس را برای کاربران مشاهده‌کننده‌ی تبلیغ‌تان فراهم می‌کند. این نوع از کمپین ‌ها، کلیک مستقیم را برای وب‌سایتتان به دنبال ندارند. اگر مشتری به واسطه‌ی چنین کمپینی با شما تماس بگیرید، شما Call to Action انجام می‌دهید.

Call to Action: کلمه یا عبارتی که منجر به واکنش آنی مشتریانتان می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان به استفاده از عباراتی نظیر «همین الان تماس بگیرید!»، «امروز خرید کنید» و «عضو شوید» اشاره نمود.

Call Tracking: قابلیت رهگیری تعداد تماس ‌های کاری که به واسطه‌ی مشاهده کمپین‌تان در AdWords حاصل شده‌‌اند. باید برای استفاده‌ی بهینه از این قابلیت، گزینه‌ی Google Forwarding Phone Number را فعال کنید.

Campaign: ساختاری در AdWords که کلمات کلیدی و گروه‌های تبلیغاتی شما در دل آن شکل می‌گیرد. تمامی گروه‌های تبلیغاتی موجود در یک کمپین از بودجه‌ی مشترک و تنظیمات مشابه برای هدف‌گذاری بهره می‌گیرند. شما می‌توانید در حساب AdWords یک یا چند کمپین داشته باشید.

Campaign Status: شاخصی که می‌ تواند محل اجرا یا عدم اجرای تبلیغاتتان را در لحظه نمایش دهد. به عنوان مثال کمپینتان می‌تواند دارای وضعیت ‌های واجد شرایط (Eligible)، متوقف (Paused)، حذف‌‌شده (Removed) و پایان‌یافته (Ended) باشد.

Card Verification Number (CVN): یک کد سه‌رقمی که غالباً در پشت کارت اعتباری شما درج شده است. برای تکمیل ملزومات صدور فاکتور در AdWords به CVN نیاز خواهید داشت.

Change History: گزارشی که به سبب آن می‌توانید به تمامی تغییراتی که تا کنون در حساب و کمپین‌هایتان ایجاد کرده‌اید، نگاه بیاندازید. تمامی تغییرات دارای برچسب زمانی هستند و حتی فردی که مسئول انجام این تغییرات بوده نیز نشان داده می‌شود.

Click: عمل کلیک کردن بر روی لینک در تبلیغ را می‌گویند. کلیک غالباً منجر به مشاهده‌ی وب‌سایت می‌شود.

Clickthrough Rate (CTR): درصد افرادی که پس از مشاهده‌ی تبلیغ بر روی آن کلیک می‌کنند. فرمول تعیین CTR بدین گونه است که شما تعداد کل کلیک ‌هایتان را بر روی تعداد کل نمایش یا impressionهایتان تقسیم می‌کنید.

Consolidated Billing: به سبب این ویژگی می‌توانید یک فاکتور مشترک را برای تمامی هزینه‌های چندین حساب AdWords مختلف دریافت کنید.

Contextual Targeting: روشی که گوگل از آن برای هدف‌گیری وب‌سایت‌های ویژه در Google’s Display Network استفاده می‌کند و در این راستا از کلمات کلیدی و عناوین شما استفاده می‌کند. فرض کنید یکی از کلمات کلیدی شما «تجهیزات اسکی» باشد؛ گوگل تمامی وب‌سایت‌هایی که دارای این کلمه‌ی کلیدی هستند را پیدا کرده و تبلیغتان را در آن‌ سایت‌ها ارائه می‌کند.

Conversion (تبدیل) : اقدام مطلوبی که مشتری به واسطه‌‌ی بازاریابی/تبلیغات شما انجام می ‌دهد. تبدیل ها توسط تبلیغ‌کننده تعریف می‌شوند، اما غالباً شامل فروش در وب‌سایت، ثبت‌نام در سایت شما و یا تماس گرفتن با محل کارتان می‌شوند.

Conversion Optimizer: یک ابزار AdWords که ارزشمندترین کلیک‌ها برای کسب‌ و کار شما را پیش‌بینی کرده و سپس قیمت‌های شما را به صورت خودکار تنظیم می‌کند تا بتوانید آن کلیک‌ها را جذب کرده و به conversionهای مطلوبتان برسید.

Conversion Rate: تعداد متوسط تبدیل هایی است که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغتان مشاهده خواهید کرد. در واژه نامه گوگل ادز به عنوان نرخ تبدیل شناخته می‌شود.

Conversion Tracking: روشی برای رهگیری اقدامات مهمی که مشتریان‌تان انجام می‌دهند (نظیر خرید، ثبت‌نام و غیره). این اقدامات به واسطه‌ی تبلیغات در گوگل شکل می‌گیرند.

Conversion Window: تعداد روزهایی که پس از کلیک هنوز امکان دریافت conversion وجود دارد. می‌توانید کاری کنید که conversion window بیش یا کمتر از مقدار پیش‌فرض (30 روز) باشد.

Cookie: فایل کوچکی که وب‌سایت ‌های مشاهده شده توسط شما بر روی کامپیوترتان ذخیره می‌کنند. وب‌سایت‌ها از این cookie ها استفاده می‌کنند تا ترجیحات شما را بهتر بشناسند.

Cost per Click (CPC) : مبلغی که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغتان به گوگل می‌پردازید. از مهم ترین اصطلاحات گوگل ادوردز به شمار می‌رود.

Cost-per-thousand Impressions (CPM) : مبلغی که به ازای هر 1000 مشاهده‌ی تبلیغ و impression به گوگل پرداخت می‌کنید.

Cost-per-view (CPV) : مبلغی که به ازای هر بار مشاهده‌ی تبلیغات ویدئویی به گوگل می‌پردازید.

Customer ID: عدد بی‌همتایی که به حساب AdWords شما در گوگل اختصاص داده می‌شود. این عدد 3 بخشی می‌تواند در گوشه‌ی سمت راست و بالای پنل AdWords مشاهده شود.

D

D-U-N-S Number: مخفف عبارت Data Universal Numbering System (سیستم شماره‌گذاری جهانی داده) می ‌باشد و یک رقم 9 عددی است که برای شناسایی کسب‌وکارهای سرتاسر دنیا به کار می‌رود.

Daily Budget: ماکزیمم مقدار پول روزانه‌ای که شما برای بودجه‌ی کمپین‌هایتان به گوگل اعلام می‌کنید. باید توجه داشته باشید که گوگل می‌تواند در برخی از روزها 20 درصد بیش از این مبلغ را نیز خرج کند، البته به شرطی که میزان مخارج ماهیانه‌تان از بودجه‌ی تعیین شده فراتر نرود.

