تولید محتوا با هوش مصنوعی (معرفی 6 ابزار کاربردی)

تولید محتوا با هوش مصنوعی (معرفی 6 ابزار کاربردی)

فرقی نمی‌کند که صاحب یک برند بزرگ بوده یا این که به تازگی استارتاپ نوپا خود را راه‌اندازی کرده باشید؛ اخیراً با دنیای تولید محتوا آشنا شده باشید یا این که به عنوان یک یوتیوبر معروف، صدها هزار سابسکرایبر داشته باشید. تولید محتوا خلاقانه امری است که امروزه تقریباً برای تمام افراد فعال در حوزه اینترنت ضروری بوده و روش‌های متفاوتی نیز برای آن عنوان شده است. اما امروزه و در حالی که در حال گذراندن روزهای آخر سال 2023 میلادی هستیم؛ تولید محتوا با هوش مصنوعی به عنوان یکی از متدهای نوینی معرفی شده است که در کنار سرعت بخشیدن به کارها، فضایی را برای بروز خلاقیت کاربران فراهم کرده است.

اما احتمالاً شما نیز با این موضوع مواجه شده باشید که در حال حاضر صدها و شاید هزاران ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا در مارکت معرفی شده‌اند که قطعاً تمام آن‌ها برای شما کاربردی نیستند. در واقع شما اگر بتوانید ابزار‌های هوش مصنوعی مرتبط با نیاز خود را پیدا کرده و آن‌ها را به خوبی در تکمیل تسک‌های خود به کار ببرید؛ به شما قول می‌دهم که دیگر مثل سابق از متدهای سنتی تولید محتوا استفاده نخواهید کرد.

با این تفاسیر اگر شما نیز به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا بوده و همچنین قصد دارید با بهترین ابزارها در این حوزه آشنا شوید؛ پیشنهاد ما به شما این است که مقاله امروز از وبلاگ جی ادز را از دست ندهید.

چه کسانی می‌توانند برای تولید محتوا خود از هوش مصنوعی استفاده کنند؟

تنها لازم است نگاهی به تاریخچه هوش مصنوعی داشته باشیم تا متوجه شویم که این فناوری چندان هم نوظهور نبوده و از سال‌ها پیش در قالب‌های مختلفی همچون تبلیغات گوگل، نتایج به دست آمده از صفحه سرچ این شبکه و یا حسگر اثر انگشت تلفن‌های همراه هوشمند به کاربران معرفی شده است. امروزه تنها کاربردهای این فناوری گسترش پیدا کرده و تأثیر استفاده از آن در زندگی ما محسوس‌تر شده است.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

در یک حالت کلی می‌توان عنوان کرد که هوش مصنوعی برای تمام کسانی که محتوا خلق می‌کنند مفید بوده و می‌تواند در تسریع و توسعه کارها به آن‌ها کمک کند. اما اگر در این مورد بخواهیم به گروه‌های مشخصی از افراد اشاره کنیم؛ دسته‌بندی‌های زیر مهم‌ترین افرادی خواهند بود که می‌توانند از قابلیت‌های هوش مصنوعی در پروسه تولید محتوا خود استفاده کنند:

  • مارکترهای فعال در حوزه سوشال مدیا
  • تولید‎‌کنندگان و بازاریابان محتوا

پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را به هوش مصنوعی بسپارید

از ارائه ایده‌های فوق‌العاده برای هدلاین‌های پست‌‌های شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تهیه متن‌های جذاب برای عکس‌ها، ابزارهای متنی هوش مصنوعی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا یک محتوای ساده را به تعداد زیادی پست سوشال مدیا تبدیل کرده و از آن‌ها در شبکه‌های مجازی خود استفاده کنید.

علاوه بر این، ابزارهای تولید محتوا بصری نیز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا تنها با استفاده از چند پرامپت (prompt) ساده، تصاویر و ویدئوهای موردنیاز شبکه‌های مجازی خود را تهیه کنید.

در یک کلام باید بگوییم که ترکیب استفاده از این ابزارها این امکان را به شما می‌دهند که در کنار صرفه‌جویی در زمان، محتوای جذابی نیز برای پلتفرم‌های سوشال مدیا خود داشته باشید که به خوبی توجه کاربران را جلب کرده و باعث بالا رفتن نرخ اینگیجمنت پست‌های شما می‌شود.

