6 روش برای ساخت تبلیغات خلاقانه

6 روش کاربردی برای ساخت تبلیغات خلاقانه

ساخت تبلیغات خلاقانه و اطلاعات مربوط به این موضوع از مواردی است که می‌خواهیم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم.

ایجاد آگهی خلاقانه یا به طور کل توجه به تبلیغات یکی از عوامل تاثیر گذار به منظور رشد یک سیستم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و . . . به حساب می‌آید. کارایی و گستردگی تبلیغات به حدی بالاست که به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را در چارچوب خاصی قرار داد.

با این وجود، موفقیت در تبلیغات و یا ساخت آن به هیچ وجه کار سخت و پیچیده‌ای نیست.

از عوامل موثر برای موفقیت در این زمینه می‌توان به داشتن خلاقیت و توجه به نیاز روز در زمینه فعالیت خود اشاره کرد.

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعات کلی درباره موارد و روش‌های کلی برای ساخت تبلیغات کاربردی و خلاقانه را در اختیار شما قرار دهیم. دانستن این موارد کمک بسیار زیادی به شما در موفقیت فعالیتتان می‌کند.

اطلاعات کلی درباره ساخت تبلیغات خلاقانه

این موضوع بسیار مهم است که صاحبان کسب و کار و تجارت‌های مختلف درباره ساخت تبلیغات خلاقانه اطلاعات کافی داشته باشند. تمامی زمینه‌های اقتصادی نیاز بسیار زیادی به ارتقا و تبلیغات دارند.

هر فردی در زندگی خود تا به حال صدها هزار تومان پول بابت تبلیغات اشتباه و نامناسب داده است؛ به همین خاطر می‌خواهیم این اتفاق برای شما نیفتد.

هدف ما از نوشتن این متن آن است که از طریق تبلیغات به بهترین شکل ممکن کسب و کار خود را وسعت ببخشیم. برای این که بتوانید در شاخه اقتصادی موفق باشید، نیاز است تا مشتری بیشتری جذب کنید. خبر خوب این است که به وسیله ساخت تبلیغات خلاقانه این امکان برای شما به وجود می‌آید تا بتوانید مشتری بیشتری به دست آورده و بیزینس خود را بزرگتر کنید.

برای این که بتوانید تبلیغات خلاقانه طراحی کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بروشور
  • ایمیل
  • پیام‌های بازرگانی
  • مجله و روزنامه
  • تبلیغات آنلاین به صورت صوتی یا تصویری
  • کارت‌‌ پستال
  • وبسایت‌های مختلف که حاوی پیام‌های بازرگانی آنلاین هستند
  • و …

برای این که این امکان وجود داشته باشد تا در زمینه ساخت تبلیغات خلاقانه موفق شوید، باید کمی آزمون و خطا را امتحان کنید تا بتوانید در این زمینه به پیشرفت حداکثری برسید.

1. چه عواملی باعث می‌شود تا در بازار نسبت به رقبای خود موفق شوید؟

هنگامی که یک کسب و کار را شروع می‌کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید تا در تمامی جوانب نسبت به تبلیغات کار خود بپردازید. برای این که بتوانید در زمینه ساخت تبلیغات خلاقانه موفق باشید و از این طریق کسب و کار خود را رونق دهید، باید در ابتدا به نیاز مخاطبان و مشتری‌های خود توجه کنید.

باید در این زمینه به قدری خلاق باشید که در تبلیغات خود این موضوع را منتقل کنید که شرکت و برند شما اولین گزینه برای انتخاب است؛ به گونه‌ای که مخاطبین به سراغ رقبای شما نروند.

چه مواردی باعث می‌شود که در بازار از رقیب خود متمایز شوید؟ ساخت تبلیغات خلاقانه یکی از این روش هاست

زمانی که در این زمینه‌ها تحت عنوان مارکتینگ صحبت می‌کنیم، این فرآیند باید به شکل یک اقدام خاص فروش برای خریدار به حساب بیاید. این موارد را می‌توان در کتاب روسر ریوز نویسنده کتاب حقیقت در تبلیغات یافت.

  1. تبلیغات نباید تنها کلمات یا پیشنهاد خرید برای فرد خریدار باشد، بلکه تاثیر تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که بسیاری از افراد به این نتیجه برسند که عدم خرید این جنس ممکن است برای آن‌ها در آینده گران تمام شود.
  2. تبلیغات شما باید به سطحی برسد که هیچگونه رقیبی نتواند آن را به راحتی از دور خارج کند. اطلاعات مربوط به پکیجی که قصد فروش در آن دارید باید کامل بوده و تمامی سوالات خریداران را پاسخ دهد.
  3. تبلیغات ایجاد شده شما باید بسیار قوی باشد تا بتواند مشتریان جدید را جذب کرده و به رشد کسب و کار شما کمک کند.

