بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز به منظور افزایش درآمد

بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز به منظور افزایش درآمد

پلتفرم گوگل ادز به عنوان یکی از بهترین شبکه‌‌های تبلیغاتی در دنیا شناخته می‌شود که در سراسر دنیا و توسط بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این پلتفرم کاربران به واسطه هزینه‌ای که به گوگل می‌پردازند؛ می‌توانند تبلیغات خود را در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار دهند. طبیعی است که هرچه پول بیشتری در این پلتفرم خرج کنید؛ تبلیغات شما نیز به همان نسبت توسط افراد بیشتری دیده می‎‌شود. اما فاکتورهای کلیدی در این میان وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند از بودجه خود حداکثر استفاده را برده و تجربه خوبی از تبلیغات در گوگل ادز داشته باشید. در مقاله امروز از وبلاگ جی‌ادز تصمیم گرفته‌ایم تا به بررسی 6 فاکتور کلیدی برای بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز به منظور افزایش درآمد بپردازیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید روند تبلیغات در گوگل ادز بدین‌گونه است که هزینه‌ای که شما به گوگل برای تبلیغات می‌دهید به‌ازای هر کلیکی است که دریافت می‌کنید. با توجه به این موضوع، باید آگاه باشید که طراحی کمپین‌هایی که بازده مناسبی برای شما نداشته باشند می‌تواند منجر به هدررفت سرمایه شما شود.

برخی از تکنیک‌های که امروز با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم؛ از دیگر موارد لیست امروز ما پیچیده‌تر می‌باشند؛ اما اگر به درستی آن‌ها را در کمپین‌های تبلیغاتی خود پیاده‌سازی کنید می‌توانید افراد بیشتری را به لیست مشتریان خود اضافه کنید.

لندینگ پیج کاربردی طراحی کنید

در پروسه تبلیغ در گوگل، طراحی صفحه فرود (Landing Page) کاربردی که مرتبط با حوزه کاری شما باشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. دلیل این موضوع نیز بسیار ساده است. این صفحه به عنوان اولین چهره از کسب‌وکار شما در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد؛ بنابراین ضروری است تا در طراحی لندینگ پیج تبلیغات، مقداری وسواس را چاشنی کار خود کنید.

نگارش هدلاین و متن تبلیغاتی خلاقانه یکی از فاکتورهای مهمی است که برای کلیک کردن کاربر بر روی تبلیغات شما ضروری می‌باشد؛ اما پس از کلیک کردن کاربر بر روی تبلیغات، این وظیفه لندینگ پیج است تا کاربر را به مشتری تبدیل کند.

چرا طراحی لندینگ پیج کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

لندینگ پیج یکی از ارکان اصلی تبلیغ در گوگل ادز بوده که طراحی خلاقانه آن، نقش بسزایی در بهبود کیفیت کمپین‌های شما دارد. کیفیت لندینگ پیج شما مربوط به کیفیت تجربه‌ای می‌شود که کاربر در طول زمان بازدید از وب‌سایت شما دارد. توجه داشته باشید که هرچه لندینگ پیج شما رابط کاربری راحت‌تری داشته و در پاسخگویی به سؤالات کاربران بهتر عمل کند؛ احتمال تکمیل فرایند خرید محصول و یا سفارش خدمات نیز از سوی کاربر بیشتر می‌شود.

علاوه بر این، تجربه‌ای که کاربر از بازدید لندینگ پیج شما دارد؛ تأثیر بزرگی بر روی امتیاز کیفی (Quality Score)، تعیین موقعیت قرارگیری تبلیغ و همچنین هزینه کلی تبلیغات دارد. بنابراین اگر لندینگ پیج کمپین شما به طور مداوم موجب ترک سایت از سوی کاربران بدون تکمیل کردن فرایند خرید می‌شود؛ این احتمال وجود دارد که میزان نمایش تبلیغات شما در صفحه نتایج گوگل به مقدار زیادی کم شده و یا به کل تبلیغات شما نمایش داده نشود.

در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی تأثیر کیفیت لندینگ پیج بر روی عملکرد کلی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز بپردازیم.