تولید محتوا با هوش مصنوعی فضای بیشتری برای خلاقیت به شما می‌دهد

اجازه دهید این موضوع را همین‌جا حل کنیم. ابزارهای هوش مصنوعی نیامده‌اند که جایگزین شما شوند؛ حداقل فعلاً. استفاده از این ابزارها به شما اجازه می‌دهد تا محتوای بیشتری تولید کرده و تولید محتوای بیشتر نیز بدین معنی است که می‌توانید انواع مختلفی از محتوا را تست کنید تا متوجه شوید که کدام یک از آن‌ها با نیازها و علایق کاربران شما هماهنگی دارند. قابلیتی که نهایتاً باعث می‌شود بهترین استراتژی برای تولید محتوا خود را پیدا کنید.

علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا تسک‌های تکراری که هرروزه با آن‌ها مواجه می‌شوید را خودکار کرده تا سرعت انجام کارهای خود را افزایش دهید. مواردی همچون استفاده مجدد از محتواهای قبلی برای کانال‌های بازاریابی جدید و یا تغیر سایز، حجم و یا فرمت محتواهای بصری برای پلتفرم‌های مختلف از جمله این تسک‌ها می‌باشند.

6 ابزار کاربردی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی

اما انجام صحیح هر کاری نیاز به استفاده از ابزار صحیح دارد. تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای تکمیل دقیق‌تر تسک‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نیاز خود، ابزارهای مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله 6 ابزار هوش مصنوعی کاربردی برای تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم که احتمالاً با برخی از آن‌ها از قبل آشنا هستید.

1. ChatGPT

2. Dall-E

3. Midjourney

4. JasperAI

5. Copy.ai

6. Beautiful.ai

ChatGPT شناخته شده‌ترین ابزار هوش مصنوعی در میان کاربران

این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که نام چت جی پی تی را نشنیده یا با آن کار نکرده باشد. در طی حداقل یکی دو سال اخیر محبوبیت این ابزار به قدری افزایش پیدا کرده است که خیلی‌ها تولید محتوا با هوش مصنوعی را هم معنی با استفاده از این ابزار عنوان کرده‌اند. اما اگر هنوز توفیق آشنایی با این ابزار هوش مصنوعی را نداشته‌اید؛ به تعریفی ساده می‌توانیم برای شما توضیح دهیم که ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که می‌تواند مکالمات به زبان انسانی و یا محتواهایی همچون پست‌ها شبکه‌های اجتماعی و یا مقالات یک وبلاگ را درک کرده و آن‌ها را تولید کند.

ابزار ChatGPT

اگر مدتی پیگیر اخبار هوش مصنوعی بوده باشید؛ احتمالاً زمانی را به خاطر دارید که همه فکر می‌کردند چت جی پی تی آمده است تا جایگزین انسان‌ها شده و شغل‌های ما را از ما بگیرد. اما این موضوع درست نیست؛ حداقل در حال حاضر!

اما از شوخی و مزاح که گذر کنیم؛ باید توجه داشته باشید که چت جی پی تی و در یک نگاه کلی تمام ابزارهای هوش مصنوعی فعلاً به عنوان ماشین‌های برای پیشبرد کارهای انسان در نظر گرفته شده و علی‌رغم کاربردهای گسترده‌ای که دارند؛ هیچ گاه نمی‌توانند جایگزین توانایی هوش انسانی برای تفکر شوند.

پیشنهاد می‌شود از چت جی پی تی در این موارد استفاده کنید:

  • ایده پردازی و ایجاد طوفان فکری
  • ایجاد یک نمای کلی از پست‌های وبلاگ
  • گرفتن ایده برای تولید محتوای پست‌های سوشال مدیا

اما مواردی که ChatGPT چندان نمی‌تواند برای شما کاربردی باشد:

  • تولید محتوای کامل یک وبلاگ یا پست شبکه‌های مجازی
  • جزئیات یا تاریخ دقیق یک رویداد (در این مورد پیشنهاد می‌شود که صحت دیتای خود را حتماً با یک ابزار ثانویه چک کنید)

Dall-E محصولی متفاوت از سازنده چت جی پی تی

ابزاری دیگری از شرکت Open.ai سازنده چت جی پی تی که یک گزینه مناسب برای انجام کارهای گرافیکی می‌باشد. تنها یک پرامپت متنی از تصویری که می‌خواهید داشته باشید را به Dall-E بدهید و این ابزار فوق‌العاده در مدت زمان کمی عکس موردنظر شما را تحویل می‌دهد. از قابلیت‌های مهم این ابزار می‌توان به طبیعی بودن نتایج در آن اشاره کرد؛ به گونه‌ای که کاربران در نگاه اول متوجه نخواهند شد تصویری که می‌بینند با هوش مصنوعی ساخته شده باشد.

