بررسی سئوی سایت

آشنایی با ابزارها و معیارهای اندازه گیری سئو

به یاد داشته باشید که اگر بتوانید فعالیت‌های سئو را اندازه گیری انجام کنید، می‌توانید پیشرفت کنید. در بهینه سازی موتورهای جستجو، بررسی سئو برای رسیدن به موفقیت نقش مهمی دارد. موتورهای جستجوی حرفه ای داده هایی در خصوص رتبه‌بندی ها، لینک‌ها و … را ردیابی می‌کنند. این موارد به تجزیه و تحلیل استراتژی موتورهای جستجو پرداخته و نقشه ای برای رسیدن به موفقیت ارائه می کند.

معیارهای پیشنهادی برای بررسی سئو

اگرچه هر تجارتی منحصر به فرد است و هر وبسایتی معیارهای اندازه گیری خود را دارد، اما لیستی که در ادامه ذکر شده است جهانی می باشد. در اینجا معیارهایی که برای موتورهای جستجو مهم هستند را ذکر کرده ایم. بیشتر معیارها ذکر نشده اند. بنابراین برای اطلاعات بیشتر و کامل تر به مقاله 6 معیار برای اندازه گیری در وب مراجعه کنید.

1- اشتراک بازدیدهای موتور جستجو

هر ماه، به ترافیک بازدید سایت خود توجه کنید.

کنترل مستقیم

برای بررسی ترافیک، بوک مارک ها، لینک های ایمیل بدون پیگیری کدها

ترافیک ارجاعی سایت

از لینک های ایمیل و وب قابل دسترسی است.

ترافیک جستجو

جستجو از طریق موتورهای جستجوی کوچک و بزرگ

همان طور که می دانید دانستن تعداد دقیق و درصد به شما کمک می کند ضعف ها را بفهمید و اطلاعاتی برای مقایسه کردن در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال اگر ترافیک سایت شما افزایش زیادی داشت اما از لینک های ارجاع با رابطه کم بود، هیجان زده نشوید. از طرف دیگر اگر ترافیک شما به شکل عجیبی کاهش یافت مشکل ایجاد شده است. در این صورت باید به سیستم بازاریابی خود رجوع کنید و سعی کنید تلاش خود را برای کسب سود افزایش دهید.

2- ارجاع های موتور جستجو

سه موتور جستجوی اصلی در امریکا حدود 95% ترافیک جستجو ها را ایجاد می کند: گوگل، یاهو و بینگ. برای بیشتر کشورهایی که در خارج از آمریکا قرار دارند، 80% ترافیک جستجو به گوگل اختصاص دارد. دانستن میزان ترافیک جستجو از هر موتور جستجویی به دلایل زیر سودمند است:

مقایسه عملکرد در مقابل بازاریابی

حجم کار هر موتور جستجو میزان بازاریابی آن را تخمین می زند.

قابل مشاهده بودن

اگر ترافیک جستجو به هر دلیل کاهش یابد، دانستن سهم جستجوی هر موتور جستجویی به شما کمک می کند دلیل افت و کاهش را بیابید. اگر تمام موتورهای جستجو به صورت یکسان کاهش داشته باشند، مشکل دسترسی وجود دارد. اگر گوگل کاهش یابد اما سایر موتورهای جستجو مثل قبل باشند به خاطر جریمه شدن شما از طرف گوگل یا بررسی نکردن اقدامات سئویی می‌باشد.

ارزش استراتژیک

گاهی تلاش شما در یک موتور جستجو بهتر عمل کرده است و نتیجه بهتری نسبت به سایر موتورهای جستجو کسب کرده اید. به عنوان مثال بعضی عملیات ها در بینگ و یاهو بهتر قابل انجام است. از طرف دیگر، دریافت لینک های نوشتاری با تعداد بالا در گوگل تاثیر مثبت دارد. اگر فکر می کنید روش های شما در یکی از موتورهای جستجو موفق تر است بهتر است بر روی آن تمرکز کنید.