Dayparting: تنظیماتی در AdWords که به شما اجازه می‌دهد ساعات و روزهای ارائه‌ی تبلیغتان را مشخص کنید. این گزینه برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند صرفاً در ساعات کاری تبلیغشان نمایش داده شود، بسیار مفید خواهد بود. Dayparting را تحت عنوان «زمان‌بندی تبلیغ» نیز می‌شناسند.

Deep Link: نوع خاصی از URL که مشتریان را به صفحه‌ی خاصی از نرم‌افزار شما هدایت می‌کند. در واژه نامه گوگل ادز به عنوان لینک بیلدینگ شناخته می‌شود.

Description Lines: دو خط متنی که میان عنوان تبلیغ و Display URL در متن تبلیغتان آورده می‌شوند. هر خط می‌تواند 35 کاراکتر در خودش داشته باشد.

Destination URL: آدرس واقعی صفحه‌ای که مشتریانتان را پس از کلیک بر روی تبلیغ، به سمت وب‌سایتتان هدایت خواهد کرد.

غالباً اندکی متفاوت با Display URL می‌باشد.

Disapproved: وضعیتی که تبلیغتان در صورت تخطی از ضوابط گوگل پیدا خواهد کرد.

Display Network: یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های محتوا در اینترنت است. در این شبکه بیش از یک میلیون وب‌سایت و نرم‌افزار موجود است که می‌توانند در خدمت تبلیغات‌تان قرار بگیرند.

Display Partners: وب‌سایت‌هایی که به عنوان شریک گوگل در خدمت تبلیغات قرار می‌گیرند.

Display Planner: ابزاری که به شما در راستای تعیین مکان‌های نمایش تبلیغ که دارای بیشترین انطباق با اهداف کسب‌وکارتان هستند، یاری می‌رساند.

Display URL: نحوه‌ای که URL در تبلیغتان نشان داده می‌شود. Display URL می‌تواند ظاهر متفاوتی را با destination URL داشته باشد تا تبلیغ‌تان منظم‌تر به نظر برسد. امکان دارد display URLتان به این شکل باشد:

www.g-ads.org/adwords

درحالی‌که URL مقصدتان بدین شکل است:

https://g-ads.org/blog/tag/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%af%d8%b2-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

E

Eligible: وضعیتی که تبلیغتان قبل از بازبینی رسمی گوگل خواهد داشت. تبلیغات eligible می‌توانند ارائه شوند و در صفحه‌ی نتایج گوگل مشاهده خواهند شد.

End Date: ویژگی که بر اساس آن می‌توانید مدت‌زمان اجرای کمپینتان را مشخص کنید. پس از آن تاریخ، دیگر تبلیغاتتان نمایش داده نمی‌شوند.

Enhanced CPC (ECPC): یک ویژگی که بر اساس آن گوگل به صورت خودکار قیمت را 30 درصد افزایش می‌دهد، البته اگر تصور کند که کلیک منجر به تبدیل خواهد شد. شما باید بین 50 الی 100 تبدیل داشته باشید تا بتوانید این ویژگی را فعال کنید.

Exact Match: نوعی از تنظیمات کلمه‌ی کلیدی که فقط در صورت وارد کردن کلمات و عبارات دقیق از سوی کاربر، تبلیغتان را به وی نشان می‌دهند. شما با استفاده از کروشه در طرفین کلمه‌ی کلیدی، آن را در دسته‌ی Exact Match قرار می‌دهید: [کلاه زنانه]

معمولاً استفاده از کلمه‌ی کلیدی دقیق را توصیه نمی‌کنیم، زیرا تعداد مشاهدات تبلیغتان را محدود می‌کند.

Extended Headline: ترفندی که به کمک آن می‌توانید عنوان تبلیغتان را طولانی‌تر بنویسید. برای این کار باید پس از آخرین کلمه در خط توصیف اول، یک نقطه قرار دهید.

F

Family Status: وضعیتی که دارای سه گزینه بوده و بر اساس میزان بلوغ فرد و تایید وی به تبلیغ داده می‌شود:

  • Family Safe– تایید شده
  • Non-family safe– تایید شده (غیرخانوادگی)
  • Adult– تایید شده (بزرگ‌سال)

وضعیت خانوادگی می‌تواند بر کشورها و وب‌سایت‌هایی که تبلیغتان نشان داده می‌شود، تاثیر بگذارد.

Filter: یک قابلیت پایه در AdWords که بر اساس آن می‌توانید نوع داده‌هایی که در جداول و نمودارها مشاهده می‌کنید را محدود کنید. در اینجا تعدادی ایده‌ برای فیلتر آورده شده که از WhiteShark Media گرفته شده است.

First Page Bid Estimate: قیمت برآوردشده‌ی گوگل که باید برای ظاهر شدن تبلیغات در صفحه‌ اول گوگل پرداخت کنید. این ‌ها دارای موقعیت‌های شماره‌ی 1 تا 10 هستند.

First Position Bid Estimate: برآورد قیمت گوگل برای نمایش در بخش بالای صفحه‌ی جستجو را مشاهده کنید تا اطلاعات بیشتری را برای رسیدن به آن به دست بیاورید.

Flexible Bid Strategy: یکی از استراتژی‌های قیمت‎‌گذاری اصلی که تخصیص بودجه‌ی شما را به صورت خودکار در میان کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی و کلمات کلیدی انجام می‌دهد.

گوگل به نحوی بودجه را تخصیص می‌دهد که عملکردتان به بیشترین حد برسد. می‌توانید یک استراتژی انعطاف‌پذیر ساخته و آن را در Shared Library ذخیره کنید. سپس می‌توانید همان استراتژی را در سطح کمپین، گروه تبلیغاتی یا کلمه‌ی کلیدی اجرا کنید.

Frequency: این تعریف از گوگل برداشته شده است: «تعداد متوسط دفعاتی که یک کاربر خاص در یک بازه‌ی زمانی معین، تبلیغ‌تان را در موقعیت شماره‌ی 1 می‌بیند». گوگل به صورت پیش‌فرض به نشان دادن تبلیغتان ادامه می‌دهد، حتی اگر کاربر پیش ‌تر آن را دیده باشد.

توجه داشته باشید که یک تبلیغ در صورتی قابل مشاهده تلقی می ‌شود که در حداقل 50 درصد از مشاهده‌ها حداقل به مدت 1 ثانیه به آن نگریسته شود. این مقدار برای تبلیغات ویدئویی حداقل 2 ثانیه است.

Frequency Capping: یک ویژگی که به شما اجازه‌ی کنترل تعداد دفعات ظاهر شدن تبلیغتان برای یک فرد در شبکه‌ی نمایش را می‌دهد.

G

Geo-Targeting: تعریف Location Targeting را مشاهده نمایید. در واژه نامه گوگل ادز به آن هدفگذاری جغرافیایی گفته می‌شود.

