انواع استراتژی هزینه گذاری گوگل ادز بر اساس اهداف کمپین

انواع استراتژی های هزینه گذاری گوگل ادز بر اساس اهداف کمپین

با استفاده از پلتفرم گوگل ادز این امکان را خواهید داشت تا استراتژی هزینه گذاری تبلیغ را بر اساس اهداف خود تعیین کنید.

گوگل به تبلیغ دهندگان چندین استراتژی متناسب با انواع مختلف کمپین های تبلیغاتی پیشنهاد می‌دهد. این موارد بسته به اینکه کدام شبکه ها را هدف قرار داده اید و اینکه می‌خواهید روی دریافت کلیک، نمایش، تبدیل یا بازدید متمرکز شوید می‌توانید تعیین کنید که کدام استراتژی برای شما بهتر است.

در ادامه با استراتژی‌های متناسب با اهداف مختلف بیشتر آشنا می‌شویم.

هر کدام از استراتژی ها می‌توانند نقش عمده ای در موفقیت کمپین شما داشته باشند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ترافیک وب سایت خود را به صورت چشم گیر افزایش دهید، لازم است از استراتژی CPC یا هزینه به ازای کلیک استفاده کنید.

چرا باید از استراتژی های هزینه گذاری گوگل ادز استفاده کنیم؟

پس از مشخص کردن هدف تبلیغ گوگل می‌توانید از چهار استراتژی هزینه گذاری زیر متناسب با هدف تعیین شده استفاده کنید.

انواع استراتژی های گوگل ادز - چرا باید از این استراتژی های استفاده کنیم؟

  1. اگر هدف شما از ورود کاربر انجام عمل خاصی است بهتر است استراتژی هزینه گذاری شما Conversions یا نرخ تبدیل باشد.
  2. اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، استراتژی CPC (cost per click) یا هزینه به ازای هر کلیک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
  3. اگر هدف شما از تبلیغات، برندسازی بر اساس کمپین های نمایشی مانند بنر است می‌توانید از استراتژی vCPM (viewable CPM)  یا هزینه به ازای 1000 نمایش استفاده کنید.
  4. اگر میخواهید تبلیغ ویدیویی ایجاد کنید و یا برای یک تیزر تبلیغات انجام دهید می‌توانید از پیشنهاد قیمت هر بازدید (CPV) یا هزینه هزار نمایش (CPM) استفاده کنید.

اکنون که می‌دانید برای هرکدام از اهداف تبلیغاتی خود باید کدام یک از استراتژی های هزینه گذاری گوگل ادز را استفاده کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری از هرکدام از آنها داشته باشید.

1. استراتژی هزینه گذاری Conversions یا نرخ تبدیل

استراتژی Conversions یا نرخ تبدیل شامل 4 نوع مختلف است که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

1. هزینه به ازای اقدام – Target cost per action (CPA)

با استفاده از هزینه به ازای اقدام یا CPA، گوگل به طور خودکار پیشنهادات هزینه گذاری را تنظیم می‌کند. با این شرایط، شانس بالایی در دستیابی به بیشترین تعداد ممکن تبدیل در هزینه تعیین شده را خواهید داشت.

هزینه برخی از تبدیل ها ممکن است بیشتر یا کمتر از هدف شما باشد.

2. استراتژی میزان بازگشت وجه – Target return on ad spend (ROAS)

با Target ROAS یا میزان بازگشت وجه، گوگل به طور خودکار پیشنهادات را تعیین می‌کند تا نسبت به هزینه تعیین شده برای تبلیغات، حداکثر مقدار تبدیل را بدست آورید. استراتژی هزینه گذاری شما به صورت اتوماتیک برای هر مزایده تعیین شده و به شما اجازه می‌دهد با توجه به مزایده ها هزینه گذاری کنید.

3. استراتژی هزینه گذاری حداکثر تبدیل – Maximize Conversions

گوگل به طور خودکار پیشنهادات شما را تنظیم می‌کند تا به شما کمک کند بیشترین میزان تبدیل کاربر به مشتری را از بودجه کمپین تبلیغاتی گوگل ادز بدست آورید. این استراتژی از یک برنامه یادگیری ماشینی پیشرفته استفاده می‌کند تا پیشنهادها و هزینه گذاری های کمپین را بهینه سازی کند.

استراتژی حداکثر نرخ تبدیل و حداکثر ارزش نرخ تبدیل

4. ارزش یا مقدار حداکثر تبدیل – Maximize Conversion Value

مانند استراتژی هزینه گذاری حداکثر تبدیل، این استراتژی نیز از سیستم یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا هزینه ها را به صورت اتوماتیک بهینه سازی کند. هنگام تنظیم رهگیری نرخ تبدیل حساب خود، شما ارزش مورد نظر برای حداکثر نرخ تبدیل را ارائه می‌دهید؛ مانند ارزش فروش.

2. استراتژی هزینه به ازای کلیک – CPC (cost per click)

اگر هدف شما این است که ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، می‌توانید از دو استراتژی هزینه به ازای کلیک استفاده نمائید.