ابزار Dall-E

 از این ابزار در این موارد استفاده کنید:

  • تهیه عکس‌های وبلاگ یا اجزای گرافیکی پست‌های سوشال مدیا
  • تهیه نمونه‌های اولیه از یک پروژه
  • اجزای گرافیکی صفحات وب

مواردی که در آن‌ها شاید Dall-E نتایج دلخواه را به همراه نداشته باشد:

  • طراحی اجزای گرافیکی مهمی همچون لوگو برند که هویت کسب‌وکار شما را مشخص می‌کنند. بله؛ این ابزار می‌تواند برای شما لوگو طراحی کند اما برندسازی فاکتور مهمی است که زیبایی لوگو به تنهایی برای آن کافی نمی‌باشد. (در این مورد پیشنهاد می‌شود از تجربه و مهارت گرافیست‌های حرفه‌ای استفاده کنید)

رقابت در حوزه تولید محتوای گرافیکی با حضور Midjourney معنا می‌گیرد

درست همانند مورد قبلی، Midjourney یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تکمیل تسک‌های گرافیکی در بازار ابزارهای هوش مصنوعی می‌باشد. از قابلیت‌های متمایز کننده این ابزار در مقایسه با سایر رقبایی که دارد؛ می‌توان به امکان ران کردن آن به عنوان یک بات در شبکه اجتماعی دیسکورد اشاره کرد که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند در هر جا و حتی با استفاده از دستگاه‌ها موبایل نیز بتوانند تسک‌های گرافیکی خود را انجام دهند.

ابزار Midjourney

در این ابزار نیز پرامپت‌های متنی مهم‌ترین نقش در تولید تصاویر موردنظر را دارند. پرامپت‌هایی که یادگیری آن‌ها بسیار کار ساده‌ای بوده اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید نتایج دقیق‌تری از این ابزار بگیرید؛ حتماً مقداری ظرافت را در کار خود به کار برده و از کلماتی استفاده کنید که به خوبی ایده‌های شما را به تصویر می‌کشند.

علاوه بر این، این ابزار در هنگام دریافت پرامپت از شمت شما قابلیت‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید زمینه شفاف برای عکس خود داشته باشید یا نه، نسبت تصویر چگونه باشد یا این که استایل آرت به کار رفته در تصویر و یا موارد جزئی دیگر در آن به چه صورت باشد.

از مید جورنی در این موارد استفاده کنید:

  • طراحی اجزای گرافیکی پست‌های شبکه‌های مجازی
  • ایجاد کانسپت اولیه از یک لوگو، پروژه یا ارائه‌ای که بعداً قصد طراحی آن را خواهید داشت.
  • طراحی اِلِمان‌های گرافیکی برای طراحی اصلی که دارید.

در این موارد مید جورنی نمی‌تواند چندان برای شما کاربردی باشد:

  • کاربرانی با حجم کاری پایین؛ توجه داشته باشید که اشتراک ماهانه این ابزار تنها زمانی صرفه اقتصادی دارد که به دنبال تولید حجم زیادی از عکس‌های ساخته شده با هوش مصنوعی باشید.
  • در صورتی که به دنبال عکس‌های خیلی واقع گرایانه هستید.

JasperAI رقیب نه چندان سرسخت چت جی پی تی

اما از چت جی پی تی که گذر کنیم؛ JasperAI به عنوان یک جایگزین خوب اما نه همه فن حریف شناخته می‌شود که کاربران برای تولید محتوا متنی پست‌های وبلاگ، شبکه‌های مجازی و یا نوشتن اسکریپت از آن استفاده می‌کنند. چیزی که JasperAI را از سایر رقبای آن جدا می‌کند؛ لحن مناسبی است که شباهت بیشتری به مکالمات انسان گونه دارد.

ابزار JasperAI

جدا از تولید محتوا متنی، این ابزار این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا متن‌های خود را به 30 زبان زنده دنیا ترجمه کنید. علاوه بر این امکان ادغام با ابزارهایی همچون گوگل داکس (Google Docs) و سایر ابزارهای دیگر، قابلیت جذابی است که امکان استفاده از امکانات این ابزارها را نیز برای شما فراهم می‌کند.