مدل تبلیغاتی شما باید یونیک یا همان منحصر به فرد باشد تا بتواند در این زمینه به میزان بسیار زیادی در جذب مخاطب و رشد کسب و کار شما موثر عمل کند.

به این مثال توجه کنید: مثلا من صاحب یک سیستم کاری در زمینه اقامت و انجام فرایندهای مهاجرتی هستم.

برای این که بتوانید در این زمینه موفق باشید و از آن جایی که کار شما یک سیستم بین المللی دارد باید بتوانید از ابزارهای آنلاین نیز استفاده کنید تا این امکان برای شما به وجود بیاید و در زمینه جذب مشتری و مخاطب در سراسر جهان موفق عمل کنید.

باید در زمینه جذب مخاطب در خارج از کشور محل کار خود فعالیت کرده و در این شاخه بسیار قوی عمل کنید. این موضوع را فراموش نکنید که ایجاد تبلیغات خلاقانه بهتر از این هست که هیچگونه فعالیتی در این زمینه صورت نگیرد.

عامل دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که در بسیاری از موارد افراد به این موضوع باور دارند که باید در یک زمینه متمرکز عمل کنند.

این در حالی است که باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در زمینه ساخت تبلیغات خلاقانه و همچنین کسب درآمد در زمینه درآمد خود موفق عمل کنید.

سعی کنید حتما ایده پردازی و استفاده از قوه تفکر و خلاقیت را در دستور کار خود قرار دهید. این عامل به دلیل این که خود باعث نوآوری می‌شود، می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما در موفقیت و افزایش کارایی از تبلیغات و در نتیجه افزایش فروش شما کند.

2. عناوین مناسبی برای ساخت تبلیغات خلاقانه خود استفاده کنید

در وهله اول در هر تبلیغی معمولا عاملی که می‌تواند توجه مخاطب را جلب کند، بحث اصلی داستان در قالب عنوان یا قسمت بزرگ و بولد شده در تبلیغات است.

معمولا تبلیغات را در گوشه و کنار زندگی مردم می‌توانیم مشاهده کنیم. همین مشخصه باعث می‌شود تا به این نتیجه برسید که زمان کمی برای معرفی محصول خود داریم.

به همین دلیل برای این که بتوانیم مناسب عمل کنیم، بهتر است اصل داستان را در قالب عنوان یا قسمت بولد شده در تبلیغات خود حتما لحاظ کنیم تا از این طریق بتوانیم توجه مخاطب را به خود جلب کنیم.

11 روش برای ساخت تبلیغات خلاقانه - تبلیغ خلاقانه مقایسه ای جی ادز بین سئو و گوگل ادز

تبلیغ خلاقانه و مقایسه ای جی ادز برای سئو و گوگل ادز

مردم به راحتی می‌توانند بطن یک تبلیغ را بررسی و بازرسی کنند. همین عامل باعث می‌شود تا بتوانند یک تبلیغ کاربردی را نسبت به یک نمونه غیر حرفه‌ای تشخیص دهند. به همین دلیل بهتر است این موارد را در نظر بگیرید و در جذب توجه و نظر مخاطب قوی و اصولی عمل کنید.

3. مخاطبان خود را به چالش بکشید

به چالش کشیدن مخاطب در حین نوشتن عنوان یا همان headline از عواملی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید توجه آن‌ها را به خود جذب کنید. به واسطه این مشخصه این امکان برای شما و کسب و کارتان به وجود می‌آید تا استقبال کافی از محصولات شما صورت گرفته و از این طریق به پیشرفت‌های مالی و کاری مورد نظر خود دست پیدا کنید.

نمونه‌های مختلفی نیز در اینترنت وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید یک عنوان مناسب برای تبلیغ خود در نظر گرفته و نسبت به آن شروع به خلق و طرح یک ایده کنید. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که نوع عناوین نیز متفاوت است به همین دلیل بهتر است بر اساس نوع تبلیغات خود و در نظر گرفتن خلاقیت در این زمینه اقدام به طراحی تبلیغات در زمینه کاری خود کنید.

4. به گونه‌ای عمل کنید که مخاطب راهی جز خرید محصول شما نداشته باشد

این استراتژی به نوبه خود از اصلی‌ترین عواملی است که در ساخت تبلیغات خلاقانه خود باید حتما آن را در نظر بگیرید. مشتری‌ها به نوبه خود معامله را دوست دارند، پس بحث فروش محصول یا داشته خود را به گونه‌ای پیش ببرید که مشتری به سراغ شما بیاید و بیشتر درباره محصول شما بداند.

