کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند؟

کاربران چگونه از موتور جستجو استفاده می‌کنند؟

یکی از مهم‌ترین عناصر برای ساخت استراتژی بازاریابی آنلاین در مورد سئو همراهی با مخاطبان است. بعد از اینکه فهمیدید مخاطبان شما در بازار هدف به دنبال چه چیزی در موتورهای جستجو هستند، می‌توانید به طور موثر به آن دست یابید و به عنوان کاربر در سایت خود نگه دارید. در این مقاله چگونگی استفاده از موتور جستجو را می‌یابید.

انقلاب رباتی - استفاده از موتور جستجو

قبلا در این مورد صحبت کرده‌ایم که محتوای سایت شما باید برای کاربران ساخته شود نه موتورهای جستجو. سه نوع کوئری جستجو وجود دارد که افراد در موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند:

  • جستجو برای انجام دادن: به این نوع جستجوها کوئری‌های متقابل نیز می‌گویند. به عنوان مثال فرض کنید که می‌خواهید کاری را انجام دهید. مثلا می‌خواهید بلیت هواپیما بخرید یا به یک آهنگ گوش کنید.
  • جستجو برای دانستن: به این نوع جستجو نیز جستجوی اطلاعاتی گفته می‌شود. شما به اطلاعاتی نیاز دارید. مثلا می‌خواهید نام برندی را بدانید یا به دنبال بهترین رستوران در تهران هستید.
  • جستجو برای رفتن: به این نوع جستجو کوئری ناوبری می‌گویند. شما می‌خواهید بر روی اینترنت به مکان خاصی همچون فیس‌بوک بروید یا صفحه ای از سایت را مرور کنید.

زمانی که بازدید کننده کوئری خود را در جعبه جستجو تایپ می‌کند و از طریق موتور جستجو وارد سایتی می‌شود، آیا از یافته خود راضی خواهد بود؟ این اولین و اصلی ترین سوالی است که موتورهای جستجو تلاش می کنند روزانه میلیاردها بار به آن پاسخ دهند.

مسئولیت اصلی موتورهای جستجو ارائه نتایج مرتبط به کاربران است. بنابراین از خودتان بپرسید مشتریان هدف به دنبال چه چیزی هستند و اطمینان حاصل نمایید سایت شما همین موارد را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. همه این مراحل با واژه هایی که در جعبه جستجو تایپ می شود آغاز می گردد.

نحوه استفاده از موتور جستجو در طول سال ها تغییر کرده است، اما اصول اولیه انجام جستجو هنوز هم مثل گذشته است. بیشتر جستجوها مراحلی شبیه به مراحل زیر خواهند داشت:

  1. ایجاد نیاز برای یک پاسخ، راه حل یا بخشی از اطلاعات
  2. قرار دادن این نیازها در رشته ای از کلمات و عبارات که به آن کوئری نیز گفته می‌شود.
  3. وارد کردن کوئری در موتورهای جستجو
  4. مرور و ناوبری نتایج به دست آمده برای یافتن بهترین پاسخ
  5. کلیک بر روی یکی از نتایج
  6. بررسی راه حل یا لینک به آن راه حل
  7. اگر کاربر از نتیجه به دست آمده ناراضی باشد به نتایج جستجو باز می‌گردد و لینک دیگری را مرور می کند.
  8. اگر کاربر از نتیجه به دست آمده راضی نباشد ممکن است جستجوی جدیدی در موتور جستجو انجام دهد.

موتورهای جستجو

قدرت واقعی بازاریابی داخلی در سئو:

خوب حالا سوال اینجاست که چرا باید زمان، انرژی و منابع خود را صرف سئوی سایت کنید؟ زمانی که نگاهی به موتورهای جستجو می اندازید می‌توانید داده های جذابی را به دست آورید.

ما سعی کرده ایم این داده ها را از مطالعات اخیر استخراج کنیم که نه تنها برای درک نحوه جستجوی افراد در موتورهای جستجو ارزشمند هستند، بلکه می‌توانند به تفسیر آرگومان‌های موتورهای جستجو در مورد قدرت سئو مفید باشند.

مطالعات انجام شده در سال 2011 توسط comScore نشان می‌دهد که گوگل رهبر موتورهای جستجوست:

  • تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد 65.4 درصد جستجوهای انجام شده در ایالت متحده آمریکا توسط گوگل بوده است. این مقدار در یاهو 17.2 درصد و مایکروسافت حدود 13.4 درصد بوده است.
  • آمریکایی ها به تنهایی 20.3 میلیارد جستجو را در عرض یک ماه انجام داده اند. 13.4 میلیارد جستجو از طریق گوگل، 3.3 میلیارد جستجو از طریق یاهو، 2.7 میلیارد جستجو از طریق مایکروسافت و 518 میلیون جستجو از طریق Ask بوده است.
  • کل جستجوهایی که توسط گوگل انجام شده است معادل 67.7 درصد از کل کوئری های انجام شده است. این مقدار در بینگ حدود 26.7 درصد کل کوئری ها بوده است.

