ترویج محتوا در بازاریابی محتوا

چگونه محتوای سایت را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم؟

انتشار پستترویج و تبلیغ محتوا مرحله ای ست که بیشتر شرکت‌ها در این مرحله به هنگام انجام بازاریابی محتوا با شکست مواجه می‌شوند. این شرکت ها زمانی که محتوای خود را ایجاد کردند به این فکر می‌کنند که کارشان تمام شده است یا تنها محتوای خود را در کانال های اجتماعی به اشتراک می گذارند و منتظر نرخ تبدیل می مانند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید می توانید به چنین موفقیتی دست پیدا کنید، اما همیشه این اتفاق رخ نمی دهد. به همین خاطر است که اینترنت فضای شلوغ و پر ازدحامی است. با اینکه محتوای شما ممکن است جذاب و شگفت انگیز باشد اما هنوز هم محتواهای زیادی وجود دارد که منتظر کشف شدن هستند. به همین خاطر کار شما این است که بعد از نوشتن محتوا به انتشار و تبلیغ آن بپردازید تا بتوانید در نهایت مخاطبان خوبی به دست آورید. همچنین باید بدانید مخاطبان چگونه محتوای شما را به اشتراک می گذارند. در این فصل، سعی می کنیم بهترین روش ها برای ترویج و انتشار محتوا را بیان کنیم.

مخاطبان سایت خود را افزایش دهید

خوب حالا ده ها پژوهش بر روی مخاطبان خود انجام داده اید و بر روی فاز ایده سازی و استراتژی محتوا کار کرده اید. اینجا دقیقا همان جایی است که کارهای سخت و دشوار آغاز می گردد. اگر این پژوهش ها را به محتوایی تبدیل کرده اید که دقیقا می تواند مخاطبان حوزه کاری تشخیص داده شده را هدف قرار دهد، پس در حال حاضر در مسیر ساخت رابطه با مخاطبان خود قرار دارید. تکنیک های زیر به شما کمک می کند چنین رابطه ای را مستحکم تر سازید.

بازاریابی تاثیرگذاران (Influencer marketing)

تاثیر گذاران، متخصصان هر صنعتی هستند. آن ها در حال حاضر مخاطبان زیادی را پرورش می دهند و می توانند با مخاطبان در ارتباط باشند. تاثیر گذاران همان افرادی هستند که همه تلاش می کنند به آن ها دست پیدا کنند. توسعه روابط با این افراد بهترین روش برای ایجاد مخاطب محسوب می شود و برای بازاریابانی که در حال ایجاد شناخت برند و پرورش آن هستند بسیار موثر است. اگر اینکار را با برنامه ریزی درستی انجام دهید، می توانید بازاریابی تاثیر گذاران را به عنوان بخشی از فرایند تولید محتوای خود در نظر بگیرید. در بیشتر موارد می توانید از ابزار Followerwonk برای جستجوی بیوگرافی توییتر استفاده کنید و لیستی از افرادی که در حوزه کاری شما قرار دارند را پیدا نمایید.

راهنمای گام به گامچگونه از ابزار Followerwonk برای بازاریابی تاثیر گذاران استفاده کنیم؟

  • به کمک اکانت توییتر خود وارد ابزار Followerwonk شوید.
  • تب Search bios را انتخاب کنید.
  • کلیدواژه مدنظر خود را در جعبه جستجو وارد نمایید.
  • از آمارهای موجود همچون تعداد فالوورها و اتوریتی اجتماعی برای انتخاب تاثیر گذاران استفاده کنید.

چیزی که ما به دنبالش هستیم، اکانت توییتری افراد تاثیرگذار یا سازمان هایی است که در مورد مطالب شما چیزی نوشته اند. اتوریتی بالا در شبکه اجتماهی و تعداد بالای فالوورها می تواند نشانه خوبی باشد، اما به خاطر داشته باشید که اتوریتی اجتماعی بهتر از فالوورهای زیاد است، زیرا تعامل مخاطبان با این فرد را نشان می دهد. همچنین به دنبال افرادی باشید که تعداد فالوورهای آن ها از تعداد افرادی که خودشان دنبال می کنند بیشتر است. برخی از افراد تعداد فالوورهای خود را به صورت خودکار افزایش می دهند و همین امر می تواند تعداد افراد فالور را بیشتر کند.

