صرافی کراکن

آشنایی با صرافی کراکن، نحوه خرید و انتقال تتر

صرافی کراکن سایتی است که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. در این سایت شما می‌توانید از معامله با دیگران برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر به منظور کسب درآمد استفاده کنید. در این سایت علاوه بر معاملات با ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید با استفاده از فیات ها (پول های رایج غیر دیجیتال مانند دلار و یورو و ….) ارز دیجیتال بخرید و یا اینکه ارز دیجیتال خود را به فیات تبدیل کنید و آن را در حساب خود تحویل گیرید.

در این مقاله ما قصد داریم به شما آموزش دهیم چطور می‌توانید با استفاده از فیات ها، ارز دیجیتال بخرید و سپس آن را به اشخاص دیگر انتقال دهید. انتقال پول از طریق ارز دیجیتال مزایای زیر را برای شما دارد.

  1. هزینه انتقال، بسیار پایین است. مثلا شما می توانید 100 هزار دلار که حدودا برابر 100 هزار تتر (نوعی ارز دیجیتال) است را با هزینه 2 تا 3 دلار انتقال دهید. (با تتر آشنا شوید)
  2. ارزهای دیجیتال کارنسی های جهانی هستند و نرخ های تبدیل عجیب قریب در آنها وجود ندارد. برای مثال شما با حدود یک دلار در آمریکا یک تتر می خرید و با نسبت 1 به 3.6725 در امارات آن را به درهم امارات تبدیل می‌کنید و … دقیقا بر اساس نرخ جهانی.
  3. انتقال تتر از یک کیف پول به کیف پول دیگر در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. بنابراین معامله با آن راحت است. شما می‌توانید هر جا که قرار است آن را نقد کنید، همزمان کالا یا ارز مورد معامله خود را تحویل بگیرید و دیگر نیازی به زمان و متعاقب آن اعتماد و یا قراردادهای پیچیده نیست.
  4. دولت ها هیچ ردی از مقصد پول ندارند و هیچ بحثی از تحریم و یا مقصد پول ایران وجود ندارد.

با استفاده از مزایایی که برای انتقال پول از روش ارز های دیجیتال گفته شد، در ادامه این مقاله به شما آموزش می دهیم چگونه می‌توانید از صرافی کراکن تتر بخرید و چطور آن را به کیف پول دیگری انتقال دهید تا در نهایت آن را در کشور دیگری نقد کنید.

چگونه در صرافی کراکن حساب بسازیم؟

  • روشن نمودن سرویس VPN آی‌پی ثابت ترجیحا با کشورهایی مثل آلمان، هلند و… (مخصوص کاربرانی که از داخل ایران نسبت به افتتاح حساب اقدام می‌نمایند.) بعد از این کار از طریق سایت myip.com از تغییر آی پی خود اطمینان حاصل کنید.
myip.com
  • ورود به وبسایت اصلی صرافی کراکن تحت آدرس زیر و انتخاب گزینه Create Account

kraken.com

kraken
  • ایمیل خود را وارد کرده، نام کاربری انتخاب کنید و برای حساب کاربری خود رمز عبور قرار دهید. کشور محل اقامت خود را انتخاب نمایید و با تیک زدن روی گزینه موافقت با قوانین و شرایط استفاده و تیک گزینه من ربات نیستم بر روی CREATE ACCOUNT کلیک کنید.
عضویت سایت کراکن
  • در این مرحله کد ارسالی به ایمیل وارد شده را در کادرمشخص شده وارد نمایید. رمز عبور خود را وارد کرده، تیک گزینه من ربات نیستم را بزنید. روی Activate Account کلیک کنید. اکانت شما ساخته شده، آماده استفاده می‌باشد.
صرافی کراکن

چگونه با استفاده از ورود دو عاملی، امنیت حساب کراکن خود را تامین کنیم

  • روی گزینه 2FA Settings کلیک کنید. سپس گزینه Google Authentication را انتخاب نمایید. روی Activate now کلیک کنید.
احراز هویت دو مرحله ای کراکن
احراز هویت دو مرحله ای کراکن

در این مرحله با استفاده از اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی خود بار کد زیر را اسکن نمایید. کد شش رقمی تولید شده در اپلیکیشن را در کادر خالی وارد نمایید روی Confirm کلیک کنید.

