پیشگیری از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

تبلیغ در گوگل یکی از راه های پیشرفت کسب و کار و حرفه میان کاربران می باشد. همانطور که می دانید تبلیغات گوگل به این معناست که شما عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با حرفه سایت خود را به گوگل ادز می دهید و آن هم کاربرانی را که به این موضوعات علاقه مند هستند را به سمت سایت شما هدایت می کند. شما می توانید با تبلیغات و آگهی که در گوگل ادز ثبت می کنید، کسب و کار خود را ارتقا دهید. این تبلیغات باعث می شود تا ترافیک در سایت شما افزایش یابد و گوگل دقیقا کاربرانی که با محصولات و خدمات شما مشابه هستند را به سمت شما سوق دهد. یکی از ناراحت کننده ترین اتفاقاتی که می تواند برای کسب و کارهای اینترنتی که از تبلیغات گوگل استفاده می کنند، ساسپند شدن اکانت گوگل ادز است.

ساسپند شدن اکانت گوگل ادز به این معناست که گوگل اکانت شما را به این دلیل که قوانین را رعایت نکرده اید مسدود می کند. گوگل برای اینکه بتواند یک محیط امن برای کاربران خود ایجاد کند، قوانین و مقرراتی را وضع کرده است که گاها به صورت اشتباه برخی کسب و کارهای اینترنتی را دچار مشکل می کند. گاها برخی تبلیغ های گوگل کاملا با قوانین جلو رفته اند اما شانس با آن ها یار نبوده است. قوانین و مقرراتی که باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می شوند بسیار هم سخت و دور از فکر نیستند. شما می توانید به راحتی با آن ها آشنا شوید و در عین حال آن ها را رعایت کنید. رعایت این قوانین می تواند به دوام فعالیت شما در گوگل ادز کمک شایانی کند. در ادامه به دلایلی که باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شما می شود، می پردازیم.

علت ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

همانطور که می دانید گوگل یک شرکت بزرگ با خدمات متنوع می باشد. در هر جای دنیا از شرکت های کوچک گرفته تا سازمان های بزرگ بر اساس یک قوانین و مقررات خاصی اداره می شوند تا نظم خاصی را برای انجام امور به وجود آورند. گوگل هم از این قائله مستثناء نیست. زمانی که کاربران برای بهبود کسب و کار خود از تبلیغات گوگل استفاده می کنند، پلتفرم گوگل ادز یک سری قوانین و خط قرمزهایی برای برقراری امنیت مخاطبان تعیین می کند. همچنین وجود این قوانین باعث مدیریت محتواها می شود تا تبلیغات گوگل با هر محتوایی وجود نداشته باشد. وجود تمام این قوانین و مقررات باعث شده است تا یک فضای منظم و امن با وجود تمام خط قرمزها شکل بگیرد.

علت ساسپند شدن اکانت های گوگل ادز

همانطور که اشاره کردیم گوگل ادز این قوانین و خط قرمزهایی که تعیین کرده است را قبل از تبلیغات به کاربران و کسب و کارها بازگو می کند. رد شدن از این خط قرمزها در تبلیغ گوگل در نهایت ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شما را به همراه خواهد داشت.

خط قرمزهایی که گوگل ادز برای تبلیغات وضع کرده است

رد شدن از قوانین گوگل چیزی جز مسدود شدن اکانت شما به همراه نخواهد آورد. برای اینکه بتوانید از این اتفاق پیشگیری کنید باید قوانین را خوب بشناسید. همچنین می توانید با مطالعه مقاله شفافیت بیشتر در تبلیغات گوگل با قوانین گوگل بیشتر آشنا شود. در همین خصوص به معرفی دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می پردازیم:

1. سواستفاده تبلیغاتی در گوگل ادز Google Ads

گوگل با استفاده از تبلیغات سعی می کند تا محتواهایی را که مفید، موثر و کارآمد هستند را به کاربران نشان دهد. آگهی هایی که قصد سواستفاده کاربران را دارند جایی در میان آگهی های گوگل نخواهند داشت. برخی از نمونه هایی که به سواستفاده تبلیغاتی می پردازند را در ادامه بیان می کنیم.