 

followerwonk

در مثال بالا ما محتوایی داریم که در مورد چرخه خشکسالی نوشته شده است. کلمات کلیدی برای این محتوا در برگیرنده آب شناسی، هیدروژلوژی و متخصص آب شناسی است. پیدا کردن یک جامعه خوب برای ترویج چنین محتوایی کمی دشوار است اما می توان بر روی آن کار کرد.

همانطور که می بینید دکتر عایشه القریشی فالوورهای اندکی دارد، اما اتوریتی او در شبکه های اجتماعی بالاست. می توان رابطه خوبی با این فرد برقرار کرد. بعد از اینکه تاثیر گذاران خود را انتخاب کردید، باید با آن ها ارتباط برقرار کنید. اینکار به هنر خود شما بستگی دارد.

فاکتورهای متعددی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها ارتباط موفقی با تاثیر گذاران برقرار کنید:

بازنشر در شبکه های اجتماعی

از نوشتن  مطالب تکراری و قدیمی که در آن سوالات یکسانی از ده ها فرد پرسیده شده است خودداری کنید. هر فردی می تواند چنین متنی بنویسد. در عوض ببینید می توانید تفکر تاثیر گذاران را با نوشتن سری مطالب عالی تحت تاثیر قرار دهید یا خیر. به خاطر داشته باشید که تاثیر گذاران افراد پر مشغله ای هستند. بنابراین تا جایی که می توانید مطالب جذاب و سرگرم کننده ای در اختیارشان قرار دهید.

بازاریابی دیدگاه (Comment marketing)

بازاریابی دیدگاه بخشی از ایجاد رابطه و ترویج محتوا محسوب می شود. افراد و ربات های زیادی وجود دارد که اینکار را به صورت کلاه سیاه یا کلاه خاکستری انجام می‌دهند و در سایت های نامرتبط به بیان دیدگاه می‌پردازند. این گزینه نمی‌تواند رویکرد مناسبی باشد. چنین دیدگاه هایی دنبال نمی‌شوند و ممکن است توسط صاحبان سایت‌ها نیز مسدود شوند. از آنجایی که بیشتر سایت ها و وبلاگ ها، لینک موجود در بخش دیدگاه ها را به صورت nofollow در آورده اند، باید بر روی روش های کلاه سفید برای بازاریابی دیدگاه تمرکز کنیم که در برگیرنده لینک کمتری است. به جای اینکه لینک خود را در همه دیدگاه ها و انجمن ها قرار دهید، در اینترنت به دنبال افرادی باشید که مطالب جذاب مرتبط با سایت شما می نویسند. سپس می توانید در بخش دیدگاه ها با این افراد تعامل داشته باشید. برخی از اوقات، اینکار در برگیرنده پست به مطلب مرتبطی است که نوشته اید. معمولا چنین فرایندی به ندرت به محصولات شما اشاره می کند.

نکته کلیدی در مورد بازاریابی دیدگاه این است که  نام خود را به عنوان فردی که به موضوع موردنظر علاقه مند است و در مورد آن دانش و اطلاعات کافی دارد در اختیار  دیگران می گذارید. اینکار به شما کمک می کند در طولانی مدت یک شهرت و اعتبار خوب برای خود ایجاد کنید. اگر دیدگاه های شما جذاب باشد، نویسندگان و سایر افراد تلاش می‌کنند چیزهایی که شما بیان می کنید را دنبال نمایند. به خاطر داشته باشید هنگامی که در حال ایجاد ارتباط در محیط وبلاگی هستید، بهتر است در پست هایی دیدگاه بگذارید که توسط تاثیر گذاران نوشته شده است نه مشتریان احتمالی.

راهنمای گام به گامچگونه کار خود را در بازاریابی دیدگاه  آغاز کنیم؟

انجام بازاریابی دیدگاه کار آسانی است. شما می‌توانید کارهای زیر را به درستی انجام دهید:

  • ابتدا یک وبلاگ معتبر در حوزه کاری خود پیدا کنید. ممکن است در حال حاضر لیستی از این وبلاگ ها داشته باشید. اگر چنین فهرستی را در دست نداشتید در موتورهای جستجو به دنبال عبارت وبلاگ+کلیدواژه مدنظر خود بگردید. شما همچنین می توانید از قابلیت جستجوی وبلاگ در گوگل استفاده کنید.