نرخ پرش پایین‌تر

هرچه لندینگ پیج کمپین‌های شما محتوا اختصاصی‌تری برای کاربران هدفتان داشته باشد؛ احتمال اینکه کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغات از صفحه فرود شما خارج شوند کمتر است. به عبارتی دیگر، اگر سعی کنید به جای هدایت کاربران به لندینگ پیج‌هایی که محتوا عمومی دارند؛ ترافیک مخاطبان خود را به سمت لندینگ‌ پیج‌هایی بفرستید که به صورت اختصاصی برای کاربران هدف تبلیغات طراحی شده‌اند؛ به احتمال زیاد شاهد افزایش فاکتورهایی همچون نرخ تبدیل (Conversion rate) و کاهش مواردی مثل هزینه به ازای هر کلیک (CPC) در کمپین‌های خود باشید.

موقعیت قرارگیری بهتر تبلیغات

اگر کاربران تجربه خوبی از بازدید لندینگ پیج شما داشته باشند؛ گوگل متوجه این موضوع شده و سعی می‌کند اولویت نمایش تبلیغات را به تبلیغ شما اختصاص دهد. در صورتی که لندینگ پیج شما سؤالات و نیازهای کاربر را به راحتی برطرف کرده و تجربه خوبی از بازدید وب‌سایت را برای آن‌ها به همراه داشته باشد؛ به همان میزان الگوریتم گوگل سعی می‌کند تا تبلیغات شما را در نتایج نخست صفحه سرچ نشان دهد.

امتیاز کیفی بهتر

کیفیت بالای لندینگ پیج ارتباط مستقیمی با افزایش امتیاز کیفی کمپین‌های تبلیغاتی شما دارد. هرچه میزان ارتباطی که لندینگ پیج شما با کلمات کلیدی کمپین‌هایتان دارد بیشتر باشد؛ امتیاز کیفی تبلیغات شما بالاتر می‌رود. به همین ترتیب، هرچه امتیاز کیفی کمپین‌های شما بیشتر باشد؛ هزینه تمام‌شده تبلیغات برای شما کمتر بوده و در موقعیت بهتری در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود.

برند‌سازی

وقتی شما محتوای کاربردی و مرتبط با نیاز کاربران را در لندینگ پیج خود ارائه کنید؛ کاربران تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن صفحه فرود شما با سایر افراد و معرفی برندتان به دیگران دارند. این موضوع به تنهایی و بدون صرف هیچ هزینه‌ای، چهره حرفه‌ای از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

طراحی لندینگ پیج کاربردی

برخی از فاکتورهایی که می‌توانند در طراحی یک لندینگ پیج کاربردی به شما کمک کنند به شرح زیر می‌باشند.

  • هدلاین‌های خلاقانه بنویسید: شاید بتوان هدلاین را مهم‌ترین بخش صفحه فرود شما دانست که باید در طراحی آن از کلمات کلیدی خلاقانه و فاکتورهای بصری مرتبط استفاده کنید. صادقانه بگوییم؛ در اکثر مواقع هدلاین تنها بخشی است که کاربر به آن توجه می‌کند؛ بنابراین طراحی کاربردی آن می‌تواند تأثیر بسزایی در بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز داشته باشد. البته توجه داشته باشید که این موضوع به این معنی نیست که سایر اِلمان‌های لندینگ پیج نقش تعیین‌کننده‌ای در بهبود کمپین‌های شما ندارند.
  • متن تبلیغاتی خود را خلاصه بنویسید: متن تبلیغاتی که در لندینگ پیج خود استفاده می‌کنید باید کاربردی بوده و به طور خلاصه مزیت استفاده از محصول و یا خدمات شما را برای کاربران بیان کند. سعی کنید در نگارش متن تبلیغاتی خود از کلماتی استفاده کنید که کاربر را برای سفارش محصول و یا خدمات شما قانع کنند.
  • عکس‌ها نقش کلیدی در لندینگ پیج دارند: استفاده از عکس‌های باکیفیت در لندینگ پیج، علاوه بر ایجاد انگیزه در کاربر برای تکمیل سفارش، می‌تواند حس اطمینان خوبی از برند شما را به کاربر منتقل کند.
  • از دکمه‌های تشویق به اقدام (CTA) قانع‌کننده استفاده کنید: ترکیب استفاده از هدلاین و متن تبلیغاتی مناسب همراه با عکس‌های باکیفیت برای لندینگ پیج، بدون استفاده از CTAهای قوی که کاربر را برای خرید قانع کنند؛ نتیجه‌ای جز بازدید لحظه‌ای کاربر از وب‌سایت شما و ترک کردن آن را برایتان به همراه ندارد. دقت کنید که شما به عنوان تبلیغ‌کننده باید در تمامی مراحل تبلیغ، دلیل قانع‌کننده‌ای به کاربر برای رفتن به مرحله بعد دهید که استفاده از CTAهای قوی در لندینگ پیج، یکی از مهم‌ترین این موارد می‌باشد که می‌تواند کاربر را برای سفارش محصول و یا خدمات قانع کند.