3- ارجاع بازدیدها براساس عبارات جستجوی خاص

کلمات ورودی نیز بخشی مهمی از نمودار تجزیه و تحلیل شما می باشد. شما با استفاده از این کلمات کلیدی می توانید متوجه شوید چگونه می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

همچنین می توانید از تعداد ارجاع ها اطلاع پیدا کنید که در تجارت شما بسیار مهم است. اگر خط سیر در جهتی اشتباه پیش برود، متوجه می شوید باید تلاش خود را افزایش دهید تا جهت خط را اصلاح کنید. در پانزده سال اخیر ترافیک جستجو در دنیا به شدت افزایش یافته است. بنابراین کاهش مقدار آن نشان دهنده وجود مشکل است. به دنبال مناسبت های خاص باشید به عنوان مثال کلمات کلیدی که در زمانی خاص از سال فقط جستجو می‌شوند. این کلمات می‌توانند بازدید شما را افزایش دهند.

4- نرخ تبدیل براساس عبارات جستجو

گاهی برخی معیارها بسیار مهم هستند. به عنوان مثال برخی اعضا تمایل به استفاده از ابزار جستجو و عضو شدن در بازدید دارند. این نرخ تبدیل خیلی ارزشمندتر از هزاران کلمه کلیدی است. در این صورت ما دو کار می‌توانیم انجام دهیم:

  1. بررسی رنک و رتبه، مثلا وقتی می‌بینیم که رتبه 4 برای عبارت کلیدی ابزار سئو را داریم، سعی می‌کنیم رتبه سایت یا صفحه خودمان را برای این عبارت بهبود بدهیم.
  2. تحلیل‌های ما اطلاعاتی در خصوص صفحاتی که معمولا بیشتر بازدید می‌شود به ما می‌دهد، که می‌توانیم این صفحات را برای تجربه بهتر کاربران بهینه کنیم.

کلمات کلیدی به بازدید کننده پیغام می‌فرستد و بر روی رنک صفحه ای که بازدید کننده به دنبال آن است تمرکز می کند. نرخ تبدیل از عبارات ارجاع بسیار مهم است اما کل داستان مربوط به آن نیست. می توانید راه هایی جذاب تر برای شروع تبدیل و پایان آن در سایت خود بیابید.

5- تعداد صفحات که حداقل از طریق موتور جستجو یک بازدید دارد

دانستن تعداد صفحاتی که از طریق موتورجستجو بازدید می شوند به تعیین عملکرد موتور جستجو می پردازد. از این عدد، تعداد صفحاتی از سایت ما که موتور جستجو در فهرست خود قرار داده است تعیین می شود. برای بیشتر وبسایت های بزرگ، نتیجه برای تعیین ترافیک لازم است و این عدد موفقیت یا شکست را نشان می دهد. هنگامی که بر روی مواردی مانند طراحی سایت، محتویات و … کار می کنید باید سیر صعودی در نمودار مشاهده کنید که نشان دهنده افزایش نتایج جستجوی سایت در موتور جستجو می باشد. ترافیک صفحات جستجو شده بهترین راه برای تعیین بازدید است.

در حالی که تمام نکات مربوط به تجزیه و تحلیل مهم هستند اما نکات گفته شده در بالا بیشترین اهمیت را در بهبود شرایط سایت دارد.

کلمه های کلیدی (not provided) گوگل

در سال 2011، گوگل بیان کرد که دیگر عبارات جستجو شده توسط یوزرهای وارد شده (افرادی که وارد اکانت گوگل خود شده اند) را از طریق ابزارهای موتورهای جستجو نشان نخواهد داد. به این معنی که به جای نشان دادن عبارات کلیدی جستجو شده در گوگل آنالیتیکس، بازدید از گوگل در حالت وارد شده باعث می شود عبارت “not provided” ظاهر شود. در آن زمان گوگل اعلام کرد که توقع دارند این مسئله فقط بر 10% موارد و عبارات جستجو تاثیر بگذارد. اما بعدها بخش وبمستر تولز گوگل اعلام کرده است که این مسئله تا 20% عبارات را تحت تاثیر قرار داده است.

