سئو و تجربه کاربری

سئو و تجربه کاربری چگونه در کنار هم به کسب و کارتان کمک می‌کنند؟

انتظارات مشتریان آنلاین، در طول سال ها به تدریج تغییر کرده است. زمانی که اینترنت برای اولین بار ظهور کرد، هیچ کس نمی دانست که چه می خواهد و چه انتظاری از این دنیای جدید دارد. با اینحال، مشتریان امروزی برای مدت زمان طولانی است که در دنیای آنلاین حضور دارند و می دانند از سایت های موجود چه انتظاری باید داشته باشند.

با هوشمندتر شدن مشتریان، موتورهای جستجو نیز نحوه تفسیر خود از سایت ها و نمایش اطلاعات را با اصلاح نیت کاربران، انطباق داده اند. این نتیجه ظهور و تکامل محیط آنلاینی است که نحوه تعامل مشتری با محتوا را شکل می‌بخشد.

مهم نیست یک نفر چگونه محتوای شما را پیدا می کند و آن را مورد استفاده قرار می دهد. مهم این است که آن ها به هنگام تعامل با برند شما، انتظارات خاصی دارند.

هر کسب و کاری باید خود را با انتظارات مشتریان هماهنگ و منطبق سازد. به همین خاطر است که ترکیب تجربه کاربری (UX) و استراتژی های سئو (SEO) برای هر کسب و کاری ضروری است. اینکار به شما کمک می کند نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید و از مزایای رقابتی بودن به نفع خود استفاده نمایید. تمرکز تنها بر روی یکی از این دو گزینه، باعث از دست دادن مشتری و کمتر کردن درآمد شرکت می شود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم سئو و تجربه کاربری چگونه می توانند نرخ تبدیل بیشتری برای کسب وکار شما ایجاد نمایند.

اهداف مشترک سئو و تجربه کاربری:

هدف هر کسب و کاری ایجاد پول و درآمدزایی است

مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، سایت شما برای ایجاد اعتماد، پاسخ به سوالات، فراهم آوردن خدمات و فروش محصولات ایجاد شده است. شما به حضور آنلاین خود برای به دست آوردن ترافیک خوب و افزایش نرخ تبدیل در سایت نیاز دارید. این موضوع بدین معنی است که باید دیده شدن خود در موتورهای جستجو را به کمک بهینه سازی سایت افزایش دهید.

مشتریان شما مشکلات خاصی دارند. آن ها برای یافتن پاسخ سوالات خود به سراغ موتورهای جستجو می روند. بعد از اینکه سایتی پیدا کردند که نیازهایشان را برطرف می کند، آن ها به دنبال تجربه عالی می گردند. به همین خاطر است که سئو و تجربه کاربری باید با هم کار کنند.

تجربه کاربری به همراه سئو باعث ایجاد درآمدزایی می شود.

UX + SEO = $

سئو عمدتا بر روی عناصر خارجی و معماری سایت تمرکز دارد و به دنبال جذب ترافیک برای سایت است. تجربه کاربری نیز بیشتر بر روی تعامل مشتریانی که از سایت بازدید می کنند می گردد. در تجربه کاربری طراحی به کار گرفته می شود که می تواند حواس پرتی کاربر را کمتر کند و به همین روش نرخ تبدیل را بیشتر نماید. اگر ترافیک به دست آمده خوب و تامین کننده اهداف شما نباشد، جذب ترافیک به سمت سایت بی ارزش خواهد بود. این موضوع درباره طراحی سایت نیز صدق می کند. اگر طراحی خوبی داشته باشید اما نتوانید ترافیکی را برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری به دست آورید موفق نخواهید بود. به همین خاطر سئو و تجربه کاربری باید بر روی نیت کاربران شما تمرکز کنند تا بتوانند بازدید کننده را به مشتری تبدیل نمایند.

سئو (SEO) و تجربه کاربری (UX) بهترین دوستان هم هستند

طراحان تجربه کاربری و سئو قبلا با هم رقابت می کردند. هر کدام از این افراد بر این باور بودند که باید بهتر از دیگری باشند. به همین خاطر بودجه شرکت ها بین دپارتمان ها تقسیم می شد. در چنین شرایطی این دو برای به دست آوردن سرمایه گذاری و بودجه بیشتر با هم رقابت می کردند.

با اینحال، زمانی که بازاریابی آنلاین بیشتر از قبل بر روی کاربر تمرکز کرد، بیشتر شرکت ها به این نتیجه رسیدند که سئو و تجربه کاربری باید با هم کار کنند تا بتوانند فروش بیشتری ایجاد کنند. به جای رقابت، تیم سئو و تجربه کاربری باید بدانند که هردویشان بر روی به دست آوردن تجربه عالی در مراحل مختلف تمرکز کنند. در حقیقت سئو و تجربه کاربری دو روی یک سکه است. از آنجایی که الگوریتم های موتورهای جستجو بر اساس تجربه کاربری تکامل پیدا کرده اند، بازاریابان نیز به خوبی یاد گرفته اند که باید از سئو و تجربه کاربری برای به دست آوردن مشتریان بالقوه و افزایش نرخ تبدیل سایت استفاده کنند.