توجه داشته باشید که تنها با در نظر گرفتن این نکات ساده در طراحی لندینگ پیج، می‌توانید ارزش محصول و یا خدمات خود را به کاربران نشان داده و دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید به آن‌ها دهید.

کلمات کلیدی منفی خود را بهبود ببخشید

کلمات کلیدی منفی یکی از قدرتمندترین اهرم‌هایی هستند که می‌توانند در یکپارچه‌سازی تبلیغات شما مؤثر واقع شوند.

با مشخص کردن این نکته برای الگوریتم گوگل که تبلیغات شما به کدام دسته از کاربران نشان داده نشود؛ این امکان برای شما فراهم می‌شود تا هدف‌گیری بهتری از مخاطبان خود  داشته باشید. برای درک بهتر این  موضوع، اجازه دهید تا مثالی را برای شما بیان کنیم. تصور کنید که شما فروشگاه محصولات تزئینی دارید که تنها امکان فروش در شهر تهران را دارید. در چنین شرایطی قاعدتاً دوست ندارید که افرادی که به عنوان مثال در شهر اصفهان زندگی می‌کنند تبلیغات شما را مشاهده کنند. با توجه به این موضوع، اگر عبارت خرید وسایل تزئینی را به عنوان عبارت کلیدی شما در نظر بگیریم؛ کلمه کلیدی مثل خرید وسایل تزئینی اصفهان می‌تواند به عنوان کلمه کلیدی منفی شما در نظر گرفته شود.

چرا بهینه‌سازی کلمات کلیدی منفی مهم است؟

همان‌طور که عنوان شد؛ کلمات کلیدی منفی نقش بسزایی در هدف‌گیری مخاطبان هدف شما دارند. با استفاده از این کلمات می‌توانید گروه‌های خاصی از مخاطبان را از لیست کاربران هدف خود حذف کرده و تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که به دنبال استفاده از خدمات و یا محصول شما هستند. برخی از مزیت‌هایی که بهینه‌سازی کلمات کلیدی منفی کمپین‌های گوگل ادز برای شما به همراه دارد به شرح زیر می‌باشند.

افزایش نرخ کلیک (CTR): اطمینان حاصل کردن از این نکته که تبلیغات شما تنها به افرادی نمایش داده می‌شود که به محصول و یا خدمات شما احتیاج دارند؛ به این معنی است که ایمپرشن‌های بی‌فایده برای تبلیغات شما از میان رفته و افرادی بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند که احتمالاً به مشتریان شما تبدیل می‌شوند.

صرفه‌جویی در هزینه: با پرهیز از هزینه کردن برای کلیک‌هایی که ارزشی برای شما ندارند؛ می‌توانید در مصرف بودجه خود صرفه‌جویی کرده و در واقع آن را در بخش‌هایی خرج کنید که باعث توسعه کمپین‌ و افزایش نرخ تبدیل شما می‌شوند.

افزایش نرخ تبدیل: انتخاب کلمات کلیدی منفی صحیح برای کمپین‌های گوگل ادز این اطمینان را به وجود می‌آورد که تبلیغات شما برای کلمات و عبارت‌های که می‌دانید نرخ تبدیل خوبی نمی‌گیرند؛ نشان داده نمی‌شود. عبارت‌هایی که نام برند رقبای شما در آن‌ها وجود دارد و یا سرچ کوئری (Search Query) هایی که هدف تجاری ندارند؛ جزو مواردی می‌باشند که می‌توانند در لیست کلمات منفی شما جای بگیرند.

چگونه کلمات کلیدی منفی کمپین‌های خود را بهبود ببخشیم؟

اما دانستن این نکته که کلمات کلیدی منفی چگونه باعث توسعه کمپین‌های گوگل ادز می‌شوند به تنهایی برای رسیدن به این هدف کافی نیست؛ باید تکنیک‌های استفاده از این کلمات را نیز یاد گرفته تا بهترین نتیجه از تبلیغات در پلتفرم گوگل ادز را داشته باشید. در زیر برخی از مهم‌ترین نکات استفاده از کلمات کلیدی منفی در کمپین‌های تبلیغاتی را برایتان آماده کرده‌ایم.

