وبمانی کیپر

کیپر وبمانی چیست؟ با انواع کیپر وبمانی آشنا شوید

در صورتی که به تازگی وارد دنیای وب مانی شده اید، مطمئنا با واژه کیپر وبمانی سر و کار داشته اید. لازم است شما که از خدمات وبمانی استفاده می کنید تعریف کیپر وبمانی را بدانید. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که کیپر وبمانی چیست؟ انواع کیپر در سایت وبمانی کدامند؟ بین کیپرهای مختلف وبمانی چه تفاوت هایی وجود دارد؟ و در نهایت به راحتی می توانید کیپر مناسب کار خود را انتخاب کنید.

کیپر وبمانی چیست؟

کیپر نام عمومی نرم افزارهایی است که کاربران وبمانی می توانند با آن به کیف پول های الکترونیکی خود در وبمانی دسترسی داشته باشند. شما در حساب کاربری خود، برای هر پول وبمانی (دلار، بیت کوین، روبل، یورو و …) کیف پول جداگانه ای دارید.

هریک از این واحدهای پولی و کیف پول ها نمادهای مشخصی دارند. مثلا نماد WMZ نشان دهنده دلار وبمانی و WMX نشان دهنده بیت کوین در حساب وبمانی شما است. لازم به ذکر است که هر پولی در وبمانی، نرخی تقریبا برابر با همان واحد پولی به شکل ارز فیزیکی دارد. مثلا شما اگر در ایران یک دلار فیزیکی را به قیمت 25600 تومان بخرید، در همان لحظه قیمت یک دلار وبمانی یا WMZ در ایران برابر است با 26626 تومان.

انواع کیپر وبمانی کدامند؟

مفهوم کیپر اشاره به ظرفیت کیف پول های شما دارد. زمانی که شما پاسپورت خود را به فرمال و یا بالاتر ارتقا می دهید، سقف تراکنش های شما و نیز ظرفیت کیف پول شما افزایش می یابد. اگر بخواهید از این افزایش ظرفیت ها بهره مند شوید باید کیپر خود را نیز به کیپر کلاسیک (WinPro) و یا کیپر لایت (WebPro) ارتقا دهید.

با این حال، کیپر مینی یا استاندارد برای کاربرانی که سقف موجودی آن ها، نهایتا 300 دلار بوده، و نیز سقف تراکنش های آن ها به طور روزانه، هفتگی و ماهانه به ترتیب 100، 300 و 500 دلار باشد مناسب است.

توجه داشته باشید که شما در کنار کیپر مینی یا استاندارد خود می توانید تنها یکی از دو کیپر دیگر یعنی کیپر کلاسیک (WinPro) و کیپر لایت (Web Pro) را استفاده نمایید. و به گفته سایت وبمانی، در صورتی که یکی از دو کیپر کلاسیک یا کیپر لایت را فعال نمایید، این فعالسازی غیر قابل باز گشت می باشد.

به عنوان مثال، زمانی که کیپر کلاسیک را فعال کرده باشید و سپس کیپر وب پرو را فعال نمایید شما دیگر نمی توانید از کیپر کلاسیک استفاده کنید. قبل از فعالسازی هر نوع کیپری، این نکته را مد نظر داشته باشید.

1. کیپر استاندارد یا مینی WM Keeper Standard Mini

این کیپر که در صفحه مرورگر وب کار می کند اولین نوع کیپری است که به محض ساختن اکانت برای کاربر، تخصیص داده می شود.

شما می توانید علاوه بر کنترل کیپر مینی خود از طریق صفحه وب، از برنامه هایی که به عنوان جایگزین نسخه وب برای کیپر استاندارد یا مینی توسعه داده شده اند استفاده کنید.

در این برنامه ها، تمامی امکاناتی که در نسخه وب کیپر مینی وجود دارد از جمله شارژ کیف پول، تبدیل ارزها به یکدیگر و نیز نقل و انتقالات ارزها به کیف پول های سایرین، پرداخت فاکتورها، رهگیری تراکنش ها، پرداخت خرید محصولات و خدمات، انتقال پول به حساب بانکی (غیرقابل استفاده برای ایرانیان) و نیز برقراری ارتباط امن با سایر کاربران وبمانی برای کاربران فراهم شده است.