بعد از گذشت دو سال وبمستر تولز حجم بیشتری از کلمات کلیدی را گزارش داد که not provided هستند. با استفاده بیشتر کاربران از Google+ این عدد بیشتر افزایش یافته است. در این زمان، موتورهای جستجو روش‌هایی برای رقابت با شرایط و نکاتی برای اصلاح داده ها ارائه کردند.

ابزارهای بررسی سئو

ابزارهای مناسب برای بررسی تاثیرگذاری اقدامات سئویی

ابزارهای تحلیلی اشتراکی (پرداخت هزینه)

ابزارهای تحلیلی رایگان

انتخاب می تواند سخت باشد. ما از Moz Analytics استفاده می کنیم، زیرا این ابزار به گونه ای تهیه شده است که می تواند مجموعه گسترده ای از ابزارهای سئو را فراهم آورد و تمامی مواردی که برای بازاریابی داخلی نیاز دارید را در اختیارتان بگذارد. اگر به دنبال ابزارهای رایگان هستید پیشنهاد برتر ما استفاده از گوگل آنالیتیکس است. از آنجایی که این گزینه انطباق گسترده ای با فعالیت های موجود دارد می توان آموزش ها و راهنماهای متعددی در مورد آن به صورت آنلاین پیدا کرد.

گوگل آنالیتیکس را می توان با سایر محصولات گوگل همچون کنسول جستجوی گوگل (گوگل وبمستر تولز)، ادوردز و ادسنس ادغام و یکپارچه سازی کرد. مهم نیست چه ابزاری را برای تحلیل و بررسی انتخاب می کنید، ما توصیه می‌کنیم نسخه های متعددی از صفحات موجود بر روی سایت خود را با آن تست کنید و سپس بر اساس نتایج به دست آمده نرخ تبدیل خود را بهینه نمایید. صفحه آزمایشی در سایت شما می‌تواند به عنوان یک ابزار رایگان برای تست و بررسی دو نسخه از هدر صفحه استفاده شود. البته روش های گران قیمت تری نیز وجود دارد. شما می توانید از نرم افزارهای موجود که به طور همزمان صدها نسخه مختلف از صفحات را بررسی می کنند استفاده کنید.

معیارهای سئومعیارهایی برای سنجش سئو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

معمولا بهینه سازی سایت برای یک رفتار خاص موتورهای جستجو کمی دشوار است. زیرا الگوریتم های آن ها و نحوه کارشان برای عموم آشکار نیست. اما ترکیبی از تاکتیک ها وجود دارد که تاثیر آن ها تایید شده است. داده های جدید نیز برای کمک به پیگیری متغیرها همیشه در حال ظهور است که می تواند بر روی رتبه بندی تاثیر بگذارد. شما حتی می توانید از خودِ موتورهای جستجو برای کسب مزیت رقابتی استفاده کنید. سازمان دهی کوئری های هوشمند و استفاده از داده هایی که موتورهای جستجو منتشر کرده اند می تواند در این مسیر به شما کمک کند. می توانید درس هایی که از این تکنیک ها یاد گرفته اید را به کار ببندید تا برنامه عملیاتی را برای بهینه سازی سایت ایجاد نمایید.

سایت کوئری (Site Query) گوگل

جستجوی خود را به سایت خاصی محدود کنید: اینکار برای دیدن تعداد و فهرستِ صفحاتِ ایندکس شده‌ی دامنه خاص مفید می باشد. شما می توانید این ارزش را با اضافه کردن پارامترهای جستجو توسعه دهید. به عنوان مثال عبارت site:g-ads.org/blog inurl:seo، تنها صفحاتی را در ایندکس گوگل نشان می دهد که در وبلاگ جی ادز قرار دارند و عبارت seo در آدرس آن ها وجود دارد.

