روش های اسان افزایش فروش آنلاین یا اینترنتی

افزایش فروش آنلاین یا اینترنتی: 25 راه و روش آسان فروش

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی بسیاری از کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، است. اینکه شما یک کسب و کار کوچک خانوادگی داشته باشید و یا برای یک فروشگاه اینترنتی بزرگ مثل آمازون کار کنید، در هر صورت این افزایش، ممکن است مثل بازی بولینگ در ابتدا آسان تر از آنچه که هست به نظر برسد.

خوشبختانه راه های بسیاری برای افزایش فروش الکترونیک وجود دارد، که بسیاری از آن ها را می توانید فورا پیاده سازی کنید. برخی از استراتژی هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد خاص تر و برخی دیگر کلی تر هستند. در این مقاله ما به 25 استراتژی افزایش فروش اینترنتی اشاره خواهیم پرداخت.

اینکه شما در کسب و کار خود کالایی به فروش برسانید یا خدمتی ارائه دهید، در هر صورت می توانید از این تکنیک ها برای کسب و کار خود استفاده کنید.

25 استراتژی ساده برای افزایش فروش آنلاین یا اینترنتی

1. در متون تبلیغاتی خود صادق باشید

این مورد کاملا واضح به نظر می رسد؛ اما هنوز هستند وبسایت هایی که در تبلیغات خود وعده هایی می‌دهند که توان اجرای آن ها را ندارند. داشتن صداقت در متون تبلیغاتی نه تنها برای وجه و اعتبار کاری شما الزامی است بلکه باعث جلب اعتماد مردم به برند شما می شود. بنابراین در متون تبلیغاتی خود، از صفحه اصلی سایت گرفته تا کمپین های تبلیغاتی ایمیلی، صادق، رو راست و صمیمی باشید.

صادقانه بودن پیام های کسب و کار یکی از عامل های اصلی افزایش فروش اینترنتی است

شما اجازه نمی دهید که کودکتان سیگار بکشد. خوردن گوشت نیز مانند استعمال سیگار، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

سازمان استانداردهای تبلیغاتی انگلیس در سال 2013، این تبلیغ حمایت از حقوق حیوانات (PETA) را به خاطر ادعاهای اثبات نشده از بیلبوردها حذف کرد.
این اصل همچنین در نحوه معرفی خود به عنوان یک کسب و کار نیز باید رعایت شود.

آیا تا کنون با وبسایتی روبرو شده اید که مشخصا توسط یک یا دو نفر اداره می‌شود اما مطالبی که درباره معرفی شرکت نوشته شده بیشتر مناسب یک شرکت سرمایه گذاری چند ملیتی است؟ چنین رویکردی نه تنها شما را نابخرد جلوه می دهد بلکه به اعتبار برند شما هم آسیب می زند.

اگر شما یک شرکت کوچک هستید، به آن افتخار کنید و صادقانه در مورد آن صحبت کنید؛ بسیاری از مصرف کنندگان دارند به سمت کسب و کار های کوچک تر کشیده می شوند، چون آن ها خدمات شخصی تری ارائه می‌دهند. سعی نکنید چیزی باشید که نیستید. این یکی از آسان ترین روش های افزایش فروش اینترنتی به شمار می‌رود.

2. با استفاده از افزونه ها، کلیک های بیشتری برای تبلیغات خود بگیرید

اگر شما به صورت آنلاین کالایی را به فروش می رسانید، تبلیغ در گوگل یکی از گزینه های اصلی شما برای افزایش فروش آنلاین است. پس شکی نیست که باید از افزونه ها استفاده کنید. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا تبلیغ خود را بزرگتر کنید که نتیجتا فضای بیشتری برای دریافت کلیک خواهد داشت و هیچ هزینه اضافه ای را به شما تحمیل نمی کند!

فوق العاده است نه؟

افزونه های تبلیغات در گوگل - روش های افزایش فروش اینترنتیدر مثال بالا، لینک هایی که به انتهای تبلیغ اضافه شده است، برای افرادی که به دنبال خدمات تبلیغات گوگل هستند، مفید است و مربوط به صفحات مختلف جی ادز هستند که احتمال کلیک کاربر جستجوکننده بر روی تبلیغ را افزایش می‌دهد. این کار باعث می شود تا مشتریان بالقوه سریع تر به محصول مورد نظر خود دست یابند. (و در نتیجه به جای سایت رقیب وارد سایت شما می شوند.)

3. دیدگاه افرادی که از خدمات و یا کالای شما رضایت داشتند و به شما اعتماد دارند را به نمایش بگذارید

یکی دیگر از راه های افزایش فروش اینترنتی کامنت ها یا دیدگاه های افراد است. در فضای رسانه های اجتماعی امروز، نظرات مشتریان بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه، این بدان معنی است که مشتریان راضی شما می‌توانند یکی از ارزشمندترین سلاح های شما در میدان رقابت باشند.

روش های افزایش فروش اینترنتی - رضایت مشتریان را به بازدیدکنندگان سایت نمایش دهید

مشتریان راضی از خدمات و کالاهای شما، بسیار موثرتر از بهترین متن تبلیغاتی عمل می‌کنند. پس یادتان نرود که نظرات مشتریان راضی خود، که از کار و برند شما تعریف کرده اند، را در سایت قرار دهید. این نظرات را می‌توانید در صفحه محصولات، صفحات فرود، صفحه قیمت کالا، یا حتی صفحه اصلی قرار دهید.