Google Account: نام کاربری و رمز عبور شما که می ‌تواند برای تمامی محصولات گوگل ازجمله AdWords استفاده شود.

Google Forwarding Phone Number: شماره تلفنی که توسط گوگل برای استفاده در تبلیغات طراحی شده تا امکان رهگیری آن وجود داشته باشد. این مورد برای تبلیغات call-only و call extensions ضروری می‌باشد. به خاطر داشته باشید که فقط در صورت انجام گرفتن تماس واقعی، از شما هزینه دریافت خواهد شد.

Google My Business: یک محصول گوگل که به شما اجازه‌ی ایجاد و مدیریت یک فهرست کسب‌وکار در Google Maps را می‌دهد و در عین حال، تعدادی مزیت دیگر را در استفاده از محصولات دیگر گوگل نظیر Google Merchant Center و AdWords خواهد داشت.

Google+ Brand Page: یک صفحه در Google+ که می‌توانید برای ارائه‌ی محصول، برند، کسب‌وکار یا سازمانتان از آن استفاده کنید. می‌توانید صفحه‌ی مخصوص برندتان را در گوگل پلاس بسازید.

H

Headline: عنوان مربوط به تبلیغات تصویری، متنی و جستجویی شما می‌باشد. این اولین چیزی است که مردم می‌بینند، پس حتماً آن را به گونه‌ای طراحی کنید که نه‌تنها جذاب باشد، بلکه بتواند محصول/پیشنهاد شما را به بینندگان نشان دهد.

I

Image Ad: نوعی نمایش تبلیغ که شامل تصویر، عنوان، توصیف و پیوند به صفحه‌ی هدفتان می‌شود.

Impressions (Impr.): یکی از معیارهای اساسی عملکرد که به شما می‌گوید تبلیغتان چند بار در شبکه‌ی جستجو و نمایش مشاهده شده است. ایمپرشن ها در بیشتر زمینه های آنلاین جزو اصطلاحات تخصصی هستند. در واژه نامه گوگل ادز نیز قرار گرفته اند.

Impressed (تحت تاثیر قرار گرفته): اگر شما تا اینجای متن را مطالعه کرده باشید، ما چنین احساسی خواهیم داشت.

In-line Editing: توانایی تغییر تبلیغات، کلمات کلیدی، جایگاه‌ها، قیمت‌ها و سایر اطلاعاتی که در مورد کمپین‌ها وجود دارد. این کار از طریق جدول و پنل موجود در AdWords انجام می‌گیرد.

Interactions: یکی از معیارهای اصلی عملکرد که به شما درباره‌ی تعداد اقدامات کاربران در زمینه‌ی تبلیغات‌تان می‌گوید. با بیانی ساده‌تر، interaction می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کلیک بر روی تبلیغ متنی
  • کلیک بر روی تبلیغ تصویری
  • مشاهده‌ی ویدئو برای TrueView در تبلیغات ویدئویی
  • درگیر شدن با تبلیغات Lightbox

Invalid Clicks: کلیک‌ هایی که گوگل آن‌ ها را غیرموجه قلمداد می‌کند. گوگل ادعا می‌کند که تک‌تک کلیک ‌ها را مورد بررسی قرار می‌ دهد. تعدادی معیار برای تشخیص یک کلیک نامعتبر (Invalid Clicks) وجود دارند:

  • کلیک ‌های ناخواسته
  • کلیک‌ های تولید شده به وسیله‌ی نرم‌افزار (بدافزارهای مخرب)
  • کلیک ‌هایی که از سوی مالکان سایت نمایش‌دهنده‌ی تبلیغتان انجام می‌گیرد
  • کلیک ‌های ربات
  • کلیک‌ های دوگانه

Inventory Filters: ابزاری که به کمک آن تعدادی محصول معین در Merchant Center از نمایش در تبلیغات فهرست محصولات‌تان منع می‌شوند.

IP Address: یک شماره‌ی شناسایی که به هر کامپیوتر یا وسیله‌ی متصل به اینترنت نسبت داده می‌شود. می‌توانید تعدادی IP معین نظیر همکاران، اعضای خانواده و دوستانتان را از مشاهده‌ی تبلیغاتتان منع کنید.

K

Keywords: کلمات یا عباراتی که برای توصیف محصول یا خدمت شما استفاده می‌شوند و باید برای هدف‌گذاری تبلیغ‌تان از آن‌ها استفاده کنید. کلمات کلیدی زمان نشان دادن تبلیغ‌تان را مشخص می‌کنند.

وقتی که کلمه‌ی کلیدی شما با جستجوی افراد در گوگل انطباق داشته باشد، تبلیغ‌تان نمایش داده می‌شود. تعریف Keyword Matching Options را پایین‌تر مشاهده کنید تا راه‌های مختلف انطباق کلمات کلیدی با عبارات جستجو شده را متوجه شوید (برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی انتخاب کلمات کلیدی، تعاریف عبارات Quality Score، Page Rank و Top of Page Bid Estimate را ببینید).

Keyword Insertion: یک ویژگی که به شما اجازه‌ی به‌روزرسانی متن تبلیغ‌تان را می ‌دهد و می‌تواند شامل گنجاندن یکی از کلمات کلیدی برای انطباق با عبارت جستجوشده‌ی مشتری باشد.

این موضوع نیازمند استفاده از یک خط کد ساده در متن تبلیغتان است. اگر شما انواع کلاه را می‌فروشید و قیمت‌گذاری بر روی «کلاه‌های پشمی»، «کلاه‌های پشم و نخ راه‌‌راه» و «کلاه زنانه» است، می‌توانید از فرمول{KeyWord: hats}در متن تبلیغتان استفاده کنید.

این متن همواره کلاه را نشان خواهد داد، مگر این‌که جستجوکننده از یکی از کلمات کلیدی (کلاه‌های پشمی، کلاه‌های راه‌راه یا کلاه‌ زنانه) استفاده کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی استفاده از این موارد، این آموزش را مشاهده نمایید. سه مزیت عمده در این مورد وجود دارند:

  1. تبلیغ‌تان را به گونه‌ای منطبق می‌کنید که از زبانی مشابه با جستجوکننده برخوردار شود.
  2. تبلیغ‌تان را به گونه‌ای با عبارات جستجوشده‌ی سفارشی منطبق می‌کنید که نیاز به ساختن یک تبلیغ جدید برای هر کلمه‌ی کلیدی جداگانه نباشد.
  3. Quality Score (امتیاز کیفیت) خودتان را افزایش می‌دهید. (تضمین‌شده نیست)

Keyword Matching Options: این مورد را تحت عنوان Keyword Match Types نیز می‌شناسند و به معنای داشتن تنظیمات مختلف برای هر کلمه‌ی کلیدی می‌باشد. بدین طریق نحوه‌ی انطباق عبارت جستجو شده با کلمه‌ی کلیدی مدنظر در تبلیغ‌تان مشخص می‌شود.