گوگل ترندز

در سایت گوگل ترندز می توانید حجم کلمات کلیدی جستجو شده و محبوبیت آن در طول زمان را بیابید. وارد اکانت خود در گوگل شوید تا بتوانید داده های غنی تری همچون اعداد خاص را مشاهده نمایید.شما می توانید در این صفحه نحوه کار گوگل ترندز را مطالعه فرمایید.

سایت کوئری در بینگ

کوئری خود را به سایت خاصی محدود کنید. (مثلا site:g-ads.org) درست همانند گوگل، بینگ به کوئری ها اجازه می دهد تعداد و فهرست صفحاتی که در این سایت ایندکس شده است را نشان دهد. به خاطر داشته باشید که این اعداد و ارقام در بینگ نوسان قابل ملاحظه ای دارد که می تواند استفاده از این داده ها را محدود نماید.

IP کوئری در بینگ

کوئری خود را به آی پی آدرس خاصی محدود کنید (مثلا ip:216.176.191.233) این کوئری صفحاتی که موتورهای مایکروسافت بر روی آی پی آدرس های داده شده پیدا کرده است را نشان خواهد داد. این موضوع می تواند برای شناسایی اینکه صفحه بر روی هاست اشتراکی میزبانی می شود یا خیر مفید باشد. همچنین از این گزینه برای یافتن اینکه سایت آی پی یکسانی را میزبانی می کند یا خیر می توان استفاده کرد.

هوش تبلیغاتی بینگ (Bing Ads Intelligence)

هوش تبلیغاتی بینگ انواع متعددی از پژوهش های مرتبط با کلمات کلیدی و ابزارهای مرتبط با هوش مخاطبان را دارد که در اصل برای جستجو و تبلیغ نمایشی ایجاد شده است. این راهنما به جزییات ارزش هر کدام از ابزارها نمی پردازد اما بررسی آن ها برای سئو می تواند مفید باشد.

جستجوی لینک در وبلاگ ها

لینک کوئری گوگل (مثلا: link:g-ads.org/blog) همیشه مفید نیست اما جستجوی وبلاگ می‌تواند نتایج بسیار با کیفیتی فراهم آورد که بر اساس محدوده و مرتبط بودن نمایش داده می‌شود.

معیارهای سئو مختص صفحات

اتوریتی صفحه

اتوریتی صفحه احتمال اینکه صفحه واحدی رتبه خوبی صرف نظر از محتوایش به دست آورد را پیش بینی می کند. هرچقدر اتوریتی صفحه بالاتر باشد، پتانسیل آن برای رتبه بندی نیز بیشتر خواهد بود.

Mozrank

ابزار Mozrank که بخشی از ابزار Open Site Explorer است اتوریتی جهانی لینک را مورد بررسی قرار می دهد و یک نمره در مقیاس 10 است. این ابزار در هدفی که دارد بسیار شبیه اندازه گیری اهمیت استاتیک است که توسط موتورهای جستجو به کار می رود. موتورهای جستجو اغلب به صفحاتی که اتوریتی جهانی لینک بالاتری دارند رتبه بالاتری اختصاص می دهند. از آنجایی که اندازه گیری هایی همچون Mozrank جهانی و استاتیک هستند، این قدرت رتبه بندی به جای اینکه تنها صفحات بهینه سازی شده برای کلیدواژه خاص را هدف قرار دهد، بر روی طیف وسیعی از کوئری های جستجو اعمال می شود.

Moztrust

این ابزار نیز جزء دیگری از ابزار Open Site Explorer است که از طریق لینک ها توزیع شده است. در ابتدا سایت های قابل اعتماد شناسایی می شوند تا برای محاسبه معیارها مورد استفاده قرار گیرند. این سایت های قابل اعتماد در برگیرنده دانشگاه های بین المللی بزرگ، رسانه ها و سایت های دولتی هستند. سایت هایی که از سایت های قابل اعتماد لینکی به دست اورند می توانند اعتماد بیشتری کسب نمایند. این فرایند در سرتاسر وب ادامه پیدا می کند و Moztrust ارزش هر لینکی که از سایت های قابل اعتماد به دست نیاید را کاهش می دهد.

