چرا در پی پال خطای 10002 API دریافت می‌ کنیم؟

در صورتی که از درگاه پی پال استفاده می‌کنید ممکن است خطایی را با کد 10002 API به هنگام sync و یا پرداخت از درگاه، دریافت کنید. دلایل مختلفی برای دریافت این ارور وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

این خطا معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که مجوزهای خود را به صورت اشتباه تنظیم کرده باشید به عبارتی دیگر sync فروشگاه با درگاه بدرستی انجام نشده است.

اما قبل از هرموضوعی لازم است که اطلاعاتی از API داشته باشید.

API پی پال چیست؟

برای ایجاد درگاه در وبسایت فروشگاهی نیاز دارید تا حساب پی پال بیزینس شما به درگاه متصل شود تا از آن طریق بتوانید دریافت مبالغ را به حساب پی پال خود داشته باشید. بدین منظور پی پال چندین روش قرار داده است که با توجه به نرم افزار مورد استفاده شما جهت مدیریت فروش که می تواند WHMCS ، Woocommerce و … باشد، متفاوت خواهد بود. مجوز های API در واقع همان یوزر نیم و شناسه هایی است که در حساب پی پال خود می توانید بیابید. مطالب مربوط به یافتن API مربوطه در اکانت پی پال در مطلب نحوه ایجاد درگاه پی پال توضیح داده شده است. بمنظور اتصال حساب پی پال به درگاه پی پال نیاز است تا شناسه های مربوطه را در کد HTML درگاه و یا نرم افزار مدیریت فروش وارد کنید و از این طریق، اتصال و یا sync حساب انجام خواهد شد. در مواردی که در وارد کردن این شناسه ها اشتباهی رخ داده باشد، معمولا با کد خطای 10002 مواجه خواهید شد. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه شده است.

مشکلات مربوط به خطای 10002 در پی پال

اگر اکانت پی پال خود را راه اندازی کرده اید و خطای 10002 دارید، ممکن است به یکی از دلایل زیر این خطا رخ دهد.

خطای 10002 در اکانت پی پال

اگر به شخص دیگری اجازه داده اید که با استفاده از آدرس ایمیل خود به بخش تنظیمات درگاه وارد شود، در ابتدا نیاز است که ایمیل آن شخص از طریق حساب پیپل شما تایید شده باشد. این اعطای مجوز در بخش API ها در حساب پیپال در کادر Give credential to Developer  انجام می شود و از این طریق آدرس ایمیل شخص ثالث می بایستی به اسکریپت API اضافه شود که باعث برقراری ارتباط و اعطای مجوز دسترسی از طرف شما انجام شده باشد.

اگر شما از طریق شخص ثالث جهت ایجاد درگاه، ارتباط و یا sync با اکانت پی پال برقرار نمی‌کنید و از وندار استفاده می نمایید و همچنان این خطا را دارید، می‌تواند به دلایل زیر مرتبط باشد:

اطلاعات نادرست API: ،به احتمال قوی اطلاعات API را اشتباه وارد نموده ایید، پیشنهاد می شود در ابتدا نحوه درخواست مجوز API را در وبسایت پی پال مشاهده نمایید و یا از توضیحات ارائه شده در مطلب نحوه ایجاد درگاه پی پال وبسایت ما استفاده نمایید.

جا انداختن کاراکتری در شناسه: اگر از طرف شخص دیگری تماس API ایجاد نمی‌کنید، قسمت کادر subject باید خالی باشد. در غیر این صورت، دقت کنید که تمامی عبارات را صحیح وارد کرده باشید.

مورد زیر از رایج ترین خطاهای کد 10002 در پی پال است. احتمالا شما هم چنین خطایی را مشاهده کرده اید:

  • 10002: خطای احراز هویت، مجوز، نام کاربری یا رمز عبور نادرست است

این خطا زمانی رخ می‌دهد که شما نام کاربری و رمز عبور API را نادرست در درگاه پی پال وارد کرده باشید. موارد معمول زیر را چک کنید:

  • به جای اینکه نام کاربری و رمز عبور API خود را وارد کنید، ممکن است نام کاربری و رمز عبور اکانت پی پال را در کادر های مربوطه وارد کرده باشید.
  • اگر درگاه پرداخت تست خود را در محیط آزمایشی Sandbox اجرا کرده باشید، به یاد داشته باشید که API صادر شده برای تست جدا از API لازمه جهت درگاه واقعی می باشد و حتما لازم است API جداگانه دریافت نمایید.
  • در تنظیمات سرور API پی پال، Endpoint را به Point تغییر دهید.
  • گواهی API خود را به جای .pem به صورت .txt دریافت کنید.
  • دقت کنید که در شناسه هایی که وارد می کنید، فاصله بین کاراکتر ها موجود نباشد.