به همین شکل، استفاده از نمادهای اعتماد می‌تواند راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین باشد، چون باعث می‌شوند تصویر مطلوب تری از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد شود و می‌توانند به طرز بالقوه ای از حس تردید مخاطب بکاهند.

اگر در زمینه کسب و کار شما گواهی حرفه ای وجود دارد (حتی موارد عادی مثل گواهینامه عضویت در اتاق بازرگانی منطقه شما) حتما آن ها را اخذ کنید و در قسمتی از وبسایت خود قرار دهید که به خوبی دیده شوند. اگر شما لیستی چشمگیر از مشتریان رضایتمند دارید، مطمئن شوید که مخاطبین سایتتان از این نظرات آگاه هستند.

4. برای افزایش فروش اینترنتی احساس نیاز و ضرورت ایجاد کنید

مهم است که در مورد خودتان و کاری که انجام می دهید، با مخاطب صادقانه و شفاف صحبت کنید اما هیچ منعی علیه ایجاد حس نیاز به منظور ترغیب مخاطب برای خرید از شما وجود ندارد.

بسیاری از مصرف کنندگان، واکنشی مثبت نسبت به محرک هایی دارند که در آن ها حس نیاز را به وجود می‌آورند، حالا این محرک می تواند یک پیشنهاد ویژه برای مدتی محدود و یا کالایی که تعداد محدودی از آن تولید شده، باشد. اگر چه برای این منظور راه های زیادی وجود دارد، اما برخی از استراتژی ها در این میان می‌توانند موثرتر واقع شوند.

به عنوان مثال، به منظور ترغیب مشتری، اگر شما توانایی تولید یک کالا در تعداد محدود را ندارید، می توانید از یک تخفیف مالی مانند ارسال رایگان یا تخفیف در وجه کالا، برای مشتریانی که هم اکنون از شما خرید کنند، استفاده کنید.

تخفیف و پیشنهادات ویژه به مشتریان - 25 استراتژی افزایش فروش آنلاین

در گوگل ادز شما می توانید با استفاده از ad customizers برای فروش های فصلی یا با مدت محدود خود، شمارش معکوس قرار دهید:

شمارش معکوس در ادوردز برای افزایش فروش اینترنتی

5. حتما برای افزایش فروش آنلاین یک تضمین بازگشت وجه قابل اعتماد ارائه دهید

اغلب اوقات، یکی از موثرترین دلایل بازدارنده از خرید، حس ریسک گریزی افراد است – میل به فرار از ضرر احتمالی. اکثر مواقع این خطر احتمالی، جنبه مالی دارد. چرا یک نفر باید کالای شما را بخرد؟

اگر کالای شما ایرادی داشته باشد یا مشتری از آن خوشش نیاید چه؟ حتی خرید های کوچک هم می توانند باعث ایجاد حس پشیمانی در مشتری شوند، بنابراین از همان ابتدا با ارائه ضمانت بازگشت وجه، با این حس مخالفت مقابله کنید.

هر چه بیشتر این حس خطر را از کاربر دور کنید، احتمال اینکه از شما خرید کند بیشتر می شود. بنابراین هر مسئله ای که می تواند باعث منصرف شدن کاربر از خرید شود را بر طرف کنید.

برای مثال ما در جی ادز تضمین می‌کنیم که هر زمان کاربران نخواهند تبلیغات خود را ادامه دهند و یا در صورتی که مشکلی برای اکانت گوگل ادز آنها ایجاد شود، باقیمانده اعتبار اکانت آنها را پس از ریفاند برمی‌گردانیم.

6. گزینه های محدودی ارائه کنید

برای بسیاری از کسب و کار ها، این مفهوم مسئله ای غیر قابل تصور است. مطمئناً ارائه محصولات بیشتر یکی از بهترین راه های افزایش فروش اینترنتی است! اما خب لزوما اینطور نیست. در حقیقت در بسیاری از موارد، تنوع زیاد موارد انتخابی می تواند باعث ایجاد دودلی در کاربر شود که می تواند باعث کاهش میزان فروش شود.

محدود کردن محصولات و دسته بندی ها برای افزایش فروش آنلاین

اگر تنوع محصولات شما بالا است، ساختار سایت و صفحات محصولات را به گونه ای ایجاد کنید که گزینه های کمی در مقابل کاربر قرار گیرد. این کار از احتمال کلافگی بازدیدکننده به خاطر تنوع بیش از حد محصولات خواهد کاست.

برای این منظور شما می توانید محصولات خود را در دسته بندی هایی محدود قرار دهید (مزیت دیگر این کار این است که کاربر می تواند راحت تر کالای مورد نظرش را بیابد) و یا هم تمرکز خود را بر تعداد برند های محدودی بگذارید. در هر صورت، هر چه گزینه های بیشتری برای کاربر ارائه کنید، احتمال اینکه کاربر از سایت شما خارج شود و به سایتی دیگر برود کمتر می شود.

7. مخاطبان مشابه را در فیسبوک هدف قرار دهید

یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش آنلاین این است که از اطلاعات مشتریان فعلی خود برای یافتن افرادی مانند آن ها استفاده کنید. در تبلیغات فیسبوک می‌توانید با هدف قرار دادن مخاطبان همانند به این مقصود برسید.

هدف قرار دادن مخاطبان در فیسبوک - افزایش فروش آنلاین

مخاطبان مشابه در فیسبوک، اساسا کاربرانی هستند که خلقیات و رفتارهایی مشابه با مشتریان شما دارند. شما داده هایی که از مشتریان خود دارید را در فیسبوک آپلود می کنید، سپس فیسبوک با داده های خود آن ها را مطابقت می دهد (و همچنین با داده هایی که از شرکت های واسط ارائه دهنده اطلاعات کاربران، گرفته است) تا بر اساس معیار هایی که تعیین کرد اید، موارد مشابه را پیدا کند.

