بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟ راهنمای گام به گام روش های سال 2022

بازاریابی محتوا به شما این امکان را می‌دهد با هزینه اندک مشتریان بسیاری به سمت کسب و کار خود هدایت کنید.

با چند فعالیت نسبتا ساده سهم خود از بازار را افزایش خواهید داد.

در ادامه به شما خواهیم گفت روی چه مواردی از این روش بازاریابی تمرکز کنید.

در صورتی که علاقه مند به جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت خود هستید، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اصلا بازاریابی محتوا چیست؟

حتما شما هم عبارت محتوا پادشاه است را بارها و بارها شنیده اید. این عبارت در میان بازاریابان آنلاین شهرت زیادی دارد.  با اینکه بحث های زیادی در مورد دقت اینگونه عبارت ها وجود دارد، اما نکته اصلی این است که محتوا از سایر نواحی بازاریابی همچون رسانه های اجتماعی و سئو متفاوت است. به این موضوع خوب فکر کنید.

اگر محتوایی وجود نداشته باشد، سئوکاران چیزی ندارند که آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند.

داده هایی که آن ها به پست هایشان اضافه می کنند، تلاشی است که به ربات های گوگل و فیس‌بوک کمک می‌کند محتوای موجود را در میان سایر موارد ایندکس نمایند. هر لینکی که توسط بازاریابان برای محتوایی ایجاد می‌شود و هر کلیدواژه ای که افراد در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند تلاشی برای یافتن محتواست.

هر ایمیل، توییت، صفحه فرود، توضیح محصولی، ویدیو، تصویر، پادکست و … نمونه ای از محتوا هستند و یکی از بهترین روش ها برای توضیح اینکه تمامی این موارد چه وجه مشترکی دارند توسط Ian Lurie ارائه شده است:

محتوا چیزی نیست که برای کسب رتبه بندی بالاتر ایجاد می‌کنیم. محتوا تنها اینفوگرافیک یا مقالاتی با فرم بلند نیست. محتوا هر چیزی است که بتواند پیامی را با مخاطب در میان بگذارد.

محتوا، قلب کارهایی است که همه ما به عنوان بازاریاب انجام می‌دهیم. با مشتریان خود در مورد آن صحبت می‌کنیم و همان چیزی است که به آن ها می‌گوییم. محتوای ما صرف نظر از شکل و فرمی که دارد، پیامی است که در اختیار خواننده و مشتری قرار می‌گیرد. اجازه دهید بار دیگر این سوال را تکرار کنیم.

بازاریابی محتوا چیست؟ پاسخ به این سوال ساده است:

استفاده از محتوا برای کمک به برطرف کردن اهداف بازاریابی سازمان شماست. این اهداف ممکن است به دست آوردن مشتریان احتمالی، حفظ و نگهداری مشتری فعلی، آگاه کردن افراد بیشتر در مورد برند یا محصولات شما یا هر چیز دیگری باشد. در ادامه این راهنما تلاش می‌کنیم روش‌های موثر و محبوب برای انجام این کارها را بیان کنیم.

کسب و کار من چگونه می‌تواند از بازاریابی محتوا بهره مند شود؟

یکی از دلایلی که برخی از شرکت ها برای اختصاص منابع به بازاریابی محتوا شک می‌کنند، این است که درک مزایای آن کمی دشوار است. اینکه بتوانید افراد را در مورد کسب و کار خود آگاه سازید عالی است، اما نتایج به دست آمده چندان روشن و واضح نیست.

در این شرایط، صاحبان کسب و کارها به این فکر می‌کنند که مزایای کانتنت مارکتینگ برای آن ها چیست؟ اجازه دهید صحبت خود را با مثال ملموس تری آغاز کنیم.

قدرت پنهان!

برندسازی قدرتمند

مکالمه زیر را بین دو نفر از مخاطبان خود تصور کنید:

تاثیر محتوای جذاب و مفید - بازاریابی محتوا را دست کم نگیرید

ایجاد محتوا به مخاطبان شما کمک می‌کند چیزی برای صحبت کردن در مورد آن داشته باشند. زمانی که آن ها در مورد شما صحبت می‌کنند، اطلاعات و نکاتی درباره شرکت شما را با هم تبادل می‌کنند و در این فرآیند، ارتباطی با شما برقرار می‌کنند. این آگاهی از برند، قسمت طلایی بازاریابی محسوب می‌شود.