سئو و تجربه کاربری

تجربه کاربری و سئو چگونه بر روی هم تاثیر می گذارند؟

تعاملات آنلاین امروزی بین برند و مشتریان متنوع تر از گذشته است. در همین زمان، مشتریان آنلاین شما بیشتر از قبل آگاه تر هستند و انتخاب های بیشتری برای حل مشکلات خود پیش رو دارند. سئو اطلاعات و داده هایی دارد که تیم تجربه کاربری برای ایجاد تجربه شخصی سازی شده برای مشتریان به آن نیاز خواهد داشت. در همین زمان، تیم تجربه کاربری نیز چارچوب سایت و بینش های مرتبط با بهینه سازی محتوا را در اختیار دارد که تیم سئو برای تصمیم گیری های خود در افزایش رتبه بندی سایت به آن نیاز دارد. زمانی که تیم سئو و تجربه کاربری یافته های خود را با هم به اشتراک می گذارند، می توانند تجربه بهینه ای را برای کاربران ایجاد کنند. کسب وکار شما نیز باید بتواند از طریق سایت درآمدزایی کند. نمی توانید اینکار را تنها با تمرکز کردن بر روی جنبه فنی سئو یا نگاه کردن به تجربه کاربری انجام دهید.

سفر مشتری

سئو چگونه بر روی تجربه کاربری اثر می گذارد؟

موتورهای جستجو از الگوریتم ها برای شناسایی الگوهای جستجوی افراد و چیزی که در دنیای آنلاین به دنبال آن هستند استفاده می کند. به خاطر ماهیت صنعت، سئو کاران از موارد مختلفی همچون کلمات کلیدی و لینک ها برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند. این موارد جزو اصول پایه ای سئو محسوب می شود.

سئو بر روی شناسایی، انتشار و بهینه سازی محتوا تمرکز دارد تا بتوانند خوانندگان واجد شرایط را وارد سایت کند. درست همانطور که داده های مرتبط با کلمات کلیدی چیزی که بازدیدکنندگان به دنبالش هستند را نشان می دهد، این داده ها برای طراحان تجربه کاربری نیز ضروری و حیاتی است، زیرا به عنوان نمونه‌ای از مخاطبان سایت عمل می کند. این اطلاعات مهم تر از قبل شده است زیرا طراحان تجربه کاربری برای توسعه انتخاب های خود، سئو را به کار می برند.

زمانی که بدانید مشتریان شما در دنیای آنلاین به دنبال چه چیزی هستند و چگونه جستجوهای خود را انجام می دهند، می توانید به راحتی سایت خود را با این افراد هماهنگ کنید و چیزی که به دنبال آن می گردند را به راحتی در اختیارشان بگذارید. سئوکاران می توانند با تیم تجربه کاربری برای تعیین صفحاتی که باید برای افزایش نرخ تبدیل بهینه سازی شوند، کار کنند.

چرا تجربه کاربری ستون اصلی آینده سئو است؟

در حالیکه داده های سئو برای برجسته کردن گرایش های کاربران عالی است، اما این اطلاعات نمی توانند مشکلات خاصی که بر روی تعامل کاربران اثر دارد را نشان دهند.

تجربه بهینه و بدون مشکل از سایت به این معنی است که کاربران زمان بیشتری را در تعامل با سایت سپری می‌کنند و می توانند دوباره به سایت بازگردند. طراحی عالی در زمینه تجربه کاربری برای داشتن یک تجربه شخصی خوب بر روی سایت ضروری است.

تجربه کاربری نه تنها بر روی درک افراد از سایت اثر دارد، بلکه می تواند تاثیر مثبتی بر روی نحوه درک موتورهای جستجو از اتوریتی، مرتبط بودن و قابل اعتماد بودن سایت داشته باشد.

ناوبری و منوی سایت یکی از بزرگترین مسیری است که تجربه کاربری بر روی عناصر سئو تاثیر می گذارد. به عنوان مثال اگر کاربر نتواند اطلاعات موردنیاز خود را به سرعت و به راحتی از طریق منوی ناوبری اصلی یا اطلاعات سازمان دهی شده در سایت پیدا کند، بدون اینکه کاری انجام دهد سایت را ترک می کند و تبدیلی وجود نخواهد داشت. ناوبری عالی در سایت حتی مهم تر از قبل شده است، زیرا اکثریت قریب به اتفاق ترافیکی که وارد سایت می شود از طریق دستگاه های موبایلی است.

سایر فاکتورهای تجربه کاربری که می تواند بر روی سئوی سایت اثر بگذارد شامل سرعت بارگذاری سایت و تعاملی بودن محتوای موجود در آن است. گوگل و سایر موتورهای جستجو می دانند که کی، چگونه و چه زمانی مصرف محتوای افراد تغییر پیدا می کند. در نتیجه تیم تجربه کاربری باید با سئوکاران کار کنند تا اطمینان حاصل نمایند سایت موجود برای کاربران و نیز موتورهای جستجو بهینه سازی شده است.

استفاده از ابزارهای سئو و تجربه کاربری برای بهبود کسب و کارها

خوب حالا که می دانیم تجربه کاربری و سئو می توانند به افزایش بازدید سایت کمک کنند و نرخ تبدیل را برای کسب و کار موجود افزایش دهند، باید بتوانیم سایت خود را بر اساس سفر مشتریان (customer journey) بهینه سازی نماییم. از آنجایی که موتورهای جستجو، مشتریان و سایر فناوری های موجود تکامل پیدا می‌کنند، کسب و کار شما نیز باید به فکر همتراز کردن داشته‌های خود با رفتار مشتری و تعامل او با محتوای موجود باشد. ترکیب تلاش های سئو و تجربه کاربری برای ایجاد استراتژی ارزشمند می تواند برای شما و مشتریانتان مفید باشد.

منبع: searchenginejournal

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.