سئو کلاه سیاه

10 تکنیک کلاه سیاه برای ضربه زدن به SEO سایت!

از آنجایی که افراد زیادی به دنبال اطلاعات مفید و ارزشمند در دنیای آنلاین هستند، گوگل تلاش می‌کند الگوریتم های جستجوی خود را تغییر داده و به روز رسانی کند تا نتایج بهتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. بیشتر بازاریابان اینترنتی از تکنیک های سئو برای دستیابی به رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. با اینحال چنین کاری تنها زمانی کارساز خواهد بود که همه چیز به درستی و به صورت قانونی انجام شده باشد. این موضوع بدین معنی است که شما باید از به کار بردن تکنیک های سئوی کلاه سیاه خودداری کنید و تنها از تکنیک های کلاه سفید بهره ببرید.

هر فردی با موارد اساسی برای بهینه سازی سایت خود روبروست. مواردی همچون عناصر Alt و عنوان برای محتوای غیر متنی، تگ متا توضیحات، نقشه سایت XML برای کمک به خزش گوگل در سایت، تگ های عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه از سایت و از همه مهمتر تبلیغات در گوگل جزو موارد اساسی محسوب می شوند.

با اینحال زمانی که شما به سمت تاکتیک های پیشرفته تر سئو می روید، مواردی را مشاهده خواهید کرد که می تواند به ترافیک سایت و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو آسیب وارد کند. به چنین تکنیک هایی تکنیک های سئوی کلاه سیاه می گویند. این نوع تکنیک ها توسط الگوریتم های پاندا و پنگوئن گوگل شناسایی می‌شود و می تواند سایت هایی که از این نوع تکنیک ها بهره برده اند را جریمه سازد. در ادامه ده مورد از تکنیک های کلاه سیاه که می تواند به رتبه شما آسیب وارد کند را بیان خواهیم کرد:

تکنیک های سئوی کلاه سیاه که باید از آن اجتناب کنید

1. کلاکینگ

یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه که به طور گسترده به کار می رود کلاکینگ (Cloaking) است. کلاکینگ با نشان دادن محتوای متفاوت به گوگل و کاربران و یا نشان دادن صفحه ای به کاربران است که انتظارش را نداشتند.

به عنوان مثال فرض کنید که کدهای شما در صفحات وب باعث می شود گوگل فکر کند که کاربران را به سایت مسابقات فوتبال هدایت می کنید، در حالیکه سایت شما اطلاعاتی در مورد اکسسوری ها و اسباب بازی کودکان در اختیار کاربران قرار می دهد. گوگل از الگوریتم های جستجوی خود برای پیدا کردن چنین فعالیت هایی استفاده می‌کند و اگر چنین چیزی را شناسایی نماید، سایت را جریمه خواهد کرد. این موضوع به رتبه بندی سایت آسیب وارد می کند و حتی مانع از حضور سایت در موتورهای جستجو می شود.

2. تبادل لینک

تبادل لینک (Link-exchanges) می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد. این تکنیک در سال‌های قبل موثر بود اما زمانی که گوگل الگوریتم های خود را تغییر داد چنین فعالیت هایی نیز متوقف گردید. سایت ها نیز باید بر روی فرایند لینک بیلدینگ طبیعی تمرکز داشته باشند. تبادل لینک معمولا منجر به ایجاد لینک های نامرتبط و کم کیفیت می شود. تبادل لینک شما را مطمئن می سازد که در کمترین زمان لینک های زیادی به دست می آورید اما اینکار کمکی به بهبود رتبه شما نخواهد کرد و می تواند تلاش های سئوی شما را به طور کلی نابود کند.

3. محتوای تکراری

محتوای تکراری (Duplicate Content) یا کپی کردن آن از سایت های دیگر یکی از بدترین تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه است. الگوریتم های موتورهای جستجو به طور مرتبط اصلاح می‌شوند و تنها محتوای منحصر به فرد و اصیل را ایندکس می‌کنند. موتورهای جستجو محتوای اصیل را بیشتر از یکبار ایندکس نمی‌کنند. در حقیقت همه محتواهایی که کپی می‌شوند به هدر می‌روند. بنابراین شما باید بر روی تلاش های سئویی تمرکز کنید، که محتوای منحصر به فرد و اصیل تولید می‌کند. چیزی که باید در مورد محتوای تکراری بدانید این است که چنین محتوایی ممکن است در وبلاگ شما نیز وجود داشته باشد!

4. خرید لینک

لینک ها در 80 درصد موارد رتبه سایت شما در گوگل را تعیین می‌کنند. دنیای آنلاین پر از تبلیغاتی است که افراد را تشویق می‌کنند هزاران لینک را با هزینه اندک خریداری نمایند. به روزرسانی الگوریتم پنگوئن در یافتن چنین سایت های اسپمی که به خرید و فروش لینک می پردازند، تبحر و تخصص داد. بعد از آغاز این به روزرسانی، نه تنها برخی از سایت‌ها رتبه خود را از دست دادند، بلکه پنالتی (جریمه) نیز شدند.

5. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

این تکنیک ممکن است در سال‌های گذشته مفید بوده باشد، اما این روزها همه چیز تغییر کرده است. اگر سایت شما در مورد موضوع خاصی است، قرار دادن اطلاعات مرتبط با آن خوب است. اما اینکه در هر دو جمله یکبار، از کلمه کلیدی استفاده کنید، می‌تواند سایت شما را به عنوان اسپم معرفی کند. این موضوع نه تنها باعث اذیت کراولرهای موتورهای جستجو می‌شود، بلکه بازدیدکنندگان انسانی را نیز آزار می‌دهد. شما تنها باید کلمات کلیدی متعادل و مرتبطی را در متن خود قرار دهید و از استفاده بیش از حد از آن بپرهیزید.

6. متن پنهان شده

متن پنهان شده زمانی است که شما متن سفیدی بر روی بک گراند سفید رنگ ایجاد می نمایید، تا بتوانید کلیدواژه های بیشتری را بر روی سایت خود بگنجانید. با اینحال ما به عنوان یک انسان نمی توانیم چنین متن هایی را ببینیم و پیگیری نماییم اما ربات های گوگل قادرند این متن ها را شناسایی کنند! ربات ها سیستم خودکاری دارند که به دنبال سورس کدهای شما می‌گردند تا بتوانند این موارد را بررسی نمایند. ممکن است به خاطر نداشتن امنیت کافی، سایت شما (هک شده باشد و) با متون پنهان زیادی پر شده باشد. قبل از اینکه گوگل چنین مواردی را پیدا کند و شما را به خاطر آن جریمه سازد بهتر است خودتان دست به کار شوید و سورس کدهای خود را عاری از متون پنهان نمایید.

7. مزرعه لینک

سایت یا گروهی از سایت‌ها وجود دارند که تنها به خاطر افزایش محبوبیت لینک سایر سایت‌ها از طریق تبادل لینکی که مزرعه لینک (Link farms) نام دارد ایجاد شده اند. چیزی که ممکن است شبیه یک سایت منظم و پر از هایپرلینک به نظر برسد، همیشه هم به چیزی که لینک داده است مرتبط نخواهد بود. گوگل چنین لینک های نامرتبطی را دوست ندارد و کلا طرفدار مزرعه لینک نیست. در چنین شرایطی سایت شما بررسی شده و جریمه می‌شود. اجتناب از این سایت‌ها بسیار بهتر از آسیب به رتبه بندی است.

8. نوشتن برای موتورهای جستجو

هیچ چیز اشتباهی در نوشتن محتوا برای موتورهای جستجو وجود ندارد، اما بیشتر وبلاگ‌ها از روش های اسپم برای انتشار پست های خود استفاده می کنند. این روش ها در برگیرنده کپی کردن محتوا از منابع مختلف و استفاده از نرم افزارهای تغییر متن برای تغییر محتواست. همچنین ممکن است فرد از روش های خودکار برای تولید محتوا استفاده کند. بروزرسانی پاندای گوگل در حال حاضر می تواند چنین محتوای اسپمی را شناسایی کند و آن را از ایندکس حذف نموده یا رتبه بندی اش را کاهش دهد. به جای اینکه بر روی چنین روش هایی کار کنید، بهتر است محتوای مفید و ارزشمندی ایجاد نمایید که می تواند مخاطبان ارزشمند و هدفمندی را به خود جذب کند.

9. بهینه سازی بیش از حد

کار کردن بر روی سئو، یک روش طبیعی و ساده است و می تواند تجربه کاربرپسندی را ایجاد کند و رتبه شما را افزایش دهد. با اینحال، بهینه سازی بیش از حد سایت (Over-optimization) می تواند به رتبه شما آسیب وارد کند.

10. محتوای کم کیفیت

با محتوای سردرگم کننده یا انتشار محتوای کم کیفیت ممکن است اعتماد و رتبه سایت‌تان را در موتورهای جستجو از دست بدهید. چنین محتواهایی بازدیدکننده را از سایت دور می‌کنند. بهتر است محتوای جدید، عاری از خطا و اصیل بنویسید.

این ها تنها چند مورد از تکنیک های کلاه سیاهی بودند که باعث خارج شدن سایت از ایندکس موتورهای جستجو می‌شوند. بهترین کار این است که «راهنمای کیفیت گوگل برای وبمستران» را دنبال کنید و از به کار بردن روش های کوتاه مدت برای بهبود رتبه بندی بپرهیزید. در انجمن های بازاریابی متعدد می‌توانید نکات و مواردی را در مورد سئو و رتبه بندی سایت بیابید. متاسفانه بیشتر این موارد برای کوتاه مدت کارساز و موثر هستند. بعد از مدتی تلاش شما به هدر می رود، زیرا گوگل الگوریتم های خود را به روزرسانی می‌کند و می‌تواند تکنیک های کلاه سیاه را به راحتی بیابد.

منبع: shoutmeloud

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون از اقای قبیله عزیز
واقعا مقاله بسیار مفیدی بود استفاده کردم

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.