احترام و تحسین در صنعت

هدف من از تبلیغات نه تنها فروش بیشتر بلکه برندسازی بود. پس از خواندن مطلبی از وبلاگ جی‌ادز که درباره برندسازی با تبلیغات گوگل نوشته شده بود، تصمیم گرفتم، تبلیغات در گوگل ادوردز را شروع کنم و خوشبختانه اکنون محصولات ما در میان گروه هدف‌مان تقریبا شناخته شده است.

به دست آوردن احترام و تحسین مخاطب ممکن است زمانبر باشد، زیرا آنها به اعتماد نیاز دارند. بعد از اینکه دانش و تخصص و تیم قدرتمند خود را نشان دادید، می‌توانید منتظر مزایای محتوای ارزشمند خود باشید. سایت هایی که در مورد کیفیت احساس مسئولیت نمی‌کنند، توصیه های بد یا تصورات نادرستی را در اختیار افراد قرار می‌دهند و همین امر موجب می‌شود خواننده تجربه خوبی نداشته باشد و نتواند به آن اعتماد کند. این موضوع به خود شما بستگی دارد.

تبدیل غیر مستقیم مشتری

چه پست خوبی! من قبلا در مورد این شرکت چیزی نشنیده بودم. این‌ها در زمینه افزایش رتبه الکسا هم فعالیت می‌کنند؟ دوست دارم بیشتر با فعالیت‌ها و خدمات جی‌ادز آشنا شوم.

اگر محتوایی ایجاد کنید که بتواند مشتریان احتمالی را هدف قرار دهد، مسافت بین آنها و محصولات خود را کوتاه می‌کنید. اینکار باعث می‌شود بازدید کنندگان بعدا به خرید از شما تمایل داشته باشند. این موضوع صرف نظر از اینکه در محتوای خود به محصولات یا خدمات خود اشاره کرده باشید یا نه صدق می‌کند.

بازاریابی محتوا همچنین مزایای دیگری نیز دارد که نتایج ملموسی را نشان می‌دهد و سنجش آن آسان تر است:

قدرت ملموس بازاریابی محتوا!

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک وب سایت می‌تواند واضح ترین مزیت این روش بازاریابی باشد، اما یکی از مهم ترین آن ها نیز هست. ایجاد محتوای عالی می‌تواند افراد را به سمت سایت شما هدایت کند، دقیقا همان‌جایی که در آن اطلاعاتی در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما گنجانده شده است.

بهبود سئو سایت

بازاریابی محتوا به گونه‌های مختلف به بهبود سئوی سایت شما کمک می‌کند و نمی‌توان تمام روش‌های تاثیرگذاری محتوای خوب بر سئو را در یک مقاله بیان کرد. اما به طور خلاصه، محتوای عالی می‌تواند لینک هایی در سایت‌های مرتبط برایتان ایجاد کند که برای گوگل بسیار مهم و قابل اعتماد است. گوگل ساده تر به محتوای شما دسترسی پیدا می‌کند و ایده خوبی در مورد اینکه شرکت شما در چه حوزه ای فعالیت دارد بدست آورد.

تبدیل مستقیم مشتری

در واقع توضیحات خوب در مورد محصول می‌تواند افراد را قانع کند که شما ارزش منحصر به فردی برایشان دارید. همین امر می‌تواند تعداد مشتریان را بالا ببرد و آن ها را برای خرید آماده سازد.

همه چیز درباره بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مراحل گسترده ای دارد که در این مقاله سعی می‌کنیم آنها را به شکل ساده توضیح دهیم. همانطور که می‌دانید این فرآیند می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی مشتریان بالقوه کسب و کار شما تاثیر بگذارد. در ادامه این مقاله چند مرحله مهم از این روش بازاریابی را به شما معرفی می‌کنیم تا تاثیر آن را در بیزینس خود متوجه شوید.

1. تمرکز دوبرابر روی محتوای ویدیویی

بدون شک می‌توان گفت محتوای ویدیویی آینده بازاریابی محتوایی است. شاید باورتان نشود، اما وب سایت یوتیوب روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت ویدیو به کاربران نمایش می‌دهد. این اتفاق باعث می‌شود تا دومین موتور جستجوی محبوب جهان شناخته شود.