Keyword Mining: به جمع‌آوری کلمات کلیدی برای کسب‌وکار و تبلیغات شما اطلاق می‌شود. می‌توانید با استفاده از Keyword Planner یا Search Terms Report به استخراج کلمات کلیدی بپردازید.

Keyword Planner: یک ابزار اساسی که به شما اجازه‌ی آزمودن حجم جستجو، برآورد قیمت و رقابت برای کلمات کلیدی خاص را می‌دهد. همین الان از Keyword Planner استفاده کنید! کیورد پلنر نیز یکی دیگر از موارد رایج واژه نامه گوگل ادز است.

Keyword Status: وضعیتی که گوگل برای کلمه‌ی کلیدی شما نمایش می‌دهد. 14 وضعیت مختلف وجود دارند.

L

Landing Page (صفحه فرود) : صفحه‌ای که مخاطبتان پس از کلیک بر روی تبلیغ به آن هدایت می‌شود.

Landing Page Experience (تجربه صفحه فرود) : به تعامل میان کاربر و صفحه‌ی هدف اطلاق می‌شود. 3 مورد وجود دارد که باید به بهینه‌سازی آن‌ها بپردازید:

  1. یک تجربه‌ی کاربری پایا. این امر نیازمند یک پیشرفت رسوخ‌ناپذیر از مرحله‌ی تبلیغ به سمت صفحه‌ی هدف می‌باشد، درحالی‌که ملزومات طراحی، متن و پیشنهاد رعایت شده باشند.
  2. تمرکز بر توجه مخاطب که شامل این موارد می‌شود:
  • یک خط اول کاملاً شفاف و موجز به همراه توصیف صحیح پیشنهاد
  • دسترسی به تمامی اطلاعات – نباید کاربر برای دسترسی به تمامی اطلاعات اسکرول کند
  • حذف هر گزینه‌ی غیرضروری نظیر نوارهای جانبی و اضافی و سایر پیشنهادهایی که به صورت استاندارد در سایتتان وجود دارند
  1. یک call to action صریح و شفاف. اگر می‌خواهید تعداد خریدها و ثبت‌نام‌ها در سایت‌تان را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم که برای هر مورد یک تبلیغ جداگانه به همراه صفحه‌ی هدف مربوطه‌اش بسازید.

Language Targeting: یکی از گزینه‌های هدف‌گذاری برای کمپین‌های جستجویی و نمایشی می‌باشد. برای کمپین‌های نمایشی، زبان سایت‌هایی که دوست دارید تبلیغتان در آن‌ها نمایش داده شود را انتخاب کنید.

  • توصیه‌ی کلیدی: حتماً تبلیغ‌تان را به زبان هدف بنویسید.
انتخاب زبان در تبلیغات گوگل ادوردز

Limited by Budget: یک نوع از وضعیت کمپین که نشان می‌دهد بودجه‌ی شما کمتر از مقدار توصیه شده توسط Daily Budget می‌باشد. به عبارت دیگر، تبلیغتان به بالاترین پتانسیل ممکن نمی‌رسد، زیرا قیمت‌تان به اندازه‌ی کافی رقابتی نیست. کمپینتان کماکان می‌تواند موفق باشد.

Location Extensions: الحاق‌ای بر تبلیغ شما که آدرس محل کارتان را نمایش می‌ دهد. اگر می‌خواهید تردد درون‌مغازه‌ای بیشتری داشته باشید، این ویژگی بسیار ضروری است.

Location Targeting: مخاطبین را بر اساس موقعیت مکانی‌شان در دنیا هدف‌گذاری می‌کند. همچنین می‌توانید نواحی خاصی را از دیدن تبلیغتان منع کنید.

  • Search: صرفاً مکان‌هایی که می‌خواهید اضافه یا حذف کنید را تایپ نمایید.
  • Radius Targeting: یک نقطه را در نقشه مشخص کنید که می‌تواند یک محل، شهر یا منطقه‌ی خاص باشد.
  • Location Groups:
    • Places of interest: مکان ‌های مدنظرتان را درون آن منطقه‌ی مشخص تعیین کنید (مثلاً فرودگاه‌های ایالات متحده یا دانشگاه ‌های تگزاس)
    • Demographics: میزان ورود اهداف در آن منطقه‌ی خاصی که شما انتخاب کرده‌اید.
      • بالاتر از 10 درصد
      • 11-20 درصد
      • 21-30 درصد
      • 31-40 درصد
      • کمتر از 50 درصد
    • My Locations: شعاعی را در محدوده‌ی My Business Locations ایجاد کنید. این مورد برای فرنچایزها و تبلیغ‌کنندگانی که برای مکان‌های متنوع کار می‌کنند، مناسب است.
  • Bulk Locations: اگر می‌خواهید فهرستی طولانی از مکان‌های مخصوص داشته باشید، می‌توانید صرفاً با کپی و پیست از Bulk Locations آن‌ها را به صورت عمده وارد کمپین‌هایتان کنید.
  • Levels of granularity
    • کشور – با ذکر اسم
    • استان یا منطقه – با ذکر اسم
    • روستا
    • شهر
    • شهرستان
    • کد پستی
    • شعاعی که بر روی نقشه ذکر شده
      • محدوده‌ی 1 الی 800 کیلومتر
      • محدوده‌ی 1 الی 500 مایل

Location Options: نوعی تنظیم برای کمپین ‌های نمایشی که کنترل بیشتری را برای هدف‌گذاری موقعیت ‌ها به وجود می ‌آورد. کمپین شما به صورت پیش‌فرض افرادی را هدف‌گذاری می‌کند که یا در موقعیت مکانی شما قرار دارند یا به آن موقعیت علاقه نشان می‌دهند، اما می‌توانید معین کنید که تبلیغتان صرفاً برای افرادی که در همان منطقه حضور دارند یا صرفاً برای افرادی که به منطقه‌ی مکانی شما علاقه دارند، نشان داده شود. همچنین می‌توانید به همین ترتیب گروه خاصی را از مشاهده‌ی تبلیغتان منع کنید.

  • آن را می‌توانید در اینجا بیابید:
تنظیمات موقعیت در ادوردز

Low Search Volume: نوعی وضعیت خاص برای کلمات کلیدی که به شما می‌گوید کلمه‌ی انتخاب شده توسط شما خیلی مورد جستجو قرار نمی‌گیرد. این امر صرفاً به این معنا نیست که شما باید آن کلمه را حذف کنید؛ درواقع، برخی از افراد واقعاً به دنبال کلمات کلیدی خاص هستند، زیرا این کلمات غالباً دارای رقابت پایین و بسیار ویژه هستند.