توجه داشته باشید که هر چهار کیپری که در این قسمت توضیح داده می شوند از نوع کیپر مینی یا همان استاندارد می باشند. انواع آن بر روی سیستم عامل های مختلف به شرح زیر می باشد؛

2. کیپر مینی مخصوص تلفن همراه WM Keeper Mobile

این نوع کیپر به شکل اپلیکیشن بر روی تلفن همراه هوشمند شما نصب می گردد و شما می توانید به راحتی با استفاده از موبایل خود، حساب وبمانی خود را مدیریت نمایید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن کیپر مینی در تلفن همراه هوشمند را توضیح داده ایم؛

با مراجعه به آدرس وبمانی ترانسفر حساب کاربری خود را بسازید.

با ورود به منوی Setting، از قسمت application، به استفاده از کیپر مینی در تلفن همراه خود اجازه دهید. سپس اپلیکیشن کیپر مینی وبمانی را باتوجه به سیستم عامل موبایل خود از لینک زیر دانلود و نصب نمایید. برای سیستم عامل های اندروید، IOS و BlackBerry OS 10 برنامه های جداگانه ای وجود دارد. می توانید از این لینک، این برنامه را دانلود و نصب نمایید.

  • 3. کیپر مینی برای ویندوز 10 WebMoney Keeper) UWP)

این برنامه مخصوص کاربرانی است که بر روی دستگاه های هوشمند خود از جمله کامپیوتر، ویندوز فون، تبلت از ویندوز 10 استفاده می کنند. می توانید از فروشگاه ویندوز این برنامه را دانلود و نصب نمایید.

کاربرانی که در دستگاه های خود از سیستم عامل MacOS استفاده می کنند می تواند اپلیکیشن کیپر استاندارد را از طریق این لینک، دانلود بر روی سیستم عامل Mac OS دستگاه خود نصب کنند.

  • کیپر مینی مخصوص شبکه های اجتماعی WM Keeper for social networks

کاربران شکبه های اجتماعی فیس بوک و وی کا (یک شبکه اجتماعی مخصوص کاربران روسی که برای ایرانیان کاربردی ندارد) می توانند از طریق این شبکه ها نیز، اکانت وبمانی خود را مدیریت کنند. در این حالت حساب وبمانی خود را به حساب فیسبوک خود متصل می نمایید؛

این کیپر مخصوص مدیریت اکانت وبمانی از داخل فیسبوک می باشد و شما می توانید از امکانات زیر بهره مند شوید؛

  • مشاهده مانده حساب
  • شارژ حساب با کارت شارژ وبمانی
  • شارژ حساب با کارت بانکی
  • انتقال پول به سایر کاربران
  • انتقال پول وبمانی به کارت های اعتباری که از قبل به حساب وبمانی شما لینک شده باشند.
  • صدور و پرداخت فاکتور
  • مشاهده تراکنش های اخیر حسابتان
  • پرداخت هزینه های مخابراتی تلفن همراه، خدمات اینترنتی، بازی آنلاین و …
  • تبدیلات وبمانی به وبمانی
  • برقراری ارتباط با سایر کارابران وبمانی
  • دسترسی به برنامه با یک پین کد
  • مشاهده رویدادهای جدید در event وبمانی،
  • درخواست پاسپورت فرمال از داخل برنامه

توجه نمایید که به علت نبود زیرساخت های بانکی لازم، امکان نقل و انتقال پول به طور مستقیم از حساب بانکی به حساب وبمانی و بالعکس وجود ندارد.

این نوع کیپر از لینک زیر قابل دسترسی است و بر روی مرورگرهایی چون اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری و اپرا سازگاری دارد. برای دسترسی به این کیپر، شما باید با اکانت فیبسوک خود به این لینک ورود نمایید.

