افزایش خرید مجدد

7 روش موثر برای افزایش خرید مجدد مشتریان

می‌خواهید فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید؟ قبلا گفتیم که افزایش فروش تنها با 3 روش امکان‌پذیر است، که یکی از آنها ترغیب مشتریان قبلی برای خرید مجدد است. بلی! به جای جذب مشتری‌های جدید، مشتریان فعلی‌تان را تشویق کنید تا دوباره از شما خرید کنند. به عبارت دیگر پرفروش‌ترین محصولات تان را در برابر دیدگان مشتریان قبلی‌تان که از شما خرید کرده اند قرار دهید.

ترفند‌های افزایش خرید مجدد مشتریان

برای افزایش فروش روی مشتریان فعلی‌تان بیشتر تمرکز کنید

اینطور فکر کنید: اگر تجارت شما در یک شهر کوچک با جمعیت هزار نفر باشد و به همه آنها یک چرخ دنده موتورسیکلت فروخته باشید، شما هزار چرخ دنده فروخته و بازار خود را اشباع کرده اید. روزگار چرخ دنده فروشی شما به پایان رسیده. آیا وقت جمع کردن بار و رفتن است؟

ضرورتا خیر. اگر تلاش‌هایتان برای فروش را بر روی مشتری‌های قبلی خود متمرکز کنید، فروش چرخ دنده خود را به طور چشمگیری افزایش می‌دهید. در این مطلب راه های مطمئنی برای افزایش خرید مجدد توسط مشتریان قبلی و راهنمایی برای به وجود آوردن مشتری های وفادار ارایه می‌شود. بعضی یا تمام آنها را امتحان کنید تا فروش‌تان را گسترش دهید.

1- طرح‌های تشویقی برای فروش ترتیب دهید

به فروشنده هایتان دلیلی بدهید تا به دنبال مشتریان بروند و فقط به فروش، فروش و فروش فکر کنند. از خود بپرسید چرا بسیاری از تجارت‌ها به فروشنده های خود تکیه دارند و از افزایش فروش آنها با برنامه‌های تشویقی حمایت می‌کنند؟ به همین دلیل 25 روش افزایش فروش آنلاین را مطالعه کنید.

آنها به فروشنده هایشان پیشنهاد سفر، یک تلویزیون جدید یا دیگر پاداش های بزرگ برای مقدار فروشی مشخص ارائه می‌دهد. طرح‌های فروش تشویقی باید جذاب، ساده و به قابل دسترس باشند.

2- فروشنده های خود را به فروش پیشنهادی دعوت کنید

منظور از فروش‌های پیشنهادی، اضافه کردن محصولات مرتبط یا خدماتی است که فروشنده خرید آنها را برای مشتری ضروری و راحت می‌کند. تنها با قرار دادن محصولات بیشتر در کنار محصولات معمولی کاری از پیش نمی‌رود. چگونه می‌توان فروش را افزایش داد؟ فروشندگان می‌توانند مشتری را با مزایای محصول قانع کنند. مقاله ما درباره افزایش فروش وب سایت با بازاریابی دیجیتال را بخوانید.

3- برای ایجاد خرید مجدد، به مشتری اطلاع رسانی کنید

اگر فروش ویژه یا پیش فروشی دارید به مشتری‌هایتان اطلاع رسانی کنید. احتمالاً آنها با دوستان‌شان برخواهند گشت و فروش شما را بیشتر می‌کنند. فراموش نکنید می‌توانید با ارسال ایمیل، تماس یا ارسال پست جدید در رسانه های اجتماعی آنها را مطلع کنید و آماده خرید مجدد مشتریان خود باشید.

برخی محصولات دوره مصرف معینی دارند، مثلا سرویس‌های اشتراکی را مشتری باید هر ماه تمدید کند، یا محصولی که مدت مصرف آن حدود 30 تا 40 روز است (غذای سگ، مکمل بدنسازی و …). بنابراین لازم است که فروش ویژه این نوع محصولات را به مشتری اطلاع رسانی کنید.

4- مشتری‌های خود را دسته بندی کنید

آیا تفاوتی مشخص و واضح بین مشتری‌های دائم و دیگر مشتریان‌تان است؟ تفاوتی که به مشتری‌های دائمی‌تان نشان دهد که برای آنها ارزش قائلید؟ آیا می‌توانید از مشتریان توقع وفاداری داشته باشید در حالی که با آنها مثل “یک نفر در خیابان” رفتار می‌کنید؟ روش های بسیاری برای نشان دادن ارزشمند بودن مشتری های دائم وجود دارد. به طور مثال از یک معاشرت ساده با ذکر نام خودشان تا افزایش اعتبار یا ارایه کوپن تخفیف.

با انجام این فعالیت ها شانس خرید مجدد خود را افزایش می‌دهید و می‌توانید درآمد بیشتری کسب نمائید.

افزایش خرید مجدد

5- برنامه پاداش برای مشتریان بسازید

همه ما با برنامه های پاداش برای مشتریانِ پرسود (برنامه های وفاداری مشتری) که شرکت‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند، آشنا هستیم. کسب و کارهای کوچک هم می‌توانند از برنامه های پاداش برای مشتریان خود بهره‌مند شوند. از مهم ترین روش هایی است که منجر به خرید مجدد مشتریان می‌شود. حتما استفاده از این روش را در برنامه های خود قرار دهید.

عملکرد آن می‌تواند به سادگی دادن تخفیف در روز تولد یا به پیچیدگی سیستم امتیازدهی که جوایز یا تخفیف برای محصولات را در بر دارد باشد. اگر به درستی انجام شود، سیستم پاداش می‌تواند کمک شایانی برای وفاداری مشتری‌ها و افزایش فروش باشد.

6- نمونه‌های رایگان ارائه کنید

چرا بیزینس ها هنگام خرید محصول، نمونه های رایگان از محصولات دیگر خود را ارائه می‌دهد؟ چون این روش می‌تواند فروش‌شان را در جهات مختلف افزایش دهد. مشتری که محصول اصلی را خریده ممکن است از نمونه محصول جدید استفاده کرده و احتمالا آن را نیز خریداری کنند، یا ممکن است نمونه را به کس دیگری بدهد که از آن خوشش بیاید و به مشتری جدید مبدل شود.

حداقل اینکه مشتری اصلی راجع به شرکت شما افکار خوشایند خواهد داشت و با افراد دیگر درباره محصول شما با نگرش مثبتی صحبت می‌کند.

7- استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ

با کمک تبلیغات ریمارکتینگ می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را به مشتریان یا بازدیدکنندگان قبلی سایت خود نمایش دهید. در ریمارکتینگ حتی می‌توانید پیشنهادات خود را برای خریداران هر یک از محصولات‌تان، تبلیغات متفاوت و مرتبطی را نمایش دهید. برای شروع تبلیغات ریمارکتینگ می‌توانید از تبلیغات گوگل و پلتفرم گوگل ادز استفاده کنید و منتظر خرید مجدد مشتریان خود باشید.

افزایش فروش با تلاش کمتر

جذب مشتری های جدید خوب است، ولی تنها راه فروش شما نیست. در واقع این روش سخت‌تر است. تمرکز بر ترغیب مشتری‌های فعلی می‌تواند به تکرار فروش و پویایی سریع‌تر بیزینس شما بیانجامد. مشتری های وفادار بسازید و در راه افزایش چشمگیر فروش قدم بگذارید. همچنین به شما توصیه می کنیم که برای افزایش خرید مجدد مشتریان روش های تبلیغات اینترنتی را مطالعه نمائید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.