M

Managed Placements: نوعی از هدف‌گذاری که به شما اجازه می ‌دهد وب‌سایت‌ ها، ویدئوها و نرم‌افزارهای معینی را در شبکه‌ی نمایش گوگل انتخاب کنید تا تبلیغ‌تان در آن ‌ها نمایش داده شود.

همین امر کنترل بیشتری برای محل ظاهر شدن تبلیغات‌تان فراهم می‌کند که برای کمپین‌های «Display Network only»، «Search & Display Networks» و «Search Network with Display Select» است.

Manual Bidding: بیشترین مقدار قیمت پرداخت به ازای کلیک را برای قیمت پیش‌فرض گروه تبلیغاتی شما برمی‌گزیند. وقتی که جایگاه‌ ها، کلمات کلیدی، مخاطبین و زمان‌های مشخصی را برای دریافت بهترین بازده معین کردید، می ‌توانید از manual bidding استفاده کنید تا بازده شما افزایش پیدا کند. در واژه نامه گوگل ادز به عنوان قیمت گذاری دستی شناخته می‌شود.

Manual Payments: پیش از اجرای تبلیغ برای حسابتان پیش‌پرداخت انجام دهید. گوگل این گزینه را برای تعداد کمی از کشورها رزرو کرده است.

Match Types: توضیحات Keyword Match Types را ببینید.

Maximize Clicks: یک استراتژی قیمت‌گذاری که کمپین ‌هایتان را برای تعداد کلیک بالا بهینه می‌کند.

Maximum CPC Bid (Max CPC) : بیشترین مقداری که تمایل دارید به ازای هر کلیک روی تبلیغتان پرداخت کنید. این موضوع مخصوص کسب‌وکار و استراتژی بازاریابی شما می‌باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید فروشتان را کنترل کنید، توصیه می‌کنیم که ابتدا مرز سودرسانی را برای هر کالا یا خدمت تعیین کنید.

معمولاً باید کاری کنید که CPA کمتر از مرز سودرسانی (Profit margin) شود. می‌توانید به صورت معکوس نیز عمل کنید؛ یعنی مرز سودرسانی را تعیین کنید که مساوی با بیشترین مقدار CPA است. این مقدار را در نرخ conversion میانگین (درصد کلیک‌هایی که منجر به فروش می‌شوند) ضرب کنید و همین موضوع می‌تواند یک برآورد تقریبی از ماکزیمم قیمت CPC را به شما بدهد.

Mobile Ad: تبلیغی که صرفاً بر روی موبایل‌ها یا تبلت‌ها نمایش داده می‌شود. کمپین‌های AdWords به صورت پیش‌فرض برای نمایش روی موبایل و کامپیوتر رومیزی بنا می‌شوند. اگر Landing Page Experience شما برای موبایل بهینه نشده یا عملکردتان برای مخاطبین موبایلی ضعیف است، شاید بخواهید که تبلیغات‌ موبایل‌ را غیرفعال کنید.

Mobile Only Ads: تبلیغاتی که صرفاً روی موبایل نمایش داده می‌شوند. اگرچه هیچ تنظیم خاص یا چک‌باکسی در رابط کاربری AdWords تعبیه نشده است.

Monthly Invoicing: یک گزینه‌ی پرداخت که اجازه می‌دهد یک خط اعتباری با گوگل باز کنید و به صورت ماهیانه برای تبلیغات‌تان پول پرداخت کنید. این گزینه برای تبلیغ‌کنندگان دارای حجم بالا و مشتریان قدیمی AdWords تعبیه شده است. می‌توانید با نماینده‌ی خدمات‌تان از اینجا تماس بگیرید.

Multiple Sign-In: یک ویژگی برای AdWords و کل حساب گوگل‌تان که به کمک آن می‌توانید همزمان به چند حساب گوگل ازجمله حساب‌های شخصی و کاری‌تان وارد شوید و به سرعت بینشان سوئیچ کنید.

Multivariate Testing: یک استراتژی بهینه‌سازی تبلیغ که عملکرد نسخه‌ های متعددی از یک تبلیغ را با یکدیگر مقایسه می‌کند. تعدادی از نسخه ‌های متغیر شامل این موارد می‌شوند:

  • مواردی که صفحه‌ی هدف (Destination URL) متفاوتی دارند.
  • نسخه‌های متنی متغیر برای تبلیغ (به سادگی استفاده از یک علامت تعجب در یک تبلیغ و عدم استفاده از آن در تبلیغی دیگر)

N

Negative Keywords: نوعی از انطباق کلمه‌ی کلیدی که در صورت جستجوی عباراتی خاص، تبلیغ‌تان را برای آن افراد نشان نمی‌دهد. این مورد یکی از ویژگی‌های اساسی کمپین‌تان است، زیرا کلمات کلیدی منفی باعث می ‌شوند که تبلیغتان برای جستجوهای بی‌ربط نمایش داده نشود.

این موضوع در زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که از کلمات کلیدی Broad Match و Broad match modifier استفاده کنید. می‌توانید از Search Terms Report استفاده کنید تا ببینید که چه کلمات کلیدی برای تبلیغاتتان هدف‌گذاری شده‌اند. این یکی از موارد واژه نامه گوگل ادز است که به طور مناسب از آن استفاده نمی‌شود.

Negative Keyword List: فهرستی که می‌توانید در AdWords Shared Library بسازید و تمامی کلمات کلیدی منفی شما را نمایش می‌دهد.

Networks: شش گزینه برای هدایت کردن جایگاه نمایش تبلیغ‌تان در هر کمپین AdWords وجود دارند. می‌‎توانید آن را از میان گزینه‌های زیر انتخاب کنید:

انتخاب شبکه تبلیغات

Not Serving (video ads) : یکی از وضعیت ‌های تبلیغ ویدئویی در زمانی که عنوان، توصیف یا ویدئوی شما مورد تایید قرار نگرفته‌اند. این ویژگی‌ها باید با سیاست ‌های تبلیغاتی AdWords همخوانی داشته باشند.

Not Yet Serving: (video ads) : وضعیتی که در آن هر یک از ویدئوهای تبلیغاتی شما در صف بازبینی قرار دارند. بلافاصله پس از ساخت ویدئو این وضعیت را در ستون «Status» که در زبانه‌ی تبلیغات قرار دارد، مشاهده خواهید کرد.

O

Opening Images: قاب یا تصویر ثابتی که پیش از کلیک فرد بر روی ویدئوی شما نمایش داده می‌شود. این موضوع در تبلیغات پرداخت به ازای پخش به کار گرفته می‌شود و همانند تصویر کاوری است که در ویدئوهای یوتیوب مشاهده می‌کنید.