شما همچنین می توانید از پیکسل های ردیابی و داده های حاصل از نرم افزار های نصب شده، برای رسیدن به مخاطبان مشابه بهره ببرید. این استفاده از داده های مشتریان فعلی، راهی عالی و کم زحمت برای افزایش دسترسی شما به مخاطبین بالقوه است و از این رو شما می توانید برای جلب نظر این مخاطبین، تبلیغات هدفمند ارائه دهید.

8. فرآیند پرداخت را برای مشتریان آسان کنید

به گفته Business Insider، تنها در سال گذشته، در خرید های آنلاین، کالا هایی به ارزش حدودا 4 تریلیون دلار، بدون نهایی شدن فرآیدن خرید، در سبد خرید کاربران رها شدند که 63% از آن ها را می شد به انتهای فرآیند خرید رساند. این آمار واقعا شگفت آور است و نشان می دهد که شما باید فرآیند پرداخت خود را به بهترین شکل اجرایی کنید. همچنین آسان کردن فرآیند پرداخت می تواند تاثیر بسزایی بر نرخ کانورژن شما بگذارد.

ایجاد فرآیند پرداخت آسان برای جذب مشتریان بیشتر

همانطور که باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربر به راحتی بین صفحات جا به جا شود و مسیر یابی کند، فرآیند خرید نیز باید برای آن ها به مراتب ساده تر باشد. بدون شک فرآیند پرداخت آسان یکی از مهم ترین روش های افزایش فروش اینترنتی است.

هر گونه قسمت غیر ضروری، که ممکن است باعث منصرف شدن مشتری از نهایی کردن خرید شود را از فرآیند پرداخت خود حذف کنید. کادر های غیر ضروری را از فرم خود حذف کنید. زمان محدودی برای پر کردن فرم تعیین نکنید که مشتری زمانش تمام شود و مجبور شود از اول همه اطلاعات را وارد کند.

9. گزینه های پرداخت متعدد در اختیار مشتری قرار دهید

خب شما برای کسب و کار خود به کارت های اعتباری نیاز دارید. آیا به شیوه های پرداخت مختلف مانند پرداخت در محل، پرداخت اینترنتی و پرداخت کارت به کارت احتیاج دارید؟

امروزه گزینه های متعددی برای انتخاب نحوه پرداخت بهای یک کالا یا خدمات وجود دارد. با ارائه گزینه های پرداخت بیشتر، از جمله استفاده از سرویس هایی که هر روز به محبوبیت آن ها بین کاربران موبایل افزوده می‌شود (مانند پرداخت از طریق ussd و از طریق اعتبار درگاه های واسط بانکی و پرداخت از طریق رمزارزها با توجه به قوانین مربوطه) کار پرداخت وجه را برای مشتریان راحت تر می کنید.

ایجاد گزینه های مختلف پرداخت برای افزایش فروش اینترنتی یا آنلاین

مطمئنا بهینه سازی سایت و افزودن تمام این گزینه های پرداخت می تواند کاری دردسر ساز باشد؛ اما اقدامی بسیار مفید برای افزایش فروش اینترنتی محسوب می شود. به ویژه اگر ترافیک ورودی سایت شما از دستگاه موبایل بالا باشد.

10. تصاویری با کیفیت از کالا های خود قرار دهید

شواهد قانع کننده ای وجود دارد مبنی بر این که غذاهایی که به زیبایی تزیین شده اند، مزه بهتری هم از غذایی که زشت سرو شده اند، دارند. با توجه به اهمیت ظاهر و تاثیر آن بر برداشتی که ما از آن محصول داریم، پس منطقی به نظر می رسد که برای تهیه تصاویر با کیفیت از محصولات خود هزینه کنیم زیرا تاثیر خوبی بر بازدیدکننده سایت می گذارد.

تصاویر با کیفیت از کالا برای بیشتر شدن فروش اینترنتی

مهم نیست چه کالایی می فروشید، اما حتما از تصاویر با کیفیت برای ارائه آن استفاده کنید و نه تصاویر بند انگشتی و بی کیفیتی که از داخل انبار از محصول خود گرفته اید. همچنین از زوایای مختلف از محصول خود عکس بگیرید و در اختیار کاربر قرار دهید شاید زیاده روی به نظر بیاید اما امتحانش کنید. این کار باعث می‌شود که کاربر تجسم درست تری از محصول داشته باشد.

بدون شک قرار دادن تصاویر جذاب و متنوع از محصولات یکی از بهترین روش های افزایش فروش اینترنتی محسوب می‌شود. بنابراین از انجام دادن این کار دریغ نکنید.

11. صفحات لندینگ خود را بهینه کنید یا آنها را حذف کنید!

این موضوع معمولا باعث تعجب یا مخالفت برخی از افراد می شود. با این حال، منظور ما هم حذف صفحات وبسایت به شکلی بی مورد نیست، بلکه هدف بهینه سازی تبلیغات آنلاین به منظور هماهنگی بیشتر با خواسته های کاربرانی است که به صورت آنلاین خرید می کنند.