وضعیت در MOZ BAR

اگر جستجوی خود را به همراه Mozbar نصب شده انجام می دهید می توانید تجزیه و تحلیل آن را نیز مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید سایت هایی که از روی سرویس‌های وبلاگ‌دهی فعالیت می‌کنند و دامنه خود را به وبلاگ خود وصل کرده‌اند، به طور طبیعی اتوریتی دامنه بالاتری خواهند داشت، زیرا این گونه سایت ها اتوریتی خود را از ساب‌دامین‌شان در سرویس وبلاگ‌دهی به دست می آورند. در چنین شرایطی اتوریتی صفحه و لینک ها معیارهای خوبی برای بررسی است.

نه تنها به آمارهای خوبی که وجود دارد باید توجه کنید بلکه به دنبال مکالماتی که انجام شده است نیز باشید.  برخی از این نتایج را کاوش کنید تا بتوانید برندی را بیابید که به کسب و کار شما مرتبط است. به وبلاگی که انتخاب کرده اید بروید و دیدگاه مفید خود را در آن بگذارید. سپس مکالمه ای را آغاز نمایید. در ابتدا از قرار دادن لینک خودداری کنید. زمانی که اعتماد و اطمینان را با چنین سایت‌هایی ایجاد کردید می‌توانید در محتوای خود لینک هم قرار دهید.

پست مهمان

لازم نیست محتوای شما تنها در سایت خودتان قرار گیرد. به کمک پست مهمان می‌توانید محتوای منحصر به فردی برای سایت های دیگر ایجاد کنید که مخاطبان مرتبطی دارند. همانند بازاریابی دیدگاه، پست مهمان نیز شهرت بدی در میان افراد پیدا کرده است زیرا بیشتر افراد هر چیزی که دوست داشتند را در سایت های دیگر می‌نویسند بدون اینکه به کیفیت پست ها دقت کنند. اما اگر پست مهمان به درستی انجام شود می تواند یک تاکتیک بسیار موثر برای ایجاد اتوریتی و توسعه مخاطبان باشد. پست مهمان همانند سایر روش های ایجاد ارتباط به کار و انرژی زیادی نیاز دارد، اما اگر مطلب در موقعیت مناسبی منتشر شود احتمال به دست آوردن پاداش از آن زیاد است. اگر این مسیر را انتخاب می کنید، سایت های قابل اعتمادی را پیدا کنید که به صنعت شما مرتبط هستند. محتوای جذاب و منحصر به فردی به عنوان پست مهمان ایجاد کنید تا خوانندگان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما باشند.

راهنمای گام به گامچگونه پست مهمان بنویسیم؟

نوشتن پست مهمان بسیار شبیه بازاریابی دیدگاه است:

  • به دنبال سایت هایی باشید که اتوریتی دامنه و اتوریتی صفحه خوبی دارند. همچنین این سایت ها باید مرتبط و قوی باشند.
  • نوشتن پست را آغاز کنید و با این سایت ها به برقراری ارتباط بپردازید.
  • ویراستاران آن سایت را از ایده های ناب خود مطلع سازید. در این شرایط به دنبال بک لینک نباشید. در این مرحله شما در حال ایجاد اتوریتی هستید نه لینک.
  • هر چیزی که نوشته اید را ترویج کنید.
  • اینکار را تکرار نمایید.

دسترسی به مخاطبان/روابط عمومی

شکل دیگری از ترویج که بر روی ساخت ارتباط استوار است، رسانه های اکتسابی هستند که اغلب در برگیرنده دسترسی به مخاطبان در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسان حوزه کاریتان است. در هر دو مورد، باید نویسندگان یا گزارشگرانی را پیدا کنید که به موضوع سایت شما علاقه مند هستند. در بیشتر موارد فردی که  مقابل شما قرار دارد به دنبال پیشنهاد ویژه ای است. در رسانه های اجتماعی افراد اغلب به دنبال دستیابی به اطلاعات مفید هستند. این در حالیست که وبلاگ نویسان به محصولات رایگان یا تخفیف های ویژه علاقه بیشتری نشان می دهند. قبل از اینکه چنین رویکردی را امتحان کنید مطمئن شوید که راهنمای ثبت و ارسال را خوانده اید.