از پر کردن لیست خودداری کنید

توجه داشته باشید که اضافه کردن تعداد زیادی از کلمات به لیست کلمات منفی خود، کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. در واقع داشتن تعداد زیادی از کلمات کلیدی منفی ممکن است به جای هدف‌گیری بهتر مخاطبان، به کمپین شما آسیب رسانده و باعث از دست دادن کاربرانی شود که به دنبال محصول و یا خدمات شما هستند.

پیشنهاد ما به شما بررسی مداوم لیست کلمات کلیدی منفی و صرف دقت بیشتر در بزرگ‌تر کردن این لیست می‌باشد. سعی کنید در طول زمان و با کسب تجربه بیش‌تر در گوگل ادز، کلمات بیشتری را به لیست کلمات منفی خود اضافه کنید تا کنترل بیشتری بر روی تبلیغات خود داشته باشید.

کلمات کلیدی منفی کمپین‌های خود را  به صورت دوره‌ای چک کنید

این نکته که به صورت دوره‌ای نگاهی به لیست کلمات کلیدی منفی خود داشته و آن‌ها را بررسی کنید؛ به شما کمک می‌کند که مشتریانی که به دنبال محصول و یا خدمات شما هستند را از دست ندهید. با نظارت دائم بر روی عملکرد کمپین‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط که باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شوند را از دست نمی‌دهید.

از انطباق‌های کلمات کلیدی منفی استفاده کنید

کلمات کلیدی منفی نیز درست همانند کلمات کلیدی کمپین‌های شما دارای انواع انطباق بوده که استفاده صحیح از آن‌ها می‌تواند به هدف‌گیری بهتر کاربران کمک کند. 3 انطباق گسترده، عبارتی و دقیق در کلمات کلیدی منفی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا ترافیک با کیفیتی برای وب‌سایت خود داشته و تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که به دنبال آن هستند.

برای اضافه کردن کلمات کلیدی منفی عجله نکنید

کلمات کلیدی منفی در کمپین‌های گوگل ادز به عنوان فاکتور مهمی در نظر گرفته می‌شوند که اضافه کردن آن‌ها به کمپین‌های تبلیغاتی نیازمند دقت بالایی می‌باشد. توجه داشته باشید که یک کلمه کلیدی را تنها به این دلیل که در مدت زمان کوتاهی نرخ تبدیل پایینی را برای کمپین به همراه  داشته است حذف نکنید. اجازه دهید عملکرد کلمه کلیدی در طول زمان مشخص شده و دیتا کافی از عملکرد آن داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن تصمیم به نگهداری کلمه و یا اضافه کردن آن به لیست کلمات کلیدی منفی بگیرید.

کلمات کلیدی نامربوط را از کلماتی که نرخ تبدیل خوبی نمی‌گیرند تشخیص دهید

توجه داشته باشید که کلمات کلیدی که ارتباطی با حوزه کاری شما ندارند؛ متفاوت از کلماتی هستند که نرخ تبدیل پایینی را برای کمپین‌ها ثبت می‌کنند. گاهی اوقات، کلماتی در کمپین‌های شما وجود دارند که کاملاً از فضای بیزینس و حوزه کاری شما خارج بوده که طبیعتاً استفاده از آن‌ها در کمپین‌های گوگل ادز کار اشتباهی می‌باشد؛ اما بعضاً شما از کلماتی در کمپین‌های خود استفاده می‌کنید که مربوط به حوزه کاری شما بوده اما کیفیت لازم را برای تبدیل کاربر به مشتری ندارند.

توجه داشته باشید که کلمات دسته اول، به هیچ وجه نمی‌توانند در کمپین‌های شما استفاده شوند اما در کلمات کلیدی که در دسته دوم قرار می‌گیرند؛ می‌توان با استفاده از تکنیک‌هایی همچون استفاده از ابزار کیورد پلنر گوگل، ساختار کلمات را تغییر داده تا عملکرد خوبی برای کمپین‌های شما  داشته باشند.

نکته مهم: کلمات کلیدی منفی با عبارت‌های نزدیک به آن‌ها مطابقت ندارند. به عنوان مثال، اگر کفش زنانه ارزان به عنوان کلمه کلیدی کمپین‌ شما در نظر گرفته شود؛ ممکن است تبلیغات شما به کسانی که عبارت کفش‌های زنانه ارزان را سرچ کرده‌اند نیز نشان داده شود.