استفاده از کمپین های Call Only برای کسب درآمد بیشتر بیزینس

کمپین های Call-Only در فیسبوک و گوگل ادز، نمونه هایی عالی هستند که به کمک آن ها می توان صفحات فرود سنتی را کنار گذاشت. بسیاری از افراد نمی‌خواهند در موبایل خود زمان زیادی را صرف جستجو بین صفحات مختلف کنند؛ بلکه می خواهند با کسب و کار شما تماس برقرار کنند. البته امکان استفاده از این کمپین‌ها در حال حاضر بر روی شماره تلفن های ایرانی وجود ندارد ولی با این حال می‌توانید از افزونه تماس (Call Extension) در تبلیغات گوگل استفاده کنید.

افزونه تماس در موبایل می‌توانید فروش آنلاین را افزایش دهد

با استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل امکان برقراری تماس کاربران با کسب و کار خود را راحت تر می‌کنید و احتمال آن را افزایش می دهید و عملا یک مرحله از قیف فروش را با این کار حذف می کنید. افرادی که با شما تماس می گیرند عملا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و خرید از شما هستند.

12. برای افزایش فروش آنلاین یا اینترنتی تبلیغات در جیمیل را امتحان کنید

بعد از مدت ها آزمایش و بررسی، بالاخره تبلیغات در جیمیل در اختیار همگان قرار گرفت. این نوع از تبلیغات راهی عالی برای رسیدن به مشتریان بالقوه و افزایش فروش آنلاین است.

تبلیغات در جیمیل برای افزایش فروش اینترنتی

اگر در حال حاضر، شما به مشتریان خود، از طریق موتورهای جستجو و تبلیغات در شبکه های اجتماعی دسترسی دارید، چرا یک گام فراتر نروید و از طریق صندوق ورودی ایمیل شان نیز به آن ها دسترسی پیدا نکنید؟ یکی از موثر ترین راه های استفاده از Gmail Ads، هدف قرار دادن کلیدواژه های رقبا است.

افرادی که در حال حاضر از محصولات رقبای شما استفاده می کنند، ایمیل هایی از رقبای شما دریافت می کنند که حاوی کلیدواژه های برند آن ها است. با هدف قرار دادن همان کلیدواژه ها و عبارات، می‌توانید برای آن مشتریان ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید و امیدوار باشید که آن ها نظرشان را عوض کنند. این یکی از بهترین روش های افزایش فروش اینترنتی است و حتما باید از آن استفاده کنید.

13. مضمون متن تبلیغاتی شما کاملا در ارتباط با صفحه فرود آن باشد

تا به حال شده است که بر روی یک تبلیغ پولی که توجه شما را جلب کرده کلیک کنید و به صفحه ای نامرتبط (بد) یا به صفحه ی اصلی (بدتر) هدایت شوید؟ آیا کالای مورد نظر خود را از این سایت خریده اید؟ احتمالا خیر.

اگر کاربری، به خاطر کالا یا خدماتی خاص، بر روی تبلیغی کلیک کند، صفحه ای که قرار است به آن هدایت شود باید در مورد همان کالا یا خدمات خاص باشد، نه کالایی مشابه، نه یک پیشنهاد ویژه برای کالایی دیگر، فقط همان کالای خاص. این یکی از ساده ترین راه های افزایش فروش اینترنتی به شمار می‌رود.

دقت کنید که در تبلیغات پولی خود در گوگل و کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی، از متن تبلیغی استفاده کنید که در مورد صفحه فرود مرتبط با آن، باشد تا کلیک ها تبدیل به فروش شوند.

14. در محتوای وبسایت خود به هر سوالی پاسخ دهید و به هر اعتراضی توجه کنید

یکی از خطرناک ترین دام هایی که می تواند شما را گرفتار کند، در زمان فروش آنلاین، این است که در مورد اطلاعات مشتریان در مورد کالا یا خدمات خود یا حتی بازار، برداشت اشتباه داشته باشید. بسیاری از شرکت ها به اشتباه فکر می کنند که مشتریانشان، بیش از آنچه که واقعا می دانند، در جریان جزئیات کالا یا خدماتی هستند که آن ها ارائه می کنند و به همین خاطر سوالات یا اعتراض های مشتریان بی پاسخ می ماند؛ که این مسئله می تواند باعث کاهش میزان فروش شود.

برای افزایش فروش اینترنتی به نیازهای کاربران پاسخ کامل بدهید

به هر سوالی که ممکن است در رابطه با کالای شما مطرح شود، فکر کنید و در محتوای سایت خود و صفحات محصولات به آن ها پاسخ دهید. به همین شکل، به اعتراضاتی که ممکن است یک مشتری در مورد کالای شما داشته باشد نیز فکر کنید و به منظور پیشگیری در محتوای سایت خود به آن ها بپردازید.

این کار ممکن است غیر عملی به نظر برسد اما به یاد داشته باشید، قرار نیست مشتری را با اطلاعات غیر ضروری بمباران کنید؛ باید دقیقا اطلاعاتی را در اختیارشان بگذارید که لازمه اتخاذ یک تصمیم آگاهانه است. این رویکرد همچنین تمرینی عالی برای نوشتن محتوا هایی مختصر، مفید و روشن است.

به جای اینکه در مورد دلایل برتری شرکت خود مدام صحبت کنید، فقط تمرکزتان بر مشتری باشد و اینکه این محتوا چه کمکی به او خواهد کرد.

15. تا جایی که برایتان مقدور است هدیه بدهید

مردم عاشق کالاهای مجانی هستند و هر چه بیشتر شما به صورت رایگان هدیه بدهید، افرادی که در آینده مشتری شما خواهند شد، برداشت مثبت تری نسبت به شما و برند شما خواهند داشت. این موضوع می تواند منجر به فروش آنلاین بیشتر شود.