تمرکز دوبرابر روی ویدیو برای بهبود بازاریابی محتوا

تفاوتی ندارد که ویدیو خود را برای چه شبکه ای ایجاد می‌کنید، چیزی که مهم است بخش ابتدایی ویدیو شماست. در 15 ثانیه ابتدایی باید بتوانید نظر مخاطبین خود را جلب کنید. یکی از موارد مناسب این است که ویدیو خود را با لوگو زیبا از برند خود آغاز کنید. علاوه بر آن، می‌توانید بعد از 15 ثانیه به صورت خلاصه درباره اهمیت ویدیو خود صحبت کنید.

توصیه ما این است که تمرکز خود را روی یوتیوب یا آپارات بگذارید. شما می‌توانید حساب کاربری خود را بهینه سازی کنید و از تگ ها یا سایر موارد استفاده کنید تا ویدیو شما به عنوان موارد پیشنهادی به کاربران نمایش داده شود. (احتمالا این نوع ویدیوها را در یوتیوب یا آپارات باز کرده اید). علاوه بر آن، توضیحات ویدیو خود را به صورت جذاب و مجاب کننده بنویسید و از عنوان های پرطرفدار استفاده کنید.

2. ایمیل باعث بازگشت کاربران به وب سایت می شود

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی به شمار می‌رود، اما هنوز در سال 2021 نیز به عنوان یک روش محبوب بازاریابی محتوا شناخته می‌شود. در واقع ایمیل تاثیر بسزایی در نرخ بازگشت کاربران به سایت دارد.

شروع ایمیل مارکتینگ - روشی موثر در استراتژی بازاریابی محتوا

شما می‌توانید لینک ثبت نام در خبرنامه خود را در صفحه اصلی وب سایت یا هر صفحه ای که فکر می‌کنید مناسب است قرار دهید. بهتر است برای این کار از تست A/B استفاده کنید.

فراموش نکنید به افرادی که در خبرنامه شما ثبت نام کرده اند، محتوای انحصاری ارسال کنید. نمی‌توانید آنها را تنها با فرستادن لینک آخری مقالات یا پادکست های وب سایت در لیست ایمیل خود نگه دارید.

سعی کنید تا ایمیل خود را به شکلی ساده برای خوانندگان خود ارسال کنید. به عنوان مثال، بهتر است جملات شما کوتاه، گیرا و مجاب کننده باشند تا نرخ وارد شدن کاربران به وب سایت شما نیز افزایش یابد. موارد ایمیل ارسالی شما می‌توانند به صورت زیر باشند:

  • عنوان مقاله
  • جمله ای کوتاه و گیرا مثل: امروز به شما 10 راهکار جذاب برای افزایش ترافیک وب سایت معرفی می‌کنم.
  • پیش نمایش موارد صفحه لینک شده
  • لینک صفحه
  • فراخوان اقدام به عمل (CTA) مثل: حتما ببینید – نظر خود را ثبت کنید – همین حالا سفارش دهید و …

3. فقط محتوا منتشر نکنید، منبع اصلی محتوا باشید

اگر از بازاریابی محتوا ترافیک بیشتری می‌خواهید، منبع اصلی محتوا باشید. داده های جذاب و البته جدید ارائه کنید. داده هایی که مورد استفاده بسیاری از نویسندگان قرار بگیرد. در صورتی که می‌خواهید لینک، ترافیک و اشتراک گذاری بیشتری از شبکه های اجتماعی دریافت کنید لازم است به عنوان منبع اصلی محتوا شناخته شوید.

به طور کلی دو روش وجود دارد که شما می‌توانید برای برنده شدن در رقابت استفاده کنید:

  1. یک موضوع اثبات شده بسازید
  2. به موارد در حال ظهور توجه کنید

به عنوان مثال، قبل از اینکه ابزار مایکروسافت کلاریتی توسط اکثر فعالان در حوزه بازاریابی محتوایی و سئو شناخته شود، ما آن را در وبلاگ جی ادز منتشر کردیم. این یک ابزار مانند آنالیتیکس است که می‌تواند با جلوه های بصری مانند ویدیو فعالیت کاربران در وب سایت را نمایش دهد.

در صورتی که می‌خواهید به عنوان منبع اصلی شناخته شوید، محتوای شما باید 100 درصد معتبر باشد. در واقع، انتشار نتایج ناقص یا گفته های گمراه کننده می‌تواند به اعتبار شما صدمه وارد کند. اعتبار، موضوعی است که باید در این مرحله به آن توجه کنید.

