بررسی 4 نکته مهم در کمپین های ویدئویی گوگل ادز

بی شک همه صاحبین کسب و کار به کمپین های ویدئویی گوگل ادز علاقه زیادی دارند. معتقد هستیم که استفاده از این کمپین می تواند با هزینه ای بهینه، پروسه برند سازی شما را به اتمام برساند و برند شما را به مخاطبین معرفی نماید. البته که این کمپین ها بی نقص نیستند. قبل از استفاده از این روش تبلیغاتی، شما باید به یک سری نکات در مورد کمپین های ویدئویی توجه داشته باشید. در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد چهار اشتباه که بر روی نتیجه نهایی کمپین موثر است با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

چهار نکته که بر روی بودجه شما در کمپین های ویدئویی گوگل ادز تاثیر گذار است

تنظیمات کمپین های ویدئویی تبلیغات در گوگل امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهند. همین مسئله هم می تواند بر روی نتیجه نهایی کار موثر باشد. در لیست زیر شما می توانید سه مورد از مهم ترین اشتباه های رایج را مشاهده نمایید.

نمایش تبلیغ در سایت های خارج از یوتیوب توسط کمپین های ویدئویی گوگل ادز

اولین اشتباه کمپین های ویدئویی گوگل ادز مربوط به انتخاب گزینه نمایش در سایت های خارج از یوتیوب می باشد. اگر شما گزینه Networks در تنظیمات کمپین را باز کنید، چند گزینه مختلف را مشاهده می کنید. سه گزینه ای که علامت گذاری شده اند عبارت اند از: نمایش در جستجو، نمایش در ویدیو ها و نمایش در سایت های شریک یوتیوب. به صورت کلی کمپین شما در خارج از یوتیوب هم تبلیغ می شود.

اگر شما به دنبال بالا بردن میزان بازدهی کمپین های ویدئویی تبلیغات در گوگل هستید، این مسئله مشکلی ندارد. ولی اگر شما به دنبال کنترل تجربه نهایی کاربر هستید، بهتر است که این گزینه را خاموش کنید. بگذارید کمی در این مورد توضیح ارائه کنم. زمانی که مردم به یوتیوب می روند، فیلم مشاهده کرده و نسبت به تبلیغ شما هم بازخورد نشان می دهند. ولی، زمانی که مردم به دیگر سایت ها می روند، یک محتوای خاص نیاز دارند. در نتیجه، به شما و تبلیغتان اهمیتی نمی دهند. پس اگر بودجه شما محدود است، این گزینه را غیر فعال کنید.

افزونه ویدیو تبلیغاتی در تلویزیون نمایش داده نمی شود

عمدتا ما عاشق استفاده از کمپین های اکشن ویدیو برای دریافت بازخورد و ترافیک از طرف مشتریان هستیم. در کمپین های ویدئویی گوگل ادز ما می توانیم از قابلیت CTA استفاده کنیم یا اینکه افزونه را به یک سایت خاص متصل کنیم و از راه های مختلفی برای درگیر کردن کاربران و افزایش ترافیک استفاده نماییم. ولی برخی از انواع تلویزیون این موارد را به ما نشان نمی دهند. طبق اعلام شرکت گوگل، دکمه CTA فقط زمانی در تلویزیون فعال می شود که کاربران به دنبال افزایش فروش یک محصول خاص از برند باشند.

کمپین های ویدئویی گوگل ادز

پس زمانی که شما از کمپین های ویدئویی استفاده می کنید، به احتمال زیاد فکر می کنید که نهایت بازدهی را دریافت می کنید. ولی واقعیت طور دیگری است. دکمه های کال تو اکشن در تلویزیون پدیدار نمی شوند. اتصال به سایت در تلویزیون صورت نمی گیرد. در نتیجه، برای صرفه جویی در بودجه بهتر است که این گزینه را خاموش کنید.

البته که ما نمی گوییم استفاده از کمپین های ویدئویی در تلویزیون بیهوده است. خیلی از افراد زمانی که گوشی در دست دارند، به تلویزیون علاقه نشان می دهند. آنها خیلی راحت می توانند برند شما را در گوگل جستجو کنند و اطلاعات کاملی را در مورد شما کسب کنند. اگر شما به دنبال تبلیغ در تلویزیون هستید، بهتر است که یک کمپین جدا برای آن راه اندازی کنید. در این شرایط کنترل بهتری بر روی وضعیت و بودجه خواهید داشت.