بر اساس گزارش Forrester از آگوست سال 2011 میلیاردها دلار صرف بازاریابی آنلاین شده است:

  • بازاریابی آنلاین تا سال 2016 به 77 میلیارد دلار رسیده است.
  • این مقدار حدود 26 درصد از بودجه کل تبلیغات است.

گزارش Burke در سال 2011 نشان می دهد که جستجو کتاب راهنمای جدیدی است:

  • 76 درصد از پاسخ دهندگان از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعاتی در مورد کسب و کارهای محلی استفاده کرده اند. این در حالیست که تنها 24 درصد از این افراد از کتاب های راهنمای چاپی بهره مند شده اند.
  • 67 درصد از افراد برای یافتن اطلاعاتی در مورد کسب وکارهای محلی در 30 روز گذشته، استفاده از موتور جستجو را اولویت قرار دادهاند. 23 درصد از پاسخ دهندگان از شبکه های اجتماعی آنلاین به عنوان منبع رسانه ای محلی استفاده کرده اند.

مطالعه انجام شده توسط Pew Internet نتایج زیر را نشان داده است:

  • درصد کاربران اینترنتی که برای کارهای روزمره خود از موتورهای جستجو استفاده کرده اند در حال افزایش است. این مقدار به 59 درصد بزرگسالان بالغ افزایش یافته است.
  • با این افزایش، تعداد افرادی که از موتورهای جستجو برای کارهای روزمره خود استفاده می کنند به 61 درصد کاربران اینترنتی که از ایمیل استفاده می کنند خواهد رسید.

آمارهای به دست آمده از StatCounter Global نشان می دهد که 5 موتور جستجوی برتر جهان بر اساس حجم ترافیک ارسالی به سمت سایت ها به شرح زیر است:

  • سایت گوگل 90.62% از ترافیک را به سمت سایت‌ها ارسال می‌کند.
  • یاهو 3.78% از ترافیک را به سمت سایت‌ها می‌فرستد.
  • بینگ 3.72% از ترافیک را به خود اختصاص داده است.
  • سایت ASK نیز 36% از ترافیک را به سمت سایت ها ارسال می کند.
  • سایت Baidu حدود 0.35% از ترافیک را به خود اختصاص داده است.

مطالعه انجام شده Backlinko در سال 2020 نرخ کلیک برای رتبه های برتر نتایج جستجو را نشان می‌دهد:

  • موقعیت اول در نتایج موتورهای جستجو، 31.7% از نرخ کلیک را به خود اختصاص می دهد.
  • موقعیت دوم، 27.4 % موقعیت سوم حدود 18.2% و موقعیت چهارم 12.8% از نرخ کلیک را خواهد داشت. 3 رتبه اول گوگل حدودا 75 درصد از کلیک ها را دریافت می کنند.
  • موقعیت اول در موتور جستجوی بینگ 9.66% نرخ کلیک خواهد داشت.
  • کل نرخ کلیک میانگین برای 10 نتیجه برتر 52.2 برای گوگل و 26.32% برای بینگ بوده است.

دلیل جالب برای استفاده از موتور جستجو

همه این تحقیقات و پژوهش ها ما را به یک نتیجه گیری مهم در مورد جستجو در وب و بازاریابی موتورهای جستجو سوق می‌دهد. ما می توانیم از این پژوهش ها به موارد زیر دست پیدا کنیم:

  • جستجو کردن یک شیوه بسیار محبوب است. جستجو در فضای مجازی سالانه 20% رشد می‌کند.
  • جستجوهای انجام شده حجم قابل توجهی از ترافیک آفلاین و آنلاین را تشکیل می‌دهد.
  • رتبه‌بندی بالاتر در چند نتیجه اول برای دیده شدن سایت ضروری است.
  • داشتن رتبه در نتایج برتر نه تنها حجم بالایی از ترافیک را فراهم می‌کند، بلکه باعث جذب اطمینان مشتریان می‌شود.

فکر می‌کنیم به اندازه کافی اهمیت استفاده از موتور جستجو را متوجه شده اید. یک مرحله مهم در دسترسی به رتبه های مناسب به شمار می‌رود.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/how-search-engines-operate” target=”_self” position=”right”]1موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟[/button-brown]

[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]2کاربر چگونه با موتور جستجو تعامل می‌کند؟[/button-blue]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/why-sem-is-necessary” target=”_self” position=”right”]3چرا بازاریابی در موتورهای جستجو مهم است؟[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/seo-friendly-web-sites” target=”_self” position=”right”]4اصول سئو برای طراحی و توسعه سایت[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/keyword-research” target=”_self” position=”right”]5راهنمای پژوهش کلمات کلیدی[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/usability-experience-content-seo” target=”_self” position=”right”]6تاثیر تجربه کاربری و محتوا بر سئو[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/growing-popularity-and-links” target=”_self” position=”right”]7لینک بیلدینگ و تاثیر آن بر سئو[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/seo-tools-services” target=”_self” position=”right”]8معرفی ابزارهای سئو برای وبمسترها[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/search-engine-myths” target=”_self” position=”right”]9تصورات اشتباه درباره موتورهای جستجو[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/seo-measuring-tracking” target=”_self” position=”right”]10ابزارها و معیارهای اندازه گیری سئو[/button-brown]

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.