سعی کنید یافته های خود را در قالب تصویر ارائه کنید. حتما شنیده اید که یک عکس به ارزش 1000 کلمه است. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از تصویر این است که باعث می‌شود محتوای شما ساده تر درک شود. همچنین تصویر به وبلاگ نویس ها چیزی می‌دهد تا در وب سایت‌شان استفاده کنند. این امر می‌تواند منجر به دریافت بک لینک شود.

4. تمرکز روی محتوای در حال ظهور

محتوای حماسی یکی از روش های برجسته بودن محتوا به شمار می‌رود. مهم ترین سوالاتی که ممکن است در این بخش برای شما به وجود بیاید این است که چگونه این محتواها را پیدا کنیم؟ و پس از پیدا کردن آنها چه کاری انجام دهیم؟

استفاده از گوگل ترندز برای بهبود بازاریابی محتوا

گوگل ترندز یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن محتواهای در حال ظهور است. و مهم ترین موضوع این است که استفاده از آن رایگان است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار تعداد جستجوی کلمات مورد نظرتان را بررسی کرده یا اینکه دو یا چند کلمه را با یکدیگر مقایسه کنید.

برای بدست آوردن عباراتی که از آنها مطلع نیستید باید به بخش Related Queries مراجعه کنید. برای این کار ابتدا باید یک کلمه را جستجو کنید. در پایین صفحه این عبارات مشابه در دسترس شما خواهند بود.

زمانی که محتوای در حال ظهور خود را پیدا کردید، نسبت به آن محتوای دیگری ایجاد کنید. مواردی مانند ویدیو، راهنما و …

به این دلیل که موضوع انتخاب شده شما جدید است، محتوای شما به سرعت می‌تواند جایگاه مناسبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کند.

5. محتوای حماسی بیشتری کسب کنید

محتوای حماسی، محتوایی بسیار گسترده، چشم‌گیر و به گونه ای است که می‌تواند توجه خواننده را جلب کند.

وقتی که صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود چه موضوعی بیشترین اهمیت را دارد؟ کیفیت یا کمیت؟

به اعتقاد ما پاسخ صحیح به این سوال “کیفیت” است. واقعیت این است که محتوای حماسی زمان، انرژی و ویرایش زیادی نیاز دارد. در صورتی که تخصص یا زمان کافی برای ایجاد محتوا در زمینه فعالیت‌تان را ندارید می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  1. یک فریلنسر یا کارمند تمام وقت استخدام کنید تا محتوای مورد نظر را ایجاد کند.
  2. با متخصصی که در زمینه کاری شما موفقیت های بسیاری کسب کرده همکاری کنید.

فریلنسر تمرکز خود را روی محتوایی که در حال حاضر منتشر شده است می‌گذارد. مطمئنا محتوای ایجاد شده توسط فریلنسر می‌تواند خوب باشد. اما فاقد ارزشی خواهد بود که در هنگام همکاری با متخصصین بدست می‌آورید.

متخصص می‌تواند درباره زمینه کاری شما از تجربه ای که بدست آورده صحبت کند. به عنوان مثال، ارائه نکاتی از جرئیات مختلف، تردیدها، مشارکت ها، آزمایش های قیمت گذاری و … که می‌توانید با تجربه در زندگی و شغل خود بدست آورید.

استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی محتوا

شما می‌توانید از استراتژی ها و تاکتیک های متفاوتی استفاده کنید تا بازاریابی محتوای خود را بهبود دهید. در ادامه برخی از مهم ترین موارد را به شما معرفی می‌کنیم.

  • تمرکز روی محتوای وبلاگ
  • تمرکز محتوایی روی دریافت بک لینک یا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • استفاده از کتاب های الکترونیک
  • انتشار ویدیو
  • اینفوگرافیک
  • ایمیل مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • از موضوعات توییتر استفاده کنید
  • ارسال ایمیل های ارتباطی شخصی
  • برای تبلیغ محتوای خود از گوگل ادز و لینکدین استفاده کنید.

آیا بدون بودجه عظیم یا تیمی بزرگ و قدرتمند می‌توان در بازاریابی محتوا موفق بود؟

اگر منابع کافی برای تولید منظم محتوای عالی ندارید، سعی کنید بر روی محتوایی که با عنوان محتوای همیشه سبز (evergreen content) شناخته شده است تمرکز نمایید. محتوای همیشه سبز کمتر از سایر محتواها مقید به زمان است و بروزرسانی آن به فعالیت زیادی نیاز ندارد. اما می‌تواند برای صنایع مختلف مفید باشد.