توصیه می‌کنیم تصویری را بارگذاری کنید که اولاً با ابعاد ویدئو همخوانی داشته باشد، ثانیاً مخاطب را به خود جلب نماید و ثالثاً انتظارات فرد را برای ویدئو برآورده کند تا فرد صرفاً برای فهمیدن موضوع ویدئو روی آن کلیک نکند.

Opportunities Tab: یکی از 5 زبانه‌ی اصلی که در پنل AdWords وجود دارند و فهرستی از پیشنهادات برای کمپین‌تان در آن موجود هستند. فرصت‌های جدید در زبانه‌ی notifications در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه ظاهر می‌شوند.

تب فرصت ها در گوگل ادوردز

Organic Search Results: نتایج طبیعی یا رایگانی که به واسطه‌ی جستجوی عبارات در صفحه‌ی نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. توجه داشته باشید که تمامی عبارات جستجو منجر به نمایش تبلیغ نمی‌شوند.

Overdelivery: وقتی که میزان هزینه‌ی روزانه‌ی شما از بودجه‌ی متوسط فراتر می‌رود. این یک اتفاق معمول است؛ گاهی اوقات گوگل 20 درصد بیشتر از بودجه‌ی روزانه‌ی شما خرج می‌کند، اما AdWords هرگز در طول ماه از بودجه‌ی ماهیانه‌ی شما بیشتر خرج نخواهد کرد.

اگر این اتفاق افتاد از Overdelivery Credit بهره‌مند شوید. به خاطر داشته باشید که اگر مقدار بودجه‌ی ماهیانه را تنظیم نکرده باشید، AdWords با ضرب بودجه‌ی روزانه‌ی شما در عدد 4/30، به صورت خودکار مبلغی را به آن اختصاص خواهد داد.

Overdelivery Credit: اعتبار تبلیغاتی که در صورت هزینه‌ی بیش از بودجه‌ی ماهیانه به حسابتان افزوده خواهد شد.

P

Pacific Time (PST or PDT): منطقه‌ی زمانی پیش‌فرض برای حساب AdWords شما خواهد بود، مگر این‌که آن را به شکل دیگری ویرایش کنید. بهتر است که در صورت تنظیم زمان‌بندی تبلیغات، این تنظیمات را بررسی کنید.

Parked Domain Site: این سایتی است که URL/دامین آن را در اختیار دارید، اما هنوز وب‌سایتی روی آن نساخته‌اید. AdWords به شما اجازه‌ی اجرای تبلیغ را نمی‌دهد، مگر این‌که Destination URLتان به یک Parked Domain Site نسبت داده شود.

Path Length: می‌توانید گزارش Path Length را از این روش پیدا کنید:

  • کلیک بر روی زبانه‌ی Tools
  • انتخاب Attribution از منوی کشویی
  • انتخاب گزینه‌ی Path Length از نوار جانبی سمت چپ

Payment Method: روشی که می‌توانید برای پرداخت هزینه‌ی تبلیغاتتان به AdWords از آن استفاده کنید.

Pending Campaign: وضعیت کمپین در زمانی که هنوز تبلیغ‌تان در پروسه‌‌ی تایید گوگل قرار دارد. مرام‌نامه‌های تبلیغات را از اینجا مطالعه کنید.

Phrase Match: یکی از 4 نوع کلمات کلیدی محسوب می‌شود. کلمات کلیدی از این نوع در زمانی استفاده می‌شوند که یک عبارت مشخص به صورت کامل در گوگل جستجو شود.

البته اگر در عبارت جستجو شده کلمه‌ای پیش یا پس از جستجو وجود داشته باشد، باز هم فرد به سمت تبلیغ شما هدایت خواهد شد. در این میان بهتر است که همواره نگاهی به Search Terms Report داشته باشید تا بتوانید فهرست کلمات کلیدی منفی‌تان را به‌روزرسانی کنید.

Placements: موقعیت‌های مختلف در شبکه‌ی نمایش که تبلیغتان در آن‌ها نمایش داده می‌شوند. موارد Managed Placements و Automatic Placements را برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه‌‌ی گزینه‌های موجود مطالعه کنید.

Play Rate: یک معیار کلیدی برای تبلیغات ویدئویی که به شما در مورد دوره‌ی زمانی پخش ویدئو می‌گوید و میان تعداد دفعات پخش و تعداد دفعاتی که تبلیغتان نمایش داده می‌شود، تمایز قائل می‌شود. همانند CTR، Play Rate نیز میزان درگیر شدن مخاطب را می‌سنجد.

پیشنهاد ما این است که از Play Rate برای آزمودن Opening Images در تبلیغات ویدئویی پرداخت به ازای کلیک و Thumbnail Images برای ویدئوهای یوتیوب استفاده کنید.

Product Feed: فایلی که حاوی تمامی جزئیات و ویژگی‌های مربوط به محصول‌تان در فروشگاه گوگل می‌باشد. گوگل تعدادی قانون ویژه دارد که باید برای نگه داشتن فروشگاه‌تان در وضعیت خوب از آن‌ها پیروی کنید. به راهنمای Google’s Shopping Basics مراجعه کنید تا این موارد را مطالعه نمایید. حدود 50 ویژگی مختلف وجود دارند.

Product Group: روشی برای سازماندهی فهرست محصولات در Google Merchant Center می‌باشد. وقتی که برای اولین بار Merchant Center را باز می‌کنید، تمامی محصولاتتان در یک گروه محصول واحد تحت عنوان «All Products» نمایش داده می‌شوند.

توصیه می‌کنیم محصولاتتان را در گروه‌های متفاوت قرار دهید. کارکرد Product Groups همانند کلمات کلیدی در شبکه‌ی جستجو است و در اینجا بر روی این گروه‌ها قیمت می‌گذارید. جداسازی محصولات در گروه‌ها به شما اجازه می‌دهد که ماکزیمم قیمت را برای هر گروه تخصیص دهید و کنترل بیشتری را در مورد محل نمایش، هزینه‌ها و عملکردشان داشته باشید.

Product Listing Ad: تبلیغات برای محصولات موجود در merchant store که بر روی صفحات جستجوی تبلیغات شاپینگ و Search Network ظاهر می‌شوند.

Q

Quality Score: از مهم ترین اصطلاحات و تعاریف واژه نامه گوگل ادز به شمار می‌رود. امتیازی بین 1 تا 10 که به هر یک از کلمات کلیدی نسبت داده می‌شود و میزان ارتباط کلمه‌ی کلیدی، تبلیغ و صفحه‌ی هدف را برای مشتریانی که در پی تبلیغتان می‌آیند، نشان می‌دهد.