ارائه هدیه به مشتریان برای افزایش فروش اینترنتی

به پیشنهادات ویژه فعلی خود که در سایت قرار داده اید فکر کنید، آیا برایتان امکان دارد که هدایایی به صورت رایگان بدهید؟ اگر شما هم مثل ما در زمینه نرم افزار فعالیت دارید، دادن هدایای رایگان کار راحتی است، می توانید نسخه آزمایشی نرم افزار خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید.

حتی اگر در زمینه دیگری فعالیت دارید، می توانید از سمپل ها، دوره عضویت رایگان، یک هدیه در ازای هر خرید و سایر مشوق های مبتنی بر پاداش، استفاده کنید. دادن هدایای رایگان نه تنها باعث می شود مردم حس خوبی نسبت به برند شما داشته باشند بلکه راهی عالی برای معرفی محصولات شما و مجاب کردن کاربران به خرید آن ها است.

شک نکنید که اگر این کار را برای مشتریان خود انجام دهید، معنای افزایش فروش آنلاین یا اینترنتی را کاملا درک خواهید کرد. عموما این ضرب‌المثل تکرار می‌شود که نیمی از دارایی های خود را رایگان ارائه کن و مردم برای نیمی دیگر چند برابر هزینه پرداخت می‌کنند.

16. پرسونای خریدار را با جزئیات ایجاد کنید و آن را هدف قرار دهید

من با این فرض پیش می روم که شما پیش از این پرسونای خریدار را ایجاد کرده اید (چون اگر نکرده اید، با مشکل جدی روبرو هستید)، اما از شما می خواهم که پرسونای خریدار را با جزئیات بیشتری، در مقایسه با گذشته، ایجاد کنید.

پرسونای خریدار - افزایش فروش آنلاین

اگر تا کنون به گزینه های هدف گذاری که در فیسبوک در دسترس تبلیغ دهندگان است، توجه کرده باشید، می‌بینید که به طرز شگفت انگیزی می توانید کاربران را با ویژگی ها و بر اساس اطلاعاتی خاص هدف قرار دهید. تبلیغ دهندگان می توانند کاربران را بر اساس متراژ خانه شان، دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند و یا حتی جایی که قصد دارند در تعطیلات بعدی به آنجا بروند، هدف قرار دهند.

قطعا درج اطلاعات تا این حد جزئی برای پرسونای خریدار می تواند دشوار باشد، اما هر چه بیشتر در مورد مشتری ایده آل خود بدانید، بهتر خواهید توانست متناسب با شرایط و ویژگی های زندگی آن ها، پیام تبلیغاتی برایشان ایجاد و ارسال کنید. با این کار احتمال اینکه به این نوع از تبلیغات جلب شوند خیلی بیشتر است.

17. از شیوه قیمت گذاری ردیف شده (Tiered Pricing) برای افزایش فروش آنلاین استفاده کنید

وقتی به رستورانی می روید، احتمال اینکه از غذاهایی با رنج قیمت متوسط سفارش بدهید خیلی زیاد است. به این دلیل که خیلی از رستوران ها مباحث روانشناسی را به کار می گیرند تا مردم را به سمت غذاهایی با قیمت متوسط سوق دهند.

ما معمولا به سراغ ارزان ترین و همچنین گران ترین غذاها نمی رویم و به همین خاطر گزینه هایی با قیمت متوسط برای ما جذابیت بیشتری دارند. به این تکنیک ” اثر فریبگر” می گویند. از همین اصل می توان برای افزایش فروش آنلاین با استفاده از ساختار های قیمت گذاری ردیف شده استفاده کرد.

شیوه قیمت گذاری Tiered Pricing

با افزودن یک گزینه “فریبگر” سوم به ساختار قیمت گذاری خود، می توانید مردم را به سمت گزینه میانی سوق دهید. همان گزینه ای که واقعا می خواهید مردم آن را بخرند.

قطعا، برخی از افراد در هر صورت گزینه گرانتر را انتخاب می کنند (که چه بهتر)، اما اکثرا به طور ناخودآگاه از گزینه”فریبگر” دوری می کنند و گزینه میانی را انتخاب می کنند، که دقیقا همان است که شما می خواهید. بسیاری از شرکت ها از این اصل روانشناختی استفاده می کنند تا ما را وادار به خرید گزینه مدنظر خود کنند.

18. یک پیشنهاد ویژه به شکل پاپ آپ اختیاری برای انگیزه ورود کاربر به سایت اضافه کنید

اگر در بخش خرده فروشی می خواهید فروش خود را افزایش دهید، از تاثیرات پیشنهادات ویژه غافل نشوید، اعلان هایی که مردم را ترغیب به نام نویسی در خبرنامه شما و یا غیره می کند. استفاده از این پیشنهادات نه تنها به طرز چشمگیری به تعداد مخاطبین در بانک اطلاعاتی شما می افزاید. (دارایی ارزشمندی که بعدا برای کمپین های بازاریابی ایمیلی از آن استفاده خواهید کرد) بلکه در کوتاه مدت باعث افزایش فروش اینترنتی شما می شود.

بیشتر شدن فروش با پیشنهادات ویژه

اگر از این پاپ آپ ها، مثلا ارسال رایگان، یا 40% تخفیف برای اولین سفارش، به شکلی درست و در جایی درست استفاده کنید، می تواند تاثیر بسزایی بر مشتریانی داشته باشد که هنوز در تصمیم خرید خود از شما مصمم نیستند. حتی اگر در آن لحظه خریدی انجام ندهند اما برای پیشنهاد شما نام نویسی کنند، باز هم آن ها را به بانک اطلاعاتی خود افزوده اید و ممکن است بعدا برای تکمیل خرید خود برگردند.