تعداد لینک ها

تعداد کل صفحاتی که در برگیرنده حداقل یک لینک به صفحه ای با ماکزیموم یک لینک باکیفیت به ازای هر صفحه است. به عنوان مثال اگر http://www.loc.gov/index.html به سایت http://www.whitehouse.gov در محتوای صفحه و فوتر خود لینک داده باشد به عنوان یک لینک واحد در نظر گرفته می شود.

تعداد دامنه های اصلی لینک دهنده

تعداد کل دامنه های اصلی منحصر به فردی است که در برگیرنده لینک به صفحه ای می باشند. به ازای هر دامنه، حداکثر یک لینک تایید شده وجود خواهد داشت. به عنوان مثال اگر سایت topics.nytimes.com و www.nytimes.com به صفحه اصلی https://moz.com لینک داده باشند، این دو لینک به عنوان یک لینک در نظر گرفته می شود.

Mozrank خارجی

در حالیکه Mozrank می تواند ارزشمندی لینک های داخلی و خارجی را محاسبه نماید، external MozRank تنها تعداد Mozrank هایی که از طریق لینک های خارجی جریان دارند را محاسبه می کند. از آنجایی که لینک های خارجی نقش مهمی در سئو دارند، این موضوع می تواند یک معیار مهم برای پیش بینی رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.

معیارهای مختص دامنه

اتوریتی دامنه

اتوریتی دامنه (Domain Authority) نحوه رتبه بندی یک صفحه را بر روی دامنه خاص پیش بینی می کند. هرچقدر اتوریتی دامنه بالاتر باشد، پتانسیل به دست آوردن رتبه بر روی آن دامنه بیشتر خواهد بود.

MozRank دامنه

موزرنک سطح دامنه محبوبیت دامنه موجود را با سایر دامنه هایی که در وب حضور دارند مقایسه می کند. این ابزار برای ساب‌دامین‌ها و دامنه های اصلی طراحی شده است. این معیار از الگوریتم هایی استفاده می کند که موزرنک از آن بهره می‌برد. اما این الگوریتم ها را بر روی نمودار لینک سطح دامنه اعمال می نماید. دیدن وب سایت از این منظر می تواند بینش دقیق تری در مورد اتوریتی کلی دامنه فراهم آورد. از آنجایی که صفحات می توانند سایر صفحات را تایید کنند لینکی که از یک دامنه به دامنه دیگری باشد، به عنوان تایید از آن دامنه برای دامنه دیگر عمل کند.

MozTrust دامنه

همانطور که Mozrank می تواند در سطح دامنه اعمال شود، Moztrust نیز می تواند در سطح دامنه به کار رود. Moztrust سطح دامنه بسیار شبیه Moztrust است اما به جای اینکه بین صفحات محاسبه انجام گیرد، بین کل دامنه ها محاسبه و اندازه گیری انجام می شود. صفحات جدیدی که بر روی دامنه های قابل اعتماد قرار دارند می توانند اعتماد را به صورت طبیعی از آن به ارث ببرند. این مقدار بر اساس مقیاس عددی 10 نمره ای محاسبه می شود.

تعداد لینک ها

تعداد صفحاتی است که در برگیرنده حداقل یک لینک به دامنه هستند. به عنوان مثال اگر سایت http://www.loc.gov/index.html و http://www.loc.gov/about هر دو در برگیرنده لینکی به http://www.nasa.gov باشند، این موضوع به عنوان دو لینک به دامنه در نظر گرفته می شود.