روزنامه نگاران نیز همانند شما انسان هستند. این افراد مشغله کاری خود را دارند. اول از هر کاری راهی مناسب برای دسترسی به این افراد پیدا کنید. ابزار Followerwonk بهترین ابزار برای انجام چنین کاری است. به کمک این ابزار بیوگرافی توییتر را برای کلماتی همچون روزنامه نگار، نویسنده و ویراستار بگردید. بعد از اینکه فرد موردنظر را پیدا کردید باید توجه آن ها را به خود جلب کنید. برای اینکار از نکات زیر استفاده نمایید:

  • در مرحله اول باید بدانید این روزنامه نگاران به چه چیزی علاقه مند هستند.
  • موارد را شخصی سازی کنید و احساسات آن ها را تحریک نمایید. روزنامه نگاران دوست دارند داستان های جدید و جذاب منتشر کنند. به آن ها نشان دهید که شخصیتشان را می شناسید.

رسانه های اجتماعی

اینکه محتوای شما برای مخاطبان خاصی مفید و مناسب است، بدین معنی نیست که روزانه به سایت شما سر می زنند و به مطالعه مطالب موجود در سایت می پردازند. در چنین شرایطی نقش رسانه های اجتماعی و کاربرد آن ها به میان می اید. اگر تیم محتوا و رسانه های اجتماعی ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند، می توانند محتوایی ایجاد کنند که ارزش به اشتراک گذاری را دارد.

به خاطر داشته باشید که رسانه های اجتماعی بیشتر از اینکه ترویج مستقیمی باشد، به ساخت روابط کمک می‌کند. پس  از تیم اجتماعی خود برای اشتراک گذاری محتوا استفاده کنید. این موضوع می‌تواند برای شما خوب باشد، زیرا می توانید به کمک چنین روشی افراد جدیدی که به دنبال کانال اجتماعی تان هستند را هدف قرار دهید.

فراموش نکنید شما می توانید از اطلاعات بی شماری که در ذهن‌تان وجود دارد استفاده کنید و به تیم رسانه اجتماعی کمک کنید به مخاطبان بهتری دست پیدا کنند. به عنوان مثال اگر مقاله ای نوشته اید که ایده آن از مقاله دیگری به دست آمده است، لینک مقاله قبلی و نیز اطلاعات تماس سایر نویسندگان را در اختیار تیم رسانه اجتماعی خود قرار دهید. اگر نقل قولی از سایر افراد داشته اید باز هم چنین موضوعی صدق می کند. در چنین شرایطی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار تیم رسانه اجتماعی خود قرار می دهید تا به کمک آن ارتباطات موجود را پیش ببرند.

راهنمای گام به گامچگونه محتوای خود را به کمک رسانه های اجتماعی ترویج کنیم؟

برای اینکه مطالب خود را در شبکه های اجتماعی ترویج کنید باید مواردی را بدانید:

  • کانال مناسبی را انتخاب نمایید. برخی از محتواها برای فیس بوک عالی هستند و برخی در توییتر خوب کار می کنند. باید مخاطبان خود را به درستی بشناسید. اگر شناختی از مخاطبان خود ندارید، تجربه کسب کنید.
  • در زمان مناسبی مطلب خود را پست کنید. فیس بوک، توییتر و لینکداین آنالیتیکس های درون ساختی دارند. اگر از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی همچون بافر، Hootsuite یا Sprout Social استفاده می‌کنید باید به اطلاعاتی در مورد روز و زمان فعال بودن مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.
  • از هشتک به صورت هوشمندانه استفاده کنید. اینگونه موارد می تواند در ترویج محتوا و یافتن آن در رسانه های اجتماعی به شما کمک کند. هشتک هایی را بنویسید که به صنعت شما مرتبط هستند.

این ها روش هایی برای ایجاد مخاطب بود که نیازی به صرف هزینه نداشت. روش هایی برای ترویج محتوا وجود دارد که پولی هستند. در ادامه به این موارد نیز می پردازیم.

