روش های بهبود سئو

5 نکته طلایی بهبود سئو در رقابت با شرکت های بزرگ

همانطور که در زندگی روزمره ما، جستجو کردن در اینترنت در حال تبدیل شدن از یک مقوله جدید به یک ویژگی استاندارد است، به محبوبیت بازاریابی از طریق موتور جستجو نیز افزوده می‌شود. تقریبا هر شغلی در کشور، اعم از بزرگ یا کوچک و صرف نظر از زمینه کاری، به نوعی در فضای مجازی حضور دارد و تمام این مشاغل برای جایگاه های انگشت شمار در بالای صفحات نتایج موتور جستجو با هم رقابت می‌کنند. به همین خاطر است که بهبود سئو اهمیت بسیار بالایی دارد.

از آنجا که شرکت های بسیار بزرگ، در حال حاضر میلیون ها بک لینک دارند و سال های سال است که محتوا تولید می کنند و بازدید کنندگان آنلاین همیشگی دارند، دیگر جای سوال نیست که چرا وقتی افراد برای کالا های تجاری جستجو می کنند، همیشه در بالاترین جایگاه ها نمایش داده می شوند.

صرف نظر از زمینه فعالیت شما، همیشه حداقل یک رقیب دارید که خیلی پیشتر و بیشتر از شما تلاش کرده است (بودجه و منابع بیشتری اختصاص داده است) تا در فضای مجازی و موتور های جستجو دیده شود.

بنابراین چگونه شما به عنوان یک کسب و کار کوچک با محدودیت تجربه و منابع، می توانید با این سطح از سلطه در فضای مجازی رقابت کنید؟

خوشبختانه، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دیگر در مورد صرفا حجم اطلاعات، قدمت یک وبسایت، بیشترین تعداد بک لینک یا حتی اینکه چه کسی بهترین کتابخانه با محتوا های عالی را دارد، نیست. تمرکز روی بهبود سئو این است که کدام صفحه یا وبسایت مرتبط ترین نتیجه جستجوی کاربر است. با دانستن این موضوع، استراتژی های متعددی وجود دارند که با به کار گیری آن ها می توانید از رقبای بزرگ خود پیشی بگیرید.

نکات کلیدی برای بهبود سئو جهت رقابت با شرکت های بزرگ

نکات کلیدی بهبود سئو

  1. در یک زمینه تخصص داشته باشید

تمرکز در یک زمینه، یکی از بهترین کار هایی است که به عنوان یک کسب و کار کوچک می توانید انجام دهید. طبیعتا ممکن است فکر کنید راه حل بهتر برای دیده شدن در موتور جستجو، پوشش هر چه بیشتر زمینه های تخصصی است. بنابراین باید بدانید که بهبود سئو با تخصص داشتن در یک زمینه ارتباط نزدیکی دارد.

به عنوان مثال، اگر کار شما در رابطه با سیستم های گرمایشی، سرمایشی، لوله کشی، سقف سازی، ساخت و ساز و ده ها عنوان دیگر در رابطه با تعمیرات ساختمان است، می توانید برای هر کلیدواژه جستجو شده ای در رابطه با این مشاغل درموتور های جستجو نمایش داده شوید.

با این حال، اگر می خواهید بزرگترین رقبای خود را کنار بزنید، بهتر است که بر روی یک تخصص یا شاخه تمرکز کنید. داشتن چندین تخصص، امکان نمایش برای طیف گسترده ای از کلیدواژه ها را برای شما فراهم می کند، اما میزان مرتبط بودن شما با هر کدام از آن کلیدواژه ها به نسبت کم است. اگر شما تمام تلاش خود را صرف یک یا چند کلیدواژه کنید، خواهید توانست میزان نمایش بالاتری داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر بر روی تخصص خود در زمینه لوله کشی ساختمان تمرکز کنید، ممکن است که امکان نمایش محدود برای کلیدواژه های سایر زمینه ها را از دست بدهید، اما در زمینه لوله کشی ساختمان بهترین خواهید بود.

  1. برای بهبود سئو از استراتژی کلیدواژه های طولانی استفاده کنید

استراتژی کلیدواژه های طولانی یکی از مهم ترین اهداف شما در بهبود سئو به شمار می‌روند. استفاده از این عبارات ممکن است ترافیک کمتری نسبت به عبارات کوتاه تر داشته باشند، اما این ترافیک ورودی کاملا هدفمند است.