تعداد دامنه های اصلی لینک دهنده

تعداد دامنه های متفاوتی است که در برگیرنده حداقل یک صفحه با لینک به هر صفحه ای از سایت هستند. به عنوان مثال اگر http://www.loc.gov/index.html و http://www.loc.gov/about هر دو حاوی لینکی به سایت http://www.nasa.gov باشند این موضوع به عنوان یک دامنه اصلی لینک دهنده به ناسا در نظر گرفته می شود.

ربات موتورهای جستجواستفاده از داده های به دست آمده

دانستن اعداد و ارقام به تنهایی کمکی به شما نخواهد کرد مگر اینکه بتوانید آن ها را به طور موثر تفسیر کنید و بر روی سایت خود اعمال نمایید. در ادامه برخی از سیگنال های رایج به دست آمده از پیگیری داده ها را بیان می کنیم.

نوسان در صفحات موتوهای جستجو و تعداد لینک های شمارش شده

تعداد اعدادی که در کوئری های “site:” و “link:” گزارش می شوند به ندرت دقیق هستند. بنابراین زمانی که نوسان بزرگی در مورد آن ها مشاهده می کنید لازم نیست زیاد نگران باشید. البته اگر این نوسانات با افت ترافیک همراه باشد جای نگرانی خواهد بود. به عنوان مثال فرض کنید در یک روز، یاهو تعداد لینک به دامنه Moz را حدود 800000 تا 2000000 گزارش کرده است. واضح است که ما هر روز صدها تا هزاران لینک را در روز از دست نمی دهیم. این تغییر راهنمای خوبی در مورد رشد لینک ها یا کم شدن آن ها نخواهد بود. اگر افت در لینک یا صفحات ایندکس شده با افت در ترافیک حاصل از موتورهای جستجو همراه باشد به احتمال زیاد کاهش قابل توجهی در Link juice (کیفیت لینک‌ها) را تجربه می کنید. در این شرایط باید ببینید لینک های مهمی که قبلا ترافیکی به سایت ارسال می کردند، هنوز وجود دارند یا خیر. از دست دادن صفحات ایندکس شده یا ایندکس نشدن صفحات سایت می‌تواند به خاطر جریمه شدن از طرف گوگل، هک شدن یا نرم افزارهای بدخواهانه باشد. تجزیه و تحلیل کامل سایت و استفاده از کنسول جستجوی گوگل به شما کمک می کند مشکلات احتمالی را پیدا کنید.

کاهش و افت ترافیک از یک موتورهای جستجوی واحد

موضوعی که باعث ایجاد مشکل شده است را پیدا کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید. در انجمن‌های مربوطه می‌توانید برای بررسی مشکل درخواست کمک کنید.

ممکن است به خاطر نقض قوانین آن موتور جستجو، دچار پنالتی شده باشید. راهنماهای موجود در مورد پنالتی های موتور جستجو را مطالعه کنید.

ممکن است به طور تصادفی دسترسی خزندگان موتور جستجو به سایت را مسدود کرده باشید. فایل Robots.txt و تگ کنترل کننده ربات‌های جستجو را دوباره بررسی کنید. وبمستر تولز را مرور کنید تا ببینید مشکلی در این موتور جستجو دارید یا خیر.

موتور جستجو ممکن است الگوریتم رتبه بندی خود را تغییر داده باشد و این الگوریتم سایت شما را دوست ندارد. این موضع اغلب زمانی رخ می دهد که لینک های اشاره کننده به سایت شما ارزش خود را از دست داده باشند. همچنین وجود این مشکلات برای سایت هایی که در لینک بیلدینگ دستی تعامل دارند و از لینک های کم کیفیت استفاده می کنند بسیار رایج است.

افت ترافیک از چندین موتور جستجو

ممکن است کاری در سایت خود انجام داده باشید که باعث مسدود شدن خزندگان یا متوقف شدن ایندکس شده باشد. این فعالیت ها ممکن است در برگیرنده تغییر در فایل Robot.txt یا تگ کنترل کننده ربات های جستجو باشد. همچنین ممکن است در مشکل آپتایم هاست، مشکلات DNS و یا سایر موارد فنی مشکل داشته باشید. با ادمین سیستم، توسعه دهندگان یا هاست خود صحبت کنید تا اکانت وبمستز تولز و ابزار آنالیتیکی را بررسی کنند.