  1. کیپر وین پرو کلاسیک (WM Keeper WinPro Classic)

برنامه ای که بر روی کامپیوتر کاربران (ویندوز) نصب می گردد. شما برای استفاده از این کیپر نیاز به اخذ پاسپورت فرمال یا بالاتر دارید. خوشبختانه تمامی نسخه های ویندوز، از این کیپر پشتیبانی میکنند. البته همانطور که گفته شد برای بهره مندی از مزایای پاسپورت فرمال و یا بالاتر نیز شما نیاز به فعالسازی و نصب کیپر کلاسیک بر روی سیستم عامل خود دارید.

چگونه کیپر کلاسیک حساب وبمانی را فعال کنیم؟

از آدرس شروع وب مانی استفاده کنید

بر روی Registration of a personal WMID کلیک کنید.

کیپر وبمانی کلاسیک

در قسمت WinPro بر روی Choose کلیک کنید.

کیپر وبمانی پرسونال

کیپر کلاسیک وبمانی را از این لینک دانلود کرده بر روی سیستم عامل خود نصب نمایید.

برنامه را نصب کرده، اجرا نمایید. بر روی Sign Up کلیک کنید.

نصب کیپر وبمانی

شما اکنون یک ایمیل حاوی registration code دریافت کرده اید. این کد را در کادر مربوطه وارد کنید. Next را بزنید. در مرحله بعد برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین کنید. این رمز می تواند با رمزی که برای کیپر مینی خود تعیین کرده اید متفاوت باشد (این رمز به عنوان رمز عبور اپلیکیشن کیپر کلاسیک شما می باشد. ما به شما پیشنهاد میکنیم که این رمز با رمز ورود به کیپر مینی یکسان باشد). در نهایت کیپر کلاسیک اجرا می شود. اکنون هر دو کیپر مینی و کلاسیک شما قابل استفاده می باشند. ما به شما استفاده از کیپر کلاسیک را پیشنهاد می‌کنیم.

نصب کیپر وبمانی

وارد قسمت سکوریتی وبمانی شوید و در قسمت operation و بخش WinPro بر روی Add کلیک کنید.

کیپر کلاسیک

بر روی Authorizing with Confirmation کلیک کنید. مجددا مرحله امنیتی را طی نمایید.

کیپر کلاسیک وبمانی چیست

مجددا رمز عبور تعیین نمایید.

تغییر رمز عبور وبمانی

این رمز عبور برای دریافت Key file می‌باشد. (در این مرحله نیز بهتر است از رمز عبور یکسان با مراحل قبلی استفاده کنید. زیرا این کار در مواقعی که مشکل فراموشی رمز عبور داشته باشید از سردرگم شدن شما جلوگیری خواهد کرد). این فایل را دانلود کرده در محلی امن نگهداری کنید. برای بازیابی کیپر کلاسیک شما در مواقع فراموشی رمز عبور ورود به برنامه کیپر کلاسیک استفاده خواهد شد. ادامه را بزنید.

نحوه ایجاد کیپر وبمانی کلاسیک

کیپر کلاسیک برای حساب وبمانی شما ساخته شد و به عنوان کیپر پیش فرض حساب شما تعیین شد.

کیپر کلاسیک وبمانی

بعد از این که کیپر کلاسیک وبمانی در حساب کاربری شما فعال شد می توانید اپلیکیشن کیپر کلاسیک را بر روی سیستم عامل ویندوز دستگاه خود اجرا کنید و با رمز عبور تعیین شده و WMID که متعلق به شماست وارد این برنامه شوید.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که در برخی موارد مشاهده شده است که برنامه کیپر کلاسیک وبمانی به دلایلی از جمله تغییر دستگاه، تغییر آی پی سیستم شما و … بعد از اولین ورود شما به برنامه، WMID جدیدی به شما اختصاص می دهد. در واقع این مشکل از طرف وبمانی است و این حساب متعلق به شما نیست. برای حل این مشکل می بایست برنامه کیپر کلاسیک وبمانی را از سیستم خود حذف کرده و مجددا نصب نمایید. سپس بعد از اجرای برنامه بر روی گزینه Recovery کلیک کرده و فایلی را که در مراحل بالا به عنوان Key file دریافت کرده بودید به همراه رمزی که موقع دریافت فایل ریکاوری اختصاص داده بودید در مسیر مشخص شده وارد نمایید. همچنین WMID و رمز عبور آن را نیز در محل مشخص شده وارد کنید. سپس OK را بزنید. حساب واقعی شما بازیابی شده و کیپر کلاسیک، آماده استفاده می باشد.