به عنوان مثال سایت MOZ را در نظر بگیرید. در این سایت محتوایی با عنوان تاریخچه تغییرات الگوریتم های گوگل وجود دارد. این محتوا مکانی برای پیگیری به روز رسانی های گوگل هست و معمولا توسط دکتر پت نوشته می‌شد. بعد تلاش‌های دکتر پت، برای افزودن یک به یک اطلاعات بروزرسانی‌های الگوریتم‌های گوگل، اکنون این صفحه به عنوان منبع و مرجع بزرگ در این حوزه تبدیل شده است.

بروزرسانی این نوع محتوا نیازمند تلاش زیادی نیست، اما توانسته است، از زمان آغاز آن یعنی سال 2011، بیش از 1.7 میلیون بازدید را به خود جذب کند.

کمبود منابع نیز همین گونه است. اگر شما زمان یا هزینه کافی برای انجام بازاریابی محتوا را ندارید مجبورید گزینشی عمل کنید و کار خود را با دقت دنبال نمایید. نتایج به دست آمده همانند نمونه کاری است که اگر کنار هم قرار گیرد می‌تواند بسیار جذاب باشد. به یاد بسپارید که کیفیت همیشه برتر از کمیت بوده است.

چگونه می توانم مشتری یا کارفرمای خود را قانع کنم که تلاش های بازاریابی محتوا مفید و ارزشمند است؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم محتوا می‌تواند پادشاه باشد اما بیشتر تولیدکنندگان محتوا برای نشان دادن ارزش بازاریابی محتوا با چالش مواجه هستند. این موضوع بدین خاطر است که انواع محتوا همچون پست های وبلاگی، دوره‌های آموزشی و وبینارهایی که بیشتر افراد به عنوان Content Marketing می‌شناسند، در بخش اکتشاف (discovery) قیف بازاریابی قرار می‌گیرد که در آن چندین مرحله از تبدیل حذف شده است.

چگونه اهمیت بازاریابی محتوای خود را به کارفرمایان نشان دهیم؟

این محتواست که به افراد کمک می‌کند، شما را پیدا کنند. محتوا می‌تواند به شما کمک کند، افراد را به محصولات و خدمات و همچنین برند خود علاقه مند کنید. اما محتوای مرحله اکتشاف معمولا قبل از فروشی بزرگ دیده نمی‌شود.

چندین لایه محتوایی وجود دارد که معمولا  ظریف هستند و باید برای تبدیل مدنظر قرار گیرند. از آنجایی که این محتواها آخرین نقطه برای فروش محصول و خدمات نیستند و معمولا نیز ارزش ناملموسی دارند، قانع کردن مشتری یا کارفرما برای اختصاص دادن منابع به بازاریابی محتوا کمی دشوار است. در ادامه با برخی از نکاتی که می توان در چنین شرایطی مورد استفاده قرار داد را با هم مرور می کنیم.

آموزش دهید

اگر کارفرمایان و تصمیم گیرندگان اصلی با بازاریابی محتوا آشنا نیستند یا اصلا ارزش و تاثیر آن را بر روی فروش نمی‌دانند، متقاعد کردن آن‌ها برای استفاده از این نوع بازاریابی کمی دشوار خواهد بود. با صحبت کردن در مورد مزایای این روش چشمان آن ها را باز کنید. برخی از مزایای این نوع بازاریابی عبارت است از:

  • جذب مخاطبان طولانی مدت
  • ایجاد تجربه مستمر و پایدار

فقط اطمینان حاصل نمایید که در مورد نتایجی که آن ها از بازاریابی محتوا انتظار دارند به طور واضح صحبت می‌کنید. به دنبال ساخت برند هستند؟ آن را بررسی کنید. دوست دارند مخاطبان خود را افزایش دهند؟ آن را نیز بررسی کنید. به دنبال بهبود تلاش های رسانه های اجتماعی هستند؟ این گزینه را نیز مورد بررسی قرار دهید.

اما از آنجایی که بیشتر تلاش های این روش بازاریابی در مرحله آگاهی از برند قرار می گیرد، منطقی نیست که انتظار داشته باشید بازدید کننده بعد از مطالعه پست وبلاگی بلافاصله وارد خرید شود.

این می تواند یک چالش واقعی در مواجهه با مشتریان و کارفرماهایی باشد که معتقدند صنعت آن ها به اندازه کافی برای استفاده از بازاریابی محتوا جذاب نیست. این موضوع درست نیست. اگر محتوا بتواند افراد واقعی را هدف قرار دهد، حتما برایشان جذاب خواهد بود. چالش شما در این مرحله این است که بتوانید جنبه های جذاب این روش را پیدا کنید و از زاویه مناسب و عالی آن را نشان دهید.