انطباق‌های صحیح را برای کلمات کلیدی خود انتخاب کنید

کلمات کلیدی به عنوان اساسی‌ترین فاکتور در تبلیغات گوگل ادز شناخته می‌شوند که نقش مهمی در تعیین موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن کمپین‌های شما دارند. کاربران با استفاده از کلمات سؤالات خود را از گوگل می‌پرسند و تبلیغات گوگل نیز با توجه به میزان ارتباطی که با سوال کاربر دارند در صفحه نتایج نمایان می‌شوند. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌تواند تأثیر بسزایی در امر بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز داشته باشد.

انواع انطباق کلمات کلیدی یکی از فاکتورهای مهم در روند انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای کمپین‌های شما در نظر گرفته می‌شوند. با استفاده از انطباق‌های مختلفی که برای کلمات کلیدی طراحی شده‌اند؛ این امکان برای شما فراهم می‌شود تا دایره مخاطبان هدف خود را محدود کرده و تبلیغات خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که به دنبال استفاده از خدمات و یا محصول شما هستند. انطباق‌های کلمات کلیدی در 3 گروه تطبیق‌های گسترده، عبارتی و دقیق دسته‌بندی می‌شوند.

انطباق‌های مختلف کلمات کلیدی، کاربران هدف شما را محدود کرده و مشخص می‌کنند که تبلیغات به کدام یک از گروه‌های هدف نشان داده شوند. به عنوان مثال انتخاب انطباق گسترده، تعداد بیشتری از کاربران را هدف قرار می‌دهد اما این احتمال وجود دارد که تبلیغات شما توسط کاربرانی دیده شود که به دنبال خرید محصول و یا سفارش خدمات شما نباشند. از طرفی دیگر انتخاب تطبیق دقیق کلمات کلیدی کلیک‌های کمتری را برای شما به همراه دارد اما به دلیل هدف‌گیری دقیق‌تر مخاطبان، احتمال تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش نرخ تبدیل برای کمپین‌های شما بیشتر می‌باشد.

انطباق‌های کلمات کلیدی را با مرور زمان عوض کنید

یکی از تکنیک‌های فوق‌العاده‌ای که می‌تواند به شما در هدف‌گیری بهتر مخاطبان کمک کند؛ تغییر دادن انطباق‌های کلمات کلیدی با گذشت زمان می‌باشد. یکی از روش‌های معمول که توسط بسیاری از کارشناسان تبلیغ در گوگل استفاده می‌شود؛ استفاده از انطباق‌های گسترده و یا عبارتی در شروع کمپین می‌باشد که در عین قرار دادن کنترل بیشتر در اختیار کاربر، دیتاهای کاربردی نیز از مخاطبان جمع‌آوری می‌کند. پس از گذشت مدتی از آغاز کمپین و البته جمع‌آوری اطلاعات کافی از مخاطبان، می‌توان انطباق کلمات کلیدی را به نوع تطبیق دقیق تغییر داد تا کاربران هدفی که از قبل مشخص شده‌اند؛ برای مشاهده تبلیغات انتخاب شوند.

از افزونه‌های گوگل ادز در تبلیغات خود استفاده کنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر کاربران گوگل ادز مرتکب آن می‌شوند؛ معطوف کردن همه توجه خود به هدلاین، متن تبلیغاتی و سایر موارد مشابه می‌باشد. اما توجه داشته باشید که فاکتوری تحت عنوان افزونه‌های گوگل ادز (assets) در شبکه گوگل ادز وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ قدم بزرگی در روند بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز برداشت.

افزونه‌های مختلف گوگل ادز

افزونه‌های مختلف گوگل ادز

استفاده از افزونه‌های گوگل ادز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محتوا تبلیغاتی بیشتری را در تبلیغ خود گنجانده و در صفحه نمایش گوگل بیشتر دیده شوید. معمولاً استفاده از افزونه‌هایی همچون sitelinks و یا دیگر افزونه‌های کاربردی گوگل ادز، کلیک‌های بیشتری را برای شما به همراه داشته و به کاربران راه‌های بیشتری برای برقراری ارتباط به شما می‌دهند.