  1. تبلیغ کردن یک موضوع تکراری و مشابه به طور همزمان از چند حساب و اکانت.
  2. ایجاد یک حساب کاربری جدید برای تبلیغات مجدد پس از مسدود شدن اکانت قبلی
  3. استفاده از روش هایی که محتواهای ممنوع مانند محتوای غیراخلاقی، جنسی و … را منعکس می کند.
  4. پنهان کردن محتوایی که از نظر گوگل ممنوع است. نوشتن کلمات ممنوع گوگل ادز به صورت اشتباه برای دور زدن قوانین گوگل.
  5. استفاده از سیتم های مخرب: استفاده از هر مدل سیستم و نرم افزاری و به نوعی بد افزار که باعث ایجاد مشکل در سیستم های کاربر شود مانند ویروس ها. سایت شما نمی تواند بدون اجازه کاربر هیچ بد افزار و یا نرم افزاری را بر روی سیستم کاربران نصب کند. اگر همچنین اتفاقی بیفتد حساب شما به حالت تعلیق در می آید.

نکته ای که باید توجه کنید این است که گوگل به صورت مستقیم و درجا حساب شما را نمی بندد و برای شما از قبل اخطارهایی ارسال می کند. البته در موارد بسیاری کاربران ایرانی، با ساسپند شدن اکانت گوگل ادز بدون اخطار نیز مواجه می شوند.

پیشگیری از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

2. اقدامات فریب آمیز هماهنگ شده

یکی دیگر از مواردی که باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می شود، اقدام جمعی چند سایت به منظور ارائه محتوای نامعتبر و نادرست همانند تبلیغات سیاسی، اجتماعی و … می باشد.  روش های تجاری غیرقابل قبول: تبلیغاتی که به منظور پول شویی بوده و باعث می شود تا حریم خصوصی کاربران نقض و موجبات سوء استفاده های احتمالی را فراهم آورد، ممنوع کرده است. همچنین کسب و کارهایی که خدمات و محصولات خود را با برندهای دروغین در تبلیغ می گذارند نیز ممنوع هستند. در این قسمت خوب است بدانید که گوگل پس از تشخیص تخلف شما در اینگونه موارد بلافاصله بدون اخطار قبلی اکانت شما را مسدود می کند.

3. تبلیغات کلیکی گمراه کننده

مطالبی که از شما می خواهند تا این لینک را کلیک کیند تا شما را به افشاگری یک موضوع جذاب ببرد. لینک هایی که نامفهوم هستند و فقط از شما کلیک می خواهند، ممنوع هستند. این مطالب می خواهند تا با افزایش کلیک کاربران ترافیک سایت خود را به صورت گمراه کننده بالا ببرند.

تبلیغ گوگل که ترس، فشار، ناراحتی، غم و اندوه را در شما بیدار می کند و شما را مجاب می کند تا به روی مطلبی این چنینی کلیک کنید. این نوع آگهی و تبلیغات کاملا ممنوع هستند. حتی تبلیغاتی که از عکس ها و تصاویری با موضوع مرگ، تصادف، درد، غم و ناراحتی برای تبلیغ  کردن خدمات و محصولات مورد نظر خود استفاده می کنند.

4. ادعاهای غیرقابل اعتماد

مطالبی که به شما قول انجام یک کاری را بدون تردید می دهد. (حتی اگر در برخی شرایط ممکن باشد) مانند آگهی و تبلیغات کاهش و افزایش وزن، درمان تضمینی کمر درد، مطالبی در رابطه با سیاست، لینک هایی که شما را به کارهای پول سازی و مالی هدایت می کند.

5 نداشتن ارتباط میان کلمات و آگهی

تبلیغات گوگل ادز که عبارات استفاده از آن ممکن است جزو پراستفاده ترین ها باشد اما با موضوع اصلی کسب و کار و حرفه شما مرتبط نباشد.

6. پیشنهادات غیرقابل وصول

پیشنهادات و تبلیغ گوگل که شما را امیدوار می سازد. تبلیغ هایی هستند که به شما مطالبی مانند خرید آپارتمان با 20 میلیون تومان. اما وقتی وارد لینک و سایت می شوید چیزی در دسترس پیدا نمی کنید. تبلیغاتی که پیشنهاد یک محصول و خدماتی که دیگر وجود ندارد اما پر استفاده است را می دهد نیز ممنوع است و اکانت شما توسط گوگل ادز مسدود و ساسپند خواهد شد. به یاد داشته باشید اگر شما می خواهید تبلیغات تخفیف یک روزه را در گوگل ثبت کنید، فردای روزی که تخفیف به اتمام میرسد آن را حذف یا بروز رسانی کنید.