بازگشت سرمایه گذاری (ROI) را نشان دهید

اینکه بازاریابی محتوا در موقعیت بالای قیف فروش قرار می‌گیرد بدین معنی نیست که نمی توان بازگشت سرمایه گذاری و ارزش محتوا را به مشتری نشان داد. این موضوع تنها بدین معناست که شما نیاز به ایجاد مدل پیچیده تری برای درک و نشان دادن ارزش واقعی محتوا و نحوه تبدیل بازدید کننده به مشتری دارید.

این مدل می‌تواند ارزش محتوا را به خوبی تخمین بزند، اما این گزینه همانطور که گفتیم تنها یک تخمین است. پس به خاطر داشته باشید، قبل از اینکه به کارفرما بگویید “می توان از طریق محتوا مشتری به دست آورد” باید همه چیز به دقت بررسی شود.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید محتوا ارزش واقعی خود را کسب می‌کند، بهتر است از پیگیری چند کانالی (multichannel tracking) استفاده کنید. این نوع پیگیری روشی برای تنظیم پلتفرم آنالیتیکی شماست که می تواند هر بخش از تبدیل را به کانالی اختصاص دهد که توسط مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال فرض کنید که مشتری قبل از تبدیل (مثلا ثبت سفارش) به طور میانگین، هفت تا هشت صفحه مختلف از سایت را می‌بیند. بنابراین اگر بازدیدکننده سایت را در ابتدا از طریق رسانه های اجتماعی مورد بازدید قرار دهد، رسانه  اجتماعی به خاطر این موضوع اعتبار کسب می کند. اگر آن ها محتوا و پست وبلاگی شما را بخوانند، وبلاگ نیز بخشی از این اعتبار را کسب خواهد کرد.

شما می‌توانید از مدل تخصیص درون ساخت GA برای درک اعتبار هر بخش مورد استفاده قرار دهید. اما مدل تخصیص سفارشی به شما اجازه می دهد معیارهای خود را برای هر کانال اختصاص دهید، که بر اساس موقعیت منحصر به فرد خودتان است.

تلاش‌های بازاریابی محتوای رقبا را نشان دهید

اینکه به کارفرما یا مشتری خود بگویید سایر افراد و رقبا نیز از این شیوه استفاده می‌کنند می‌تواند بسیار مفید باشد. فقط مراقب صحبت های بعدی باشید. معمولا مشتریان بعد از شنیدن این صحبت ها از شما می‌خواهند دقیقا همان کاری را انجام دهید که رقبا انجام می‌دهند! این شیوه نمی‌تواند برای کانتنت مارکتینگ مفید باشد.

خوب به سوال اول خود بازگردیم. آیا بازاریابی محتوا برای کسب و کار من مناسب است؟

قطعا و بدون شک بله. خود را برای شروع بازاریابی محتوا آماده سازید. آیا تقویت کردن تلاش‌ها با منابع بیشتر می‌تواند به شما کمک کند به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید؟ بله.

امیدواریم که از خواندن این مقاله در وبلاگ جی ادز لذت برده باشید. فراموش نکنید که نظرات خود را در انتهای صفحه اعلام نمائید. در صورتی که فکر می‌کنید موضوعی در این مقاله به آن اشاره نشده حتما در بخش نظرات مطرح کنید.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-content-marketing” target=”_self” position=”right”]1مقدمه[/button-brown]

[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]2بازاریابی محتوا چیست؟[/button-blue]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-strategy” target=”_self” position=”right”]3استراتژی محتوا[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-and-the-marketing-funnel” target=”_self” position=”right”]4قیف بازاریابی و محتوا[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/building-a-framework-and-a-content-team” target=”_self” position=”right”]5ساخت چارچوب و تیم محتوا[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-ideation” target=”_self” position=”right”]6ایده سازی برای تولید محتوا[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-creation” target=”_self” position=”right”]7تولید محتوا[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-promotion” target=”_self” position=”right”]8ترویج و تبلیغ محتوا[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/analysis-and-reporting” target=”_self” position=”right”]9تجزیه و تحلیل محتوا و گزارش مرتبط با آن[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/iteration-maintenance-and-growth” target=”_self” position=”right”]10تکرار، نگهداری و رشد[/button-brown]

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.