صرفه جویی در بودجه گوگل ادوردز

5 نکته اساسی گوگل ادز برای کاهش هزینه ها

گوگل ادز یکی از ابزار های قدرتمند در اختیار بازاریاب ها است و این قابلیت را دارد تا محتوای شما را به میلیون ها کاربر نشان دهد. نکات اساسی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم تا بتوانید کاهش هزینه گوگل ادز را در اکانت خود تجربه کنید.

با این حال، این قابلیت هزینه ی گزافی می تواند داشته باشد و ممکن است ببینید ماهانه هزاران دلار هزینه می کنید، ولی نتیجه مطلوبی از آن نگرفته اید. به همین منظور باید پیش از وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود و ساخت اولین کمپین، استراتژی صحیحی برای گوگل ادز خود انتخاب کنید.

استفاده از گوگل ادز چه ریسک هایی به همراه دارد؟

خیلی از مواقع، افرادی با این تصور که می توانند بدون برنامه موفق شوند، یک راست به سراغ اکانت اختصاصی گوگل ادز می روند.

من با بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار متعددی صحبت کرده ام که کمپینی ساخته اند و چند کلیدواژه مشخص کرده و تبلیغی نوشته و انتظار داشته اند که فورا به فروش برسند.

اما بعد از چند هفته که کمپین آنها فروش چندانی نداشته، در انتها با نتیجه ای نامطلبوب و بودجه ای بر باد رفته روبرو شده اند.

خب مشکل کجای کار بوده است؟ اینجاست که کاهش هزینه گوگل ادز اهمیت پیدا می‌کند.

لازمه ایجاد یک اکانت گوگل ادز موفق چیست؟

هر وقت بر اساس نیاز های مخاطب هدف خود و نحوه جستجو آن ها در مورد کالا یا خدمات شما، یک استراتژی اتخاذ کردید، آن گاه می توانید از منافع تبلیغات در جستجوگر گوگل بهره ببرید.

بازاریابی بر اساس تبلیغات پولی در گوگل، عصای جادویی نیست.

بسیاری از کارآفرینان، بازاریاب ها، و صاحبان مشاغل با امید و آرزو به سراغ گوگل ادز می آیند، اما با جیب خالی از آن دست می کشند.

بیایید نگاهی به پنج اقدام برتر برای بهبود کمپین های گوگل ادوردز و کاهش هزینه گوگل ادز بیاندازیم تا دچار سرخوردگی به خاطر عملکرد ضعیف اکانت خود نشوید.

پنج اقدام برتر برای بهبود کمپین و بودجه گوگل ادز

1. الگوی مناسب انطباق کلیدواژه ای را انتخاب کنید که باعث رشد کمپین شما شود و بر آن کنترل داشته باشید

وقتی کلیدواژه های خود را تعریف کردید، باید برای هر کدام از آن ها یک الگوی انطباق مشخص کنید.

شما می توانید به الگوی انطباق به دید یک ابزار برای بدست آوردن کنترل بیشتر بر نحوه و زمان نمایش تبلیغات خود نگاه کنید. مثل سیستم گاز و ترمز می ماند که با کمک آن می توانید میزان دسترسی کمپین های خود را افزایش و یا کاهش دهید.

4 الگوی انطباق اصلی وجود دارد که باید بر اساس بودجه و هدف خود از میان آن ها انتخاب کنید:

الف. الگوی انطباق گسترده (Broad Match Keywords )

الگوی انطباق گسترده، بیش ترین میزان دسترسی را دارد و هر جستجویی برای هر کلیدواژه ای (با هر ترتیبی) وارد سیستم مناقصه گوگل می شود.

از آنجایی که این الگو دسترسی گسترده ای را برای شما محیا می کند، احتمال اینکه تبلیغات شما برای عناوین نامرتبط نمایش داده شود زیاد است که منجر به کلیک های غیر معتبر می شود.

در انتها اینکه، الگوی انطباق گسترده نباید توسط بیشتر تبلیغ دهندگان استفاده شود. مگر اینکه بودجه بازاریابی نامحدودی داشته باشید و بخواهید تعداد کلیک های سایت خود را بالا ببرید.