این موارد گزینه‌هایی هستند که در آن‌ها می‌توانید از JasperAI استفاده کنید:

  • ترجمه محتواهای متنی
  • ایده پردازی برای تولید محتوا و ترسیم طرح‌های کلی

اما مواردی که این استفاده از آن ابزار برای آن‌ها نتیجه مناسبی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد:

  • استفاده برای تولید محتوای بخش‌های مهم سایت و یا پلتفرم‌های سوشال مدیا: نه تنها این ابزار، بلکه تمام ابزارهایی که از آن‌ها برای تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم؛ طراحی شده‌اند تا ایده اولیه برای انجام کار را به ما دهند یا این که نهایتاً برخی از بخش‌های نه چندان مهم را برای ما کامل کنند. استفاده از این ابزارها برای تولید محتوای بخش‌های مهمی همچون لندینگ‌های اصلی سایت و یا صفحات محصولات یا خدمات، گزینه منطقی به نظر نرسیده و پیشنهاد می‌شود در این مورد حتماً از تجربه و مهارت تولید‌کنندگان حرفه‌ای محتوا استفاده کنید.

Copy.ai بهترین گزینه برای نگارش فری استایل با هوش مصنوعی

منظور از نگارش فری استایل (Freestyle writing) نوشتن بدون توقف است که مزایای کاربردی خود را دارد. ابزار Copy.ai به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود که برای پردازش محتوای متنی کاربرد دارد. از تفاوت‌های مهم این ابزار با سایر رقبا می‌توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از Copy.ai این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا زمینه واضحی از آن چیزی که می‌خواهید در متن پوشش دهید را به کاربران ارائه کنید. به عنوان مثال می‌توانید کاملاً مشخص کنید که برای یوتیوبر شدن نیاز به چه پیش‌نیازهایی دارید تا در این زمینه موفق باشید.

ابزار Copy.ai

این پلتفرم همچنین دارای یک چت بات هوش مصنوعی می‌باشد که می‌تواند در تولید محتوا و نحوه کار با رابط کاربری این ابزار به شما کمک کند. علاوه بر این، ابزار Copy.ai تعدادی پرامپت از پیش ساخته شده دارد که به شما کمک می‌کنند تجربه خوبی در استفاده از این ابزار هوش مصنوعی داشته باشید.

مواردی که در آن‌ها این ابزار کاربرد گسترده‌ای برای شما دارد:

  • جمع‌آوری دیتای به روز با استفاده از این ابزار
  • استفاده از ابزار ویرایشگر محتوا هم‌زمان با نگارش آن
  • خلاصه کردن محتواهایی همچون ویدئوهای یوتیوب و تحویل چکیده مطالب در قالب بولت پوینت‌

محدودیت‌هایی که در استفاده از این ابزار با آن‌ها مواجه خواهید شد:

  • عدم وجود بررسی کننده سرقت ادبی محتوا در این ابزار
  • تعرفه نسبتاً بالا این ابزار و امکانات محدود در نسخه رایگان آن

برای ارائه‌های خود از Beautiful.ai استفاده کنید

کاربرد برای دانش آموزان و دانشجویان از یک طرف و قابلیت‌های این ابزار برای ارائه گزارش به مشتریان یا همکاران در جلسات کاری از طرفی دیگر، ابزار Beautiful.ai را به یک گزینه کاربردی برای طراحی اسلایدهای جذاب برای ارائه تبدیل کرده است.

ابزار Beautiful.ai

در حالی که اسلایدهای ساخته شده با Beautiful.ai کار تولید کنندگان محتوا را راحت‌تر کرده و فضای بیشتری برای ایده پردازی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ تمپلیت‌های متفاوت موجود در این ابزار نیز جذابیت بصری زیبایی به کار شما می‌دهند که نهایتاً یک ارائه جذاب را برای کاربران فراهم می‌کنند. این ابزار به طور خودکار اندازه متن و تصاویر شما را با قالب موردنظر تنظیم می‌کند تا دیگر نگران سایز مناسب اجزا برای داشتن یک ارائه مناسب نباشید. جالب است بدانید که امکان پردازش عکس، چارت و سایر موارد نیز در این ابزار برای کاربران فراهم شده است.

