انتشار محتوا در بازاریابی محتوا

تکرار چرخه تولید محتوا و نگهداری و رشد آن

وظایف بیشتر برای توسعه بازاریابی محتوا

خوب بعد از اینکه محتوای خود را به دنیا عرضه کردید چه کاری باید انجام دهید؟ آیا همه چیز در این مرحله به پایان می رسد؟ البته که نه.  در حقیقت، سه روش  وجود دارد که می توانید از موفقیت یا شکست محتوای قبلی خود درس بگیرید:

  • بازنویسی محتوا
  • نگهداری محتوای همیشه سبز
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای ساخت موفقیت و سپس توسعه آن برای بازاریابی بیشتر و بزرگ تر.

اولین چیزی که باید مدنظر داشته باشید:

ما قبلا در مورد تنظیم چارچوب برای تلاش های محتوایی صحبت کردیم. اگر تازه تلاش های بازاریابی محتوایی خود را آغاز کرده اید، ممکن است یک رویکرد خاصی را اتخاذ نمایید و همه چیز را بر اساس داشته‌های خود اولویت بندی کنید. حالا که چرخ بازاریابی را راه انداخته اید و به دنبال توسعه همه چیز هستید، زمان آن فرا رسیده است که دوباره سری به چارچوب خود بزنید. آیا همه ابزارها و فرایندهای مورد نیاز برای بردن محتوا به سطح بعدی را در اختیار دارید؟

بازنویسی محتوا

بازنویسی محتوا (استفاده از ایده یا محتوای یکسان با چند روش مختلف) زمانی که احساس کردید مخاطبان مختلفی در کانال های مختلف دارید یا به دنبال محتواهایی بودید که دوست داشتید با مخاطبان گسترده تری در میان بگذارید بسیار عالی خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که نمی توانید پست های وبلاگی خود را کپی کنید و آن را در رسانه هایی همچون پینترست، لینکداین و اسلایدشیر قرار دهید، زیرا این موضوع باعث نمی شود ارزشی به کارتان اضافه گردد.

اگر همه چیز برای کانال‌ها سفارشی سازی شود، شانس به دست آوردن موفقیت نیز بیشتر می شود. به همین خاطر متوجه خواهید شد که استفاده از محتوا برای مقاصد مختلف  زمانی که برنامه ای را از قبل تدارک دیده اید بسیار موثر خواهد بود. اگر در طول  جلسات طوفان فکری به ایده ای دست یافتید که به نظر برای یک کانال خاص مفید و ارزشمند می رسد، یا اینکه چنین موردی به منابع زیادی نیاز داشت و توزیع آن بسیار گسترده بود موارد زیر را حتما مدنظر داشته باشید:

  • آیا پژوهشی قابل استناد و ارزشمند دارید که بتوانید آن را به صورت ارزشمند ارائه دهید؟ تمامی این موارد را بر روی یک کاغذ سفید یادداشت کنید و آن را با نمودارهای عالی به تصویر بکشید. سپس این موارد را به فایل های نمایشی در اسلایدشیر تبدیل کنید. بین اجزای آن پیوند ایجاد کنید.
  • آیا اینفوگرافیکی توسعه داده اید که می خواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ مطمئن شوید که برای رسانه های اجتماعی برنامه دارید و از نسخه مناسب اینفوگرافیک استفاده می کنید. سپس پست خود را بر روی وبلاگ منتشر کنید و این موارد را بر روی فیس بوک یا توییتر برجسته سازید.
  • آیا یک راهنمای بصری برای نحوه انجام کارها دارید؟ زمانی که عکس می گیرید، نه تنها به سایت خود فکر کنید بلکه باید به این موضوع فکر کنید که آیا برای نمایشگاه بعدی خود می خواهید از همین دارایی ها برای ایجاد بروشور یا راهنما استفاده کنید.
  • در حال  طراحی یک قطعه جذاب تعاملی برای مشتری خود هستید؟ فرایند تولید را برای وبلاگ مستند سازید. در چنین شرایطی مشتریان آینده می توانند نحوه کار شما را ببینند و با آن آشنا شوند.