کلیدواژه های طولانی، عبارات بلندی هستند که عموما کاربران آنها را به عبارات کوتاه تر ترحیج می دهد؛ مانند” نکاتی درباره نصب توالت در حمام طبقه بالا” به جای عبارت کوتاه تر اما رایج تر “نصب توالت”. به دست آوردن جایگاه بالاتر برای کلیدواژه های طولانی به مراتب راحت تر از بدست آوردن جایگاه بالاتر برای کلیدواژه های کوتاه است. بنابراین با اینکه ترافیک کمتری برای شما ایجاد می کند، اما باز هم برای کسب و کار های کوچک استراتژی ارزشمندی به حساب می آید.

خوشبختانه، بهینه سازی برای کلیدواژه های طولانی آسان است. شما می توانید با استفاده از گوگل سرچ کنسول کلیدواژه های طولانی را بیابید یا می توانید محتوا های عالی تولید کنید؛ کلیدواژه های طولانی معمولا در فرآیند نوشتن شما به وجود می آیند.

شما می‌توانید به صورت رایگان آموزش کامل سرچ کنسول را از پایگاه دانش جی ادز مشاهده نمائید.

  1. به منظور بهینه سازی بر روی یک منطقه خاص تمرکز کنید

راهی دیگر برای پیروزی در این رقابت، هدف قرار دادن مخاطبین یک محدوده و محله است. جستجو های محله ای در حال یافتن اهمیت بیشتری است، بنابراین در شرایط امروز، بهترین آرایشگر در شهر تهران بودن، بسیار بهتر از یک آرایشگر خوب بودن در مقیاس ملی است.

حتی اگر کسب و کار شما در سطح ملی (یا بین المللی) فعالیت دارد، باز هم می توانید با بهینه سازی برای یک منطقه مشخص، سهم یک حوزه تخصصی را در دست بگیرید. و رقبای خود را حداقل در یک منطقه کلیدی کنار بزنید. در ادامه نکات طلایی بهبود سئو، به تعدادی استراتژی مشخص اشاره خواهم کرد که شما با استفاده از آن ها می توانید در شهر مورد نظر خود شهرت و اعتبار کسب کنید.

در رویداد های اجتماعی حضور پیدا کنید

با حضور در جامعه، نام برند خود را به گوش مردم برسانید. در رویداد های بزرگ مانند نمایشگاه ها، فستیوال ها یا رخداد هایی که مردم به طور گسترده در آن شرکت می کنند، حضور پیدا کنید.

این اقدام به شما دو فرصت می دهد: اول، بلافاصله و صرفا با حضور در این رخداد ها و ارائه پیشنهاد ویژه و یا تخفیف برای حاضرین در مراسم، مشتری جلب خواهید کرد. دوم، و مهم تر اینکه برای بهبود سئو، این فرصت را دارید تا در مورد حضور خود در این مراسم به صورت آنلاین صحبت کنید و آن را به رخ بکشید.

با استفاده از کلیدواژه های مربوط به محله مورد نظر، محتوا های عالی در مورد حضور شرکت خود در وبسایت قرار دهید و سعی کنید از وبسایت های معتبر مربوط به آن ناحیه یا محله بک لینک بگیرید. به این طریق می توانید به طور همزمان محتوای خود را برای آن ناحیه بهینه سازی و هم برند خود را تبلیغ کنید.

نقد و بررسی های محله ای

با الگوریتم کبوتر گوگل، Yelp و سایت های مشابه آن در الویت قرار گرفتند. اکنون وبسایت هایی که حجم زیادی از نظرات مثبت را دارند، از سایت های مشابهی که نظرات مثبت اندک یا نظرات منفی گرفته اند، جایگاه بالاتری دارند. در واقع اهمیت سایت هایی مانند Yelp به قدری افزایش یافته است که، در برخی موارد، پروفایل شرکت ها در Yelp بالاتر از وبسایت آن شرکت در صفحه نتایج ظاهر می شود.

این اتفاق یک فرصت کلیدی برای بهبود سئو کسب و کار های کوچک است تا بدون داشتن دغدغه تولید محتوا و ساخت لینک، جایگاه خود را در صفحه نتایج بالا ببرند. در عوض می توانید بر جمع آوری نظرات مثبت از جانب مشتریان خود تمرکز کنید.