هنگامی که به ایده خود رسیدید که توجه مخاطب و خریدار را به آن جلب کرد، حتما از آن نهایت استفاده را ببرید و سعی کنید تمامی نیازهای مخاطب را در نظر بگیرید و در این راستا حتما تلاش کنید. اگر قصد دارید محصول خود را ارزان‌تر بفروشید، یا بالاتر از قیمت موردنظر خود آن را ارایه دهید، بهتر است در این زمینه به گونه‌ای عمل کنید که جای هیچ شک و سوالی برای مخاطب شما پیش نیاید.

مثالی از ایجاد تبلیغات خلاقانه - موضوعی مربوط به هزینه آگهی خلاقانه

برای این که بتوانید کل پکیج و اهداف مربوط به محصول یا گزینه قابل فروش خود را به مشتری ارائه دهید، حتما در وهله اول خود را جای او بگذارید. این جابجایی به نوبه خود تاثیر مثبت بسیار زیادی بر روی این موضوع می‌گذارد تا بتوانید بهتر از دید مشتری خود به محصول نگاه کنید.

به این طریق تمامی عواملی که ممکن است خریدار از خرید محصول شما منصرف شود، به وسیله این استراتژی از بین رفته و محصولات خود را در کمترین زمان با بیشترین میزان سود و بازخورد مثبت به فروش برسانید. برای این که بتوانید در زمینه کمپین های تبلیغاتی و ساخت تبلیغات خلاقانه موفق ظاهر شوید حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای این مشخصه باید از نظر زمانی و مالی سرمایه گذاری کنید.

فرایند تبلیغات به نوبه خود مشخصه‌ای است که بلافاصله پس از اجرای آن نمی‌توان انتظار بازخورد 100 درصدی داشت. برای این که بتوانید در بلند مدت به خواسته‌های خود در این زمینه دست پیدا کنید، بهتر است حتما به این موضوع توجه داشته باشید که تبلیغات شما باید تمامی قسمت‌هایی که ممکن است به ضرر شما تمام می‌شود را پوشش داده و این نقاط را به نقاط قوت شما تبدیل کند.

در آن شرایط می‌توان انتظار داشت که ساخت تبلیغات خلاقانه به بهترین شکل ممکن انجام شده و از طریق آن این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از محصولات و کسب و کار خود سود دریافت کنید.

5. در زمان ساخت تبلیغات خلاقانه از مزایای خرید محصول خود به مشتریان توضیح دهید

توضیح دادن درباره کارایی و مشخصه‌های کلی درباره محصول یا پکیجی که قصد فروش آن را به مشتری خود دارید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید به این موضوع توجه داشته باشید که گفتن بیشتر درباره مزایا و مشخصه‌های مثبت خود از عواملی خواهد بود که می‌توانید به وسیله آن به موفقیت و افزایش خرید محصولات دست پیدا کنید.

صحبت کردن درباره مزایای محصول در زمان ایجاد آگهی خلاقانه

از طریق تبلیغات حتما سعی کنید نکات مثبت مربوط به محصولات خود را بیشتر پوشش دهید. به این شکل تلاش کنید تا نکات مثبت محصولات خود را در راستای نیاز مخاطب توضیح دهید. این کار باعث ارتباط بیشتر مخاطب با محصولات شما می‌شود. انجام این کار اصلا سخت نیست، با انجام یک‌سری فرایند و کار می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

به عنوان مثال تمامی سرویس و خدماتی که محصولات شما می‌تواند در اختیار خریدار بگذارد را به گونه‌ای مثبتی بیان کنید تا فرد از خرید خود راضی بوده و نسبت به استفاده مجدد از محصولات شما ترغیب شود. همچنین سعی کنید حتما مشخصه‌های مثبت را به گونه‌ای انتقال دهید تا فرد خریدار به این نتیجه برسد که استفاده از این محصول و مشخصه‌های آن چه نتایج مثبتی برای خود و اهداف خود می‌تواند به وجود بیاورد.

6. از سایر تبلیغات مشابه در زمینه کاری خود به مخاطب اطلاعات دهید

در نظر داشتن این مشخصه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مردم معمولا با طیف گسترده و مختلفی از پیام‌های بازرگانی در روز روبرو می‌شوند. برای این که بتوانید یک سر و گردن از این قبیل تبلیغات بالاتر باشید، باید به گونه‌ای عمل کنید که مخاطب به این نتیجه برسد که تبلیغ و محصول شما بسیار قوی‌تر از سایر نمونه‌های موجود در بازار است.