احراز هویت دو مرحله ای کراکن

روش ورود  دو عاملی شما با موفقیت فعال شد. در ورود های بعدی خود از کدهای تولید شده توسط Google Authenticator جهت ورود استفاده نمایید.

احراز هویت دو مرحله ای کراکن

چگونه برای حساب کاربری کراکن را احراز هویت کنیم تا قادر به استفاده کامل از امکانات آن باشیم؟

  • بعد از ورود به حساب کاربری صرافی کراکن خود بر روی گزینه Get Verified کلیک کنید و بعد از ورود به صفحه احراز هویت روی Verify کلیک نمایید. سپس گزینه Personal را انتخاب نمایید.
وریفای سایت کراکن
وریفای اکانت کراکن

در قسمت Intermediate روی گزینه GET VERIFIED کلیک نمایید.

وریفای اکانت kraken
  • فرم را به دقت کامل نموده روی CONTINUE کلیک کنید.
فعالسازی اکانت کراکن

در کادر ظاهر شده ID card و یا … را انتخاب نمایید. بهتر است از گزینه Passport استفاده کنید تا در ادامه مراحل انجام انتقال فیات به حساب‌تان از طریق بانک به مشکل برخورد نکنید. در کادر پایینی سندی که نشان دهنده محل اقامت‌تان باشد را انتخاب نمایید. به عنوان مثال می‌توانید از قبوض برق، آب و … که به اسم خودتان صادر شده و بیشتر از 3 ماه از مدت صدور آن طی نشده باشد استفاده نمایید.

ارسال مدارک کراکن

تصاویر مورد نیاز را آپلود کرده روی CONTINUE کلیک نمایید. (لازم است هم تصویر قسمت جلویی و هم قسمت پشتی کارت را آپلود کنید.)

بعد از طی مدت زمان لازم احراز هویت شما نشان داده می‌شود.

چگونه از طریق کراکن تتر بخریم؟

برای این هدف شما باید پول خود را از حساب بانکی خود، به حساب کراکن خود انتقال دهید. وارد قسمت Funding شده در مقابل پول مورد استفاده خود گزینه Deposit را انتخاب نمایید.

دپوزیت کراکن

در قسمت Deposit Method روشی را که می‌توانید در کشور محل سکونت خود استفاده نمایید انتخاب کنید.

افزایش اعتبار کراکن

به عنوان مثال اگر گزینه SWIFT را انتخاب کردید، با در دست داشتن مشخصات زیر به بانک مراجعه کرده و فرآینده انتقال پول به حساب صرافی کراکن خود را انجام دهید. دقت نمایید که تمامی فرآیند باید توسط شخصی که حساب کراکن به نام او احراز هویت شده است و با مدارک خود شخص انجام گیرد. (سایر روش ها نیز در جزئیات و اقدامات می‌تواند شرایط به خصوص خود را داشته باشد. این مرحله را با دقت بالایی انجام دهید.)

دپوزیت پول به کراکن

چگونه با استفاده از فیاتی که اکانت خود را شارژ کرده ایم تتر بخریم؟

بعد از ورود به سایت صرافی کراکن، روی قسمت Trade کلیک کنید. جفت ارز مورد نظر خود (در این مقاله به عنوان مثال تتر/یورو) را انتخاب نمایید.

خرید تتر در سایت صرافی کراکن

مقدار تتر و همچنین قیمت آن بر حسب یورو را وارد نمایید. همچنین میتوانید با کلیک روی گزینه Order book سفارشات سایرین را نیز مشاهده فرمایید. روی گزینه Buy USDT with EUR کلیک کنید و نسبت به تکمیل خرید و ارسال سفارش خرید اقدام فرمایید.