ترویج پولی محتوا

ترویج و تبلیغ پولی طیف وسیعی از تاکتیک ها همچون جستجوی پولی، نمایش تبلیغ، رسانه های اجتماعی پولی و شبکه های توزیع محتوا را در  بر می گیرد.  اینگونه  اغلب تحت نام تبلیغات کلیکی یا PPC شناخته شده اند. همانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، نمی‌توانیم کل این فرایندها را در چنین راهنمایی بیان کنیم، اما سعی می‌کنیم مرور اجمالی بر روی آن داشته باشیم. اطمینان حاصل کنید که قبل از آغاز کار مخاطبان خود را تعریف کرده اید. چنین هدف گیری می تواند به شما کمک کند مسیر خود را به درستی طی کنید.  قبل از اینکه بخواهید هر گونه تاکتیک ترویج پولی را امتحان کنید باید بودجه خود را تعیین  نمایید. در هر کانالی، می توانید هر بودجه ای که دوست داشتید را صرف نمایید. دانستن اینکه بودجه چه نقشی در کانال اجتماعی باز می کند می‌تواند رویکرد شما را بهتر نماید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همه ما به خوبی می دانیم که هیچ جایی به اندازه پلتفرم های اجتماعی داده های مفید و ارزشمندی از مخاطبان ندارند. بیشتر افراد زمان زیادی را در اینگونه پلتفرم ها سپری می‌کنند. به همین خاطر صرف هزینه در فیس بوک، توییتر و سایر قسمت هایی که مخاطب به طور مکرر از آن بازدید می کند منطقی خواهد بود. بیشتر پلتفرم ها اجازه می دهند مخاطبانی که دوست دارید را هدف قرار دهید. در برخی از موارد به عنوان بازاریابی می توانید لیست ایمیلی را آپلود کنید یا از ابزارهای تبدیل پیکسل استفاده نمایید.

راهنمای گام به گامچگونه محتوای خود را به کمک تبلیغ پولی در توییتر ترویج کنیم؟

  • در توییتر کمپین جدیدی ایجاد کنید. بر روی آواتار اکانت خود کلیک کرده و سپس گزینه Twitter Ads را انتخاب نمایید. توییتر به شما اجازه می دهد کمپین هایی را بر اساس اهداف خود ایجاد کنید. اگر محتوای شما در سایت قرار دارد، زمانی که کمپین جدیدی ایجاد می کنید گزینه website clicks or conversions را انتخاب کنید. اینکار به شما اجازه می دهد از هزینه های صرف شده بیشترین استفاده را ببرید. زیرا کمپین افرادی را هدف قرار می دهد که بر روی سایت کلیک می‌کنند.
  • روش هدف گیری خود را شناسایی نمایید.  توییتر به طور مداوم روش های جدیدی برای هدف قرار دادن کاربران در شبکه خود ایجاد می کند که هر کدام نکات مثبت و منفی خود را دارند. گزینه های مختلف را تست کنید و ببینید چه روشی برای شما بهترین است.
  • زمانی که می‌خواهید تبلیغ خود را ایجاد کنید همیشه تصویر یا فایل ویدئویی را در آن بگنجانید. تبلیغاتی که در همراه با تصویر یا ویدیو در تایم‌لاین کاربر نمایش داده می شوند همیشه بازدیدهای زیادی به خود اختصاص می‌دهند.
  • برای هر کمپین بیش از یک تبلیغ اجرا کنید. عناصر خلاقانه مختلفی را بررسی نمایید و از Call to action های متفاوتی بهره مند شوید. اینکار به شما کمک می کند نتایج را مقایسه کنید و در تبلیغ بعدی شرایط را بهبود ببخشید.

تبلیغات در موتورهای جستجو

جستجوی پولی در برخی از موارد بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز نامیده می شود، زیرا تبلیغات در  صفحه نتایج موتورهای جستجو به نمایش در می آید. این گزینه به شما کمک می کند محتوای خود را در مقابل مشتریانی قرار دهید که می خواهند در مورد خرید تصمیم گیری کنند. دو مورد از رایج ترین ابزارها/پلتفرم های جستجوی پولی، تبلیغات گوگل ادوردز و تبلیغات بینگ است. سایت MOZ به این نتیجه رسیده است که SEM به عنوان  مکانیسم تبلیغاتی با پاسخ مستقیم بهتر کار می کند.  این روش فراتر از لینک دادن به سایت یا اشاره کردن به برند و تشویق مخاطبان به فعالیت ساده ای همچون ثبت نام در سایت است.  البته منظور ما این نیست که نمی توان از چنین روش هایی برای ترویج محتوا استفاده کرد، بلکه منظورمان این است که با هزینه کمتر ترافیک بیشتری به دست آوریم. توصیه می‌کنیم در ابتدا کار خود را با شبکه های اجتماعی پولی آغاز کنید و سپس به سراغ SEM بروید.