نوسانات موردی در رتبه بندی

به دست آوردن یا از دست دادن رتبه بندی برای یک یا چند واژه و عبارت میلیون ها بار در روز برای میلیون ها صفحه رخ می دهد و نیازی نیست خود را نگران کنید. الگوریتم های رتبه بندی همیشه نوسان دارند. ممکن است رقبای شما نیز رتبه ای به دست آورند یا از دست بدهند. موتورهای جستجو حتی ممکن است نوساناتی در ایندکس ها ایجاد نمایند. زمانی که تغییر رتبه بندی به صورت آهسته و تدریجی رخ می دهد، باید عناصر داخل صفحه را بررسی کنید تا مطمئن شوید آن ها را بیش از حد بهینه سای نکرده اید یا راهنماهی موجود را نقض ننموده اید. ببینید اخیرا لینکی به دست آورده یا از دست داده اید؟ به خاطر داشته باشید که تغییر ناگهانی در رتبه بندی برای محتوای جدید موقتی است. زیاد نگران نوسانات کوچک نباشید. اگر افت شدیدی رخ داد ، چند روز منتظر بمانید و سپس اقدام کنید. اگر سایت جدیدی دارید یا در فرایند کسب لینک و بازاریابی قرار دارید، افزایش و کاهش ناگهانی، امری طبیعی است. پس خود را برای ادامه کار آماده کنید.

افزایش مثبت در معیار مرتبط با لینک بدون افزایش رتبه بندی

بیشتر صاحبان سایت ها تصور می کنند زمانی که سئوی کلاسیک را انجام دادند باید نتایج را فورا مشاهده نمایند. این موضوع به هیچ عنوان رخ نخواهد داد. اگر سایت، صفحه یا محتوای جدیدی دارید که رقابت زیادی بر روی آن وجود دارد، بهبود رتبه بندی زمانبر خواهد بود. حتی به دست آوردن لینک های زیاد نمی تواند شما را با اطمینان به صدر نتایج گوگل ببرد. به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو باید تمامی این صفحات را بخزند ، آن ها را ایندکس کنند و پردازش نمایند. بنابراین معیارها و رتبه بندی که شما به دنبالش هستید ممکن است روزها، هفته ها و حتی ماه ها زمان نیاز داشته باشد تا خود را نشان دهد. پس صبور باشید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

توصیه می‌کنیم کتاب آموزش سئو را به صورت رایگان دانلود کنید. این کتاب شامل محتوای همین دوره می‌شود و به انتهای آن واژه های تخصصی سئو نیز افزوده شده است.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/how-search-engines-operate” target=”_self” position=”right”]1موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/how-people-interact-search-engines” target=”_self” position=”right”]2کاربر چگونه با موتور جستجو تعامل می‌کند؟[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/why-sem-is-necessary” target=”_self” position=”right”]3چرا بازاریابی در موتورهای جستجو مهم است؟[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/seo-friendly-web-sites” target=”_self” position=”right”]4اصول سئو برای طراحی و توسعه سایت[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/keyword-research” target=”_self” position=”right”]5راهنمای پژوهش کلمات کلیدی[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/usability-experience-content-seo” target=”_self” position=”right”]6تاثیر تجربه کاربری و محتوا بر سئو[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/growing-popularity-and-links” target=”_self” position=”right”]7لینک بیلدینگ و تاثیر آن بر سئو[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/seo-tools-services” target=”_self” position=”right”]8معرفی ابزارهای سئو برای وبمسترها[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/search-engine-myths” target=”_self” position=”right”]9تصورات اشتباه درباره موتورهای جستجو[/button-brown]

[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]10ابزارها و معیارهای اندازه گیری سئو[/button-blue]

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون عالی بود

ممنون محتوایه خوبی بود

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.