اسناد بسیار قطوری در زمینه‌ی توصیف و تعریف Quality Score توسط گوگل وجود دارند. درواقع، 3 مورد هستند که باید در زمینه‌ی این امتیاز بدانید:

  • یکی از سه عنصری است که می‌تواند بر روی رتبه/موقعیت تبلیغتان در شبکه‌ی جستجو و نمایش تاثیر داشته باشد.
  • امتیاز کیفیت بالاتر منجر به CPC پایین‌تر می‌شود.
  • به منظور دریافت امتیاز کیفیت بالاتر، باید کلمه‌ی کلیدی خود را چندین بار در تبلیغ و صفحه‌ی هدفی که مشتری پس از کلیک بر روی تبلیغ به آن می‌رسد، تکرار کنید.

R

Recommended Daily Budget: توصیه‌ای که توسط ماشین الگوریتم AdWords در گوگل پیشنهاد می‌شود و بدین صورت تعریف می‌شود: «برآورد برای کمترین مقداری که باید برای بودجه‌ی روزانه‌تان تعریف کنید تا تبلیغتان با کلمات کلیدی کنونی به صورت مداوم نمایش داده شود».

Referrer URL: آدرس وبسایتی که در آن تبلیغ نمایشی‌تان کلیک شده است. فرد از طریق این URL به سایت شما ارجاع داده شده است. این گزینه می‌تواند برای تعیین محل ورود ترافیک به سایتتان مفید باشد و اطلاعاتی را در مورد استراتژی قیمت‌گذاری یا استراتژی تعیین محل نمایش فراهم می‌کند.

Relevance: یکی از اجزای امتیاز کیفیت که نحوه‌ی انطباق اجزای تبلیغ با مواردی که جستجوکننده می‌خواهد را قضاوت می‌کند. امتیاز Relevance بالا (و در نتیجه امتیاز کیفیت بالاتر) به معنای ارتباط شفاف‌تر میان عبارات جستجو شده (کلمات کلیدی)، تبلیغ و صفحه‌ی هدفتان می‌باشد.

Remarketing: ویژگی خاصی است که به کمک آن می‌توانید به افرادی که پیش‌تر در سایت تان حضور داشته‌اند، دسترسی پیدا کنید. از ریمارکتینگ نیز در واژه نامه گوگل ادز عموما زیاد استفاده می‌شود.

Return on Ad Spend (ROAS):

https://support.google.com/adwords/answer/2979071?hl=en

Return on Investment (ROI):

S

Search Engine Results Page (SERP): در اصل، صفحه نتایج برای جستجوی گوگل. بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو هر ماه توسط یک میلیاد فرد مختلف که در گوگل در هر ماه جستجو می‌کنند، انجام می‌شود.

Search Funnels: یک ابزار که مسیرهایی را که افراد پیش از تبدیل شدن در سایت شما طی می‌کنند را مجسم می‌کند.

  • ابزارها> تخصیص> مسیرهای بالا

Search Network: یکی از شش شبکه تبلیغات ادوردز. شامل شبکه جستجوی گوگل و همکاران جستجوی گوگل (بعدی را ببینید) می‌شود.

Search Partners: سایت‌هایی در شبکه جستجو که با گوگل همکاری می‌کنند تا تبلیغات نشان دهند. شامل همکاران جستجو که یک تنظیم پیش‌فرض برای تبلیغات جستجویی است که شما در هنگام پیکربندی تبلیغات جسجتوی خود میخواهید دوباره آن را در نظر بگیرید.

Seach Term (Search Query): کلمه یا عبارتی که یک شخص درون یک موتور جستجو مانند google.com می‌نویسد. شما این واژه‌ها را با استفاده از کلیدواژه‌ها برای نمایش تبلیغات خود برای یک واژه خاص هدف می‌گیرید.

Search Terms Report: گزارش ادوردز که چه واژه‌ای در جستجو تبلیغ شما را نمایش داده است. گزارش سرچ ترم مهمترین گزارش ادوردز می‌باشد.

Search Query Report: نام دیگری برای Search Terms Report.

Segment: یک راه برای دستکاری ادوردز یا جدول‌ها و نمودار‌های شما برای نمایش یک ضوابط خاص درباره مخاطبان شما نسبت به دیگر افراد. یک segment می‌تواند یک وسیله خاص، گروه سنی، گروه جنسی، رفتار و دیگر موارد باشد.

Serving (Video ad): یک وضعیت برای تبلیغ ویدئو شما که بیان می‌کند که تایید شده و آماده انتشار است. اگر همچنان نمایش داده نمی‌شود (تحویل impression)، ممکن است مسائل بدون ارتباطی مانند میزان جستجوی پایین یا عوامل کم که باعث قرارگیری در جایگاه نامناسب می‌شوند.

Shared Budget: یک گزینه بودجه‌بندی که به شما اجازه می‌دهد تا یک بودجه فردی را برای تمامی کمپین‌ها تنظیم نمایید. سپس گوگل بودجه شما را به هر کدام از کمپین‌های فعالتان برای بیشینه کردن بازگشت سرمایه، تخصیص خواهد داد.

  • تنظیم: ستون اصلی کناری> برگه کمپین‌ها shared library>budgets>+budgets بودجه خود را نام‌گذاری کنید و کمپین‌هایی را برای اشتراک انتخاب نمایید> ذخیره کنید> جدول بودجه> روی گزینه shared budget کلیک کنید> روی کمپین‌ها اعمال نمایید

Shopping Channel and Exclusivity: یک راه برای گروه‌بندی محصولات برای کمپین فروشگاهی خود که به شما اجازه تقسیم‌بندی محصولات در یک گروه تبلیغی بر پایه جایی که به فروش رسیده‌اند، (آنلاین یا در مغازه) را می‌دهد.

مرکز تجاری به تبلیغ‌دهندگان در استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس و آمریکا اجازه تبلیغ موجود به شیوه brick-and-mortar را می‌دهد(نیازمند پیکربندی یک منبع محصولات تایید شده محلی در مرکز تجاری گوگل است).

Shortform and Longform Videos: شاخه‌بندی ویدئوها با طول آنها. Shortform کمتر از ده دقیقه. Longform بیش از ده دقیقه. تبلیغات ویدئویی قبل از ویدئوها به نمایش در می‌آیند.

Site Suspended: یک وضعیت تبلیغ یا کلیدواژه، زمانی که آدرس نهایی (صفحه فرود) به دلیل هر گونه نقض سیاست‌های تبلیغاتی گوگل معلق باشد. برای دریافت آنکه چه سیاستی را نقض کرده‌اید، به برگه تبلیغات بروید> ستون وضعیت را مشاهده کنید>disapproved> روی حباب گفتگوی سفید نگه دارید. اینجا آموزش گوگل برای حل مشکل معلق شدن سایت وجود دارد.