ریکاوری وب مانی

نکته مهم :

شما با مقایسه آدرس های کیف پولی که در کیپر کلاسیک برای شما به نمایش در می آید با آدرس های متناظر در کیپر مینی وبمانی می توانید از صحت و درستی حساب خود در کیپر کلاسیک اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال آدرس کیف های پول WMZ در کیپر مینی که از طریق https://wallet.wmtransfer.com/ در دسترس است با آدرس کیف پول WMZ در نرم افزار کیپر Classic مشاهده می کنید، می بایستی هر دو یکسان باشد. این شباهت حتما می بایست در مورد WMID نیز چک و بررسی شود. (در غیر اینصورت شما باید مسیر ریکاوری را مجددا طی کنید.) این مشکل یکی از ارور های متداولی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده اند. در صورت مشاهده چنین خطایی صرفا با uninstall نرم افزار کیپر classic وب مانی و نصب دوباره و سپس وارد شدن از طریق recovery می توانید مسیر درست را بپیمایید.

دقت کنید که در صورتی که شما کیپر لایت را فعال نمایید، این فعالسازی غیرقابل بازگشت بوده و نمی توانید مجددا از کیپر کلاسیک استفاده کنید.

ساخت کیپر کلاسیک
  1. کیپر لایت (WM Keeper WebPro Light)

برنامه ای مبتنی بر مرورگر، که در حال حاضر در سیستم عامل ویندوز، تنها بر روی مرورگر فایرفاکس نسخه 68.12.0esr می توان از این کیپر استفاده نمود.

همچنین کاربران سیستم عامل MacOS می توانند بر روی مرورگر Safari این کیپر را نصب نمایند.

با داشتن این کیپر، شما می توانید بدون استفاده از نام کاربری و رمز عبور و تنها با پروتکل WebMoney root certificate وارد حساب کاربری خود شوید. ما به شما پیشنهاد میکنیم که از این نسخه کیپر تنها در صورتی استفاده کنید که کامپیوتر شما کاملا شخصی و متعلق به خودتان باشد.

زیرا این گواهینامه دیجیتال برای دستگاه شما صادر می شود و تا زمانی که نسخه کیپر وب پرو را از حساب وبمانی تان حذف نکنید بدون نیاز به رمز عبور و با همین گواهینامه می توانید با دستگاهی که گواهینامه دیجیتال را با آن دریافت می کنید وارد حساب کاربری خود شوید.

کیپر وب پرو یا کیپر لایت وبمانی از طریق مرورگر اجرا می شود. نیاز به نصب برنامه ندارد. این نسخه مخصوص کاربرانی است که به هر دلیلی قادر به نصب برنامه کیپر وین پرو یا کیپر کلاسیک نیستند و یا مایل هستند که بدون نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری شان شوند.

امنیت این کیپر از طریق پروتکل Secure Socket Layer (SSL) connection تامین می شود. تفاوت معنی داری میان امکانات کیپر لایت و کیپر کلاسیک وجود ندارد. با این حال برخی از کاربران مایلند که از تمامی امکانات وبمانی در نسخه وب بهره مند شوند. وبمانی برای این گروه از کاربران کیپر لایت وب پرو را پیشنهاد میکند.

  • چگونه کیپر لایت (وب پرو) وبمانی را در حساب خود فعال کنیم؟

وارد قسمت سکوریتی وبمانی شوید؛ در قسمت WebPro) Light) بر روی Add کلیک کنید.

برای کیپر لایت خود یک رمز عبور تعیین نمایید و بر روی Change operation mode کلیک کنید.

امنیت کیپر لایت وبمانی
کیپر وبمانی لایت

وارد کیپر لایت وبمانی شوید.

سپس با WMID و رمز عبور جدید خود وارد کیپر لایت خود شوید.

کیپر وبمانی لایت

بر روی Request certificate کلیک کنید.