در کمپین های ویدئویی گوگل ادز گوگل می تواند اشتباه شما را شناسایی کند

شما به عنوان مشتری در هنگام راه اندازی کمپین های ویدئویی تبلیغات در گوگل، می توانید انتخاب کنید که تبلیغ هایتان در چه کانال هایی به نمایش در آید. گاهی اوقات سوء مدیریت در شرکت گوگل می تواند یک سری مشکلات خاص را برای کاربران ایجاد کند. مثلا شما انتظار دارید که ویدیو ایجاد شده فقط در جستجو های اصلی نمایش داده شود ولی، یوتیوب آن را در اختیار دیگر افراد هم قرار می دهد. به اطلاعیه ای که گوگل در این مورد در اختیار کاربرانش قرار داده است توجه کنید:

کمپین های ویدئویی گوگل ادز

تبلیغ شما می تواند در هر جستجویی که با نتیجه اولیه و تنظیم شده توسط شما همخوانی داشته باشد، به نمایش در آید. این مسئله یعنی گوگل اجازه دارد تا بدون اطلاع رسانی و کسب اجازه از شما، تبلیغ هایتان را برای کاربران و مخاطب هدف خود نمایش دهد. کاربران تازه واردی که به دنبال راه اندازی کمپین های ویدئویی گوگل ادز هستند، خیلی با این مشکل مواجه شده و بی دلیل بودجه خود را هدر می دهند.

کمپین های ویدئویی تبلیغات در گوگل

همه وب سایت ها از کمپین های ویدئویی گوگل ادز پشتیبانی نمی کنند

در نهایت، اگر شما در جستجوی یک سایت خوب برای نمایش کمپین های ویدئویی هستید، باید مراقب باشید! وب سایت گوگل همه سایت های موجود در شبکه خود را به شما نمایش می دهد. برخی از این وب سایت ها از نمایش ویدیو سر باز می زنند. یعنی شما نمی توانید در همه آنها ویدیو نمایش دهید. این مسئله مشکلات خاصی را برای افراد ایجاد خواهد کرد. شما باید بررسی کنید و مطمئن شوید که وب سایت مورد نظرتان قسمتی را برای نمایش ویدیو های تبلیغاتی مد نظر قرار داده است تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

نکته طلایی: برای ایجاد کمپین

نکته طلایی: برای ایجاد کمپین، فقط به دنبال ویدیو نباشید

خیلی از افراد فقط از کمپین های ویدئویی گوگل ادز استفاده می کنند. تا این قسمت من اشتباه های رایجی را مورد بررسی قرار دادم که می تواند بازدهی و عملکرد تبلیغ را کاهش دهد. تست یک تبلیغ را می توان به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های استراتژی برند سازی شناسایی کرد. گوگل هم باید به خوبی بررسی شود. میزان خلاقیت ویدیو عاملی است که شما باید آن را در کمپین های تبلیغاتی مختلف مورد بررسی قرار دهید. بی شک هرچه ویدیو خلاقانه تر باشد، بازدهی بالا تری دارد. اگر شما فقط از یک ویدیو استفاده می کنید، بهتر است که المنت های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. مثلا زمان تبلیغ، شما می توانید متن دعوت کاربر به وب سایت را تغییر دهید.

استراتژی برند سازی

حتی در کمپین های ویدئویی شما می توانید از سر فصل ها و عکس های دیفالت متنوعی هم استفاده کنید.

همه شبکه ها و سایت ها از تبلیغات ویدیویی پشتیبانی نمی کنند

البته که این مسئله بسته به هدف کمپین های ویدئویی گوگل ادز شما متغیر است. شما می توانید آمار هر کدام را بررسی کنید و بهترین را برای خود انتخاب نمایید. متوجه هستیم که ساخت چند ویدیو خلاقانه برای یک شرکت مسئله دشواری به حساب می آید. اما اگر شما از چند سناریو استفاده کنید، می توانید نتایج مطلوبی را به دست آورید.

کلام آخر: Fine Print را مطالعه و بررسی نمایید

در هنگام راه اندازی کمپین های ویدئویی، افراد با اشتباه های زیادی مواجه می شوند. مطمئنا امکان بررسی همه این موارد به صورت جداگانه برای من وجود ندارد. مواردی که در این مقاله مشاهده کردید از جمله رایج ترین اشتباهاتی بودند که اکثر کاربران با آن مواجه می شوند. بهتر است همیشه نکات را مطالعه کنید و آنها را مد نظر خود قرار دهید تا کمپین خوبی را طراحی نمایید. اعمال یک مورد اشتباه می تواند عملکرد تبلیغ شما را به صورت کامل تغییر دهد. آشنایی با نحوه عملکرد تبلیغ نه تنها می تواند بودجه شما را افزایش دهد، بلکه عملکرد کمپین را از همان نقطه شروع بهبود می بخشد.

  • ویدیو های تبلیغاتی شما به صورت پیش فرض در خارج از یوتیوب هم تبلیغ می شوند.
  • افزونه های ویدیویی در تلویزیون نمایش داده نمی شوند.
  • گوگل می تواند تنظیمات شما را تغییر دهد.
  • همه شبکه ها و سایت ها از تبلیغات ویدیویی پشتیبانی نمی کنند.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.