در صورتی که قصد دارید در اکانت خود کاهش هزینه گوگل ادز را تجربه کنید، این الگو نمی‌تواند برای شما مناسب باشد.

ب. الگو اصلاح‌گر انطباق گسترده (Broad Match Modifier)

این الگو از لحاظ دسترسی در سطح متوسط است. این الگو تضمین می کند که کمپین شما، در عین حال که هزینه غیرضروری برای تبلیغات نمی دهید، دسترسی خوبی دارد.

وقتی این الگو را انتخاب می کنید، اساسا به گوگل می گویید که می خواهید تبلیغات شما صرفا برای عبارت جستجو شده ای نشان داده شود که حاوی کلیدواژه شما باشد.

شما باید همیشه 2-4 کلیدواژه با الگوی اصلاح‌گر انطباق گسترده در هر اد گروپ خود داشته باشید. این امر به ویژه هنگام ساخت یک کمپین جدید بسیار مهم است تا متوجه شوید مردم در مورد چه چیز هایی جستجو می کنند. با این کار می‌توانید تا حدودی کاهش هزینه گوگل ادز را انجام دهید.

ج. الگو انطباق عبارت (Phrase Match)

این الگو شبیه اصلاح‌گر انطباق گسترده است با این تفاوت که در انطباق عبارت، شما کنترل بیشتری دارید؛ زیرا که کلیدواژه شما باید دقیقا به همان ترتیب توسط کاربر جستجو شود تا تبلیغ شما برای او به نمایش درآید.

د. مدل انطباق دقیق (Exact Match)

این مدل از انطباق، محدود ترین نوع است. با استفاده از مدل انطباق دقیق، به گوگل می گویید که می خواهید تبلیغات شما برای جستجو هایی نشان داده شود که دقیقا همانند کلیدواژه های شما هستند.

با استفاده از این الگو می توانید بر هزینه تبلیغات گوگل خود کاملا کنترل داشته باشید، در حالیکه کاربرانی که دقیقا به دنبال شما هستند را به سایت خود هدایت می کنید.

تنظیمات الگوی انطباق می تواند تاثیر بسزایی بر عملکرد کمپین شما و بودجه ای که برای تبلیغات در گوگل صرف می کنید، داشته باشد. در واقع زمانی که تنها از کیوردهای اگزکت مچ (کاملا مطابق جستجو) استفاده می‌کنید نباید انتظار ترافیک بالایی از تبلیغات گوگل داشته باشید.

تاکتیک های پیشرفته بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها عملکرد کمپین خود را بهبود ببخشید، اما الگو های انطباق می توانند در کمترین زمان بیشترین تاثیر را بگذارند.

2. با استفاده از کلیدواژه های منفی کمپین خود را بهینه سازی کنید

با استفاده از کلیدواژه، شما به گوگل می گویید که محصولات یا خدمات شما چه هستند. شما می توانید با انتخاب کلیدواژه های صحیح برای تبلیغات و اد گروپ های خود، میزان دسترسی خود را به مخاطب افزایش دهید. و با استفاده از الگو های انطباق نحوه دسترسی مردم به تبلیغات خود را مشخص کنید.

کلیدواژه های منفی

در عین حال، مهم است که به گوگل بگویید کالا ها و خدمات شما چه چیز هایی نیستند و به این منظور می توانید از کلیدواژه های منفی (نگاتیو کیورد) در کمپین های خود استفاده کنید. این کار می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه گوگل ادز داشته باشد.

اگر می خواهید مانع از نمایش تبلیغات خود برای عبارات جستجو شده نامرتبط شوید، کلیدواژه های منفی ابزاری قدرتمند به حساب می آیند.

زمانی که لیست کلیدواژه های منفی خود را کامل کردید، متوجه خواهید شد که بودجه تبلیغاتی شما نیز کمتر مصرف می شود.

هر چه از زمان فعالیت کمپین شما بگذرد و اطلاعات بیشتری بدست آید، بهتر خواهید توانست با استفاده از Search Terms ببینید که تبلیغ شما برای چه عباراتی نشان داده شده است. از این قسمت، می توانید عبارات جستجو شده غیر مرتبط را بیابید و آن ها را به لیست کلیدواژه های منفی بیافزایید.