وقتی می خواهید یک پیشنهاد ویژه به شکل پاپ آپ به سایت خود اضافه کنید، مطمئن شوید به منظور بهینه سازی حداکثری، تمام جوانب آن را سنجیده اید. متن آن و جایگاهی که قرار است در سایت به نمایش درآید را بررسی کنید و ببینید چه حجمی از بازدیدکنندگان را می تواند به صفحه مورد نظر هدایت کند.

چند پیشنهاد مختلف طراحی کنید و هر کدام را تست کنید تا ببینید کدام یک تاثیرگذار تر است. پاپ آپ خود را به گونه ای طراحی کنید که در هنگام خروج نمایش داده شود تا بازدیدکنندگان قبل از خارج شدن از سایت شما آن را ببینند. هر چه افراد بیشتری برای خبرنامه یا برنامه ویژه مشتریان شما ثبت نام کنند، در آینده می‌توانید روش های فروش اینترنتی داشته باشید.

19. به منظور افزایش فروش آنلاین خود، سایت را برای موبایل بهینه سازی کنید

تعداد کسب و کارهای آنلاینی که سایتی با طراحی ضعیف و بهینه نشده برای موبایل دارند بسیار بالا است.

بهینه سازی سایت برای موبایل باعث افزایش فروش آنلاین می شود

در حال حاضر حجم جستجو بوسیله موبایل از دسکتاپ پیشی گرفته است. اگر نمی خواهید کاربران خرید خود را نیمه کاره رها کنند، بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمند را جدی بگیرید. این بهینه سازی نباید صرفا از بعد فنی باشد.

تا حد ممکن، امکان خرید را برای کاربران موبایل آسان کنید. به این منظور در پروسه پرداخت خود بازنگری داشته باشید یا یک سایت کاملا مجزا برای دستگاه موبایل طراحی و راه اندازی کنید. سایت موبایلی آمازون، نمونه ای عالی از نحوه انجام تجارت الکترونیک از طریق موبایل است، اما برای ایجاد یک سایت جذاب و خوشایند برای کاربران موبایل، شما نیازی به منابع آمازون ندارید.

بهبود فروش با بهتر شدن منوی سایت

مسیریابی راحت در داخل سایت (Navigation) و تجربه کاربر (user experience) از مهمترین اصول یک سایت با طراحی خوب و بهینه شده برای موبایل است. هر چه کاربر سخت تر کالای مد نظرش را در سایت شما بیابد، احتمال اینکه سایت شما را ترک کنند و به سایتی دیگر برود بیشتر است. صفحات سایت باید فورا لود شوند و کاربر به راحتی بتواند صفحه مورد نظرش را بیابد. اطلاعات بیش از حد از کاربر نگیرید، در این حد اطلاعات بگیرید که فرآیند خرید کامل شود یا اینکه کاربر را در لیست بازاریابی مجدد قرار دهید.

این امکان را برای بازدیدکننده فراهم کنید که بتواند بعدا دوباره به سراغ سبد خریدش بیاید حتی اگر از دستگاه دیگری استفاده می کند. از کاربران موبایل انتظار نداشته باشد همان بار اول از شما خرید کنند چون به احتمال زیاد این اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر امکانش را برای آن ها فراهم کنید، احتمالش هست که بعدا برگردند و خریدشان را نهایی کنند.

به کاربران دستگاه موبایل که از سایت شما بازدید می کنند فکر کنید و هر کاری را که ممکن است انجام دهید تا بتوانند بدون زحمت از شما خرید کنند؛ حتی وقت هایی که سرشان شلوغ است. بدون توجه به خواسته های کاربران موبایل نمی‌توانید انتظار افزایش فروش اینترنتی را داشته باشید.

20. مشتریان جدید را با یک ایمیل یادآوری جذاب تحت تاثیر قرار دهید

متاسفانه بسیاری از کسب و کارها بعد از اینکه دستشان به پول مشتری می رسد، دیگر به مشتری کاری ندارند. با چنین رفتاری نمی توان مشتری را حفظ کرد. برای افزایش فروش آنلاین، حتما یک فرآیند یادآوری و پیگیری حساب شده، با ملاحظه و واقعا مفید برای مشتریان جدید خود داشته باشید.

به عنوان یک خوره کامپیوتر، من همیشه از وبسایت Newegg.com قطعات و وسایل مورد نیازم را خریداری می کنم، قطعات یدکی، قطعات جدید، و سایر وسایل هیجان انگیز. دلیل اینکه من سال ها است مشتری دائم این سایت مانده ام فقط قیمت های خوب آن نیست، بلکه به خاطر خدمات مشتری و پیگیری هایی است که بعد از خرید دارند.

هر وقت من سفارشی را ثبت می کنم، خلاصه جزئیات خرید خود را دریافت می کنم (از جمله اطلاعات ردیابی که با کمک آن می توانم وضعیت سفارشم را بررسی کنم). همچنین اطلاعات خدمات مشتری، لینک های مرتبطی که ممکن است من علاقه مند به دیدن آن ها باشم و سایر اطلاعات دیگر.