Statics Table: واژه کلی که به جداول داده‌ها در ادوردز داده می‌شود که عملکرد و داده‌ تبلیغ را نشان می‌دهد. شما می‌توانید ستون‌ها، بخش‌ها و فیلترها را برای نمایش دقیق آنچه می‌خواهید ببینید، اضافه یا حذف نمایید.

T

Target CPA (Cost-Per-acquisition bidding) : یک روش پیشنهاددهی که میزان بیشینه پیشنهاد را روی آنکه چه مقدار برای هر تبدیل هزینه می‌کنید، قرار می‌دهد. بایست ردیابی تبدیلات را فعال کنید و سپس یک CPA هدف در بهینه‌ساز تبدیلات برای کمپین خود تنظیم نمایید.

Targeting Group: کلیدواژه‌های جستجوی یوتوب، کلیدواژه‌های شبکه نمایش، موضوعات، موقعیت‌ها و علاقمندی‌های مخاطبانی که شما میخواهید برای تبلیغ ویدئویی خود هدف بگیرید.

Targeting Method: چطور کنترل می‌کنید که چه کسی تبلیغ نمایش داده شده شما را خواهد دید. شما هدف گیری خود را برای هر گروه تبلیغی می‌توانید با استفاده از کلیدواژه‌ها و موقعیت‌های مدیریت شده کنترل کنید.

Text Ad: در واژه نامه گوگل ادز به عنوان تبلیغات متنی شناخته می‌شود. یک تبلیغ ادوردز پایه که شامل:

  • یک موضوعی که به آدرس مقصد پیوند زده شده است.
  • توضیحات یا ترفیعات محصول یا سرویس شما
  • یک لینک سبز که نشان‌دهنده آدرس نمایش شما که به صفحه فرود شما پیوند زده شده است.
  • برچسب زدن نوشته به عنوان یک تبلیغ

Text Overlay Ad: یک نوع از تبلیغ نوشتاری که با محتوای ویدئویی روی شبکه نمایش نشان داده می‌شود. تبلیغات نوشتاری، بصورت پیش‌فرض، به عنوان overlay ads روی شبکه نمایش، ظاهر می‌شوند.

Top of Page Bid Estimate: پیشنهادی که شما بایست برای نمایش داده شدن تبلیغ در بالای نتایج جستجوی گوگل ارائه دهید. گوگل به کیفیت کلیدواژه، کیفیت تبلیغ، کیفیت وب‌سایت و رقابت موجود نگاه می‌کند و سپس پیشنهادی که برای رسیدن به بالای صفحه نیاز دارید را تخمین می‌زند.

  • ستون top page bid را در برگه keywords بیابید.

TrueView Video Formats: نوعی از تبلیغ ویدئویی که به بازدیدکنندگان اجازه انتخاب آنکه چه تبلیغی را می‌خواهند ببینند، می‌دهد. این نوع تبلیغات از پیشنهادات هزینه به ازای بازدید یا CPV استفاده می‌کند. آنها روی یوتوب یا دیگر ویدئوهای روی شبکه نمایش گوگل به نمایش در ‌می‌آیند. دو نوع وجود دارد:

  • In-Stream: تبلیغات ویدئویی که قبل از، بین یا بعد از ویدئو یوتوب یا ویدئوهای شبکه نمایش قرار می‌گیرد. بازدیدکننده بایست پنج ثانیه از این نوع تبلیغات را قبل از توانایی گذر از آن، مشاهده نماید.
  • In-display: تبلیغات ویدئویی که در کنار ویدئوی یوتوب به عنوان یک ویدئوی دلخواه برای نمایش در شبکه نمایش، نشان داده می‌شود.

U

Under Review: تمامی تبلیغات بایست توسط گوگل بررسی شوند. زمانی که این فرایند اتفاق می‌افتد، وضعیت تبلیغ شما به under review تغییر می‌کند. این فرآیند بررسی معمولی کمتر از یک روز کاری انجام می‌پذیرد.

تبلیغات عکسی، تبلیغات ویدئویی، هدف گیری تبلیغات سایت‌های همکار جستجو، و تبلیغات نوشتاری وابسته به مواد حساس بلافاصله به وضعیت under review تغییر می‌کند.

URL: مکان وب‌سایت، صفحه وب، یا فایلی در اینترنت. مخفف Uniform Resource Locators است.

URL Parameter: برچسب‌های روی یک آدرس که اطلاعات خاصی را ارائه می‌دهند. این آدرس می ‌تواند کاربران را به صفحه خاصی هدایت کند، اطلاعاتی درباره کارهای آن‌ها در آنالیتیکس به شما بدهد و همچنین اطلاعات بیشتر دیگری. برای کسب اطلاعات بیشتر انجمن کمک گوگل را چک نمایید.

V

Video Publisher: سایت‌های همکار شبکه نمایش مخصوص که بیشتر محتوای ویدئویی تولید می‌کند. یوتوب بهترین سایت منتشر کننده ویدئو است.

W

Website call as conversions: کد سایت خود را برای ارتباط با گوگل زمانی که برخی افراد وارد سایت شما می‌شوند، می‌توانید تنظیم نمایید. به شما می‌گوید که از کجا آمده‌اند، از چه کلیدواژه‌ای استفاده کرده‌اند و روی چه تبلیغی کلیک کرده‌اند.

With Issues: یک وضعیت برای تبلیغات ویدئویی زمانی که تایید نشده‌اند. ممکن است سیاست‌های گوگل را نقض کرده باشند. اگر سیاست‌های مربوط به مکان را نقض کند، به عنوان Approved(Limited) ثبت می‌شود.

X

Xpert: یک واژه برای توصیف شما و مهارت‌های ادوردز شما اگر این واژه‌نامه گوگل ادوردز را از بالا تا پایین می‌خوانید.

Y

Your Time: چیزی که صرف می‌کنید، بعلاوه پول، تلاشی که برای یادگیری، بهینه‌سازی، تجزیه و تحلیل و مدیریت حساب کاربری ادوردز خود انجام می‌دهید. راه‌های ساده‌تری نیز برای این کار وجود دارد!

حرف آخر

ما در وبلاگ جی ادز تلاش می‌کنیم تا شما عزیزان را با واژها و اصطلاحات بازاریابی آشنا کنیم. در این مقاله واژه نامه گوگل ادز را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره اصطلاحات گوگل ادوردز در انتهای صفحه اعلام نمائید.

منبع: tryadhawk

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون مطلب خوبی بود

سلام وبسایتتون واقعا عالیه و مطالب خوبی دارین.

ببخشید Search Terms در گوگل ادز یعنی چی؟

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.