در شبکه گوگل ادز تنوع زیادی از افزونه‌ها وجود دارند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند در عین ایجاد درگیری بیشتر مخاطب با محتوا تبلیغاتی، اهداف تعیین‌شده کمپین‌های شما را نیز تیک بزنند. با توجه به مطلب منتشرشده از گوگل، کاربرانی که از 4 افزونه sitelinks در تبلیغات خود استفاده می‌کنند؛ به طور متوسط 20٪ افزایش نرخ کلیک را در تبلیغات خود مشاهده می‌کنند.

تا جایی که می‌توانید کیفیت افزونه‌های خود را بالا ببرید

توجه داشته باشید که این الگوریتم گوگل است که تصمیم می‌گیرد کدام یک از افزونه‌هایی که شما انتخاب کرده‌اید در تبلیغاتتان نمایش داده شوند. فاکتورهایی همچون عملکرد کمپین‌های قبلی و یا مقدار فضای موجود در تبلیغات، از موارد تعیین‌کننده در این مورد می‌باشند.

افزونه‌های گوگل یکی از فاکتورهای کلیدی هستند که نقش بسزایی در بیشتر دیده شدن تبلیغات و گرفتن کلیک‌های بیشتر برای کمپین‌های شما دارند. اگر شما نیز می‌خواهید با استفاده از این قابلیت کلیدی گوگل ادز، کلیک‌های بیشتری برای کمپین‌های خود بگیرید؛ توصیه می‌کنیم که حتماً مقاله تخصصی ما در رابطه با افزونه‌های گوگل ادز را مطالعه کنید.

بودجه خود را برای هدف‌گیری کاربران موبایلی در نظر بگیرید

مطالعات کمپین‌های مختلف نشان داده است که اکثر کسانی که تبلیغات گوگل ادز را مشاهده می‌کنند؛ کاربران دستگاه‌های موبایل بوده که هر روزه بر تعداد این افراد افزوده می‌شود.

تعداد بیشتر کاربران دستگاه‌های موبایل

تعداد بیشتر کاربران دستگاه‌های موبایل

طراحی کمپین‌هایی که به صورت اختصاصی برای هدف‌گیری کاربران موبایلی ساخته شده باشند؛ این امکان را به شما می‌دهد تا با صرف هزینه کمتر، کاربران بیشتری را در لیست مشتریان احتمالی خود جای دهید.

به عکس زیر نگاه کنید:

تعداد کلیک بیشتر در کاربران دستگاه‌های موبایل

تعداد کلیک بیشتر در کاربران دستگاه‌های موبایل

در نمونه بالا مشاهده می‌کنید که تعداد کلیک‌های کاربرانی که با استفاده از دستگاه‌های موبایل تبلیغات شما را مشاهده کرده‌اند؛ در مقایسه با سایر دستگاه‌ها عدد بزرگ‌تری را نشان می‌دهد. این موضوع بدان معناست که بخش بزرگی از مشتریان احتمالی شما از موبایل‌های خود برای تماشا تبلیغات استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی با هدایت بودجه خود به سمت طراحی کمپین‌هایی که کاربران دستگاه‌های موبایل را هدف قرار دهند؛ می‌توانید حداکثر استفاده را از کمپین‌های خود داشته باشید.

از تکنیک‌هایی که می‌تواند توجه کمپین‌های شما را بر روی کاربران دستگاه‌های موبایل معطوف کند؛ استفاده از افزونه Call برای تبلیغات می‌باشد.

تبلیغات گوگل ادز سرمایه‌گذاری خوبی برای برند شما می‌باشد

وسعت شبکه گوگل بر کسی پوشیده نیست و اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم؛ باید بگوییم که کمپین‌هایی که به خوبی طراحی و مدیریت شده باشند می‌توانند درآمدزایی خوبی برای شرکت‌ها داشته باشند. با توجه به این موضوع که گوگل برای هر کلیکی که کاربران بر روی تبلیغات شما می‌کنند هزینه مشخصی را از شما دریافت می‌کند؛ باید از هر فاکتوری که در روند بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز به شما کمک می‌کنند؛ نهایت استفاده را داشته باشید.

مواردی که در این مقاله برای شما عنوان کردیم را بر روی کمپین‌های خود اعمال کرده و پس از گذشت مدتی قادر خواهید بود که افزایش درآمدی که به واسطه افزایش فروش و دیده شدن بیشتر تبلیغات برای کمپین‌های شما حاصل شده است را مشاهده کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.