من این فرصت را دارم تا از تجربیات و نظرات خودم بگویم، از من خواسته شده تا اگر در مورد سفارشم سوالی دارم تماس بگیرم و با مسئول مربوطه صحبت کنم و می توانم در مورد سفارش خودم با سایر کاربرانی که قصد خرید همین محصول را دارند، تبادل نظر کنم. به طور کلی من تجربه و حس خوبی از این سایت دارم و به همین دلیل است که سال ها خرید سخت افزار خود را از این سایت انجام می دهم.

مشتریان خود را بلافاصله پس از اینکه اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کردند فراموش نکنید. مشتری وقتی خریدش را تکمیل کرد، اگر از جانب شما توجه کافی را جلب کند، احتمال اینکه طرفدار دو آتشه برند شما شود، بسیار زیاد است که نه تنها بارها از شما خرید خواهد کرد بلکه برای دوستان خودش و خوانندگان وبسایت شما، از عملکرد عالی شما تعریف خواهد کرد.

وقتی مشتری خریدی انجام می دهد، هدیه ای رایگان به او بدهید. در رسانه های اجتماعی با او در تماس باشید. یک ایمیل یادآوری حساب شده و کاربردی برای او ارسال کنید تا ترغیب شود دوباره از شما خرید کند. به هر شکل که این کار را انجام می دهید، به گونه ای رفتار کنید که مشتری احساس ارزشمندی کند و به روابط بیش از معاملات اهمیت بدهید.

21. گزاره های ارزش خود را به بهترین شکل تعریف کنید و آن ها را برای همگان آشکار کنید

بسیاری از شرکت ها صرفا با تمرکز بر شرکت و برند خودشان، وقت خود را هدر می دهند و فروش آن ها کاهش می یابد. خب حقیقت دردناک این است که به جز مشتریانی که طرفدار برند شما هستند، اکثریت قریب به اتفاق آنها به شما یا شرکت شما اهمیتی نمی دهند؛ و تنها مسئله ای که برایشان اهمین دارد این است که کالا یا خدمات شما چگونه زندگی آن ها را بهتر خواهد کرد.

به همین خاطر است که گزاره های ارزش شما باید در راس ارتباطات بازاریابی و محتوای سایت شما قرار داشته باشد.

اساسا، گزاره های ارزش شما، همان دلایل اصلی هستند که مشتریان به خاطر آن ها، به جای رقبای شما، باید از شما خرید کنند. گزاره های ارزش را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • ارتباط: کالا یا خدمات شما چگونه می تواند مشکلات مشتریان را رفع کند.
  • ارزش کمی: کالا یا خدمات شما چه منافع خاصی دارد.
  • وجه تمایز: چرا مشتریان به جای شرکت های رقیب باید از شما خرید کنند.

به محتوای صفحات فرود، محتواهای تبلیغاتی خود (بروشور، کاتالوگ، یا هر فایل الکترونیکی که برای اطلاع رسانی به مشتری است) و سایر ابزار های بازاریابی خود، نگاهی دقیق بیاندازید.

آیا گزاره های ارزش خود را در آن ها پیاده کرده اید؟ اگر نه، باید دوباره از اول شروع کنید. در هر صورت، هر آنچه که کاربر در مورد شما و برند شما می بیند، باید مرتبط با گزاره های ارزش شما باشد. هر چه از این طریق بتوانید ارزش کالا یا خدمات خود را در دید مشتری بالاتر ببرید، فروش بیشتری هم خواهید داشت.

22. برای افزایش فروش آنلاین با مشتریان خود در رسانه های اجتماعی صحبت کنید

بسیاری از کسب و کار ها از تعامل فعال با مشتریان در رسانه های اجتماعی به عنوان یک راهکار بالقوه فروش، غافل شده اند چون فکر می کنند تاثیر چندانی بر میزان فروش آن ها ندارد در حالیکه این یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی مردم از برند شما، رضایت مشتری و میزان فروش ما است.

افزایش فروش آنلاین از طریق ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی

به زمانی فکر کنید که در صفحه توییتر یک شرکت یا فیسبوک یک برند، نظری درج کرده اید و آن شرکت به کامنت شما شخصا پاسخ می دهد. این رفتار چه تاثیری بر نظر شما در مورد آن شرکت یا برند دارد؟

من مطمئن هستم که نظر شما نسبت به آن ها مثبت تر خواهد شد. ارائه پاسخ هایی سریع و صادقانه به سوالات مشتریان بالقوه که درمورد پیشنهادات ویژه شما دارند یکی از محبوب ترین راه های افزایش فروش اینترنتی است. چون هر چه به مشتریان بالقوه بیشتر توجه کنید، مردم بیشتر تمایل خواهند داشت که از شما خرید کنند. این برخورد همچنین باعث می شود کاربران به صورت داوطلبانه بازخورد مثبتی که از شما داشته اند را با سایرین به اشتراک بگذارند.

23. از صحبت های مشتری برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی تاثیرگذارتر استفاده کنید

خوشبختانه در حال حاضر شما از تبلیغات پولی در گوگل و رسانه های اجتماعی به منظور افزایش دسترسی به مخاطبان جدید، بهره می برید. با این حال، عباراتی که در کمپین های خود استفاده می کنید می تواند تاثیر فراوانی بر نرخ کانورژن (و به طبع، میزان فروش) شما داشته باشد، بنابراین پیشنهاد من این است که از “صحبت های مشتریان” در کمپین های خود استفاده کنید، اما منظور از این امر چیست؟

“صحبت های مشتریان” یک تکنیک در زمینه جمع آوری اطلاعات لازم برای بازاریابی است که با کمک آن می‌توانید محتوایی مطابق با نیاز ها، خواسته ها، مشکلات و انتظارات مشتری ایجاد کنید. این فرآیند معمولا شامل جمع آوری کلمات و عباراتی است که مشتریان در حین تحقیق برای بازاریابی از آن ها استفاده کرده اند.