بهترین کاربردهایی که در استفاده از این ابزار با آن‌ها روبرو خواهید شد:

  • تنظیم خودکار متن و عکس باعث می‌شود تا اسلایدهای شما به سادگی و با سرعت بیشتری طراحی شوند.
  • وجود تعداد زیادی از تمپلیت‌های آماده و امکان ساخت قالب دلخواه
  • امکان خلاصه کردن متن یا تغییر لحن محتوا
  • ساخت تصاویر خلاقانه با هوش مصنوعی

محدودیت‌های این ابزار:

  • محدودیت در ادیت و شخصی سازی قالب‌های موجود

مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی

شاید نه به سرعت، اما باید قبول کنیم که ابزارهای هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک فاکتور کلیدی برای تولید‌کنندگان محتوا و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف هستند. افزایش سرعت و بهره‌وری در تکمیل تسک‌های مختلف دلیلی است که امروزه شاهد هستیم بسیاری از تولید‌کنندگان محتوا از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی در جهت پیشبرد کارهای خود استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم تمام مزیت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا را عنوان کنیم این مقاله بسیار طولانی خواهد شد؛ اما برخی از مهم‌ترین این مزایا به شرح زیر می‌باشند:

  • صرفه‌جویی در زمان: استفاده از هوش مصنوعی در پروسه تولید محتوا می‌تواند سرعت انجام کارها را بیشتر کرده و ساعت‌ها از زمان شما را ذخیره کند.
  • کاهش هزینه‌ها: تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده از منابع مختلف را محدود کرده که این گزینه به شما امکان می‌دهد تا هزینه‌های مختلف تولید محتوا خود را کاهش دهید.
  • تولید محتوای بیشتر: سرعت بخشیدن به کارها توسط ابزارهای هوش مصنوعی همراه با ذخیره کردن زمان بیشتر این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در عین حفظ کیفیت، محتوا بیشتری برای سایت و یا پلتفرم‌های سوشال مدیا خود فراهم کنید.
  • شخصی‌سازی محتوا: با مشخص کردن محتوا، لحن و مخاطبان هدف آن می‌توانید به ابزارهای مختلف هوش مصنوعی یاد دهید که محتواهای شخصی‌سازی شده‌ای را برای کاربران هدف شما تولید کنند. در این مورد حتی برخی از این ابزارها می‌توانند محتوای شما را به زبان‌های مختلف تولید کرده یا این که با استفاده از دیتاهای کاربران، محتواهای مرتبط با آنان را تولید کنند.

ترفندهای استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

هوش مصنوعی پیشرفته است و در این موضوع شکی نیست که استفاده از آن می‌تواند سرعت انجام کارها را افزایش داده، فضای بیشتری برای خلاقیت را در اختیار شما قرار دهد و نهایتاً موجب افزایش بازدهی شما در پروسه تولید محتوا شود. اما نکته قابل توجه در این مورد این است که استفاده معمولی از این ابزارها شاید نتایج خوبی را در اختیار شما قرار دهد؛ اما گرفتن نتایج عالی و ایجاد تمایز در محتوای پایانی، نیازمند استفاده از یک سری تکنیک‌های کاربردی در این مورد می‌باشد.

برای تولید محتوا با هوش مصنوعی زمان صرف کنید

ساختار تمام ابزارهای هوش مصنوعی بر پایه یادگیری بوده و این ابزارها نیاز به ورودی‌ها و آموزش‌های عالی دارند تا نتایج عالی را برای شما رقم بزنند. صرف زمان برای تعلیم هوش مصنوعی و ارائه ورودی‌های مناسب باعث می‌شود تا نتایجی که از این ابزارها می‌گیرید مناسب بوده و هم راستا با اهدافی که از قبل تعیین کرده بودید باشند.

قبل از انتشار محتوا کیفیت آن را بررسی کنید

در نظر داشته باشید که اگر محتوای نهایی شما کیفیت لازم را نداشته باشد؛ انتشار تعداد زیادی از آن‌ها هیچ کمکی برای توسعه برند شما نمی‌کند. بله؛ هوش مصنوعی می‌تواند متن‌های خلاقانه و عکس‌های جذابی را در اختیار شما قرار دهد اما در نهایت هوش انسانی است که این محتواها را صیقل داده و آن را به گونه‌ای در می‌آورد که مناسب نیاز و علایق کاربران هدف باشند.

در رابطه با محتوای متنی، به دنبال رفع ایرادات گرامری بوده و سعی کنید استایل و سبک نگارش خود را در محتوا دخیل کنید. در رابطه با محتواهای گرافیکی نیز می‌توانید به دنبال ایرادات بصری همچون یک دست یا پای اضافه در کاراکتر تصویر خود گشته و آن‌ها را قبل از انتشار محتوا اصلاح کنید.