احتمالات بی پایان هستند. اغلب یک ایده در مورد تولید محتوا را می توان به چندین روش مختلف به کار برد. به خاطر داشته باشید که این ها را از دست نمی‌دهید. اما زمانی که احساس کردید بازگشت به عقب و ایجاد دوباره دارایی ها دشوار است، حتما به بخشی از معادلات ایده سازی خواهید رسید. در این بخش از خود می پرسید آیا ما می توانیم این محتوا را برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار دهیم؟

محتوای همیشه سبز

اگر محتوایی را ایجاد کرده اید که در زمان های مختلف به کار می رود می توانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. برخی از اوقات شما برای موفقیت این محتواهای همیشه سبز برنامه ریزی می کنید و گاهی این موارد خود به خود اتفاق می افتد. صرف نظر از تمامی این موارد، تولید محتوا نیازمند نگهداری در طول زمان است. بخشی از برنامه مدیریتی شما باید برای مرور دوره ای این محتواها اختصاص پیدا کند. شما می توانید کلمات کلیدی را در مقابل ترندهای گوگل اجرا کنید تا ببینید حجم جستجو برای آن عبارت در طول زمان چگونه بوده است و می توان آن را با واژه دیگری جایگزین کرد یا خیر.

محتوای همیشه سبز در بازاریابی محتوایی

 گوش دادن به رسانه های اجتماعی برای رشد

اگر تیم محتوا و رسانه های اجتماعی شما با هم در ارتباط نباشند، فرصت های زیادی را از دست خواهید داد.

به همین خاطر باید رسانه های اجتماعی و محتوا را بخشی از یک اکوسیستم بدانید که در آن، گوش دادن به رسانه های اجتماعی شما را در مورد ایده سازی آگاه می کند و همین امر به بهبود محتوا می انجامد. محتوا نیز می تواند به رسانه های اجتماعی کمک کند چیزی برای گفتن داشته باشند.

تیم محتوا و شبکه‌های اجتماعی

چیزی که تیم رسانه های اجتماعی (در مرحله پیگیری) در مورد آن محتوا می‌شنوند، می تواند به درک بهتر و هدف گیری مخاطبان کمک کند. اگر تیم های موجود به هم مرتبط نیستند، روزی را برای ملاقات ترتیب دهید. اطمینان حاصل کنید که این ملاقات ها به صورت منظم  رخ می دهد تا پست هایی ایجاد گردد که مخاطبان شبکه های اجتماعی را به خود جذب می نماید و می تواند اشتراک ها، لایک ها و ترافیک را افزایش دهد.

تنها پیش بینی احتیاطی این است که همه ترافیک از رسانه های اجتماعی به دست نمی آید. همانطور که  همه محتوای ایجاد شده برای مخاطبان رسانه های اجتماعی ایجاد نمی شود. به عنوان مثال اگر دریابید که فالورهای پینترست شما موضوعی با عنوان “مدل‌های بافت موی هیجان انگیزی که می توان در منزل درست کرد” را دوست دارند اما ترافیک حاصل از گوگل به خاطر کلیدواژه هایی همچون  اکسسوری‌های مو هست، باید هر دو مخاطب را مدنظر داشته باشید.