در حالیکه Yelp صراحتا پاداش دادن در قبال ثبت نظر یا درخواست مستقیم از مشتریان برای ثبت نظر را به هر طریقی ممنوع کرده است، هنوز هم می توانید با استفاده از استیکر های Yelp و درخواست های گاه به گاه به همراه لینکی به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود، مشتریان خود را ترغیب به ثبت نظر کنید.

محتوا های مختص یک منطقه

جستجو های منطقه ای در حال دقیق تر شدن است و استفاده بهینه از این فرصت می تواند شانس شما برای پیروزی بر یک رقیب بزرگ (مخصوصا اگر آن رقیب در همان شهر شما فعالیت داشته باشد) را افزایش دهد.

گوگل در شناسایی و بخش بندی مناطق در یک شهر در حال پیشرفت است، بنابراین شما می توانید با استفاده از کلیدواژه هایی مختص یک منطقه، به جای صرفا نام شهر یا استان، یک گام فراتر از جستجو های محله ای بروید. قبل از اینکه دست به کار شوید باید ببینید گوگل مرزبندی منطقه مورد نظر شما را از کجا تا کجا می داند.

  1. تعاملات اجتماعی خود را شخصی کنید

جدا از بهینه سازی یا بهبود سئو برای یک منطقه خاص، همچنین می توانید با شخصی تر کردن استراتژی برند خود، رقبای سرسخت خود را کنار بزنید. کسب و کار های بزرگ وقتی که به نقطه خاصی از رشد می رسند، بخشی از خصوصیات خود را از دست می دهند، اما کوچک بودن حرفه و زیرکی شما این فرصت را در اختیار شما می گذارد تا برای هر فالوور خود تجربه ای شخصی تر و انسانی تر فراهم آورید.

وقتی به روابط خود با کاربران در رسانه های اجتماعی اهمیت بدهید، مخاطبین بیشتری را جلب خواهید کرد و هر چه حضور شما در رسانه های اجتماعی بیشتر و فعال تر باشد، جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو گوگل نیز بالاتر خواهد رفت.

  1. با بهبود سئو به بک ناشر محتوا شناخته شده و با اعتبار تبدیل شوید

آشنا کردن مردم با برند خود، کسب وفاداری و اعتماد آنها و بدست آوردن اعتبار، نیازمند تولید مداوم محتوای با کیفیت است. بیشتر شرکت ها به منظور تولید محتوا به انتشار مقاله در وبسایت خود بسنده می کنند، در حالیکه سایرین کتاب های الکترونیک، سمینار های مجازی، پادکست ها، ویدئو ها و سایر اشکال محتوا را از طریق کانال های مختلف تولید و منتشر می کنند.

ویژگی های کلیدی برای ساخت برند از طریق استراتژی تولید محتوا، کیفیت و تداوم می باشند. میزان دسترسی به محتوای منتشر خود را به حداکثر برسانید تا بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید، و در برنامه تولید محتوا خود تداوم داشته باشید تا به عنوان یک مرجع قابل اعتماد شناخته شوید. با بهبود سئو می‌توانید خود را به افراد متعددی معرفی کرده و اعتبار بالایی دریافت کنید.

نتیجه گیری

هیچ راه میانبری برای رسیدن به بالاترین جایگاه در موتور جستجو وجود ندارد. مخصوصا اگر رقبای زیادی در صحنه حضور داشته باشند. اما با استفاده از یک استراتژی که از منطقه جغرافیایی و زیرکی شما بهره می برد، می توانید در مناطقی کلیدی از رقبای خود پیشی بگیرید.

با محدود کردن زمینه تخصصی خود و تمرکز بر کلیدواژه های مربوط به همان تخصص، و تمرکز بر یک منطقه خاص، شاید به اندازه شرکت های بزرگ برای طیف گسترده ای از کلیدواژه ها نتوانید نمایش بگیرید، اما در مناطق انتخابی خود می توانید از آنها پیشی بگیرید.

این بود 5 نکته طلایی بهبود سئو که برای شما عزیزان آماده کردیم. شما فکر می‌کنید که این راهکارها می‌تواند برای شما مفید باشد؟ به نظر شما موارد دیگری وجود دارند که آنها را به این لیست اضافه کنیم؟

فراموش نکنید که نظرات خود را اعلام کنید. خوشحال می‌شویم که بیشتر از شما بشنویم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.