توجه داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند که کارآمد‌تر کار کنید؛ اما نمی‌توانند و نباید به کلی جایگزین شما در پروسه تولید محتوا شوند.

تنها به محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی تکیه نکنید

تنها به این دلیل که امروزه هوش مصنوعی محبوبیت بالایی پیدا کرده نمی‌توان از آن در تمامی کارها و پروژه‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال در محتواهایی که به بررسی عمیق یک عقیده پرداخته یا مرتبط به یک داستان شخصی می‌شوند؛ ما به هوش انسانی برای نگارش آن‌ها احتیاج داریم.

علاوه بر این، در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند موضوعات بیشتری برای تولید محتوا را پوشش دهد؛ مخاطبان شما برخی اوقات ترجیح می‌دهند که با محتواهایی ساخته شده از هوش انسانی روبرو شوند.

آیا گوگل محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی را جریمه می‌کند؟

گوگل هیچ گاه رسماً اعلام نکرده است که محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی مشمول جریمه‌های این شبکه می‌شود؛ اما از طرف دیگر این موضوع هم رسماً عنوان نشده است که کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی در محتواهای خود استفاده کنند.

اما تنها استناد به آخرین مطلب عنوان شده از طرف گوگل در این مورد این سیگنال را به ما می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی شامل جریمه‌های این شبکه نشده و کاربران می‌توانند در محتواهای خود از قدرت هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنند.

آپدیت الگوریتم محتوای مفید گوگل سرچ

با توجه به عکسی که در بالا می‌بینید گوگل عبارت “helpful content written by people for people in search results” به عبارت “helpful content created for people in search results” تغییر داده است.

از این موضوع می‌توان این برداشت را داشت که اکنون کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی در محتوا خود استفاده کنند؛ اما باید توجه داشته باشند که محتوا آن‌ها نوآورانه بوده و نکته تازه‌ای به معلومات کاربران اضافه کنند.

اگر نظر ما را بپرسید به شما می‌گوییم که بله؛ می‌توانید در محتواهای خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید. اما آن را به خوبی ویرایش کرده، صیقل دهید و در یک کلام، چیز تازه‌ای برای ارائه داشته باشید. در چنین شرایطی به نظر نمی‌رسد محتوای شما توسط گوگل جریمه شود.

آیا باید از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کنیم؟

با قطعیت می‌گوییم بله؛ به عنوان یک تولید‌کننده محتوا باید استفاده از هوش مصنوعی را به عنوان یکی از ضرورت‌های پروسه تولید محتوا خود در نظر بگیرید. اما با در نظر گرفتن یک شرط مهم؛ در این مورد باید توجه کنید که 100 درصد محتوا خود را با هوش مصنوعی تولید نکنید. از آن ایده بگیرید و محتوای تولید شده توسط ابزارهای آن را ویرایش کنید. به تعریفی دقیق‌تر نگاه خود را در محتوای نهایی به کار ببرید تا حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.

از طرفی دیگر باید در نظر داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید هر نوع محتوایی کاربرد ندارند. در یک حالت کلی هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری در نظر بگیرید که سرعت انجام کارهای شما را افزایش داده و به شما کمک می‌کند تا فضای بیشتری برای تولید محتوا داشته باشید. اما در این حال همچنان وظیفه حفظ کیفیت این محتواها با شماست و این شما هستید که باید مطمئن شوید که محتوای نهایی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد کیفیت لازم را داشته و متناسب با نیاز و علایق آن‌ها طراحی شده است. 

منبع


سوالات متداول

به طور کلی تمام افراد فعال در حوزه تولید محتوا می‌توانند از هوش مصنوعی در پروسه تولید محتوا استفاده کنند که کارشناسان سوشال مدیا، تولید‌کنندگان محتواهای متنی و تصویری از جمله این افراد می‌باشند.

خیر؛ با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده از سمت گوگل تولید‌کنندگان محتوا در صورتی که محتوا تازه، جذاب و آموزنده‌ای برای مخاطبان خود داشته باشند می‌توانند از هوش مصنوعی در کارهای خود استفاده کنند.

ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی طراحی شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به chatGPT، مید جورنی و JasperAI اشاره کرد

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.