راهنمای گام به گامچگونه محتوا را با جستجوی پولی ترویج کنیم؟

  • ابتدا لیست کلیدواژه های خود را ایجاد کنید. این ها واژه هایی هستند که می توانید تبلیغات خود را برای آن ایجاد کنید. برای ایطلاعات بیشتر این مقاله که در زمینه یافتن کلمات کلیدی هست را بخوانید.
  • به ازای بودجه ای که دارید، بهترین match type را برای اجرا شناسایی کنید.  در Exact match کوئری کاربر با چیزی که شما وارد کرده اید منطبق است. این گزینه حجم ترافیک پایینی به سمت سایت شما ارسال می کند. گزینه Broad match حجم ترافیک بالایی دارد، اما CPC بالایی دارد و هدف گیری اندک می‌تواند افراد درستی را به سمت سایت هدایت نکند. گزینه ای که شما انتخاب می‌کنید به این بستگی دارد که می‌خواهید تبلیغ شما چگونه به افراد نشان داده شود. اگر واژه مدنظر شما به عنوان مثال میتسوبیشی است، می توانید از همین عبارت استفاده کنید .
  • متن تبلیغ قانع کننده ایجاد کنید.  بسته به مزایده و سرمایه ای که اختصاص داده اید تبلیغ شما ممکن است در موقعیت پایین تری قرار گرفته باشد. تا جایی که می توانید تبلیغ خود را خاص و ویژه طراحی کنید. کاربران نیت خود را با جستجو عبارات خاص نشان می دهند. اگر تبلیغ شما زیاد کلی باشد، کاربر ممکن است تعاملی نداشته باشد. علاوه بر این اگر محتوای عالی  شما بعد از وارد کردن آدرس ایمیل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد این موضوع را در متن تبلیغ نشان دهید. مطمئن شوید که  آن ها محتوایی دریافت می‌کنند که سایر افراد چنین چیزی را در اختیارشان نمی‌گذارند.
  • در نهایت اطمینان حاصل کنید که ترافیک را به صفحه فرود تعاملی و مرتبط هدایت می کنید. اگر با کاربران تعامل داشته باشید و آن ها بر روی تبلیغتان کلیک کنند، نیمی از راه را طی کرده اید. مطمئن شوید دقیقا همان چیزی که در تبلیغ قولش را داده بودید در صفحه فرود نمایش می دهید. اجازه ندهید آن ها برای به دست آوردن چیزی که لازم دارند صفحه اصلی را کاوش کنند.

تبلیغات نمایشی (Display ads)

تبلیغات نمایشی گاهی اوقات با عنوان بنرهای تبلیغاتی نیز نامیده می شود. این نوع تبلیغات به شما اجازه می دهد تبلیغ خود را در سرتاسر وب و به کمک سرورهای تبلیغاتی همچون شبکه نمایش گوگل یا اطلس فیس بوک (از اطلاعات هدف گیری فیس بوک برای قرار دادن تبلیغ استفاده می کند) قرار دهید. اگر از حوزه روزنامه نگاری چاپی وارد بازاریابی محتوا شده اید، باید بدانید که مفهوم تبلیغات نمایشی در بازاریابی دیجیتال کمی متفاوت است. تبلیغات نمایشی اغلب در هدف گیری مجدد مورد استفاده قرار می گیرد که در آن کاربر سایت را دوباره بازدید می کند و سپس تبلیغ سایت شما را به هنگام بازدید سایت های دیگر مشاهده می نماید. به عنوان مثال اگر به دنبال گریل خاصی در آمازون باشید، ممکن است تبلیغ آن دستگاه گریل را بر روی وبلاگی که قبلا مطالعه کرده اید، سایت جدید و حتی پلتفرم ایمیلی دیده باشید. روش های زیادی همچون طول، تکرار و خاص بودن برای سفارشی سازی هدف گیری مجدد وجود دارد. شما باید بین خطوط مشتریان احتمالی حرکت کنید و احساسات و مواردی که در خود دارید را فراموش نمایید. این خطوط بر اساس صنعتی که در آن کار می کنید متغیر است. به عنوان مثال هدف گیری مجدد توسط فروشگاه زیرپوش زنانه می تواند احساس واضح تر و روشن تری نسبت به همین تبلیغ برای قهوه فروش‌ها داشته باشد. هدف گیری مجدد همچون جستجوی پولی برای تلاش های پاسخ مستقیم یا به طور کلی برای تشویق کردن افراد به ثبت نام یا خرید محصول شما مورد استفاده قرار می گیرد. هدف گیری مجدد را می توان به شیوه‌های جذاب و جالب برای ترویج محتوا برای افراد بسیار معتبر و واجد شرایط استفاده کرد.