ساخت کیپر لایت وب پرو

شما اکنون دو ایمیل جداگانه دریافت نموده اید. به ایمیل خود مراجعه کنید. ایمیل اول را باز کرده رمز عبور را کپی کنید.

وارد ایمیل دوم شده بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. به یاد داشته باشید که این فرآیند را از ابتدا با مرورگرهای اشاره شده شروع کنید. در غیر اینصورت گواهینامه دیجیتال بر روی مرورگر شما نصب نخواهد شد. رمز عبور کپی شده را در محل مشخص شده وارد نمایید. Recover را بزنید.

ریکاوری کیپر لایت - کیپر وبمانی چیست

ایمیلی را که در ثبت نام وب مانی استفاده کرده اید وارد کنید.

وبمانی لایت - کیپر وبمانی

کیپر لایت شما ساخته شد. وارد آدرس کیپر لایت وبمانی شوید. بر روی certificate کلیک کنید. شما بدون نیاز به رمز عبور به راحتی وارد کیپر لایت خود می شوید.

شما می توانید با نام کاربری و رمز عبور خود نیز وارد کیپر لایت یا وب پرو شوید.

ورود به کیپرلایت وبمانی
  1. کیپر اتوماسیون درآمد وبمانی Budget automation tool) BAT)

نسخه ای از کیپر وبمانی که برای مدیریت کیف پول های وبمانی به شکل گروهی، توسعه داده شده است. این نرم افزار در قالب یک مرورگر طراحی شده است و به عنوان جزئی از سرویسCapitaller  عمل می کند.

Capitaller نام نرم افزاری است که کیپر اتوماسیون درآمد وبمانی بر بستر آن کار می کند. این کیپر مناسب شرکتهایی است که در امد حاصل از فروش محصول و خدمات خود را مایلند به شکل وبمانی دریافت کنند. کلیه حقوق استفاده از این کیپر، توسط مدیر اصلی به شکل سهام در میان اعضایی که قرار است از این کیپر استفاده کنند تخصیص و تقسیم می شود. شرکت ها با استفاده از سرویس Capitaller و کیپر BAT، از امکانات و اختیارات زیر بهره مند خواهند شد؛

  • ایجاد ابزار اتوماسیون درآمد (Budget automation tool)
  • تنظیم ابزارهای اتوماسیون بودجه بندی دارای فرآیند چند مرحله ای
  • رهگیری مبالغ دریافتی و پرداختی شرکت
  • تنظیم خودکار کیف پول ها برای نگهداری حجم مشخصی از پول، توزیع پول و انتقال آن در صورت رسیدن به مبلغ مشخص و یا در فواصل زمانی مشخص
  • انتصاب افراد مسئول نگهداری بودجه، کنترل کیف پول افراد مسئول؛ نقل و انتقالات بین کیف پول های مختلف و نیز مدیریت مدارک.

سخن پایانی

در این مقاله مفهوم کیپر وبمانی به طور واضح بیان شد. انواع کیپر و نحوه استفاده از تمام این کیپر ها، به صورت کامل بیان شد. کاربرانی که حجم تراکنش های پایینی دارند می توانند به استفاده از کیپر مینی اکتفا کنند.

آن دسته از کاربران نیز که پاسپورت خود را به سطوح فرمال، اینیشیال و یا پرسنال ارتقا می‌دهند می بایست برای بهره مند شدن از مزایای این پاسپورت‌ها، کیپر کلاسیک (WinPro) و یا کیپر لایت (WebPro) را استفاده نمایند. این دو کیپر تفاوت چندان بارزی با یکدیگر ندارند.

با این حال پیشنهاد ما برای شما، استفاده از کیپر کلاسیک وبمانی است. اما، در صورتی که تمایلی به استفاده از نرم افزار کیپر وبمانی ندارید و علاقمند به ورود سریعتر به کیف پول خود هستید می توانید کیپر لایت وبمانی را مطابق دستورالعمل موجود در این مقاله فعالسازی کرده و استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که این فعالسازی قابلیت بازگشت ندارد و شما نمی توانید مجددا از کیپر کلاسیک وبمانی استفاده نمایید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.