نکته برداری برای ساخت تبلیغات خلاقانه از آگهی های ایجاد شده مشابه در زمینه کاری تان

طراحی و ساخت تبلیغات خلاقانه و در نظر گرفتن این شرایط از عواملی است که باعث می‌شود یک برند یا یک شرکت بسیار بهتر و قوی‌تر از سایر نمونه‌های مشابه به خود شود. این موضوع را در نظر بگیرید که یک تبلیغ در واقع نمایی از محصول و کل سیستم کاری شماست.

پس تبلیغات، طراحی و ساخت یک تبلیغات خلاقانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سعی کنید حتما این موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید توجه مشتریان را به خود جلب کرده و از این طریق به رشد سیستم کاری و تجاری خود کمک کنید.

رعایت نکات کلی برای ساخت تبلیغات خلاقانه و داشتن استراتژی‌های کوتاه مدت و بلند مدت به نوبه خود باعث می‌شود بتوانید به رشد و موفقیت بسیار زیادی در زمینه کاری خود دست پیدا کنید. در انتها اگر شما هم تبلیغات خلاقانه‌ای را تا به امروز دیده‌اید در قسمت نظرات بیان کنید تا با هم به بررسی آنها بپردازیم.

4 اصل تبلیغات متقاعد کننده

تبلیغات خوب باید بتواند کاربر را به سرعت با پیام‌های معنادار درگیر کند. در ادامه روش‌هایی برای ایجاد تبلیغات خلاق و متقاعدکننده را توضیح می‌دهیم.

  1. از فراخوان برای اقدام (CTA) شفاف استفاده کنید. توضیحات شخصی‌سازی‌شده در مقایسه با توضیحات غیرشخصی‌سازی‌شده دو برابر بهتر عمل می‌کنند. بهتر است کسب و کارها با ارایه توضیحات شفاف همراه با استفاده از کلماتی مانند “شما” به کاربران کمک کنید تا متوجه شوند که چه چیزی ارایه می‌دهید.
  2. از طیف گسترده‌ای از ویدیو‌ها، تصاویر و متون تبلیغاتی استفاده کنید. مشتریان نسبت به تبلیغات مرتبط واکنش بهتری نشان می‌دهند. همچنین تبلیغات خلاق و متفاوت و جامع به افزایش نرخ اقدام توسط مشتریان کمک می‌کند. برای دسترسی به اهداف کمپین، تصاویر تبلیغاتی که در آنها افراد حضور دارند، 30% بهتر از عکس‌های تبلیغاتی هستند که در آن هیچ فردی حضور ندارد. با توجه به طیف گسترده‌ای از مشتریان که به صورت آنلاین به دنبال محصولات جدید هستند، کسب و کارها بایستی طیف وسیعی از افراد را در حال استفاده از محصولات یا خدمات خود نمایش دهند.
  3. تبلیغات را برای نمایشگرهای کوچک بهینه کنید. تصاویر بدون متن یا تصاویری که کمتر از 20 کاراکتر بر روی آنها درج شده است، برای اهداف تبلیغاتی 1.2 برابر بهتر از تصاویری هستند که متن‌های تبلیغاتی بیشتری دارند. با توجه به اینکه افراد زمان زیادی را در طیف‌های گسترده‌ای از صفحات نمایش کوچک می‌گذرانند، کسب‌وکارها باید آنها را در نظر بگیرند، تا پیام تبلیغاتی خود را به نحو مناسبی برای آنها ارایه کنند.
  4. برای تست تبلیغات آنلاین خود فرصت کافی در نظر بگیرید. هنگام تبلیغ در گوگل جهت تست تبلیغات سرچ و تبلیغات نمایشی خود حداقل 2 تا 3 هفته زمان در نظر بگیرید و اجازه دهید تا گوگل ادز اطلاعات کافی درباره عملکرد تبلیغات شما بدست آورد. سپس می‌توانید درباره عملکرد هر یک از تبلیغات خود تصمیم‌گیری کنید.

منبع: تارگت پابلیک

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود آقای کریمی. فقط درباره تبلیغات خلاقانه با این مورد که باید تمامی جوانب محصول بررسی بشه و به تمامی نیازهای کاربر جواب داده بشه،‌موافق نیستم. به نظر یک تبلیغ خلاق در صورتی موفق هست که نگاه متفاوتی به یکی از جنبه‌ها یا نیازهای کاربر داشته باشه و یا محصول رو از دیدی متفاوت بررسی کنه.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.