دوره آموزش گوگل ادوردز

#5 دوره آموزش گوگل ادوردز – مزایای تبلیغات در گوگل

مزایای تبلیغات گوگل به چند بخش تقسیم شده اند؟

روش های دیگر تبلیغی نیز امروزه در وب وجود دارد، اما تبلیغات در گوگل ادوردز برای مدیریت تبلیغات شما عالی می باشد. ادوردز دسترسی فوق العاده، هدف گیری دقیق و همچنین اندازه گیری نامحدود را ارائه می‌دهد. این بخش از آموزش مربوط به مزایای تبلیغات گوگل است.

گوگل ابزارهایی برای بهبود در اختیار شما قرار می دهد و اگر روراست باشیم جایی است که بیشتر افراد می روند تا آنچه به دنبال آن در فضای مجازی هستند را بیابند.

تبلیغات در گوگل دارای مزایای زیادی است. اما من می خواهم روی مزایای کلیدی آن تمرکز کنم. اولین مورد، توانایی تبلیغات هدفمند است. هدفگیری [مخاطب] به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را به افرادی با علایق بخصوص نشان دهید.

ادوردز انواع مختلف هدف گذاری را پیشنهاد می کند که ما آنها را با جزئیات بررسی می کنیم. اکنون در اینجا نگاهی به انتخاب‌هایی که با تبلیغات آنلاین خود دارید می اندازیم؛ که کمپین های بازاریابی شما را حتی هدف مند تر نیز می‌کند.

موارد تاثیر گذار در تبلیغات گوگل

اولین مورد از مزایای تبلیغات در گوگل کلمات کلیدی هستند. این‌ها کلمات یا عبارات مرتبط به محصول یا سرویس شما خواهند بود و آنها برای نمایش تبلیغات شما زمانی که مشتریان آن عبارات را جستجو یا از سایت های مرتبط بازدید می کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت آگهی در گوگل

مورد بعدی مزایای تبلیغات گوگل درباره هدفگیری مشتریان بر اساس مکان یا موقعیت (Location) تبلیغ شماست که به شما اجازه می دهد تا تبلیغ خود را در موتورهای جستجو، سایت های تجاری یا حتی در سایت های شخصی به نمایش در آورید.

از آنجا شما به گزینه های جمعیت سن، مکان و زبان دسترسی خواهید داشت. شما حتی می توانید روز زمان و تکرار آن را معین کنید. به این معنی که می توانید تبلیغ را در زمان های معین روز یا روزهای معین هفته نشان دهید.

شما همچنین فرصت مناسبی برای هدف گذاری روی دستگاه ها دارید. این بدین معنی است که شما می توانید تصمیم بگیرد که تبلیغ خود را روی گوشی دسکتاپ یا هر دو نمایش دهید.

کنترل بودجه – یکی از اصلی ترین مزایای تبلیغات در گوگل

قدم بعدی، توانایی کنترل شما روی بودجه هست. هیچ حداقلی برای شروع کار با ادوردز وجود ندارد. یعنی شما می‌توانید کمپین های گوگل ادز خود را با هزینه 1 سنت آغاز کنید. شما می‌توانید تعیین کنید که چه مقدار در هر ماه در روز یا حتی در هر تبلیغ خرج نمایید.

جالب ترین چیز این‌ است که در اکثر حالات شما تنها برای حالتی پول پرداخت می کنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند. ادوردز یک مدل پرداخت به ازای کلیک می باشد و این یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات در گوگل است.

شما می توانید بر اساس کلیک نشدن تبلیغات آنها را حذف نمایید. شما برای یافتن آنکه تبلیغ‌تان مورد توجه دیگران نیست پولی پرداخت نمی کنید. این یکی از اصلی ترین مزایای تبلیغ گوگل به شمار می‌رود.

حالا، اگر مکان قرارگیری شما بد است، اما شما یک تبلیغ عالی دارید؛ بنابراین دارای مشکل دیگری هستید که در ویدئوهای آینده، آن را بررسی می کنیم.

اگر در بهینه سازی موتورهای جستجو تفننی کار کرده اید، می دانید که احتیاج به منابع بسیاری دارد که برای کلمات کلیدی خود رنک دریافت کنید و هزاران کلمه کلیدی نیز وجود دارد که شما دوست دارید برای آن کلمات دیده شوید.

خب، این کار ممکن است سال ها زمان ببرد و برای رنک گرفتن بصورت طبیعی هزینه زیادی صرف کنید. با تبلیغات در گوگل شما می توانید به مکان های بالا بپرید و بودجه ای که منطقی است را برای هدف خود هزینه نمایید.

سایر ویژگی های کمپین گوگل ادز

سومین ویژگی کلیدی تبلیغات در گوگل توانایی اندازه گیری موفقیت است. با ادوردز اگر کسی روی تبلیغ شما کلیک کند، متوجه می‌شوید. اگر آنها روی تبلیغ شما کلیک کنند و کار با ارزشی را برای کسب و کار شما انجام دهند، مثلا محصول شما را سفارش دهند، نرم افزار شما را دانلود نمایند یا سفارشی ثبت کنند، شما متوجه خواهید شد.

با دیدن اینکه کدام تبلیغ کلیک شده و کدام کلیک نشده است به سرعت خواهید فهمید که در کجا سرمایه گذاری کنید که این حرکت به بازگشت سرمایه شما کمک خواهد کرد.

آموزش گوگل ادز - مزایای تبلیغات در گوگل

شما اطلاعات با ارزش دیگری نیز بدست خواهید آورد؛ شامل هزینه میانگین شما برای تبلیغات که به سفارش آنلاین مشتریان ‌تان منجر شده است. همچنین می توانید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید تا عادات مشتریان خود را یاد بگیرید. برای مثال چه مدت علاقه به تحقیق در مورد محصولات‌تان قبل خرید دارند و در نهایت مدیریت کمپین ها ساده است.

ادوردز ابزارهای و منابع زیادی در اختیار شما می گذارد که به آسانی اکانت خود را مدیریت و تحت نظر داشته باشید شما حتی حساب خود را به صورت آفلاین و با ویرایشگر ادوردز می توانید مدیریت کنید. یک نرم افزار رایگان قابل دانلود برای دسکتاپ که به شما اجازه می دهد تا با سرعت و آسودگی در حساب کاربری خود تغییرات انجام دهید.

همچنین ادوردز به شما اجازه پژوهش روی کلمات کلیدی را می دهد. آنالیز هزینه بر اساس اکتساب (Cost Per Action) را نیز می توانید انجام دهید.

همچنین می‌توانید مدل های انتسابی را مقایسه کنید تا ارزش مسیرهای مشتریان را درک کنید. در کل ادوردز یک پلتفرم عالی می باشد و به طور قطع انتخابی برای تازه کارها و حرفه ای ها است. اگر در حال بررسی گزینه های خود هستید من ادوردز را پیشنهاد می کنم؛ بخصوص اگر اولین ورود شما به تبلیغات کلیکی است.

حرف نهایی

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای تبلیغات گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید.

پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

امیدواریم که شناخت مناسبی از مزایای تبلیغات در گوگل بدست آورده باشید. اگر سوالی برای شما پیش آمده حتما در بخش نظرات اعلام نمائید. خوشحال می‌شویم کمکی به راه اندازی کمپین شما کنیم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.