رفع مشکل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

گوگل ادز چگونه تشخیص میدهد که تخلف صورت گرفته است؟

پلتفرم گوگل ادز برای تشخیص نقض قوانین از بررسی‌های خودکار و انسانی بهره می برد. گوگل اطلاعاتی از منابع مختلف، اعم از متن آگهی‌ها، ماهیت کلمات کلیدی، محتوای سایت، شکایات کاربران، بررسی های مشتریان، و هشدارها را بررسی می‌کند. در صورتی که اگر گوگل تخلفی محرز را در اکانت تبلیغاتی شما مشاهده کند، حساب گوگل ادز شما را بلافاصله و بدون اخطار قبلی ساسپند می‌کند. در این صورت شما مجاز به تبلیغ مجدد با اکانت دیگری برای آن سایت نخواهید بود.

قوانینی که نقض آنها در گوگل ادز تخلف جدی محسوب می شود

  1. تبلیغ هرگونه خدمات پزشکی خلاف قوانین گوگل
  2. ارایه کالاهای تقلبی و سوء استفاده از نام و برندهای مطرح
  3. هرگونه تبلیغات مرتبط با فعالیت های سرمایه گذاری و رمز ارز
  4. کلاهبرداری با پنهان کردن اطلاعات، یا ارایه اطلاعات اشتباه و فیشینگ
  5. نقض تحریم‌های تجاری و تبلیغات برای شرکت‌هایی که توسط ایالات متحده امریکا تحریم شده‌اند یا در مناطق تحریم شده فعالیت می‌کنند.
  6. سوء استفاده از شبکه تبلیغاتی، انتشار بدافزار، عدم شفافیت درباره محصولات و خدمات، تبلیغات ناعادلانه از طریق گوگل ادز (تبلیغ یک محتوا یا یک سایت در چندین اکانت) و فریب کاربران.

مواردی دیگری که موجب ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می شود

داشتن همزمان چند اکانت گوگل ادز برای یک سایت، مشکل در پرداخت، سوء استفاده از پروموشن‌های تبلیغاتی، نرسیدن به سن قانونی برای تبلیغات (در کشورهای مختلف بین ۱۳ تا ۱۶ سال متغیر است) و دسترسی ناایمن به حساب کاربری می‌توانند باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شود.

رفع مشکل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

متاسفانه یا خوشبختانه گوگل اصلا رفتار خوبی با حساب هایی که دچار تخلف شده اند ندارد. اما شما از مسدود شدن اکانت خود قطع امید نکنید. این ساسپند شدن اکانت گوگل ادز را به چشم کارت زرد نگاه کنید. همانطور که می دانید کارت زرد به این معناست که شا هنوز وقت برای جبران اشتباه خود دارید و هنوز اخراج نشدید. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید باید با پشتیبانی گوگل در ارتباط باشید.

  1. در مرحله اول ایمیلی که گوگل برایتان ارسال کرده است را بخوانید. در این ایمیل گوگل به طور واضح به شما می گوید که تبلیغات گوگل شما کدام قانون را رعایت نکرده است. پس از تشخیص مشکل خود می توانید به راحتی آن را اصلاح کنید.
  2. پس از اینکه متوجه مشکل تبلیغ گوگل خود شدید، می توانید به راحتی آن را حل کنید. به طور مثال اگر مشکل شما از محتوا و متن باشد می توانید به قسمت مدیریت سایت خود بروید و آن را حل کنید.

ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

سخن پایانی

باید به یاد داشته باشید که قوانین گوگل ادز در حالت کلی بیان شده است. گوگل یک قانون دیگر نیز دارد که شاید تاثیر گدارترین قانون برای کسب و کار های ایرانی باشد. بدلیل تحرم های امریکا علیه ایران، شرکت های امریکایی که گوگل نیز یکی از این شرکت هاست حق ارائه خدمات به کاربران داخل ایران را ندارد.

بنابر این استفاده کنندگان از خدمات گوگل در کشورمان همیشه باید محتاط باشند و تا جایی که امکان دارد نباید از کلمات و عبارات حساسی که علنا ایرانی بودن کسب و کار را بیان میکند ، ابراز نمایند.

حالا که به مقدمه ایی از قوانین و مقررات گوگل ادز آشنا شده اید، می توانید یک تبلیغ گوگل مناسب ثبت کنید. برای اینکه از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز خود جلوگیری کنید کار سختی در پیش ندارید، فقط کافی است تا قوانین مهم گوگل را رعایت کنید و با ترفند ها و راه حل ها آشنا شوید. این قوانین را رعایت کنید و با گوگل در یک مسیر قدم بگذارید. تبلیغات گوگل و رعایت قوانین آن کسب و کار شما را رو به پیشرفت می برد.

 

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آقای دیانت ممنون برای این مقاله و رفرنس ارزشمندتون.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.