راهنمای گام به گامچگونه محتوا را به کمک تبلیغات نمایشی ترویج و تبلیغ کنیم؟

  • ابتدا باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. به عنوان مثال ما در سایت خود راهنماهای زیادی داریم. روشی که می توان برای هدف گیری مجدد در راهنماهای جدید استفاده کرد، قرار دادن  هدف گیری مجدد پیکسلی (تصاویر تک پیکسلی که به تنهایی بر روی صفحه بارگذاری می شود و هدف آن پیگیری بازدید ها برای آن صفحه است) بر روی تمامی راهنماهایی است که در حال حاضر بر روی سایت قرار گرفته است.
  • کمپینی را برای هدف قرار دادن مخاطبان خود راه اندازی کنید. در این مرحله، می توانیم یک کمپین هدف گیری مجدد جدید برای نشان دادن تبلیغات به تمامی کاربران استفاده کنیم.
  • تبلیغات قانع کننده ایجاد کنید. در هدف گیری مجدد، دارایی های خلاقانه بسیار مهم هستند. چه شما تیم طراحی داشته باشید یا بخواهید تبلیغات را خودتان طراحی نمایید باید مطمئن شوید که این تبلیغات در میان تبلیغات دیگر متمایز است و Call to action واضح و شفافی دارد. در دنیای اینترنتی امروز، کاربران تعامل کمتری با تبلیغات نمایشی دارند به همین خاطر استفاده از رنگ ها یا تصاویری که باعث متمایز شده تبلیغ می گردد برای جذب مخاطب ضروری است.

بازاریابی ایمیلی

ارائه پیشنهاد جدید برای مشترک شدن در محتوا می توانید یک روش عالی برای حفظ مشتریان و بازگرداندن آن ها به سایت باشد. همین امر موجب می‌شود فرآیند ساخت برند با سرعت بیشتری به پیش رود. یک روش برای انجام چنین کاری، جمع آوری آدرس ایمیل از طریق Call to action خاصی است و شما ممکن است بخواهید خبرنامه های خود را به صورت ماهانه برای افرادی ارسال کنید که به محتوای شما علاقه نشان داده اند.

اگر به صورت منظم محتوایی را با یک فرمت خاص منتشر می‌کنید می‌توانید فید RSS را تنظیم نمایید. این موضوع به خوانندگان اجازه می دهد به صورت خودکار مواردی که به روزرسانی شده است را دریافت کنند. ما پیشنهاد می کنیم از FeedPress به عنوان یک راه حل ارزان و ساده استفاده کنید. این گزینه آنالیتیکس های اصلی و اساسی را برای پیگیری مشترکان و موفقیت آن چه  منتشر شده است در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این ابزار قالب هایی برای خبرنامه دارد که می توان از آن برای تهیه ایمیل هایی که با برند سازگار است استفاده کرد. مراحلی که برای تنظیم فید RSS وجود دارد بسته به سیستم مدیریت محتوایی که به کار می رود متغیر است. اگر از وردپرس یا دروپال استفاده می کنید، ممکن است آن را در سایت خود داشته باشید. تنها لازم است آدرس فید XML را یه مدیریت فید متصل نمایید. اگر از سیستم مدیریت محتوای سفارشی استفاده می کنید، باید همه چیز را با تیم مهندسی خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید کدهای مناسبی را به کار می‌بندید. FeedBurner ابزار رایگان دیگری است که توسط گوگل به این منظور ارایه شده است. اگر می‌خواهید هر روز مطالب جدید وبلاگ جی‌ادز را در ایمیل خود دریافت کنید، همین حالا در خبرنامه فیدبارنر جی ادز عضو شوید.