Search Terms

افزودن این عبارات به لیست کلیدواژه های منفی، می تواند از هدر رفت بودجه ادوردز شما جلوگیری کند و باعث شود تبلیغات شما را مشتریان بالقوه ببینند.

3. استراتژی های هزینه پیشنهادی خود را آزمایش کنید

یکی از ابزار های قدرتمند گوگل ادز، امکان تنظیم و اجرای آزمایشات در کمپین ها است. با استفاده از Draft & Experiments شما می توانید ویژگی های جدیدی که می خواهید به تنظیمات فعلی خود بیافزایید را تست کنید.

AdWords experiments

Draft & Experiments مجموعه ای از کمپین های موجود شما است و می توانید تنظیمات آن ها را تغییر دهید و یا ویژگی جدیدی به آن ها بیافزایید.

بدین وسیله می توانید نتایج را سریعا تحلیل کرده و تصمیم بگیرید که آیا استراتژی های مختلف هزینه پیشنهادی، جمعیتی، یا پیام های تبلیغاتی می توانند عملکرد را بهبود ببخشند یا نه. اگر بتوانید با هزینه کمتر همین میزان نمایش بگیرید چه؟ تا وقتی که در Google ads experiments آن را تست نکنید، متوجه نخواهید شد.

4. برای کاهش هزینه گوگل ادز بخش های مختلف تبلیغ خود را آزمایش کنید

همانطور که برای هزینه پیشنهادی گفتیم، می توانید انواع مختلف تبلیغات و عناوین، عکس ها و متون را امتحان کنید. با آزمایش های مختلف می‌توانید به راهکاری برای کاهش هزینه گوگل ادز دست‌ یابید.

آزمایش بخش های مختلف تبلیغ

متن تبلیغات شما می تواند تاثیر بسزایی بر نرخ کلیک کاربران روی نتایج تبلیغاتی داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می شود هر 2-3 ماه، در طی فعالیت یک کمپین، متون تبلیغاتی مختلف را تست کنید.

مهم تر از آن، باید تبلیغات خود را بر اساس استراتژی های قیمت گذاری و اهداف خود ایجاد کنید.

اگر هدف شما افزایش نمایش به منظور بالا بردن آگاهی مردم از برند خود، بدون افزایش تعداد کلیک باشد، آنگاه تبلیغات شما کاملا متفاوت خواهند بود. برای اینکار می توانید از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز استفاده نمائید.

5. تنظیمات جمعیتی و مکانی را بهینه سازی کنید

در نهایت مطمئن شوید که تنظیمات جمعیتی و مکانی را در زمان مشخص کردن هدف گذاری ها، بهینه سازی کرده اید.

تنظیمات مکانی ادوردز

وقتی حرف از گوگل ادز می شود، ما فکر می کنیم که فقط کلیدواژه ها و عبارات جستجو شده اهمیت دارند، اما متغیر های متعددی وجود دارند که باعث می شوند نتیجه مطلوب شما حاصل شود.

با اطلاع از پرسونا خریدار و تنظیم اطلاعات جمعیتی و مکانی خود بر اساس آن، می توانید دقیقا مخاطب مدنظر خود را جلب کنید. که نتیجه آن بالا رفتن نرخ کانورژن و داشتن کمپین سودآورتر خواهد بود.

همین امروز عملکرد کمپین و بودجه گوگل ادز خود را اصلاح کنید!

ایجاد و راه اندازی یک کمپین گوگل ادز کار راحتی نیست. و باید از هر ابزاری که در دسترس شما است استفاده کنید تا با پیامی صحیح و در زمانی صحیح به مخاطبین هدف خود برسید.

حواستان باشد که هم از اصول اولیه گوگل ادز پیروی کنید و هم از استراتژی های پیشرفته تر آن مانند experiments استفاده کنید تا به بهترین راهکار برای دست یافتن به مشتریان خود برسید.

در صورتی که هنوز تخصص کافی در زمینه تبلیغات گوگل کسب نکرده اید به شما توصیه می‌کنیم از پلن های تبلیغات مدیریت شده جی ادز که توسط کارشناسان متخصص جی ادز مدیریت و بهینه سازی می‌شوند استفاده کنید تا کاهش هزینه گوگل ادز را تجربه کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.