خرید تتر در سایت صرافی کراکن

به عنوان مثال در عکس زیر مشاهده می‌کنید که ما در حال خرید 1000 عدد تتر (با قیمت هر تتر 0.8416 یورو) هستیم که هزینه کل خرید ما 841.60 یورو می‌باشد.

خرید تتر در سایت صرافی کراکن

چگونه مستقیما با استفاده از کارت‌های اعتباری و بدون نیاز به شارژ حساب، تتر بخریم؟

اگر برای اولین بار از این گزینه استفاده می‌کنید دقت نمایید که ارزهای خریداری شده برای 72 ساعت محدودیت برداشت خواهند داشت (دفعات بعدی، چنین محدودیتی نخواهید داشت.) احراز هویت شما باید از یکی از کشورهای زیر باشد؛

آندورا، اتریش، بلژیک، سن بارتلمی، سوئیس، قبرس، آلمان، دانمارک، استونی، اسپانیا، فنلاند، فرانسه، انگلستان و ایرلند شمالی، گویان فرانسه ، گرنزی، جبل الطارق، گرینلند، گوادلوپ، یونان، ایرلند، جزیره من، ایتالیا ، جرزی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، لتونی، موناکو ، مونته نگرو، مارتینیک، مالت، هلند ، نروژ، سنت پیر و میکلون، پرتغال، رئونیون، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، سان مارینو، واتیکان و مایوت.

در حال حاضر این امکان فقط با فیات یورو وجود دارد.

کارت پرداختی که از آن استفاده می نمایید باید متعلق به شخصی باشد که احراز هویت به نام وی صورت گرفته است و نیز دارای امنیت سه طرفه (3D Secure) باشد.

3.75 درصد از مبلغ معامله بعلاوه 0.25 یورو هزینه ثابت را بابت کارمزد پرداخت خواهید نمود. همچنین در هر هفته قادر به خرید تتر نهایتا به اندازه 500 یورو خواهید بود.

وارد سایت صرافی کراکن شده روی گزینه Buy Crypto کلیک کنید. فیات مورد استفاده خود و نیز تتر را انتخاب نمایید. (در تصویر زیر به جای تتر، بیت کوین انتخاب شده است.)

راهنمای خرید تتر یا بیت کوین

زیرمنوی Pay with را باز کنید. روی New debit & credit card کلیک نمایید.

راهنمای خرید تتر یا بیت کوین

مشخصات کارت خود را وارد نمایید.

راهنمای خرید تتر از کراکن

بعد از افزودن کارت خود، فرم بعدی را کامل نمایید.

راهنمای خرید تتر از کراکن

به صفحه خرید باز میگردید. مقدار فیاتی که میخواهید با آن تتر بخرید وارد کنید. ارز تتر و نیز کارتی که جدیدا افزوده شده را انتخاب نمایید وارد مرحله پیش نمایش خرید شوید (دقت نمایید در تصویر زیر، ارز انتخابی بیت کوین است. شما تتر انتخاب نمایید.)

راهنمای خرید تتر از صرافی کراکن

مرحله امنیتی را کامل کنید.

خرید تتر در کراکن

منتظر ارسال سفارش خود باشید. بعد از مدتی صفحه ای مانند صفحه زیر را مشاهده می‌کنید.

خرید تتر در سایت صرافی کراکن

چگونه تترهای خود را به مقصد مشخصی انتقال دهیم؟

بعد از طی تمامی مراحل فوق اکنون لازم است با نحوه انتقال تتر به کیف پول‌های مختلف آشنا شویم.

بعد از ورود به حساب کراکن خود وارد قسمت Funding شده در مقابل تتر روی Withdraw کلیک کنید.

انتقال تتر در کراکن

مقدار تتر و نیز آدرس کیف پول فرد گیرنده را وارد نمایید و فرآیند انتقال تتر را کامل کنید.

انتقال تتر در کراکن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.