نکته:

برای اینکه بتوانید از بروز مشکلات قانونی جلوگیری کنید و یک بازاریابی موفق راه اندازی نمایید، باید مشترک شدن در ایمیل را به صورت اختیاری طراحی کنید. امکان لغو اشتراک را نیز در دسترس مشترکان خبرنامه خود قرار دهید. ارسال ایمیل ناخواسته اسپم محسوب می‌شود و این می‌تواند برای آدرس دامنه شما از دید موتورهای جستجو نیز مشکلاتی ایجاد کند.

جهت بررسی وضعیت اسپم بودن یا نبودن آدرس سایت‌تان در لیست‌های اسپم از ابزار بررسی وضعیت اسپم بودن سایت استفاده کنید.

شبکه های توزیع محتوا

چه این موضوع را بدانید و چه ندانید در همه زمان‌ها نتایج شبکه های توزیع محتوا را مشاهده خواهید کرد. این ها پیشنهادات مرتبط با خواندن مقاله هستند که اغلب در انتهای آن نشان داده می شوند. معمولا این موارد با برچسبی همچون این مورد را بخوانید یا ممکن است خواندن این مقاله را نیز دوست داشته باشید ظاهر می شوند. این جای دهی ها اغلب پولی هستند و  توسط شرکت هایی همچون Taboola و Outbrain اجرا می شوند. باید مطمئن شوید که محتوای شما برای این نوع توزیع مناسب است. یکی از مزایای شبکه های توزیع محتوا، دسترسی وسیع آن ها به مخاطبان است. شما می توانید محتوای خود را هدف قرار دهید و نوع مخاطبانی که دوست دارید محتوای شما را ببینند را تعیین نمایید. یکی از معایب بزرگ این شبکه ها این است که محتوای آن ها بسیار شبیه اسپم است.

سیندیکیشن محتوا (Syndication)

سیندیکیشن یا همگام سازی محتوا عبارت است از انتشار مطالبی درباره محتوای سایت یا بخشی از آن در سایت‌های مرتبط یا سایت‌های همکار. همگام سازی سایت با سایت های بسیار معتبری که مخاطبان زیادی دارند، بهترین روش برای توسعه مخاطبان است. اولین گام نوشتن محتوای مفیدی است که افراد دوست داشته باشند آن را منتشر کنند. مرحله دوم کار بر روی کانال های دسترسی به مخاطبان است که در بالا به این موارد اشاره کردیم. یکی از نگرانی های اصلی که افراد در مورد سیندیکیشن محتوا دارند این است که مشکل محتوای تکراری وجود نداشته باشد. این نگرانی قابل درک است اما اگر سئوی خوبی داشته باشید دچار چنین مشکلی نخواهید شد. به همین خاطر است که باید مطمئن شوید با سایتی کار می کنید که قابل اعتماد است و دوست دارد با آن برچسب با شما کار کند.

خوب حالا شما در مسیر نشان دادن محتوای خود به مخاطبان موجود هستید. نوشتن را ادامه دهید و آن را ترویج کنید. به مرحله بعدی بروید و تلاش های خود را تجزیه و تحلیل نمایید.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-content-marketing” target=”_self” position=”right”]1مقدمه[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/what-is-content-marketing-is-it-right-for-my-business” target=”_self” position=”right”]2بازاریابی محتوا چیست؟[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-strategy” target=”_self” position=”right”]3استراتژی محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-and-the-marketing-funnel” target=”_self” position=”right”]4قیف بازاریابی و محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/building-a-framework-and-a-content-team” target=”_self” position=”right”]5ساخت چارچوب و تیم محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-ideation” target=”_self” position=”right”]6ایده سازی برای تولید محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-creation” target=”_self” position=”right”]7تولید محتوا[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]8ترویج و تبلیغ محتوا[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/analysis-and-reporting” target=”_self” position=”right”]9تجزیه و تحلیل محتوا و گزارش مرتبط با آن[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/iteration-maintenance-and-growth” target=”_self” position=”right”]10تکرار، نگهداری و رشد[/button-brown]

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.