ساختار اکانت در GA4 – قسمت 24

در قسمت قبلی از این سری آموزش‌ها به بررسی مبحث ساب پراپرتی‌ها در GA4 می‌پردازیم.

در این قسمت از سری آموزش‌های جی ای 4 کریستا سیدن به همراه برین بیکر مدیر محصول گوگل، توضیحاتی در رابطه با نکات راه‌اندازی پراپرتی‌های جی ای 4 را در اختیار ما قرار می‌دهند. درست است که جی ای 4 رابط کاربری روانی داشته و استفاده از آن تقریبا برای هر فردی آسان است؛ اما یک سری نکات کلیدی در رابطه با راه‌اندازی پراپرتی‌های این ابزار فوق‌العاده وجود دارند که دانستن آن‌ها لازم می‌باشد.

نکات کلیدی در ساختار اکانت GA4

  • به عنوان اولین نکته، راه‌اندازی پراپرتی‌ها در جی ای 4 می‌تواند به شیوه‌های متعددی انجام شود که این شیوه‌ها با توجه به مواردی همچون نوع برند و کسب‌وکارهایی که از این ابزار استفاده می‌کنند و یا دسترسی‌های موردنیاز می‌توانند تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.
  • کارشناسان گوگل توصیه می‌کنند که برای هر کسب‌وکار، یک اکانت جی ای 4 داشته باشید. چراکه نسخه جدید ابزار آنالیتیکس به گونه‌ای طراحی شده است که به خوبی به تمام نیاز‌های یک کسب‌وکار پاسخ می‌دهد. در واقع این ابزار برای پوشش تمام نیازهای برند شما پراپرتی‌ها و قابلیت‌های مخصوصی دارد که که می‌توان از آن‌ها برای بررسی رفتار کاربران در سایت و یا اپ استفاده کرد.
  • اگر برند بزرگی دارید که دارای بخش‌های تجاری مختلفی می‌باشد؛ توصیه ما به شما این است که برای هر یک از این بخش‌ها تنها یک پراپرتی در نظر بگیرید. در این مورد وجود ساب پراپرتی‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا تیم‌های مختلف خود را سازماند‌هی کرده و گروه‌های مختلفی از دیتاها را برای بررسی در اختیار آن‌ها قرار دهید.
  • در کنار استفاده از یک پراپرتی برای هر بخش تجاری، پیشنهاد ما به شما این است که یک گزارش رول آپ (Roll up) را هم برای آن انتخاب کنید. رول آپ‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا مجموعه‌ای از دیتاها را مشاهده کرده و یا این که دیتاهای مختلف را با یکدیگر ادغام کنید.
  • توجه داشته باشید؛ تنها زمانی از ساب پراپرتی‌ها استفاده کنید که نیاز به تعیین دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال اگر تیم‌های جداگانه‌ای دارید که نیاز به بررسی دیتاهای مخصوصی دارند؛ می‌توانید ساب پراپرتی‌ها را برای آن‌ها بسازید. در غیر این صورت پیشنهاد ما به شما این است که به جای استفاده از ساب پراپرتی‌ها، از ریپورت کالکشن‌ها استفاده کنید که گزینه‌ای مناسب برای سازماندهی داده‌ها در یک پراپرتی برای یک تیم می‌باشند.

ملاحظات مهم در را‌ه‌اندازی پراپرتی‌های GA4

  • Governance requirements: کاربرد گسترده ساب پراپرتی‌ها در این بخش نیز می‌تواند برای شما مفید واقع شوند. در صورتی که نیاز دارید بخشی از دیتاهای خود را با تیم‌های دیگر به اشتراک گذاشته اما نمی‌خواهید این تیم‌ها به سایر دیتاهای شما دسترسی داشته باشند؛ می‌توانید از ساب پراپرتی‌ها بدین منظور استفاده کنید.
  • Organizational structure: در صورتی که تیم‌های مختلفی دارید که بر روی بخش‌های مختلف کسب‌وکار شما کار می‌کنند؛ باید فعالیت آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده و دیتاهای مخصوص به هر تیم را در اختیار آن‌ها قرار دهید.
  • هزینه‌های اضافی: باید توجه داشته باشید که استفاده از ساب پراپرتی‌ها و رول آپ‌ها رایگان نبوده و برای استفاده از آن‌ها کاربران باید هزینه‌های اضافه‌ای را پرداخت کنند. اما در صورتی که نمی‌خواهید هزینه اضافی برای گزارش‌دهی‌های خود پرداخت کنید؛ می‌توانید از ریپورت کالکشن‌ها استفاده کنید.

این موارد لیستی از مهم‌ترین نکات و فاکتورهای مهم در ساختار اکانت جی ای 4 بوده که دانستن آن‌ها برای راه‌اندازی پراپرتی‌های این ابزار ضروری می‌باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای از جی ای 4 استفاده کنید؛ حتما به این موارد توجه کرده تا بتوانید به خوبی نحوه رفتار کاربران در سایت و یا اپ خود را تجزیه و تحلیل کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.