افزایش فعالیت‌های بازاریابی محتوا

خوب حالا که می دانید چه چیزی برای شما کار می کند و چگونه می توانید بازگشت سرمایه گذاری در محتوا را نشان دهید، برای افزایش فعالیت‌های بازاریابی محتوا تلاش کنید. زیاد نگران این موضوع نباشید. افزایش فعالیت‌های بازاریابی محتوا به این معنا نیست که باید تعداد محتوا را از پنج پست به 20 پست در هفته افزایش دهید. این موضوع بدین معنی است که باید اطلاعاتی در مورد نحوه استخدام نویسندگان یا فریلنسرهای بیشتر داشته باشید تا بتوانند در این مسیر به شما کمک کنند. به کمک این منابع اضافی می توانید نوع جدیدی از محتوا را تجربه کنید. در نواحی کار کنید که قبلا موفقیت هایی در آن به دست آورده اید، اما سعی کنید روح تجربه کردن را نیز در خود زنده نگه دارید. به خاطر داشته باشید که افزایش فعالیت‌های بازاریابی محتوا تنها برای به دست آوردن ترافیک بیشتر نیست. این موضوع برای کسب محتوای بهتر و بیشتر و ادامه دادن بهبود منابعی است که در حال حاضر در دست دارید. بنابراین به این فکر کنید که چه محتواهایی در حال حاضر بیشترین ترافیک را برای شما در پی دارند اما به اشتراک های بیشتر و محتواهایی که نرخ تبدیل زیاد دارند نیز فکر کنید. سپس بر روی نواحی سرمایه گذاری کنید که قبلا در مورد آن زمان یا هزینه کافی نداشتید:

  • اگر زمان کافی برای نشان دادن صدای برند خود نداشتید، حالا بهترین زمان برای انجام آن است.
  • مدیریت خود را بر اساس تغییرات بهبود ببخشید. مواردی که از آغاز کار تغییر داده اید را به خاطر بیاورید. باید اطمینان حاصل کنید که تیم شما با این موارد تغییر پیدا می کند.
  • به جای اینکه به استخدام افراد کلی نگر بپردازید از افراد متخصص در تیم خود استفاده کنید.
  • فردی را داشته باشید که بتواند لینک ها و تگ ALT را دوباره بررسی کند و محتوا را مورد بررسی قرار دهد تا اطمینان حاصل نماید هنوز ارزشی برای مخاطب فراهم می کند و به روز است.

زمانی که فعالیت‌های بازاریابی محتوای خود را افزایش می دهید با مشکلات مختلف و جدیدی روبرو خواهید شد، اما این موضوع نیز بخشی از ماجراجویی شماست. از نوشتن لذت ببرید.

دوره آموزش بازاریابی محتوا در این مقاله به پایان رسید، اما یادگیری هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. ما در جی‌ادز تلاش می‌کنیم مطالب و مقالات جدیدی در زمینه بازاریابی محتوا و دیگر مباحث بازاریابی دیجیتال منتشر کنیم. در این راه سعی می‌کنیم از نظرات و پیشنهادات شما کاربران گران‌قدر برای بهبود مقالات و آموزش‌ها استفاده کنیم؛ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبریک می‌گوییم! شما اکنون مهارت‌های مورد نیاز برای بازاریابی محتوا را دارا می‌باشید. برای دانلود این دوره می‌توانید کتاب آموزش بازاریابی محتوا دانلود کنید. همچنین برای دانلود کتاب‌های بیشتر می‌توانید به کتابخانه دیجیتال مارکتینگ جی ادز مراجعه کنید!

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-content-marketing” target=”_self” position=”right”]1مقدمه[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/what-is-content-marketing-is-it-right-for-my-business” target=”_self” position=”right”]2بازاریابی محتوا چیست؟[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-strategy” target=”_self” position=”right”]3استراتژی محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-and-the-marketing-funnel” target=”_self” position=”right”]4قیف بازاریابی و محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/building-a-framework-and-a-content-team” target=”_self” position=”right”]5ساخت چارچوب و تیم محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-ideation” target=”_self” position=”right”]6ایده سازی برای تولید محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-creation” target=”_self” position=”right”]7تولید محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-promotion” target=”_self” position=”right”]8ترویج و تبلیغ محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/analysis-and-reporting” target=”_self” position=”right”]9تجزیه و تحلیل محتوا و گزارش مرتبط با آن[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]10تکرار، نگهداری و رشد[/button-blue]
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.