انتشار نظرات مشتریان برای معتبر شدن و افزایش فروش اینترنتی

استفاده از عین عباراتی که مشتریان هدف شما به کار برده اند می تواند تاثیر بسزایی در رساندن شما به آن ها داشته باشد.

24. مدل Attribution (تخصیص اعتبار) و مسیر های کانورژن خود را به دقت تعیین کنید

گاهی اوقات به نظر می رسد که شما همه چیز را به درستی انجام داده اید، اما باز هم نرخ کانورژن شما بسیار پایین است. در اکثر اوقات، این مسئله هیچ ارتباطی با شیوه های بازاریابی شما یا جایگاه تبلیغ شما ندارد (هرچند که باید این موارد را به دقت بررسی کنید)، بلکه نداشتن درک صحیح از زمان و مکان تحقق کانورژن ها، باعث پایین آمدن نرخ کانورژن می شود.

مدل Attribution به نحوه تخصیص اعتبار و ارزش برای هر کانال بازاریابی، چه در دنیای مجازی و چه واقعی، گفته می شود تا مشخص شود کدام شیوه بازاریابی منجر به بیشترین میزان فروش می شود. درک میزان تاثیر هر کدام از کانال های بازاریابی می تواند در یافتن موثرترین اقدامات بازاریابی شما، تخصیص صحیح بودجه و یافتن تعداد دفعات مطلوب تعامل با کاربر، تا نهایتا خرید مشتری، به شما کمک کند.

در صورت پایین بودن نرخ کانورژن، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، بررسی مدل های تخصیص اعتبار و مسیر های تعریف شده برای کانورژن شما در آنالیتیکس است. شاید فهمیدن این موضوع شما را متعجب کند که بخش هایی از استراتژی بازاریابی شما، که از دید شما هیچ تاثیری در کانورژن ندارند، تا چه میزان می توانند بر فروش آنلاین شما تاثیر بگذارند.

به عنوان مثال، شاید جستجو ارگانیک راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین نباشد، اما افرادی که در ابتدا از طریق جستجو ارگانیک شما را پیدا کرده اند و سپس تبلیغ شما را در فیسبوک دیده اند، محتمل تر هستند که تبدیل به مشتری شوند و خرید انجام دهند. اگر چنین موردی برای شما صادق است، باید از بودجه تخصیصی خود برای بازاریابی بر اساس محتوا بکاهید و به بودجه بازاریابی در فیسبوک اضافه کنید.

25. از بازاریابی مجدد (Remarketing) برای به سرانجام رساندن بسیاری از خرید های ناتمام استفاده کنید

مهم نیست که شما در گوگل تبلیغ می کنید یا فیسبوک، هر اقدام بازاریابی دیجیتال زمانبر و هزینه بر است و تلاش زیادی می خواهد تا به سرانجام برسد. اگر از ریمارکتینگ استفاده نمی کنید، اساسا شما بر روی مشتریانی سرمایه گذاری می کنید که همان بار اول از شما خرید می کنند، که این مسئله تقریبا به ندرت اتفاق می افتد.

فروش بیشتر با بازاریابی مجدد یا Remarketing - افزایش فروش آنلاین

به عنوان مثال:

  1. کاربر وارد نسخه نرم افزاری سایت شما می شود.
  2. کالاهای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه می کند اما خرید را نهایی نمی کند.
  3. کاربر در فیسبوک بنر های بازاریابی مجدد، که حاوی همان آیتم هایی است که در اپلیکیشن دیده است، را می بیند.
  4. این بنر کاربر را تشویق می کند تا به اپلیکیشن شما بازگردد و خریدش را نهایی کند.

می‌توان گفت که بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، موثرترین راه برای افزایش فروش آنلاین یا اینترنتی است. ریمارکتینگ نه تنها نام برند شما را در یاد مشتریان زنده نگه می دارد بلکه برای مشتریان مشتاق نیز فرصت های بیشماری برای انجام کانورژن فراهم می کند.

با توجه به اینکه کاربر برای نهایی کردن خریدش حداقل یک تا دو روز زمان می خواهد و از دستگاه های مختلفی در این بین استفاده می کند، بازاریابی مجدد کاملا همگام با این مسئله است که مشتری کجا و چه زمانی خریدش را انجام می‌دهد.

اکنون زمان اقدام است

در این مقاله از وبلاگ جی ادز با 25 استراتژی آسان برای افزایش فروش اینترنتی یا آنلاین آشنا شدید. شما به راحتی می‌توانید این موارد را در استراتژی های خود اعمال کنید تا تعداد مشتریان کسب و کار و البته میزان فروخته شدن محصولات را افزایش دهید.

موارد این مقاله می‌توانند به کسب و کارهای بسیاری کمک کنند، اما به نظر شما روش های بیشتری برای فروش وجود دارد؟ اگر اینطور فکر می‌کنید حتما تجربه خود را در بخش نظرات این مقاله به اشتراک بگذارید.

امیدواریم به خوبی بتوانید از این استراتژی ها برای رشد کسب و کار خود استفاده نمائید.

هنوز از قدرت تبلیغات گوگل برای فروش بیشتر از طریق اینترنت استفاده نکرده اید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبلیغات گوگل می‌توانید در ساعات کاری با جی ادز تماس بگیرید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.

منبع: wordstream.com

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

راهکارهای گفته شده بسیار عالی بودند

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.