خطاهای شامل کد 10002 در پی پال

یکی از خطاهای زیر ممکن است با کد 10002 همراه باشد:

  • 10002: خطای حساب قفل- حساب کاربری شما قفل شده است.
  • 10002: خطای تایید هویت –  حساب کاربری قفل یا هنوز غیر فعال است.
  • 10002: خطای داخلی یا اینترنال – حساب کاربری غیر فعال یا قفل شده است.
  • 10002: خطای داخلی یا اینترنال – خطای داخلی.
  • 10002: خطای تایید هویت – حساب پی پال وریفایی یا تایید نشده است.
  • 10002: خطای تایید هویت – دسترسی API برای این حساب غیر فعال شده است.
  • 10002: خطای تایید هویت – مجوز API از طرف پی پال غیر فعال شده است.
  • 10002: خطای تایید هویت – خطای داخلی.
  • 10002: خطای تایید هویت – این فراخوانی تابع در پایگاه داده تعریف نشده است.
  • 10002: خطای تائید هویت – توکن یا رمز معتبر نیست.
  • 10002: دریافت بیش از حد مجاز – شما حد مجاز دریافت مبلغ را رد کرده اید. این تراکنش نمی‌تواند انجام شود.
  • 10002: حساب پی پال متصل به درگاه از طرف پی پال لیمیت شده است.

این خطاها به دلیل نادرست یا نامعتبر بودن اعتبارنامه (API Credentials) رخ می‌دهند. مطمئن شوید به درستی موارد را وارد کرده باشید و در صورت امکان مجددا تلاش کنید. همچنین می‌توانید برای برطرف کردن این مشکل یا موارد دیگر، به صفحه خدمات ارتباط با مشتری Paypal مراجعه نمائید.

در صورت دریافت کد خطای 10002 با پیام Security Header Invalid، شما شناسه های API حساب دیگری را اشتباهی وارد نموده ایید. حتما بررسی کنید که از شناسه های API حساب پی پالی استفاده شده است که به درگاه (نرم افزار مدیریت فروش) متصل است.

نکته : توجه نمائید که هر گونه فاصله یا کاراکتر خالی در نام کاربری، رمز عبور و یا Signature، می‌تواند خطای Security Header Invalid را به همراه داشته باشد. در زمان ایجاد رمز عبور و سایر موارد، فضاهای اضافی را بررسی کنید.ممکن است که هنگام Paste کردن فاصله یا کاراکتر خالی ایجاد شده باشد.

درخواست اعتبارنامه API

بسته به نیازهای نرم افزار مدیریت فروشی که استفاده می کنید، شما ممکن است به یک API Signature یا یک API Certificate نیاز داشته باشید. در ادامه نحوه درخواست این دو اعتبارنامه ارائه شده است.

اگر Signature را انتخاب کنید، می‌توانید نام کاربری، گذرواژه و API Signature را کپی کنید. سپس این اطلاعات را در صفحه مربوط به درگاه ها در نرم افزار مدیریت فروش در بخش manage existing gateways و sync وارد نموده و روی Done کلیک کنید. هر زمانی که خواستید می‌توانید نام کاربری، گذرواژه یا Signature API را مشاهده یا حذف کنید.

در صورتی که Certificate را انتخاب کردید، نام کاربری و رمز عبور را کپی کرده و سپس روی Download Certificate کلیک کنید. فایل را در جای مشخصی ذخیره کنید. به یاد داشته باشید که فایل را کجا ذخیره کرده اید؛ چون بعدا در تنظیمات مدیریت فروش به آن نیاز خواهید داشت. همچنان که پیش تر نیز توضیح داده شد برای چگونگی انجام این موارد، بهتر است به مطلب مربوطه در صفحه نحوه ساخت درگاه پرداخت پی پال در وبسایت جی ادز مراجعه کنید.

نمونه پاسخ های NVP برای خطای 10002

در آخر، نمونه پاسخ هایی NVP برای خطاهای 10002 را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. L_Errorcode0=10002
  2. L_Shortmessage0=Security Error
  3. L_Longmessage0=Security Header is Not Valid
  4. L_Severitycode0=Error

امیدواریم که اطلاعات مفیدی از این مطلب بدست آورده باشید. در صورتی که سوالی داشتید حتما آنها را در بخش نظرات اعلام کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.