1. استراتژی حداکثر کلیک – Maximize Clicks

در این استراتژی هزینه گذاری گوگل ادز که به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، شانس بالایی وجود دارد تا کمپین بیشترین تعداد کلیک ممکن را دریافت کند. با توجه به بودجه خود و اهدافی که برای کمپین در نظر دارید، می‌توانید محدودیت هایی برای هزینه هر کلیک ایجاد کنید.

استراتژی هزینه گذاری گوگل ادز بر اساس حداکثر تعداد کلیک

استراتژی حداکثر کلیک ساده ترین روش برای هزینه گذاری روی کلیک ها است. شما یک بودجه تعیین می‌کنید و گوگل ادز باقی کارها را انجام می‌دهد.

استراتژی ای که در اینجا انتخاب می‌کنید فقط برای کمپین انتخاب شده اعمال می‌شود.

2. استراتژی هزینه گذاری به ازای کلیک دستی – Manual CPC

با این روش می‌توانید حداکثر هزینه کلیک (CPC) خود را برای تبلیغات خود به صورت دستی تعیین کنید. به عنوان مثال، می‌توانید برای هر کلیک 2 دلار یا مبلغ مورد نظر خودتان را تعیین نمائید.

3. تمرکز روی تبلیغات بنری

1. استراتژی هزینه گذاری به ازای هزار نمایش – Cost Per Mile (CPM)

با CPM، بالاترین مبلغی را که می‌خواهید برای هر 1000 نمایش آگهی قابل مشاهده پرداخت کنید، تعیین می‌کنید. هرچه حداکثر پیشنهاد شما بیشتر باشد، احتمال نمایش تبلیغ شما بیشتر خواهد بود.

2. استراتژی تعداد نمایش – VCPM

عملکرد این استراتژی نیز همانند استراتژی CPM است؛ با این تفاوت که تا بارگزاری کامل تصویر تبلیغ و مشاهده آن توسط کاربر هزینه ای از شما کسر نمی‌شود. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما در انتهای صفحه قرار گرفته باشد، لازم است که کاربر به طور کامل آن فضا را ببیند تا هزینه ای از اکانت گوگل ادز کسر شود.

3. هدف گذاری بر اساس نمایش کمپین بنری – Target impression share

گوگل به طور خودکار پیشنهاداتی را تنظیم می‌کند تا آگهی شما به بیشترین جستجوکنندگان ممکن نمایش داده شود. از یک سیستم هزینه گذاری هوشمند استفاده می‌کند تا در مهم ترین صفحات نتایج آگهی شما به کاربران نمایش داده شود.

4. تمرکز روی تبلیغات ویدیو

1. استراتژی هزینه به ازای نمایش – CPV

با استراتژی CPV، هزینه ها به ازای هر بازدید ویدیو و سایر تعاملات ویدیویی، مانند کلیک روی دکمه call-to-action (CTA)  و بنرهای تبلیغاتی محاسبه می‌شود.

2. استراتژی هدف گذاری بر اساس هزار نمایش – TCPM

گوگل هزینه های پیشنهادی خود را با استفاده از tCPM تعیین شده شما بهینه می‌کند تا به شما برای کسب نمایش از یک یوزر منحصر به فرد کمک کند.

این یک استراتژی است که شما می‌توانید انتخاب کنید چه هزینه ای برای هزار نمایش پرداخت می‌کنید. همچنین هزینه ها را بهینه سازی می‌کند تا بیشترین بازدید از کمپین را فراهم کند. باعث می‌شود میانگین هزار نمایش با استفاده از این استراتژی کمتر از استفاده معمول از کمپین باشد.

حرف نهایی

اکنون می‌دانید که هزینه گذاری ها در گوگل ادز با توجه به اهداف خودتان به عنوان تبلیغ دهنده تعیین می‌شوند.

استفاده از انواع استراتژی های هزینه گذاری ممکن است هزینه های کمپین های شما را کاهش دهد؛ همچنین گاهی اوقات می‌تواند هزینه ها را افزایش دهد.

توصیه می‌کنیم برای اینکه بیشترین میزان بازگشت وجه را از تبلیغات گوگل بدست آورید، حتما از تخصص کارشناسان جی ادز کمک بگیرید. کافیست با ما تماس بگیرید.

فراموش نکنید که اگر سوالی درباره هزینه گذاری ها داشتید می‌توانید در انتهای مطلب و در بخش نظرات بپرسید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام و احترام
در رابطه با استراتژی MAXIMIZE CONVERSION VALUE می توانید توضیحی بفرمایید و مثالب بزنید؟

با سلام و عرض ادب.
هر کدوم از اکشن یا کانورژن‌هایی که تعریف می‌کنین می‌تونن ارزش خاصی داشته باشن، مثلا دریافت لید شاید ارز یک دلاری براتون داشته باشه، یا مثلا فروش یک محصول 3 دلار براتون سود داشته باشه و فروش محصول دیگه 10 دلار. ارزش هر کانورژن رو موقع تعریف کانورژن مشخص می‌کنیم.
توی بید استراتژی Maximize Conversion Value گوگل برای مزایده‌های مختلف قیمت گذاری رو با توجه به بهبود ارزش کلی کانورژن‌ها تعیین می‌کنه.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.